Porsche predstavlja dva nova E-Hibrid modela Panamere
Porsche proširuje svoju portfolio modela Panamera sa 4 E-Hibrid i 4S E-Hibrid varijantama. Novi plug-in hibridi nude impresivno ubrzanje i performanse vožnje, kao i snažne E-performanse
Porsche dalje proširuje svoju ponudu hibridnih vozila sportskom limuzinom Panamera. Kao deo strategije E-Performance, Panamera 4 E-Hibrid i Panamera 4S E-Hibrid su dodate u portfolio i odmah su postigle efekat. Ovo je Porsche-ov odgovor na posebno veliko interesovanje za efikasne i dinamične e-hibridne pogone na mnogim tržištima. Panamera će biti dostupna u ukupno četiri varijante performansi ove napredne tehnologije pogona.
Pogonski system
- Optimizovane hibridne performanse
Panamera 4 E-Hybrid je posebno efikasana i prilagodljiva. Kako bi stvorio snažno ubrzanje, Porsche je kombinovao novi e-hibridni sistem sa značajno rekonstruisanim 2,9-litarskim V6 biturbo benzinskim motorom (224 kw/304 KS). Sistemska snaga od 346 kW (470 KS) i maksimalni obrtni moment od 650 Nm omogućavaju ubrzanje od nule do 100 km/h za 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 280 km/h. Čisto električni domet Panamere 4 E-Hibrid se povećava na 96 kilometara u WLTP ciklusu (EAER grad). Panamera 4S E-Hibrid stavlja veći fokus na dinamiku vožnje, kao i na kontinuiranu isporuku snage u gornjem opsegu obrtaja. Njen 2,9-litarski biturbo šestocilindrični motor isporučuje 260 kW (353 KS). Snaga sistema je 400 kW (544 KS), a maksimalni obrtni moment je 750 Nm. Ovo omogućava Panameri 4S E-Hibrid da ubrza od nule do 100 km/h za 3,7 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 290 km/h.
U poređenju sa prethodnom
generacijom, svi modeli Panamera E-Hibrid nude veći električni domet, brže
punjenje, bolji odziv na gas i bolje performanse vožnje u gotovo svim
disciplinama. Sa 25,9 kWh (bruto), nova baterija visokog napona pruža oko 45
odsto više kapaciteta u uporedivom prostoru. Istovremeno, novi ugrađeni
AC-punjač od 11 kW skraćuje vreme punjenja na dva sata i 39 minuta. Sa 140 kW
(190 KS) i 450 Nm obrtnog momenta, potpuno novi elektromotor nudi znatno više
snage od svog prethodnika. Takođe, integrisan je u kućište na efikasan način i
optimizovan za težinu, kao i u cirkulaciju ulja za hlađenje PDK menjača.
Unutrašnji dizajn rotora (rotor se rotira unutar statora) smanjuje inerciju
mase za 50 procenata, što poboljšava odziv gasa. Sa rekuperacijom do 88 kW,
električni motor takođe doprinosi značajno povećanom električnom dometu modela
Panamera E-Hibrid.
E-Hibrid
režimi vožnje sa optimizovanom strategijom
Četiri optimizovana režima vožnje specifična za E-Hibrid, kao i poboljšani režimi Sport i Sport Plus, dodatno optimizuju efikasnost E-Hibrid modela. Vozila se uvek pokreću u potpuno električnom režimu E-Power. Kada je stanje napunjenosti baterije ispod određene minimalne vrednosti, sistem se automatski prebacuje u Hibrid Auto režim, koji prilagođava strategiju rada trenutnoj situaciji u vožnji. Pored toga, sa aktivnim navođenjem rute u Hibrid Auto režimu, operativna strategija je dodatno optimizovana poznavanjem rute koja je pred vama. Na ovaj način se može maksimizirati udeo razdaljina na električni pogon u gradskom saobraćaju i povećati efikasnost. Sistem u tu svrhu koristi podatke o automobilu i navigaciji. U režimu E-Hold, trenutno stanje napunjenosti baterije se čuva. U režimu E-Charge, s druge strane, motor sa unutrašnjim sagorevanjem puni bateriju do 80 procenata van grada i preko 55 km/h, dok Panamera koristi prednosti efikasnosti hibridne vožnje u gradskom saobraćaju. U režimima Sport i Sport Plus, Porsche smanjuje ciljno stanje napunjenosti baterije na 20, odnosno 30 procenata (ranije 30 i 80 procenata). Ovo povećava efikasnost bez žrtvovanja performansi.
