Potpuno novi Crosstrek e-BOXER
Kombinujući svestranost crossover SUV-a sa pogonskim sklopom e-BOXER, potpuno novi Crosstrek jednostavno nastoji da ponudi najbolju moguću vožnju, nivo udobnosti i samopouzdanje
Na putu i van njega. Potpuno novi Crosstrek je potpuno nova iteracija modela sa kojeg je preuzeo, Subaru XV. Kao takav, Crosstrek će nositi i produžiti nasleđe Subarua XV kao moćnog, pouzdanog, izdržljivog crossover SUV-a. Od svog prvobitnog lansiranja 2011. godine, Subaru XV je postao toliko popularan izbor među našim vozačima da je predvodio repozicioniranje brenda Subaru Safe, Fun, Tough u Evropi. To je takođe Subaruov najprodavaniji model u regionu, sa preko 40% ukupne prodaje u Evropi do sada ove godine (od januara do avgusta 2023.). Zahvaljujući sistemu stalnog simetričnog pogona na sva četiri točka i poboljšanom X-MODE-u koji sada omogućava najbolje prijanjanje čak i pri vožnji unazad, u kombinaciji sa minimalnim razmakom od tla od 220 mm, ovaj kompaktni crossover SUV nastavlja da oličava robustan i sportski dizajn dok ostaje veran SUBARU DNK.
Sa novom verzijom tehnologije EyeSight Driver Assist,
Crosstrek e-BOXER dolazi sa 14 funkcija pomoći vozaču i bezbednosnih funkcija
(7 novih, 3 poboljšane, 4 prenesene). Subaru globalna platforma (SGP) na kojoj
je izgrađen Crosstrek nudi 10% veću torzionu krutost, što poboljšava
upravljivost i stabilnost, performanse izbegavanja opasnosti, odziv
upravljanja, smanjuje vibracije i povećava udobnost vožnje. SUBARU je usvojio
novi pristup zasnovan na strukturi ljudskog tela. Integracijom sedišta koja
sprečavaju podrhtavanje glave i poboljšanom udobnošću u vožnji kroz smanjeni
zvučni pritisak, buku puta i buku motora, korisnici će iskusiti manje zamora
na putu, manje bolova u leđima i vratu, kao i manje mučnine na putu, posebno
tokom dugih putovanja.
Glavne karakteristike
Crosstrek e-BOXER-a (Evropska specifikacija)
Dizajn
Eksterijer novog Crosstrek e-BOXER-a izražava njegovu čvrstu
i robusnu prirodu. Oštrije i dinamičnije linije primenjene su na spoljašnji
izgled modela, koristeći SUBARU-ovu DINAMIC X SOLID filozofiju dizajna.
Crosstrek-ov spoljašnji dizajn prednje rešetke, obloge i zadnjIh kombinovanih
svetala daju mu sigurniji stav. Visoka pozicija haube, izbočeni blatobran i
aluminijumski točkovi od 17 i 18 inča naglašavaju njegovu oštru formu. Površina
obloge je proširena zajedno sa karoserijom koja uključuje dinamične linije i
oblike, dok zadnji branik doprinosi njegovom aerodinamičnom izgledu.
Ukupno 10 spoljašnjih boja, uključujući četiri nove boje
(Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl)
su dostupne za Evropu. Crosstrek prikazuje teksture koje kombinuju
funkcionalnost i aktivan način života: Tekstura satenske površine sa
udubljenjem zajedno sa teksturom kože ajkule koja se koristi za otvore za
ispuštanje vazduha naglašava čvrstinu i robusnost. Dijamantska tekstura koja je
usvojena za delove zaštitnika izaziva osećaj visoke otpornosti na ogrebotine.
Motiv planine, koji kroz dizajn izražava aktivan životni stil, predstavljen je
na bočnim pragovima zadnjih vrata i vrata tovarnog prostora.
Postignut je sportski dizajn eksterijera, zajedno sa
prostranim enterijerom. Pored pružanja vozaču optimalnog položaja za vožnju,
prostor za ostale putnike je optimizovan zahvaljujući znatno proširenoj
prostoriji za ramena, udobnom rastojanju između centara sedišta, kao i udobnom
prostoru za glavu i noge. Sa sivim dvobojnim stilom i srebrnim šavovima, dizajn
enterijera izražava pogodnost Crosstreka za aktivan život na otvorenom. OPREMA.
