Opel Combo - Prostrani transporter
Opel najavljuje petu generaciju svog kompaktnog, multifunkcionalnog komercijalnog vozila Combo
Novi Combo Cargo van je razvijen sa ambicijom pružanja vrhunske efikasnosti profesionalcima i najnižim troškovima vlasništva u segmentu zahvaljujući potpuno novoj arhitekturi, genijalnom utovaru i jedinstvenim tehnologijama istovremeno predstavljajući ogroman skok u odnosu na odlazeću verziju. Sa svojom svetskom premijerom koja će se desiti na sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru 19. septembra 2018. i mogućnosti porudžbina od septembra, novi Combo nudi širok spektar varijanti koji uključuje standardnu verziju sa dužinom od 4,40 metara, produženu verziju sa 4,75 metara, obe sa kabinom koja ima dva ili tri prednja sedišta, i prostranom verzijom sa pet sedišta.
Odlična zapremina tovarnog prostora
Opelov
novi kompaktni transporter ima zapreminu tovarnog prostora do 4,4 m3, nosivošću
do 1000 kilograma i dužinom tovarnog prostora do 3440 mm za predmete i radni
materijal. Odlučujuća za mnoge profesionalce je posebno genijalna odlika da je
distanca između lukova točkova dovoljno široka da obezbedi utovar Euro paleta,
od kojih se dve mogu smestiti u kargo prostor standardne verzije Comba.
Izuzetno dug pribor kao što su drvene daske mogu da se smeste pod uglom
zahvaljujući opcionom krovnom otvoru.
Zatim,
jedinstvena funkcija u segmentu je takođe predstavljena u Opel Combu nove
generacije - indikator preopterećenja zasnovan na senzoru, koji pritiskom na
dugme omogućava vozaču da se uveri da vozilo nije preopterećeno. Pored toga,
novi Combo dolazi sa dodatnim inovativnim tehnologijama i do 19 sistema
asistencije koji vožnju, manevrisanje, transport robe i posade čine lakšim,
bezbednijim i udobnijim. Opciona Permanentna kamera za pogled unazad (Permanent
Rear View Camera), funkcioniše kao ,,digitalni’’ retrovizor koji značajno
poboljšava vidljivost panel vanova ili potpuno napunjenih vozila. Osim toga,
druga kamera u spoljnom retrovizoru sa strane putnika osigurava da vozač više
ne mora da brine o mrtvom uglu na ovoj strani vozila. Takođe, novi Combo van
može biti opremljen i sa novim sistemom ,,Bočni čuvar” koji na osnovu senzora
pomaže da se spreče iritantni i skupi udarci ili grebanja prilikom manevrisanja
pri nižim brzinama, upozoravajući vozača kada postoji rizik da će se bočni deo
automobila sudariti sa preprekom (stubovima, pregradama, zidovima ili drugim
vozilima).
Oni
profecionalci čije radno mesto zahteva poboljšanu trakciju u blatu, pesku ili
snegu mogu da nadograde svoj Combo sa pogonom na prednje točkove elektronskim
sistemom kontrole proklizavanja IntelliGrip, sa ,,worksite’’ podešavanjem. Ovo
uključuje povišen klirens od 30 mm, prednje i zadnje poprečne stabilizatore,
povećan prečnik pneumatika i varijabilnim oprugama zadnjih amortizera. Opcioni
ultra moderni Apple CarPlay i Android Auto infotainment sistemi omogućavaju da
vozači lako pronađu svoj put do i od najudaljenijih lokacija.
Piter Kuspert
-Opel
Combo je idealan poslovni pratilac i skoro da nijedan posao nije preveliki za
njega zahvaljujući zapremini tovarnog prostora koja je najbolja u klasi. Pored
toga, dolazi sa ultra modernim tehnologijama koje su ranije bile poznate samo u
segmentu putničkih automobila. Ovo čini model Combo komercijalnim vozilom sa
dokazanim kvalitetima putničkog automobila u smislu asistencija vozaču,
bezbednosti i udobnosti - sveobuhvatan u pravom smislu te reči - rekao je
direktor marketinga i prodaje Piter Kuspert.
Combo kao multifunkcionalni transporter
Oznaka
Combo je bila sinonim za kompaktne, multifunkcionalne transportere za
profesionalce kroz četiri generacije od 1987. godine. Prva generacija je bila
zasnovana na Opel Kadetu, dve sledeće na modelu Corsa iz tog vremena a četvrta
je bila rezultat zajedničkog poduhvata sa Fiatom. Nova, peta generacija je
razvijena na potpuno novoj arhitekturi unutar PSA grupe, neospornom evropskom
lideru u biznisu komercijalnih vozila. Zbog toga nije iznenađenje da dolazi kao
najkompetentnije vozilo na tržištu.
Dostupan
je u mnogobrojnim varijantama koje omogućavaju bezbroj uloga. Standardna
verzija dužine 4,40 metara sa međuosovinskim rastojanjem od 2785 mm, nosivošću
do 1000 kilograma i zapreminom tovarnog prostora od 3,3 do 3,8 m3, u kojima
mogu lako da se smeste predmeti dužine do 3090 mm. Oni koji treba da
transportuju još duže predmete mogu da naruče Combo sa dvodelnim zadnjim
vratima i korisnim krovnim otvorom. On omogućava transport predmeta težine do
100 kilograma pod uglom bez potrebe da zadnja vrata ostanu otvorena.
