Opel GT X Experimental - Odvažna vizija Opelove budućnosti
Opel pruža uvid u uzbudljivu budućnost brenda sa novim konceptom. Njegovo ime je Opel GT X Experimental
Odvažni, 4,06 metara dugačak električni kompaktni SUV sa petoro vrata i privlačnošću jednog kupea, prepun je inovativnih ideja. GT X Experimental oličava vrednosti i viziju Opela i daje uvid u ono šta budućnost donosi za sve Opelove modele. Kompanija je već najavila da će dodatno izoštriti svoj profil tokom prezentacije strateškog PACE! plana prošlog novembra. GT X Experimental je prvi opipljiv rezultat ovog procesa.
-Sa našim PACE! planom, mi imamo vrlo jasnu viziju kako
želimo da stvorimo uspešnu budućnost za Opel. Fokus na snažnom identitetu
brenda koji je definisan našim vrednostima, nemački, pristupačan, uzbudljiv,
igra integralnu ulogu u našem povratku održivom uspehu. Naš koncept brenda
pokazuje kako će ove vrednosti oživeti u našim proizvodima u budućnosti. Naši inženjerski
i dizajnerski timovi su to sjajno učinili u Opelu GT X Experimental. On nam
daje jasnu ideju kako mi u Opelu vidimo mobilnost budućnosti - rekao je Mihael
Lokšeler.
Opelov pionirski duh
Tokom faze kreiranja koncepta, Opel je započeo širok i intezivan
proces razmišljanja o sebi i sopstvenim vrednostima. Opel može da pogleda
unazad na 156 godina industrijskog postojanja koje je počelo sa preciznom
mehanikom i skoro 120 godina automobilskog inženjeringa koje je pokretala
konstantna posvećenost proizvodnji uzbudljivih i relevantnih inovativnih
tehnologija koje su dostupne svima. Kroz svoju istoriju, specifični ,,Opelov
način’’ može se sumirati sa ove tri vrednosti - nemački, pristupačan i
uzbudljiv. Što se tiče budućnosti, brend želi da ostane posvećen
najsavremenijem i pozitivnom izrazu svojih nemačkih korena. Opelove ,,nove
nemačke odlike’’ uzimaju ono najbolje od nemačkih tradicionalnih vrednosti, inženjerske
izvrsnosti, istinske fascinacije za odličnim mašinama, intenzivnim fokusom na
funkcionalnost, kvalitet i pouzdanost, i obogaćuje ih toplinom i otvorenošću
uma. Inspirisan Opelovim inovativnim duhom, novi GT X Experimental obuhvata
suštinu bogatog nasleđa kompanije i obećava uzbudljivu budućnost. Spaja nemački
inženjering, preciznost i kvalitet sa vizionarskim inovacijama kako bi pružio
uvid u to kakvi će Opelovi automobili biti sredinom 2020-ih - odvažni, čisti u
izgledu ali ekstremno pristupačni i orijentisani ka kupcu.
Opel je odlučio da svoju viziju za buduće automobile
predstavi u kompaktnom SUV-u koji je dugačak samo 4063 milimetra, međuosovinsko
rastojanje 2625 mm, a širina 1830 mm. SUV modeli su trenutno najpopularnija
vozila na tržištu i Opel pokreće želja da oni postanu još atraktivniji za
široku javnost. Međutim, da bi uspeli u tome, SUV vozila takođe moraju da
postanu efikasnija nego ikada ranije. Zato je Opel GT X Experimental napravljen
na arhitekturi od lakih materijala, ima smanjen karbonski otisak i vozi se na
točkovima od 17 inča koji vizuelno izgledaju mnogo veće, ali i maksimalno
povećavaju udobnost na putu i istovremeno izgledaju zapanjujuće.
Na osnovu PACE! plana koji obećava elektrifikovanu verziju
svakog Opelovog modela do 2024. godine, GT X Experimental je potpuno električni
automobil sa pogonom koji donosi kompaktna litijum jonska baterija sledeće
generacije sa 50 kWh i induktivnim punjenjem. GT X Experimental se ne pretvara
da nudi potpuno autonomnu vožnju. Međutim, poseduje treći nivo funkcija
autonomne vožnje, što znači da može da upravlja svim aspektima vožnje ali vozač
mora biti spreman da odreaguje na zahtev vozila da preuzme kontrolu.