E-Hibridi sa
inovativnim aktivnim vešanjem
Porsche oprema sve varijante nove
Panamere prilagodljivim dvokomornim vazdušnim vešanjem uključujući Porsche
Active Suspension Management (PASM) sa dvoventilskim amortizerima kao
standardom. Inovativno Porsche Active Ride aktivno vešanje je takođe dostupno
za E-Hibrid modele. Kombinuje sposobnost da ponudi optimizovanu vuču i
performanse u krivinama sa visokim stepenom udobnosti. Svaki pojedinačni
prigušivač – takođe opremljen tehnologijom sa dva ventila – ima električnu
hidrauličnu pumpu, koju napaja sistem od 400 volti i koja se može koristiti za
aktivno stvaranje sila u smeru odskoka i kompresije.
Kao rezultat toga, vešanje skoro u
potpunosti apsorbuje pokrete karoserije izazvane nesavršenostima na putu i drži
vozilo u horizontalnom položaju u svakom trenutku tokom dinamičnih manevara
vožnje. Amortizeri rade do 13 Hz, što znači da mogu da podese podešavanje do 13
puta u sekundi i tako brzo reaguju na odgovarajuću situaciju u vožnji i na
površinu puta. Tehnologija takođe omogućava inovativne funkcije kao što su
prekomerna kompenzacija pokreta i kotrljanja, kao i podizanje karoserije
prilikom ulaska i izlaska iz automobila.
Sportski
detalji i unapređena standardna oprema
Sve varijante nove Panamere imaju atletski, svež dizajn. Sa prednje strane, izgled karakterišu novooblikovani, standardni matrični LED farovi i dodatni horizontalni sistem za dovod vazduha. Na zadnjem delu sportske limuzine, neprekidna zadnja svetla i zadnje staklo bez okvira izdvajaju novu Panameru. Ukrasi prozora u srebrnoj boji naglašavaju bočnu liniju. Standardna oprema Panamera 4 E-Hibrid uključuje točkove od 19 inča, crne kočione čeljusti i matrične LED farove. Inovativni HD matrični LED sistem osvetljenja visoke rezolucije dostupan je kao opcija. Panamera 4S E-Hibrid odlikuje se točkovima od 20 inča u Panamera AeroDesign paketu, srebrnim Sport izduvnim cevima i crvenim kočionim čeljustima. Opciono su dostupne kočione čeljusti u kiselo zelenoj i crnoj boji. Panamera 4S E-Hibrid kočnice sa kočionim čeljustima sa deset klipova na prednjoj osovini kao standard. Alternativno, PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) je dostupan za ovaj model u kombinaciji sa točkovima od 21 inča. Keramički kompozitni diskovi imaju 440 milimetara na prednjoj osovini i 410 milimetara na zadnjoj osovini.
Lansiranje
na tržište i cena
Porsche Panamera 4 E-Hibrid i Panamera 4S E-Hibrid su sada dostupni za naručivanje. Proširena standardna oprema Panamere uključuje ParkAssist i hlađeno ležište za pametni telefon za bežično punjenje do 15 vati. Dostupne su i opcije kao što su upravljanje zadnjom osovinom, Remote ParkAssist, Porsche InnoDrive uključujući aktivno zadržavanje trake, prikaz putnika i sistem za kvalitet vazduha. Izvršni stil karoserije sa dužim međuosovinskim rastojanjem se nudi na bazi specifičnoj za tržište; opcije kao što su četvorozonska automatska kontrola klime ili velika centralna konzola su uključene kao standard. U Nemačkoj cene za Panamera 4 E-Hibrid počinju od 123.400 evra i 134.400 evra za Panamera 4 E-Hibrid Executive, u svakom slučaju uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Panamera 4S E-Hibrid je dostupna od 138.200 evra. Isporuke u Evropi počeće u drugom kvartalu 2024. godine.
Komentari(0)