Porsche u trci za titulu u Formuli E i svetskom šampionatu izdržljivosti
Porsche je spreman da sa ambicioznim ciljevima i proširenim programima započne moto-sport sezonu 2022.
Primarni fokus će biti na dva polja - ABB FIA svetski šampionat u Formuli E i FIA svetski šampionat u izdržljivosti. Ekspanzija sportskih aktivnosti klijenata kao i priprema za novi LMDh program su sada dodate u raspored aktivnosti.
Oliver Blume
-Moto-sport je oduvek imao posebnu ulogu u Porsche
korporativnoj strategiji, a trkačku pozornicu već više od 70 godina koristimo
kao poligon za testiranje naših najnovijih tehnologija. Danas se suočavamo sa
velikim izazovima i u sportskom i u organizacionom smislu. Odlučni smo da
igramo aktivnu ulogu u oblikovanju budućnosti, istovremeno osiguravajući
zadržavanje našeg DNK u moto-sportu - rekao je Oliver Blume, predsednik
izvršnog odbora Porsche-a AG na digitalnoj Porsche noći šampiona.
Michael Steiner
-Elektrifikaciju i održivost stavljamo veoma visoko na
našu listu prioriteta - dodao je Michael Steiner, član izvršnog odbora za
istraživanje i razvoj. - To je nešto što će se svakako odraziti na moto-sport u
budućnosti. Kao što možete videti iz razvoja eFuels u partnerstvu sa ExxonMobil
i našeg Mission R koncept automobila,
prvi veliki koraci u ovom pravcu su sada postali vidljivi. - Studija potpuno
električnog trkačkog automobila Mission R je izazvala senzaciju tokom
predstavljanja na IAA MOBILITY 2021 u Minhenu, na primer. Ovaj spektakularni
trkački automobil sa pogonom na sva četiri točka i 800 kW(1088 PS) maksimalne
ukupne snage, predstavlja viziju potencijalnog sportskog automobila budućnosti.
TAG Heuer Porsche
Formula E tim - Prve pobede na trkama
TABB FIA Formula E svetski šampionat počinje svoju
osmu sezonu u 2022. godini. TAG Heuer Porsche Formula E tim je postavio sebi
ambiciozan cilj za narednih 16 trka u svetskom šampionatu: očekuje se da će
Porsche 99X svoj veliki potencijal pretvoriti u niz uspeha.
-Bez ikakve sumnje imamo ono što je potrebno za pobede
na trkama. Vrhunski rezultati u protekloj sezoni to čine veoma jasnim - kaže
Thomas Laudenbach, čovek koji je preuzeo rukovođenje Porsch Motorsport sekcijom
od Fritz Enzinger-a 1. oktobra ove godine. - Tokom proteklih nekoliko meseci,
naš razvojni tim u Weissach-u je napravio sve modifikacije koje dozvoljavaju
propisi i čvrsto smo uvereni da će Porsche 99X Electric biti sposoban da
predvodi ekipu u narednoj sezoni. TAG Heuer Porsche Formula E tim veruje u
kontinuitet dva vozača: glavni vozači André Lotterer (#36) i Pascal Wehrlein
(#94) će ponovo biti na prvoj liniji za tim iz Weissach-a u 2022. Ukoliko neko
od njih odustane, Simona de Silvestro ili Neel Jani će biti spremni da uskoče.
Nova sezona bi trebalo da počne 28./29. januara 2022. sa dve trke u Diraji u
Saudijskoj Arabiji.