Duža
XL varijanta sa 4,75 metara, međuosovinskim rastojanjem od 2975 mm i zapreminom
tovarnog prostora do 4,4 m3, može da ponese čak i radnu opremu dužine do 3440
mm.
Jedna
od glavnih prednosti je mogućnost da se utovare krupni predmeti kroz zadnja vrata
sa niskim utovarnim pragom od samo 557 mm. Tu je i dovoljno prostora između
lukova točkova da viljuškar utovari dve Euro palete, čak i u najkraćem Combu.
Bezbednost je takođe uzeta u obzir. Šest pričrvšćivača na podu i dodatna četiri
opciona bočna pomažu da sve ostane na svom mestu.
Indikator preopterećenja
Bitna
bezbednosna karakteristika, takozvani indikator preopterećenja je nova za Opel.
Sistem automatski meri masu koja je prisutna prilikom startovanja motora. Pored
toga, vozač može zatražiti da sistem baziran na senzorima izmeri opterećenje na
osovinama pritiskom na dugme. Beli LED indikator će zasvetleti ako težina
prelazi 80 procenata dozvoljenog opterećenja. Ako je težina preko ograničenja,
pojaviće se narandžasti signal sa znakom uzvika.
Novi
Combo takođe nudi rešenje za prevoz ljudi i robe sa crewcab verzijom koja ima
dva reda sedišta. Posada do pet osoba uključujući i vozača može da sedi u
komforu dok je radni materijal bezbedno smešten iza pregradnog zida. Pored
toga, zadnja klupa može da se preklopi i da se pregrada pomeri iza prednjih
sedišta ukoliko je to potrebno. Otvor u pregradi omogućuje transport dugačkih
predmeta.
Opuštajuća vožnja i vrhunske tehnologije
Kada
je u pitanju tovarni prostor, Combo je pravo komercijalno vozilo ali takođe nudi
savremene tehnologije jedinstvene u segmentu, ali i nivo udobnosti za putnike
direktno nasleđen iz putničke verzije Combo Life čija je prodaja počela
početkom juna. Inovativni sistemi asistencije kao što je Permanentna kamera za
pogled unazad obezbeđuju izvanrednu vidljivost i čine vožnju još opuštenijom.
Svako ko je vozio transporter zna da gledanje u retrovizor može biti izazovno
ili čak nemoguće u slučaju vozila koje je u potpunosti napunjeno ili kombija
koji nema prozore na zadnjim vratima. U ovim slučajevima, automobil mora da se
vozi uz pomoć spoljašnjih retrovizora na vratima.
Ovo
ne važi za novi Combo. On može biti opremljen kamerom za pogled unazad koja
pokazuje područje iza automobila na ekranu infotainment sistema. Sa jedne
strane, omogućava manevrisanje putem smernica čim se odabere vožnja unazad. Sa
druge strane, kada se vozi napred, prikazuje površinu od 4 do 30 metara iza
vozila i ovo može da se koristi kao stalni ,,digitalni’’ retrovizor. Druga
kamera je ugrađena u spoljašnji retrovizor sa strane putnika i dodatno
poboljšava ukupni prikaz. Kada je pokazivač pravca sa strane putnika aktiviran,
prikaz sa te strane se prikazuje na monitoru, što rezultira značajnim
povećanjem bezbednosti za sve korisnike u saobraćaju jer je mrtav ugao skoro nepoznat
za vozače Comba.
Pored
novih, dostupni su i drugi ultra moderni sistemi asistencije vozaču koji su
poznati iz putničke verzije Combo Life. Ponuda je jedinstvena na tržištu i
uključuje - Upozorenje na sudar sa vozilom ispred i automatsko kočenje u hitnim
situacijama sa prepoznavanjem pešaka, pomoć za ostanak u saobraćajnoj traci, kontrola
spuštanja nizbrdo, inteligentna adaptacija brzine, adaptivni tempomat, upozorenje
na pospanost vozača, kao i čitač saobraćajnih znakova.
Izvanredna povezanost
Na
kraju, ali ne i najmanje važno, nova generacija infotainment sistema omogućuje
izvanrednu povezanost. Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro sistemi koji su
kompatibilni sa Apple CarPlay i Android Autom mogu lako da se kontrolišu putem
osmoinčnog lako čitljivog i lako dostupnog ekrana u boji koji je osetljiv na
dodir. Integrisani navigacioni sistem sa mapama Evrope i 3D navigacijom takođe
pokazuje i TMC (Traffic Messaging Channel) najnovije informacije koje
osiguravaju da vozač uvek može da izabere savršenu rutu do svojih mušterija i
izbegne gužve u saobraćaju.
Uzgred,
ništa nije kao uživanje u komforu pre ili posle posla sa grejanjem prednjih
sedišta i grejanjem volana - jedinstveno u ovom segmentu i tipično Opel, kao i udobna zadnja klupa. I putnici mogu ostati hladne glave
čak i tokom najtoplijih dana zahvaljujuči dvozonskom klima uređaju.
Kao i njegov rođak putnički automobil, Combo će biti dostupan sa nizom živahnih i efikasnih motora kombinovanih sa modernim menjačima. Zajedno sa prvoklasnom zapreminom tovarnog prostora, nivoom udobnosti koji je sličan kao kod putničkih automobila i mnoštvom zabave u kabini, oni čine novi Opel Combo idealnim komercijalnim vozilom za sve svrhe i mnogo više od samo poslovnog života.
Komentari(0)