Potpuno novi Crosstrek dolazi sa SUBARU-ovim zajedničkim interfejsom
prilagođenim korisniku koji je opremljen kombinovanim meračem koji prikazuje
niz informacija na lako razumljiv način. 11,6-inčni (1920k1080 Full HD)
centralni multimedijalni ekran osetljiv na dodir sa najnovijim multimedijalnim
sistemom dostupan je u centru instrument table, kao i multifunkcionalni
prekidač za upravljanje, koji poboljšava rad. Pored toga, i dalje su obezbeđeni
hardverski prekidači za operacije koje bi vozači trebalo da obavljaju bez
skretanja pogleda radi bezbedne vožnje.
Poboljšane funkcije
navigacije
Usvojen je novi metod za postavljanje odredišta koristeći
what3words. Usluga omogućava korisnicima da identifikuju tačne lokacije
postavljanjem odredišta na osnovu odgovarajućih reči. Za razliku od
konvencionalnih navigacionih sistema koji zahtevaju od korisnika da navedu
adresu, what3words omogućava korisnicima da postave svoju željenu lokaciju
jednostavnim navođenjem reči. Poboljšana povezanost kompatibilna sa bežičnim
Apple CarPlay i Android Auto: Android Auto i Apple CarPlay, koji su ranije
zahtevali žičnu vezu, sada takođe mogu da se koriste putem bežične veze.
Zaključavanje PIN kodom sprečava zaposlene na parkingu da upravljaju
navigacionim sistemom, audio opremom i funkcijama podešavanja vozila, kako bi
se sprečilo curenje ličnih informacija. Pored toga, na pametni telefon
korisnika se šalje obaveštenje kada se vozilo kreće izvan unapred podešenog
područja, obaveštavajući ga da li je vozilo ukradeno ili ako se ne vozi kako
je predviđeno.
Potpuno novi Crosstrek je opremljen različitim dizajnerskim
karakteristikama za udobnost korisnika: grejači sedišta i volana poboljšavaju
udobnost vožnje tokom hladnog vremena. Jednostavni za upotrebu 2.4 USB A i USB C
portovi, koji su takođe dostupni na zadnjem kraju centralne konzole za upotrebu
od strane putnika na zadnjim sedištima, omogućavaju brzo punjenje pametnih
uređaja, sa belim LED izvorom svetla za poboljšanje vidljivosti noću . Držači
za čaše na prednjim sedištima su sada postavljeni dijagonalno, dok su prečnik i
dubina dna držača za čaše redizajnirani, stvarajući oblik koji sprečava
prevrtanje tokom vožnje.
Pored postizanja sportskog dizajna eksterijera sa uskim
zadnjim delom, Crosstrek dolazi sa tovarnim prostorom do 1314 litara. Sa lako
dostupnim zadnjim sedištima, zadnja sedišta koja se podele u razmeri 6:4
omogućavaju slobodno proširenje prtljažnog prostora. Zahvaljujući umerenoj
visini za lak pristup i širokom otvaranju, utovar/istovar prtljaga i pristup
krovnoj šini je sada lakši. Vozačevo sedište sa novom dvosmernom električnom
lumbalnom potporom, omogućava podešavanje donjeg dela naslona naslona tako da
odgovara željama vozača ili tipu tela. Na osnovu ergonomije, ručke za
povlačenje su dizajnirane da omoguće korišćenje sa najprirodnijim mogućim
položajem i pokretima, što rezultira vratima sa poboljšanim performansama
otvaranja i zatvaranja. Prostor za ubacivanje prstiju pri hvatanju spoljne
ručke vrata je proširen u pogledu lakšeg prijanjanja (21,4mm do 27,1mm).
Uvedeni su novi uglovi otvaranja vrata pre nego što se vrata
potpuno otvore: dostupne su tri faze za održavanje ugla otvaranja prilikom
otvaranja vrata, što poboljšava upotrebljivost prilikom izlaska iz vozila. Ruka
zadnjeg brisača je napravljena 45 mm duža (350 mm) za prošireni opseg brisanja,
poboljšavajući vidljivost pozadi po lošim vremenskim uslovima. Jedna dodatna
mlaznica za pranje prednjeg stakla je dodata na prethodne dve kako bi se
proširila površina prskanja, poboljšale performanse čišćenja, vidljivost,
udobnost i dodatna bezbednost.