Dva automobila Porsche
911 RSR su ponovo ušla u FIA WEC
U svetskom šampionatu izdržljivosti (FIA WEC), Porsche
će se ponovo takmičiti sa dva 515 PS 911 RSR u sezoni 2022. Dva trkačka automobila će ući u narednih šest
trka pod vođstvom Alexander Stehlig-a, generalnog menadžera projekta i šefa
operacija i imaće malo drugačiju vozačku postavu. Italijan Gianmaria Bruni i
Austrijanac Richard Lietz ponovo će deliti vozačke dužnosti u automobilu broj
91, dok će u sestrinskom automobilu broj 92,
Kévin Estre iz Francuske zameniti mesto sa iskusnim Dancem Michael
Christensen-om. Dvojac je odneo pobedu u klasi takmičeći se na 24 časa Le Mana
pre tri godine, kao i titulu u sezoni 2018/2019. Najavljeno je da će prva trka
nove sezone biti održana 18. marta u
Sebring-u (SAD), a 11./12. juna 2022., dva Porsche-a 911 RSR će se
takmičiti u 90. izdanju francuskog klasika izdržljivosti. Kada se takmiče na
najvažnijem događaju sezone, dvojici glavnih vozača se priključuju kao podrška
vozači Frederic Makowiecki iz Francuske (#91) i Belgijanac Laurens Vanthoor
(#92).
Pripreme za uvođenje
LMDh: Cameron i Nasr u glavnoj postavi vozača
Dane Cameron i Felipe Nasr će biti uključeni u Porsche
Motorsport ekipu od 2022. Cameron, 33-godišnji Amerikanac, osvojio je IMSA
WeatherTech SportsCar Championship DPi titulu 2016. i 2019. godine, dok je
Nasr, 29-godišnji bivši vozač Formule 1 iz Brazila, osigurao šampionat u
severnoameričkoj seriji trka izdržljivosti 2018. i 2019. godine. Dva nova
vozača će biti intenzivno uključena u dalji razvoj Porsche LMDh prototipa.
Menadžment ovih revolucionarnih trkačkih aktivnosti za Porsche biće u sposobnim
rukama iskusnog Švajcarca Urs Kuratle-a. Hibridni trkački automobil od 500 kW
(680 PS) bi trebalo da prođe kroz brojne probne vožnjei testiranja tokom
2022.
Početkom 2023, LMDh prototip će uključen od strane
Porsche Penske Motorsport i u FIA World Endurance Championship i u North
American IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Po prvi put u nekih 30 godina
će tada biti moguće takmičenje za ukupne pobede u klasicima izdržljivosti u Le
Manu, Sebring-u i Dejtoni sa automobilima identične konstrukcije.
Thomas Laudenbach
-Radimo u potpunosti sa našim partnerom Penske na
razvoju novog LMDh prototipa i blisko sarađujemo, u svakom trenutku sa
proizvođačem karoserija Multimatic - objašnjava Thomas Laudenbach. - U januaru
ćemo započeti intenzivna testiranja kako bismo bili sigurni u optimalnu
spremnost za naš debi na takmičenju 2023.
Trke klijenata - snažno
prisustvo u SAD, DTM i na trkama klasika
Tokom sezone 2022. Porsche će ponovo podržati brojne
timove koji će se takmičiti sa 911 GT3 na velikim međunarodnim pozornicama. U
Nemačkoj će to prvenstveno značiti ADAC GT Masters i takođe, po prvi put DTM,
gde će se iskusni partneri takmičiti tokom cele trkačke sezone: Tim SSR
Performance je bio izuzetno uspešan na
ADAC GT Masters-u do sada i biće prisutan sa dva modela 911. Tim 75
Bernhard će učestvovati sa identično konstruisanim automobilom snage preko 500
PS u skladu sa FIA GT3 propisima na verovatno osam događaja u narednoj godini.
Vozač Thomas Preining (Austrija) će biti za volanom u timu dvostrukog pobednika
Le Mana i ambasadora brenda Porsche. Porsche će podržati i dva tima klijenata
na DTM-u na osnovu svog isprobanog i testiranog koncepta, koji se sastoji od
inženjera, rezervnih delova i vozača iz tima sportskih automobila iz Štutgarta.
