Opel Corsa - Za manju emisiju i veću efikasnost
Opel Corsa debituje na Salonu automobila u Frankfurtu od 12. do 22. septembra. Ima koeficijent otpora vazduha od samo 0,29, koji je vodeći u klasi
Opel Corsa je uvek bila lider u inovacijama i najnoviji model, koji ima svoju svetsku premijeru na IAA Salonu automobila u Frankfurtu, se po tome ne razlikuje. Ovogodišnji IAA sajam biće otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra. Šesta generacija malog automobila iz Riselshajma ne samo da ima više vozačkih sistema asistencije, nego većina njegovih rivala, već ima i superiornu aerodinamiku.
Kao i sa svim drugim novorazvijenim automobilima Opel je optimizovao
aerodinamiku Corse u razvojnom Institutu za automobilski inženjering i motore
vozila koristeći aerotunel Univerziteta u Štutgartu. Rezultat je koeficijent
otpora vazduha od samo 0,29, odlična vrednost za automobil ove veličine, i u
poređenju sa prethodnikom dodatno smanjena površina prednjeg dela koja je samo
2,13 m2, što čini novu Corsu jednim od najaerodinamičnijih automobila u svojoj
klasi. Pored toga, nova generacija Opelovog bestselera već ispunjava buduće
Euro 6d emisione standarde.
Kristijan Miler
-Aerodinamika je samo jedno od područja gde Opel povećava efikasnost svojih
automobila - rekao je Kristijan Miler, izvršni direktor za inženjering. - Napredne benzinske i dizel pogonske jedinice i
najmodernija elektrifikacija su drugi alati koje koristimo kako bismo značajno smanjili
potrošnju goriva i emisiju CO2. Sve ove tehnologije potpuno su implementirane u
našu Corsu, koja će takođe po prvi put ikada biti dostupna i kao električna
Corsa-e.
Zbog izazova koje donosi važnost smanjenja emisije CO2, savršena
aerodinamika postaje vrlo bitna kako u automobilskoj industriji tako i među
kupcima. Manji otpor vazduha znači da je manje energije potrebno da bi se
automobil kretao, što kao rezultat ima smanjenu potrošnju goriva i manju
emisiju štetnih gasova. Na primer, smanjenje otpora za deset procenata dovodi do
smanjenja potrošnje goriva za oko dva procenta po NEDC ciklusu (Novi evropski
ciklus vožnje), ili do pet procenata pri vožnji brzinom od 130 km/h.
Opelovi inženjeri su ostvarili ovaj vodeći koeficijent otpora vazduha od
0,29 Cd tako što su posvetili pažnju svakom detalju koji pomaže da se unapredi
aerodinamika nove Corse. Na primer, podvozje je prekriveno ravnim panelom od
motora do zadnje osovine kako bi se unapredio protok vazduha ispod automobila.
Nova Corsa takođe ima i spojler na zadnjoj ivici krova, koji unapređuje protok
vazduha i smanuje turbulenciju koja uzrokuje otpor. Spojler takođe dodaje
aerodinamički potisak na zadnju osovinu, što još više poboljšava stabilnost
nove Corse na pravcu, posebno pri većim brzinama koje su tipične za nemački
autoban.
Aktivna maska hladnjaka unapređuje efikasnost
Nova Corsa takođe ima prednost zbog aktivne maske hladnjaka koja smanjuje
otpor vazduha i uvećava efikasnost u potrošnji goriva tako što automatski
zatvara prednji otvor kada je vazduh za hlađenje najmanje potreban. Do sada je
ova inovacija mogla da se pronađe samo u mnogo skupljim automobilima iz viših
segmenata.
Kada je zatvoren, ovaj sistem povećava aerodinamičke performanse tako što
protok vazduha preusmerava oko prednjeg dela vozila i niz bočne strane, umesto
kroz manje aerodinamičan prostor motora. Deo maske hladnjaka se otvara ili
zatvara u zavisnosti od temperature motora i brzine. Na primer, maska se otvara
kada automobil ide uzbrdo ili po gradu tokom visokih temperatura, a zatvara se
kada je potrebno manje hlađenja motora, kao što je kretanje brzinom sličnom
onoj u gradskoj vožnji.
Šesta generacija Opelovog bestselera u segmentu malih automobila nije prva
aerodinamički optimizovana Corsa koja svoju premijeru ima na IAA sajmu. Na
Salonu automobila u Frankfurtu 1995. godine, Opel je iznenadio industriju sa
inženjerskom studijom baziranoj na Corsi za takozvani ,,trolitarski
automobil’’, to jest, bila je dizajnirana da ima prosečnu potrošnju goriva koja
je manja od 3,5 litara na 100 kilometara.
Corsa ECO 3 je između ostalog imala i spojler na krovu koji je dobila iz GSi verzije, spojlere ispred prednjih točkova i specijalni kalup praga ispred zadnjih točkova. Rezultat svega toga je bio posebno nizak koeficijent otpora vazduha za hečbek sa troje vrata - samo 0,29 Cd. Dvadeset četiri godine kasnije serijski automobil masovne produkcije je ostvario isti odličan rezultat - nova Opel Corsa.
Komentari(0)