Opelov prvi električni automobil Ampera proslavio deseti rođendan
Opel Ampera je ubedila medije, oduševila kupce i pobedila na reliju Monte Carlo
-Ako želimo postići buduće klimatske ciljeve, udeo električnih vozila mora se znatno povećati - kaže Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller.
Shodno tome, Opel će na tržištu
imati devet elektrifikovanih vozila (EV) do kraja ove godine - od Corsa-e,
Mokka-e, Zafira-e Life, Grandland X plug-in hibrida i sledeće generacije
Astre, do Comba-e, Vivaro-e i Movano-e koji su laka komercijalna vozila. Do
2024. godine brend će ponuditi elektrificiranu varijantu svakog modela.
Idi bilo gde u bilo koje vreme
Međutim, Opel je svoj prvi doprinos
povećanju prodaje EV već dao pre deset godina, 2011. godine lansiranjem
Ampere, prvog električnog automobila proširenog dometa evropske marke, Opel se
postavio kao pionir na putu ka električnoj mobilnosti. Revolucionarna, uglađena
i praktična Ampera bila je prvo evropsko električno vozilo koje je omogućilo
mobilnost „idi bilo gde u bilo koje vreme“. Kada je puštena u prodaju krajem
2011. godine, Ampera je osnovala potpuno novi segment vozila na evropskom
tržištu automobila.
Uspeh - Više od 5.000 „e-pionira“
Opel Ampera je imala oduševljene
kupce širom sveta. Više od 5.000 „e-pionira“ izjavilo je da su potencijalni
kupci i pre nego što je automobil krenuo u prodaju. Mediji su bili podjednako
impresionirani, žiri vodećih međunarodnih novinara izabrao je Opel Amperu i
njen sestrinski model Chevrolet Volt za dobitnike nagrade „Evropski automobil
godine u 2012.“. Dugoročnim testom koji je iste godine započeo nemački
automobilski klub ADAC, Ampera je pokazala svoju trajnost prešavši više od
200.000 kilometara za osam godina.
Lider u inovacijama
Ne zadovoljavajući se samo popularnošću
i nagradama, Ampera se dokazala i u konkurenciji. Godine 2012. Opelovo električno vozilo
proširenog dometa pobedilo je na 13. međunarodnom reliju Monte Carlo za
električne automobile i alternativne pogonske sisteme. Pobedničku Amperu vozili
su francuska legenda relija Bernard Darniche i Joseph Lambert, a još trojica
završili su među prvih deset.
Ampera je potvrdila Opel kao lidera
inovacija i odmah je postala najprodavaniji evropski električni automobil u
2012. godini, sa 6.631 jedinica i oko 21 odsto udela u evropskom segmentu
električnih putničkih automobila. Vodeće tržište za EREV bila je Holandija,
zatim Nemačka i Velika Britanija. Po završetku proizvodnje 2015. godine,
registrovane Ampere iznosile su više od 10.000 jedinica.
Voltec električni pogon sa produžetkom dometa
Prednji točkovi Ampere su u svakom
trenutku električno vođeni. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja naprednu
električnu pogonsku jedinicu od 150 KS da bi isporučila između 40 i 80
kilometara čistog električnog pogona sa nula emisija - u zavisnosti od terena,
tehnike vožnje i temperature - kada je potpuno napunjena. Prema tadašnjim
propisima za merenje potrošnje goriva i emisije CO2, Ampera je trošila 1,2l/100
km i emitovala 27 g/km CO2 kombinovano u NEDC ciklusu.
Na putu, Amperin električni pogonski
sistem Voltec osigurava živahne performanse. Trenutni obrtni moment od 370Nm
omogućava ubrzanje od nula do 100km/h za oko devet sekundi i maksimalnu brzinu
od 161 km/h. Ampera nudi gotovo tihi električni pogon pod napajanjem iz baterije
i prefinjene performanse čak i u režimu vožnje produženog dometa. Zahvaljujući
inteligentnoj i praktičnoj Amperinoj mogućnosti proširenog dometa, vozači
uživaju u miru jer nikada neće ostati na cedilu sa ispražnjenom baterijom.