U severnoameričkoj
IMSA trkačkoj seriji, timovi klijenata će se ponovo takmičiti za pobede
iz 2021. nakon što su osvojili šest titula tokom izuzetno uspešne godine. U
novoj GTD Pro klasi, Pfaff Motorsports će učestvovati sa 911 GT3 R i dva vozača, Matt Campbell (Australija) i Mathieu Jaminet
(Francuska). Za GTD kategoriju, planirano je više GT3 automobila koje će
ponuditi timovi klijenata. Za evropske trke izdržljivosti klasika na
Nürburgring-u i na Spa-Francorchamps,
partneri će poslati brojne 911-ce iz Weissach.a u borbu. Tim Manthey - branilac
titule i pobednik rekorda na 24 sata Nürburgring-a, ponovo će se takmičiti sa
neverovatnom posadom. Glavni vozači Kévin Estre, Michael Christensen, Laurens
Vanthoor i Frederic Makowiecki deliće kokpit Porsche-a 911 GT3 R, poznatog kao
"Grello". Potvrđen je ulazak i još četiri verzije 911 sa 500+ PS na
ovom nemačkom klasiku.
Timovi klijenata koji se takmiče na trkama:
Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge, FIA WEC, European Le Mans Series i the Asian
Le Mans Series, će zajedno sa ostalima dobiti istu podršku od Porsche-a kao i
prošle godine. U brojnoj GT4 trkačkoj seriji koja se održava širom sveta, a
koja uključuje i nemački DTM trofej, Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport, koji
je predstavljen u novembru, prvi put će stati na startnu liniju 2022.
Homologovani trkački automobil razvija 368 kW (500 PS) i samim tim je znatno
snažniji od svog prethodnika. Tokom razvoja novog GT4 trkača, fokus je bio i na
voznoj dinamici i još efikasnijoj aerodinamici.
Porsche Mobil 1 Supercup
pred 30. Sezonu
Trenutni
Porsche 911 GT3 od 375 kW (510 PS) takmiči se u svojoj drugoj trkačkoj
sezoni 2022. u brojnim kupovima širom
sveta. Fokus u narednoj godini će ponovo biti na Porsche Mobil 1 superkupu.
Internacionalni Porsche kup se vodi kao
deo Formule 1 i sledeće godine slavi 30. sezonu. Iz redova Porsche ekipe velika su očekivanja
od nemačkog vozača Laurin Heinrich-a, koji se priprema za takmičenje koje se
sastoji od osam trka: na probnim testiranjima u novembru ovaj 20-godišnjak je
pokazao ubedljive rezultate u konkurenciji od 12 učesnika i sada će kao Porsche
Junior dobiti obimnu podršku od Porsche Motorsport-a.
Porsche kup - Jan Heylen
pobeđuje Alfred i Robert Renauer-a
Tradicionalni Porsche kup, koji se svake godine
dodeljuje najuspešnijem privatnom Porsche vozaču od 1970. godine, pripašće Jan Heylen-u u 2021. Zajedno sa vozačem
Patrick Long-om i njegovim američkim sunarodnikom Trent Hindman-om, iskusni
Belgijanac je osvojio IMSA Michelin Endurance Cup prošle sezone za volanom
Porsche-a 911 GT3 R Wright Motorsports. Ova presuda uzima u obzir četiri
najvažnije trke izdržljivosti u Severnoj Americi. Heylen je takođe osvojio IMSA
Michelin Pilot Challenge za GT4 vozila zajedno sa američkim vozačem Ryan
Hardwick-om. U ovom slučaju, tim klijenata iz američke države Ohajo ušao je u
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. 41-godišnji biciklistički entuzijasta , koji
već dugi niz godina živi u SAD uz priželjkivani trofej dobiće i novi sportski
Porsche automobil vredan 150.000 EUR. Nagrada za uspešne vozače amatere, koja
se dodeljuje već 52 godine ustanovljena je na ideji koju je predložio Ferry
Porsche.
Porsche TAG Heuer Esports
Supercup - Joshua Rogers slavi drugu titulu
Na digitalnoj Porsche noći šampiona održanoj 18. decembra, Australijanac Joshua Rogers je po drugi put nagrađen kao šampion Porsche TAG Heuer Esports superkupa. Ovaj 22-godišnjak iz Coanda Simsport tima obezbedio je titulu u trkačkoj seriji, koja se održava na iRacing platformi, po drugi put ove godine nakon što je titulu osvojio 2019. Porsche TAG Heuer Esports Supercup 2022. počinje 5. februara na virtuelnoj verziji GP staze u Hockenheim-u.
Komentari(0)