Čist i odvažan
GT X Experimental predstavlja inovativnu tehnologiju sa
sofisticiranom jednostavnošću. Potpredsednik za dizajn Mark Adams i njegov tim
su razvili čitavu filozofiju za Opelov specifičan, nemački dizajn, spajajući
čistoću i emocionalnu smelost. U GT X Experimentalu, svaka zasebna funkcija,
svaki modul automobila je ispitan kako bi se ostvarila čistoća dizajna
uklanjanjem svih nepotrebnih elemenata dizajna. Ovo je nešto što je dizajnerski
tim nazvao ,,vizuelna detoksikacija’’.
Karoserija Opela GT X Experimental pokazuje naglašene
proporcije uparene sa lepo struktuiranim, čistim površinama. Njegova snažna
silueta naglašena je smelim grafičkim identitetom koji razdvaja gornja i donja
područja. Donji deo je ofarban u sjajnu svetlosno sivu, dok je gornji deo
uključujući i poklopac motora, staklo i krov u skoro crnoj, noćno plavoj boji.
Između njih je naglašen Opelov žuti potpis koji se širi kroz automobil i daje
mu strukturu i dinamičnost.
Spektar boja podseća na Opelovu tradicionalnu sivo/crno/žutu
boju ali je ponovo konfigurisan kako bi stvorio svež, moderan osećaj. GT X
Experimental dočekuje putnike sa prostranim i neometanim pristupom zahvaljujući
zadnjim vratima koja se otvaraju ka unazad i činjenici da se sva vrata otvaraju
pod uglom od 90 stepeni kako bi konceptu dali karakter pristupačnosti. Široki
panoramski krov se pruža do zadnjih sedišta, poboljšavajući osvetljenost SUV-a
i osećanje prostranosti.
Opelovi dizajneri su takođe smanjili tradicionalne, takozvane
linije izreza karoserije koje su neophodne zbog različitih otvora kao što su
vrata i poklopac motora na apsolutni minimum. Gornja linija svih vrata je
skrivena u akcentu žute boje i jedno od zadnjh vrata se poklapa sa otvorom
prtljažnika. Napuštanje konvencionalnih elemenata kao što su spoljne kvake
vrata i spoljašnji retrovizori, karoserija postaje glatko platno koje obuhvata
iznenađujuće detalje kao što su male kamere ugrađene u linije žute grafike sa
obe strane poklopca motora koje menjaju retrovizore.
Da bi se izbalansirala ova vizuelna detoksikacija, retki
grafički detalji ojačavaju izgled GT X Experimentala. Iseckani trouglovi su
ugravirani duž praga ispod zadnjih vrata sa vozačeve strane. Jedan od njih
sadrži mali, šestougaoni LED ekran koji pokazuje nivo napunjenosti baterije.
Točkovi veličine 17 inča izgledaju mnogo veće zahvaljujući robusnim gumenim
navlakama koji prelaze preko oboda kako bi vizuelno uvećali veličinu tamno
plavih guma. Žute grafičke linije na obodu uvećavaju akcenat žutog potpisa na
karoseriji i okružuju električni amblem munje koji stoji dok se točkovi okreću.
Kako bi naglasili SUV karakter automobila, zaštitna obloga obuhvata donji deo
karoserije, pružajući čvrstoj poziciji GT X Experimentala robustan izgled.
Opel Compass i Opel
Vizor
GT X Experimental takođe otkriva novu temu za prednji i
zadnji deo budućih modela po prvi put. ,,Opel Compass’’ organizuje elemente
dizajna kroz dve snažne ose koje presecaju munju. Legendarni logo brenda je
sada tačka fokusa više nego ikada ranije. U jasnijoj i čistijoj izvedbi,
centralna linija na poklopcu motora predstavlja vertikalnu osu, koja se
nastavlja ispod munje. Horizontalna osa je predstavljena kroz tipični Opelov
potpis dnevnih svetala u obliku krila, koji će nastaviti da krasi sva buduća
Opelova vozila. Zadnji deo je odjek prednjeg i pokazuje Opel Compass u svoj
svojoj čistoći, sa munjom koja snažno prisvaja horizontalnu liniju zadnjih
svetala u obliku krila i vertikalnu liniju od krovne antene do naglašenog
nabora branika.
