Opel Grandland X Hybrid4 munja od 300 KS

Elegantni Grandland X Hybrid4 sa opcionom crnom haubom kombinuje 1,6-litarski turbopunjeni benzinski motor sa dva elektromotora, a ukupna izlazna snaga je do 300 KS

    foto: Opel
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Opel ide električno! Nemački proizvođač automobila nastavlja da implementira ovaj klučni element PACE! strateškog plana predstavljajući novu PHEV (plug-in hibridno električno vozilo) verziju Grandlanda X sa pogonom na svim točkovima. Dolazeći na vrh Opelove SUV ponude (koja takođe uključuje modele Crossland X i Mokka X), elegantni Grandland X Hybrid4 sa opcionom crnom haubom kombinuje 1,6-litarski turbopunjeni benzinski motor sa dva elektromotora, a ukupna izlazna snaga je do 300 KS.

Šampionska potrošnja

Preliminarna potrošnja goriva (prosečna, kombinovana) je 2,2 l/100 km sa 49 g/km CO2. Planirano je da prodaja počne tokom narednih nedelja, a prve isporuke kupcima se očekuju početkom 2020. godine. Opelov prvi plug-in hibrid će doprineti elektrifikaciji kompletne game nemačkog brenda do 2024. Takođe je i deo strategije za ispunjenje budućih CO2 normi. Još jedan korak u procesu, koji isto tako uključuje motore sa unutrašnjim sagorevanjem visoke efikasnosti, biće i predstavljanje potpuno električne verzije sledeće generacije modela Opel Corsa koja počinje sa prodajom ove godine.

Najsavremenija plug-in hibridna tehnologija

U skladu sa Opelovim pozicioniranjem kao uzbudljivim, pristupačnim, nemačkim brendom, novi PHEV predstavlja najsavremeniju plug-in hibridnu tehnologiju. Pogonski sistem modela Grandland X Hybrid 4 uključuje 1,6-litarski turbopunjeni četvorocilindarski benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem od 200 KS koji je adaptiran za hibridnu jedinicu, a uz to i WLTP sertifikovan i u skladu sa Euro 6d-TEMP standardima električni pogonski sistem koji obuhvata dva električna motora sa 109 KS, pogon na sve točkove i litijum jonsku bateriju sa 13.2 kWh. Prednji električni motor je uparen sa elektrifikovanim osmostepenim automatskim menjačem. Drugi električni motor, inverter i diferencijal su integrisani u električno pokretanu zadnju osovinu kako bi obezbedili pogon na sve točkove po potrebi.

Prelazi do 50 kilometara u električnom modu

Benzinski motor će uglavnom biti korišćen pri srednjim i većim brzinama vozila, dok će pri nižim brzinama vožnje biti angažovan električni deo pogonske jedinice. Opel Grandland X Hybrid4 može da pređe do 50 kilometara u potpuno električnom modu vožnje po WLTP standardima (60 km prema NEDC). Istraživanja su pokazala da su u Nemačkoj, 80 procenata svih vožnja tokom dana distance manje od 50 kilometara, tako da bi ovi kupci modela Grandland X Hybrid4 mogli potencijalno da voze sa nultom emisijom štetnih gasova sve vreme.

Grandland X Hybrid4 će ponuditi četiri moda vožnje - električni, hibridni, AWD i Sport - omogućavajući vozačima da prilagode karakteristike automobila svojim željama ili specifičnim uslovima vožnje. Na primer, izbor hibridnog moda dozvoljava automobilu da automatski izabere najefikasniju metodu pogona, sa mogućnošću da se prebaci na električni mod za vožnju sa nultom emisijom kada ulazi u centar grada. Izbor AWD moda aktivira elektrifikovanu zadnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama puteva.

