Porsche udvostručuje ponudu modela za novi potpuno električni Macan
Novi Porsche Macan sa pogonom na zadnje točkove odmah je dostupan kao nova tačka ulaska u seriju potpuno električnih SUV modela
Izuzetno je efikasan, nudi kombinovani WLTP domet do 641 kilometar. Novi Macan 4S ima snagu do 380 kW (516 KS) i pozicioniran je na kraju sa većom snagom u programu modela. Novi off-road dizajn paket je takođe dostupan za sve Macan modele. Pored toga, Porsche Driver Experience je sveobuhvatno ažuriran. Porsche je udvostručio opseg modela za svoj prvi potpuno električni SUV. Dok je fokus za Macan-a sa pogonom na zadnje točkove bio prvenstveno na visokoj efikasnosti i dometu, novi Macan 4S će popuniti jaz između modela Macan 4 i Macan Turbo. Kao i modeli predstavljeni početkom 2024. godine, 4S je opremljen elektronski kontrolisanim Porsche Traction Management (ePTM) sistemom, koji raspoređuje pogonsku snagu između prednje i zadnje osovine oko pet puta brže od konvencionalnog sistema sa pogonom na sva četiri točka.
Baterija od
100 kWh i visokoefikasna energetska elektronika
Novi Macan, kojim Porsche ulazi u
svet potpuno električnih SUV vozila, takođe dobija energiju od visokonaponske
baterije sa bruto energetskim sadržajem od 100 kWh. Pogon je obezbeđen
isključivo motorom zadnje osovine koji se koristi u modelu Macan 4, prečnika
210 milimetara, aktivne dužine 200 mm i snage 250 kW (340 KS). Elektromotor ima
impulsni inverter od 480 ampera (PWR) u kome se koristi visoko efikasan
poluprovodnički materijal silicijum karbid (SiC) da bi se obezbedila veća
efikasnost. Značajno smanjuje komutacione gubitke u PWR-u i omogućava veće
frekvencije komutacije. U kombinaciji sa Launch Control-om, Macan proizvodi do
265 kW (360 KS) snage overboost, a maksimalni obrtni moment je 563 Nm. Od
starta, automobil dostiže 100 km/h za 5,7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od
220 km/h. Odustajanjem od pogona na sva četiri točka, Macan je 110 kilograma
lakši od Macana 4 i stoga zahteva manje struje za pogon. Ovo rezultira
kombinovanim WLTP dometom do 641 km.
Snažni
elektromotori i PASM kao standard
Macan 4S ima novi motor na zadnjoj
osovini i moćni SiC impulsni inverter od 600 ampera. Elektromotor ima prečnik
od 230 milimetara i aktivnu dužinu od 150 milimetara. Zajedno sa motorom
prednje osovine koji se takođe koristi u modelu Macan 4 i Turbo modelu, ovo
rezultira izlaznom snagom sistema od 330 kW (448 KS) sa kratkim povećanjem
snage do 380 kW (516 KS). Sa Launch Control-om, maksimalni obrtni moment je 820
Nm. Brojke performansi su shodno tome impresivne: sa Launch Control-om, Macan
4S standardno ubrzava od 0 – 100 km/h za 4,1 sekundu i ima maksimalnu brzinu od
240 km/h. Ima kombinovani WLTP domet do 606 km. Macan 4S je standardno
opremljen elektronskom kontrolom prigušenja Porsche Active Suspension
Management (PASM). Prilagodljivo vazdušno oslanjanje sa sistemom nivelisanja i
podešavanjem visine, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i upravljanje
zadnjom osovinom omogućavaju da se šasija dodatno optimizuje za povećanje
performansi i udobnosti.
Dva nova modela poseduju sve
kvalitete druge generacije modela Macan, uključujući progresivan, bezvremenski
dizajn sa aerodinamikom optimizovanom dometom (cw = 0,25). Arhitektura od 800
volti Premium Platform Electric (PPE) omogućava DC kapacitet punjenja do 270 kW.
Visokonaponska baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata u roku od oko 21
minut na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje.
Nova boja,
novi točkovi, novi off-road dizajn paket
Nova boja eksterijera, Slate Grey
Neo, sada je dostupna za sve Macan modele. Točak od 20 inčni na modelu Macan S, dodat je portfoliju točkova. Novi
paket dizajna za terensku vožnju je takođe opciono dostupan za sve modele,
dodatno poboljšavajući svakodnevnu upotrebljivost Macan modela. Teški zemljani
putevi i posebno strmi usponi i spuštanja mogu se savladati još lakše nego
ranije. Izmenjena geometrija prednjeg branika povećala je pristupni ugao do
17,4 stepena, u zavisnosti od modela (sa vazdušnim vešanjem na posebno
podignutom nivou). U kombinaciji sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem, paket
za dizajn van puta takođe povećava klirens od tla za 10 mm na 195 mm pri
normalnoj postavci.
Porsche nudi paket u dve boje: u
Vesuvius sivoj i u boji eksterijera. Prednji branik, bočne pragove, ploče difuzora
i krovne ograde se zatim farbaju u skladu sa tim. U ponudi su i odgovarajući
21-inčni off-road točkovi u sivoj boji Vesuvius. Za kupce koji izaberu
varijantu paketa za off-road dizajn u spoljašnjoj boji automobila, bočne lamele
su takođe ofarbane u istu boju. Krovne ograde se mogu naručiti u crnoj,
srebrnoj ili turbonit (samo Turbo). Za modele Macan, Macan 4 i Macan 4S,
off-road prednji branik sa umetkom u sivoj boji Vesuvius je takođe dostupan
zasebno. Prilazni ugao se povećava kao i kod paketa za dizajn van puta.
Porsche
Driver Experience sa novim dizajnom i novom funkcijom
Uvođenjem električnog Macan-a, Porsche je uveo potpuno novi sistem displeja i kontrole u svoj uspešan SUV model. Porsche Driver Experience nudi mešavinu digitalnih i analognih elemenata. To uključuje instrument tablu sa zakrivljenim displejom od 12,6 inča, displej putnika od 10,9 inča, head-up displej sa tehnologijom proširene stvarnosti i ambijentalno osvetljenje sa komunikacijskim svetlom. Porsche je još jednom u potpunosti unapredio dizajn ekrana za sve Macan modele. Sada se sastoji od emotivne animacije dobrodošlice, ažuriranog najsavremenijeg izgleda i nove aplikacije Themes koja se može koristiti za prilagođavanje boje pozadine ekrana i ambijentalnog osvetljenja kako bi odgovaralo boji eksterijera, sa dvanaest boja za izabrati. Dva nova modela Macan sada su dostupna za naručivanje i biće isporučena kupcima u drugoj polovini godine. Cene sa PDV-om i opremom za određenu zemlju počinju u Nemačkoj od 80.700 evra za Macan i 90.700 evra za Macan 4S.
Komentari(0)