Performanse
Potpuno novi Crosstrek čuva prepoznatljivu kombinaciju
stalnog simetričnog pogona na sve točkove sa e-BOXER hibridnim pogonom.
Uključuje 2,0-litarski horizontalno suprotni četvorocilindrični motor sa
direktnim ubrizgavanjem, uparen sa električnim motorom u okviru prilagođenog
Lineartronic menjača, postižući uglađenije ubrzanje i obrtni moment sa boljim
odzivom. Došlo je do nekih poboljšanja motora kao što je blok motora. Oblik
potkomora i odstojnika vodenog omotača je promenjen i optimizovan,
poboljšavajući performanse hlađenja, što je dovelo do bolje pouzdanosti i
poboljšanih voznih karakteristika.
Takođe, na vrhu hladnjaka je dodat usmerivač vazduha,
poboljšavajući aerodinamičke performanse, performanse hlađenja i performanse
klimatizacije, što dovodi do poboljšanih voznih karatkeristika i bolje
potrošnje goriva. • e-BOXER hibridni pogonski sklop pomaže da se poboljša
užitak u vožnji uz ostvarenje još nižeg težišta i bolje izbalansirane raspodele
težine vozila na prednjem i zadnjem delu. Kombinovanjem snage motora i
elektro-motora, postiže se snažan osećaj obrtnog momenta i prirodan osećaj
ubrzanja/usporavanja bez oklevanja. Štaviše, optimizovana ravnoteža obrtnog
momenta prednjih i zadnjih točkova kod stalnog simetričnog pogona na sva četiri
točka doprinosi boljim voznim karakeristikama za udobnu i brzu vožnju, kao i
stabilno upravljanje sa veoma brzim odzivom na komande.
Hibridni pogonski sklop e-BOXER prilagođava odnos podele snage
između motora i elektromotora kako bi odgovarao uslovima vožnje, menjajući
između 3 režima vožnje: vožnja motorom, vožnja EV-om i vožnja sa pomoćnim
motorom, istovremeno nudeći poboljšanu potrošnju goriva u zavisnosti od stila
vožnje vozača. Sistem stalnog simetričnog pogona na sva četiri točka (AWD)
pruža sigurnost u svim vremenskim prilikama, dok standardna aktivna kontrola
obrtnog momenta nudi poboljšano upravljanje i performanse u krivinama. Aktivna
kontrola podele obrtnog momenta omogućava vožnju onako kako vozač želi, sa
stabilnošću na pravoj liniji, visokim odzivom i poboljšanim mogućnostima
manevrisanja.
Potpuno novi Crosstrek je redizajniran kako bi se postigla
prefinjenija raspodela pogonske snage, poboljšavajući i odziv tokom početnog upravljanja
i praćenja krivine. Opremljen je sa X-MODE, sistemom koji preuzima kontrolu
nad motorom, menjačem, sistemom pogona na sva četiri točka i kočnicama za
optimalnu vuču na klizavim površinama i strmim nagibima, a sada se primenjuje i
pri vožnji unazad. Kao rezultat toga, uključivanje funkcije XMODE radi
oslobađanja vozila poboljšalo je upravljivost. Standardno opremljena kontrola
brzine na nizbrdicama održava konstantnu brzinu čak i bez korišćenja papučice
kočnice dok je X-MODE aktiviran, tako da vozači mogu u potpunosti da se
fokusiraju na upravljanje dok voze nizbrdo po krivudavim putevima. Performanse
kontrole kočnica su poboljšane radi bolje kontrole brzine na nizbrdici.
Električni servo upravljač sa dva zupčanika: upravljačka
osovina vozača je odvojena od osovine pomoćnog motora, smanjujući početni
otpor upravljanja. Odgovarajući otpor upravljanja, visoka krutost oslonca i
precizna kontrola omogućavaju uglađeniji i linearniji prenos obrtnog momenta.
Ovo rezultira direktnim i prirodnim osećajem upravljanja bez kašnjenja u
odzivu. Standardno opremljen SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) je usvojen da
omogući performanse vožnje prilagođene različitim scenarijima vožnje. Režim
„I“ podržava operacije uzimajući u obzir uštedu goriva, dok „S“ režim
poboljšava odziv na ubrzanje.