Više mesta u kabini i prtljažniku

Pored demonstracije kako Opel demokratizuje inovaciju sa najnovijim pogonskim sistemima, Grandland X Hybrid4 pokazuje kako Opel uvek obraća pažnju na potrebe kupaca. Na primer, utičnica za punjenje baterije putem 3,3 kW punjača (verzija 6,6 kW je opciona) je prikladno smeštena na drugoj strani vozila od grla za punjenje goriva, dok je baterija instalirana ispod zadnje klupe kako bi se obezbedilo više mesta u kabini i prtljažniku. Kako je električna energija jeftinija od benzina, vozači mogu uštedeti novac kada redovno pune bateriju umesto da sipaju gorivo u rezervoar. U zavisnosti od lokalnih cena i pređene distance, ovo može značajno smanjiti troškove.

Vreme punjenja baterije zavisi od vrste punjača koji se koristi. Pored kabla koji se dobija u vozilu za punjenje sa utičnice kod kuće, Opel će ponuditi uređaje za brzo punjenje na javnim punjačima i zidnim punjačima kod kuće. Na primer, baterija se u potpunosti napuni za oko sat i 50 minuta sa zidnim punjačem snage 7,4 kW. Kako bi punjenje bilo još jednostavnije, Grandland X Hybrid4 će imati koristi od rešenja za elektrifikovana vozila koja obezbeđuje Free2Move Services, brend za mobilnost unutar PSA grupacije. Ova ponuda će uključivati karticu za punjenje, koja će omogućiti korišćenje više od 85,000 punjača u Evropi, i plan putovanja, koji predlaže najbolje rute u zavisnosti od preostalog dometa automobila i lokacija punjača duž rute. Povezana navigacija putem Navi 5.0 IntelliLink infozabavnog sistema je zadužena za pronalazak rute i navođenje do odabrane stanice za punjenje vozila.

Novi telematski sistem Opel Connect

Grandland X Hybrid4 će takođe ponuditi novi telematski sistem Opel Connect. Korisne funkcije, kao što su navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu, provera ključnih podataka o vozilu putem aplikacije, direktna povezanost sa službama za pomoć na putu i poziv hitnim službama, daju vozaču i putnicima dodatan mir. Pomoć se može dobiti za par sekundi pritiskom na crveno dugme. Ukoliko se aktiviraju zatezači pojaseva ili vazdušni jastuci, poziv u pomoć se automatski aktivira.

Usporavanje sa pedalom gasa

Kako bi dodatno povećao efikasnost, Grandland X Hybrid4 ima sistem regenerativnog kočenja koji vraća nazad u sistem energiju koja se stvara prilikom kočenja ili usporavanja. U konvencionalnom sistemu kočenja, mehanička energija koja se stvara trenjem unutar kočnica gubi se kao toplota. Pretvaranjem ovog viška kinetičke energije u električnu energiju, i koristeći je odmah ili prebacivajući je u bateriju, domet pri potpuno električnoj vožnji se može u proseku uvećati za do 10 procenata.

Vozač čak može da se prebaci na ,,Regeneraciju na zahtev’’ za maksimalnu rekuperaciju energije. Sila kočenja električnog motora je toliko velika da nije potrebno pritisnuti papučicu kočnice kako bi se smanjila brzina do zaustavljanja u normalnom saobraćaju. Grandland X Hybrid4 se na ovaj način upravlja samo pedalom gasa (Vožnja sa jednom pedalom).

Uskoro još noviteta

Kako bi se dodatno iskoristio električni sistem visokog napona (300 V), Grandland X Hybrid4 je opremljen sa električnim kompresorom za klima uređaj i električnim grejačem. Novi Grandland X Hybrid4 pripada avangardi Opelove sledeće generacije elektrifikovanih vozila. Dok Ampera-e ostaje u prodaji na određenim tržištima, proizvođać će u narednih 20 meseci globalno predstaviti novu Corsu, novu Zafiru Life MPV, novi Vivaro LCV i naslednika modela Mokka X, a svaki od njih će imati potpuno električnu verziju.

Komentari(0)

sortiraj