Pored čiste baterije, domet vožnje sa
nultom emisijom dovoljan je bio da zadovolji dnevne potrebe većine evropskih
vozača. Ampera je takođe obezbedila ukupan domet vožnje veći od 500 kilometara
zahvaljujući svom benzinskom motoru koji proširuje domet. On se bez problema
uključuje u proizvodnju električne energije kada baterija dostigne minimalno
stanje napunjenosti.
Električna pogonska jedinica,
smeštena ispod haube uz benzinski motor, sastoji se od električnog motora,
električnog generatora i seta zupčanika koji poboljšava ukupnu efikasnost
smanjenjem kombinovane brzine rotacije elektromotora. Za razliku od
konvencionalnog pogonskog sklopa, ne postoje stepenasti prenosnici. U režimu
proširenog dometa, koji se aktivira kad god bi baterija dostigla minimalno
stanje napunjenosti, pogonska snaga generatora neprimetno se isporučuje na
električnu pogonsku jedinicu. Generator pokreće visoko efikasni benzinski
motor od 1,4 litra snage 86 KS.
Vozači su najčešće birali jedan od
dva glavna načina vožnje - Normalni i Sport. Režim Sport povećava osetljivost
papučice gasa. Postoje dva dodatna režima za posebne situacije u vožnji -
„planinski“ režim osigurava dovoljno energije baterije za održivu vožnju
alpskim putevima. Režim „Zadrži i napuni“ zadržava preostali energetski
kapacitet baterija aktiviranjem benzinskog motora. Paket baterija u obliku
slova T, 198 kg, 16 kWh, postavljen je u središnji tunel vozila. Sadrži 288
litijum-jonskih baterija, konfigurisanih za optimalne performanse i trajnost.
Koristi sistem za termičko upravljanje tečnošću i u to vreme je bio jedina
masovno proizvedena baterija koja se mogla zagrejati ili hladiti - prva u
industriji. Ampera je isporučena sa šest metara dugačkim kablom za punjenje
koji je smešten u prtljažnik. Korišćenjem utičnice od 230V/6 ili 10A, vlasnici
su mogli u potpunosti napuniti bateriju za oko devet ili pet sati i
programirati vreme punjenja.
Dizajn enterijera i eksterijera
Jednako revolucionaran kao i njegov
jedinstveni Voltec-ov električni pogonski sistem bio je i Amperin privlačan dizajn.
Elegantan, aerodinamički efikasan stil objedinjuje kabinu koja zamenjuje
konvencionalne brojčanike i merače ekranima u boji visoke rezolucije i
funkcionalnošću ekrana osetljivog na dodir. Kabina odražava revolucionarnu
prirodu pogonskog sistema Ampere. Dva interaktivna ekrana u boji visoke
rezolucije označavala su jedinstveni karakter automobila. Kabina nudi sav
prostor, udobnost i pogodnosti koje biste očekivali od modernog kompaktnog
automobila: fleksibilnost sa pet vrata, udoban smeštaj za četiri odrasle osobe
i prostor za prtljag sa podignutim / spuštenim sedištima do 310/1.005 litara.
Zabavna za vožnju
Ampera se ponaša kao tipičan Opel. Razvili su ga Opelovi inženjeri u Russelsheimu, a njene karakteristike šasije su usavršene da zadovolje očekivanja pronicljivih kupaca. Napredni sistem kočenja sakuplja energiju koja se stvara tokom kočenja. Omogućava maksimalno regenerativno kočenje pomoću električnog motora, puni bateriju prilikom kočenja i neometano uključuje frikcione kočnice kada se papučica jače nagazi za brzo zaustavljanje.
Komentari(0)