Opel Grandland X sa električnim pogonom na sva četiri točka
Opel donosi sjajne vesti za promatrače ptica, šumare, jahače, ribolovce, mornare…
Sa novim Opel Grandland X Hibrid4 mogu tiho da se kreću šumom, preko pašnjaka ili do obale, jer elegantni SUV poseduje električni pogon na sva četiri točka
Ako se baterija priključnog hibrida
od 13,2 kWh napuni, a vozač ima laku desnu nogu, Grandland X u režimu pogon na
sva četiri točka pokreću samo dva električna motora. Što je ne samo tiho, već
i vrlo efikasno, jer Grandlandu X-u nije potrebna osovina. Takođe, veliki
obrtni moment elektromotora dostupan je od prvog pritiska gasa i pruža
optimalnu vuču na slabim površinama.
Plug-in hibrid - najbolje iz oba sveta
Prvi hibridni pogon na sva četiri
točka nemačkog brenda kombinuje najbolje od električnog pogona i motora sa
unutrašnjim sagorevanjem - za snažne performanse i korisni električni domet.
Dinamičnu vožnju u svakom trenutku osiguravaju četiri načina vožnje -
električni, hibridni, pogon na sva četiri točka i sport. Opel Grandland X
Hibrid4 pokreće 1.6-litarski turbo benzinac i dva električna motora koji nude
ukupnu snagu od 300 KS. Prema WLTP, potrošnja goriva je 1,4-1,3 l/100km,
emisija CO2 32-29 g/km. Četvorocilindrični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa
200 KS posebno je dizajniran da zadovolji zahteve hibridnog vozila. Maksimalna
brzina Grandland X Hibrid4 iznosi 235 km/h.
Osmostepeni automatski menjač
Električna jedinica sastoji se od dva
elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini. Snaga prednjeg električnog pogona
iznosi 110 KS, a zadnjeg 113 KS. Prednji elektromotor prenosi snagu na prednje
točkove pomoću elektrifikovanog osmostepenog automatskog menjača. Drugi
elektromotor i diferencijal integrisani su u zadnju osovinu, što Grandland X
Hibrid4 čini vozilom sa pogonom na sva četiri točka sa optimalnom vučom. Do 59
kilometara može se voziti isključivo na struju tokom ciklusa vožnje WLTP.
Bez emisija u gradu, snažan na otvorenom putu
Uz Grandland X Hibrid4, vozači mogu
birati između četiri različita načina vožnje u zavisnosti od svojih želja i
zahteva. Hibridni režim se fokusira na optimizaciju potrošnje goriva u vozilu.
Agregat sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motori rade zajedno ili
naizmenično, u zavisnosti od uslova i stila vožnje. U Elektro režimu, Grandland
X Hibrid4 pokreće isključivo električna energija. U većini slučajeva pogon se
isporučuje sa zadnjim elektromotorom, plus prednjim motorom kada vozaču treba
više snage. Kada se pritisne gas do kraja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se
pali i isporučuje se maksimalna snaga. Maksimalna brzina u čisto električnom
pogonu je 135km/h.
U režimu Pogon na sva četiri točka,
Grandland X Hibrid4 pokreću prednji i zadnji točkovi. Režim Sport kombinuje
snagu elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem za posebno dinamičan
stil vožnje. Izlazna snaga sistema je ekvivalentna snazi motora sa unutrašnjim
sagorevanjem plus snaga elektromotora u određenom vremenskom trenutku. Na
primer, Grandland X Hibrid4, motor sa unutrašnjim sagorevanjem snage 200 KS i
dva elektromotora (prednji/zadnji 81/83kW) i jednom baterijom od 90kW ima
ukupnu snagu 300 KS.
Vozite pametno, sačuvajte energiju
E-Save omogućava čuvanje električne
energije smeštene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, na primer za
vožnju u područjima koja su samo za električna vozila. Sva ili deo energije
koja se sačuvala u bateriji može se uštedeti i iskoristiti. Funkcija se aktivira
preko ekrana osetljivog na dodir interaktivnog sistema.
Pored toga, regenerativno kočenje upija kinetičku energiju tokom usporavanja koja bi se u suprotnom rasipala u vidu toplote. Može se izabrati između dva načina rekuperacije koji električne motore pretvaraju u generatore, tako da se električna energija može vratiti u bateriju i sačuvati.
Komentari(0)