Prateći Opel Compass temu i zajedno sa pristupom kreiranja
najčistijeg mogućeg dizajna, Opelovi dizajneri su takođe stvorili novo lice
Opela koje prikazuje pionirski duh kompanije - ,,Opel Vizor’’. Opel Vizor je
kompletan, jedinstven modul koji uokviruje sve visokotehnološke elemente i
elemente brenda kao što je LED logo munje koji pokazuje stanje rada automobila
svetleći u različitim bojama, LED matriks prednja svetla, dnevna svetla u
obliku krila kao i sve kamere i senzore sistema asistencije i funkcija
autonomne vožnje ispod zatamnjenog pleksiglasa. Elegantni modul se odvažno širi
prednjim delom automobila odmah ispod poklopca motora. Novi, prepoznatljivi
Opel Vizor postavljen je kao ključni element dizajna za sve Opelove modele, kasnije
tokom 2020-ih.
Enterijer oko čistog
panela
Enterijer Opela GT X Experimental prati iste principe i
opcije za vizuelnu i digitalnu detoksikaciju. Okružen panoramskim krovom i
bočnim prozorima bez prekida, elegantnost kabine maskira inovacije koje nosi sa
sobom. U enterijeru se izdvaja instrument tabla koja se nalazi u modulu koji
oponaša Opel Vizor - Opel ,,Pure Panel’’. Jedan širok, jedinstven ekran
pozdravlja vozače i pokazuje da princip sa mnoštvom ekrana, dugmića i kontrola
koji se često mogu videti u vozilima današnjice može zastareti. Pure Panel
omogućava vozačima da imaju pristup najnovijoj tehnologiji i da dobiju
informacije koje žele eliminišući sve elemente koji vizuelno odvraćaju pažnju.
Čistoća dizajna enterijera se takođe može videti u pametnom pozicioniranju
otvora za ventilaciju. Oni su skriveni iza ekrana, omogućavajući celokupne
čiste površine. Pure Panel takođe pokazuje kako Opel dozvoljava tehnologiji da
pojednostavi živote korisnika. Dva ekrana skroz levo i desno prikazuju bočne
prikaze koje snimaju male kamere. Takođe, dizajn volana je pojednostavljen dok
njegov centralni modul ponavlja oblik Opel Vizor-a. Kao i na točkovima, LED
Opelova munja u centru ostaje u istoj poziciji bez obzira na položaj
upravljanja.
Ovaj čist visokotehnološki pristup se pruža kroz ceo
enterijer. Na primer, četiri sedišta izgledaju kao da lebde dok su zvučnici
koji se mogu ukloniti smešteni ispod naslona za glavu i takođe pružaju zvučno
iskustvo kao izvan automobila. Grafički detalji naglašavaju striktnu čistoću
dizajna u unutrašnjosti - tema iseckanih trouglova je ponovljena na naslonima
sedišta i pedalama gasa i kočnica.
Opelovi koncept
projektovan više od 50 godina
Ime GT X Experimental podseća na Opelov pionirski koncept,
1965 Experimental GT, pristupačan kupe koji je takođe prvi koncept automobil
ikada proizveden od strane jednog evropskog proizvođača automobila. Dodatno
slovo X naglašava Opelov plan da još više ostavi svoj otisak na tržištu SUV automobile
- 40 procenata svih Opelovih automobila prodatih u 2021. će biti SUV.
Tokom decenija, Opel je koristio koncept automobila da oblikuje svoju budućnost. Većina koncept automobila nikad nije planirana za proizvodnju ali je dozvolila brendu da postavi osnovne principe za svoje nadolazeće modele. S tim u vezi, poslednja tri koncept automobila iz Opela pokazuju jasnu koherentnost sa razvojem brenda. Monza koncept iz 2013. godine je reflektovao Opelovu potragu za većom efikasnošću (laganost, pakovanje, pogonski sklop) i izrazom ove efikasnosti u elegantnom dizajnu. GT koncept iz 2016. godine doveo je efikasnost do višeg nivoa, sa dizajnom oko osnovnih ideja pristupačnosti, jednostavnosti i čistoće. Ovo je sada podignuto na viši nivo od strane GT X Experimentala i njegovom filozofijom koja se bazira na vrednostima Brenda, nemački, pristupačan, uzbudljiv, i izraženo čistim i odvažnim dizajnom.
Komentari(0)