Pet zvezdica za Stinger i Stonic

Nova sportska limuzina Kia Stinger i kompaktni krosover Kia Stonic dobili su najvišu ocenu za bezbednost u simulacijama sudara po Euro NCAP





Oba modela su osvojila pet zvezdica po Euro NCAP - Stinger za sve varijante, a Stonic za one koje su opremljene s Kijinim opcionalnim aktivnim bezbednosnim tehnologijama. Stinger je od Euro NCAP, nezavisne organizacije za izvođenje sigurnosnih testova, dobio 93% od svih mogućih bodova za zaštitu odraslih, 81% za zaštitu dece, 78% za zaštitu pešaka i 82% od svih mogućih bodova za bezbednosne sisteme asistencije. Sve Stonicove varijante, opremljene s Kijinim naprednim paketom asistencije, osvojile su 93% od svih mogućih bodova za zaštitu odraslih, 84% za zaštitu dece, 71% za zaštitu pešaka i 59% za bezbednosne sisteme asistencije.

Visoke ocene zahvaljujući karoseriji

Jedan od razloga za visoke osvojene ocene je karoserija od naprednog čelika visoke tvrdoće (AHSS). Besprekornu bezbednost omogućavaju i standardni bezbednosni vazdušni jastuci (6 kod Stonica i 7 kod Stingera) kao i širok izbor pasivnih i aktivnih bezbednosnih pomagala. Organizacija Euro NCAP je pohvalila oba modela zbog stabilnosti njihovog putničkog dela u slučaju sudara, sa visokim stepenom zaštite putnika različitih dimenzija i na svakom sedištu.

Pogotovo to važi za Stingera u kojem su putnici dobro zaštićeni od povreda vrata, dok su pešaci dobro zaštićeni zbog aktivne haube. Sistem za automatsko kočenje u nuždi (AEBA), koji Stingeru i Stonicu pomaže kod izbegavanja sudara, iskazao se u testiranjima bezbednosnih sistema asistencije. Ocena 5 zvezdica na bezbednosnim testovima Euro NCAP važi za sve varijante Stingera - one s benzinskim ili dizel motorom, zadnjim pogonom ili pogonom na sva četiri točka.

Stinger je na raspolaganju s najnovijim sistemom asistencije (ADAS), a standardno nudi pregršt bezbednosnih pomagala - pomoćni sistem stabilnosti (VSM), elektronska kontrola stabilnosti ESC, upozoravanje na opasnost od naleta vozila (FCW) s pomoćnim sistemom za izbegavanje sudara s vozilom ispred i prepoznavanje pešaka, radarski tempomat sa start-stop sistemom za automatsko gašenje i paljenje motora kod kratkotrajnih zaustavljanja u kolonama, sistem za upozoravanje u slučaju neočekivanog napuštanja vozne trake, aktivna hauba i automatsko prilagođavanje delovanja snopa svetala.

Ostala ADAS pomagala uključuju upozoravanje na prepreke iza vozila i na poprečni saobraćaj (RCTCW), pregled okoline vozila iz ptičje perspektive (AVM) s asistencijom kod parkiranja pri niskim brzinama i sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BSCW). Stinger je takođe standardno opremljen s inovativnim sistemom za upozoravanje vozača u slučaju dekoncentracije (DAW), koji se hvata u koštac s vozačevom nesabranošću ili pospanošću. U Evropi je po nekim procenama pospanost vozača glavni uzrok gotovo četvrtine saobraćajnih nesreća sa kobnim posledicama.

Sistem prati nekoliko parametara vozila i vozača i u slučaju pada vozačeve sabranosti zvučnim i grafičnim upozorenjem upozorava i predlaže pauzu. Tehnologije ADAS, raspoložive u Stonicu, uključuju pomoć kod sprečavanja naleta s prepoznavanjem pešaka, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu s upozoravanjem na prepreke iza vozila i na poprečni saobraćaj (RCTCW) i sistem za upozoravanje kod napuštanja vozne trake (LDW). Sistem za zadržavanje vozila na voznoj traci (LKA) će kod Stonica biti raspoloživ sredinom 2018. godine. Sistem za upozoravanje vozača u slučaju nesabranosti (DAW) je na raspolaganju kao opcija, dok je Stonic standardno opremljen elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC) i pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM).

Stinger stiže u januaru

Stinger, koji se već prodaje u većem delu Evrope, kod nas se očekuje krajem ovog meseca. Raspoloživ je sa zadnjim pogonom ili pogonom na četiri točka, kao i dva benzinska i jednim dizel motorom. Najsnažniji, 3,3-litarski twinturbo benzinski 6-cilindraš, postao je najsnažniji i najbrži masovni model u istoriji Kije. Sva tri motora dolaze u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim menjačem.

Stonica pokreću Kijini napredni i štedljivi benzinski i dizel agregati, namenjeni punom iskorišćenju mogućnosti motora i užitka u vožnji. Svi Stonicovi motori standardno prenose snagu do pogonskih točkova preko manuelnog menjača.

Komentari(0)

sortiraj