Opel pre roka ispunio Euro 6d-TEMP norme
Oko 14 meseci pre nego što Euro 6d-TEMP postane obavezan za sve novoregistrovane automobile u septembru 2019. godine, 79 Opelovih pogonskih jedinica već ispunjavaju striktne nove limite
Zato Opel ima vodeću ulogu u implementaciji budućih evropskih emisionih standarda, koji uključuju stvarne emisije izduvnih gasova (Real Driving Emissions) koji se mere na javnim putevima. Benzinske i jedinice na tečni naftni gas u skladu sa Euro 6d-TEMP normom su dostupne kroz celu gamu Opela, koja obuhvata modele ADAM, KARL, Corsa, Astra, Cascada, Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira, plus i usaglašene dizel verzije.
-Opelov brz prelazak na Euro 6d-TEMP je deo našeg cilja da
preuzmemo vodeću ulogu u smanjenju emisije automobile - rekao je generalni
direktor inženjeringa Kristijan Miler i dodao: - Sledeći koraci su 4
elektrifikovana modela do 2020. godine uključujući i novu generaciju modela
Corsa, kao električnog modela sa baterijama, Grandland X - naš prvi plug-in
hibrid. Do 2024. bićemo u potpunosti elektrifikovani, sa hibridnom ili
električnom verzijom na baterije svakog putničkog modela automobila.
Najsavremenija
tehnologija
Pored različitih novorazvijenih motora, Opel takođe dodaje
najsavremeniju tehnologiju svojim aktuelnim pogonskim jedinicama, kako bi
dodatno optimizovao tretman izduvnih gasova za Euro 6d-TEMP. Zafira, na primer,
dobija novu verziju 1,6-litarskog benzinskog motora sa direktnim ubrizgavanjem.
Shodno tome, sve pogonske jedinice Zafire su sada opremljene filterom čestica
(uključujući i benzinsku varijantu), dok su dizeli dodatno opremljeni
tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR).
Nova verzija benzinskog agregata proizvodi 136 KS i dostupna
je sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima. Blisko spajanje filtera
čestica benzina (GPF) omogućava optimalnu regeneraciju (tj. oksidaciju čestica
koje se skupljaju u filteru), što smanjuje emisiju čestica što je više moguće.
U SCR procesu za dizel motore, AdBlue se ubrizgava u izduvni
gas. Rastvor se razlaže u amonijak. Azotni oksidi (NOx) ulaze u katalizator u
izduvnom gasu, a zatim se selektivno redukuju na azot i vodu. Sa SCR i Euro
6d-TEMP kompatibilnošću, na Opelove dizel automobile ne utiču zabrane za dizel
vozila u centrima gradova o kojoj se trenutno raspravlja u Nemačkoj.
Novi dizel u Grandland
X modelu
Kompaktni SUV Opel Grandland X donosi novi dizel u portfolio
pogonskih jedinica brenda. Novi motor je dizajniran da ispuni striktne buduće
zahteve za emisijama zahvaljujući inovativnom oksidacionom katalizatoru sa
mehanizmom adsorpcije azotnih oksida koji je uparen sa tehnologijom selektivne
katalitičke redukcije (SCR).
Novi 1,5-litarski, četvorocilindrični, turbopunjeni dizel
koji proizvodi 96 130 KS i maksimalni obrtni moment od 300 Nm pri 1750 o/min je
ponuđen sa šestostepenim manuelnim menjačem, kao i sa naprednom osmostepenom
automatskom transmisijom. Osmostepeni automatik ne samo da nudi besprekorne promene
brzina, već i zahvaljujući niskom unutrašnjem trenju smanjuje potrošnju goriva
i emisiju štetnih gasova. 1,6 litarski dizel motori modela Insignia su takođe opremljeni sa SCR
tehnologijom. Uprkos umerenoj potrošnji goriva, Insignia 1.6D pruža superirorne
performanse, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i dostižući
maksimalnu brzinu od 212 km/h.
Opelova Euro 6d TEMP ofanziva se nastavlja sa modelom Astra. Benzinski motor zapremine 1,6 litara koji proizvodi 200 KS i 300 Nm obrtnog momenta, sada sadrži filter za čestice benzina (GPF). Sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem, 1.6 turbo omogućava Astri hečbek i Sports Tourer maksimalnu brzinu od 235 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 odnosno 7,9 sekundi. 1,6 litarski turbo dizel motor Astre hečbeck sa 136 KS i 320 Nm obrtnog momenta je opremljen sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) radi daljeg smanjenja emisije azotnih oksida. Novi 1.6D će takođe biti dostupan i za Sports Tourer karavan u bliskoj budućnosti.
Komentari(0)