Kako udobnost vožnje koju osećaju ljudi u kabini nije
ograničena na vibracije vozila, već je takođe pod uticajem zvukova i promena
vizuelnih informacija kao što je ljuljanje glave tokom vožnje, SUBARU je
usvojio novi pristup zasnovan na strukturi ljudskog tela integrišući sedišta
koja sprečavaju podrhtavanje glave*6*7, što dovodi do manje bolova u leđima i
vratu i manje mučnine na putu, kao i smanjenog zvučnog pritiska*8 buke sa puta
i buke motora, time doprinosi manjem zamoru na putu i ugodniju vožnju posebno
tokom dugih putovanja. • Minimalni razmak od tla od 220 mm, zajedno sa
poboljšanim uglovima prilaza i odlaska, smanjuje rizik od povlačenja prednjeg
dela karoserije ili pada automobila. Nudi čist put za širi spektar aktivnosti
pogodnih za vožnju van puta. Takođe dolazi sa vučnim kapacitetom od 1270 kg.
Bezbednost
Potpuno novi Crosstrek sada ima najnoviju verziju EyeSight
Driver Assist tehnologije koja ima znatno širi opseg prepoznavanja i prepoznaje
vozila na dva točka i pešake levo i desno od vozila. Sada kada se koristi
električni pojačivač kočnica sa boljim odzivom pojačanja, poboljšani su odziv
pri kočenju pre sudara i smanjena radna buka. Nova EyeSight Driver Assist
tehnologija dolazi sa 14 funkcija (7 novih, 3 poboljšane, 4 prenesene).
Operativna oblast kočenja pre sudara je proširena i poboljšane su performanse
odziva na kočenje. Prevencija napuštanja trake koja sprečava vozilo da napusti
svoju traku je poboljšana i glatkija/prirodna pomoć je postignuta kroz preciznu
kontrolu upravljanja. Pored toga, usvojena je funkcija prevencije napuštanja
trake na ivici puta koja prepoznaje granicu puta i sprečava da vozilo napusti kolovoz
kada nema oznaka trake.
Prilagodljivi tempomat pomaže u održavanju podešene brzine
dok prati vozilo koje prethodi i prilagođava se njegovoj brzini kako bi održao
bezbedno rastojanje. Zahvaljujući pomoći za pojačavanje kočenja i širem uglu
prepoznavanja EyeSight-a, poboljšani su odziv i glatka/prirodna kontrola
prilagodljivog tempomata. Sa prednjim kočenjem pre sudara, kada se detektira
vozilo koje se približava napred (u situacijama kao što je ulazak na raskrsnicu
sa lošom vidljivošću ili izlazak sa parking mesta), vozač dobija obaveštenje
putem zvuka upozorenja i kada postoji opasnost sudara, vrši se kontrola
kočnice. Autonomno upravljanje u slučaju nužde podržava izbegavanje sudara
izvođenjem automatske kontrole upravljanja. Funkcija centriranja trake pomaže u
upravljanju pored ubrzanja i kočenja kroz kombinaciju sa adaptivnim tempomatom,
značajno smanjujući zamor od vožnje. Sa pomoći za zadržavanje trake u slučaju
nužde, kada vozilo promeni traku ili se sprema da napusti traku, ako se
detektuje da se približavaju vozila u susednim trakama, vozač se upozorava
zvukom upozorenja i displejom, dok se upravljanju pomaže da spreči ulazak u
traku odlazak.
Po prvi put, SUBARU uvodi prepoznavanje saobraćajnih znakova, zajedno sa inteligentnim ograničavačem brzine koji podržava razmatranje ograničenja brzine. Prepoznavanje saobraćajnih znakova prepoznaje znakove ograničenja brzine i pomoćne znakove, dok inteligentni ograničavač brzine ograničava brzinu vozila na prepoznato ograničenje brzine. Ovo omogućava vozačima da se više koncentrišu na vožnju. EyeSight Assist Monitor je dostupan po prvi put. Status i upozorenja EyeSight-a su prikazani na vetrobranskom staklu. Vozač može brže da razume trenutnu situaciju i preduzme korake da izbegne opasnosti jer se upozorenja/prikazi mogu prepoznati bez da vozač skida pogled sa okolnog puta.
Komentari(0)