Potpuno novi Prius PHEV startovao na srpskom tržištu
Peta generacija legendarnog Toyotinog modela od nedavno je dostupna i u Srbiji. Novi model prodaje se isključivo kao Plug-in Hybrid, uz dobijenu subvenciju, može da se nabavi za 44.490 evra
Peta generacija Toyote Prius otvara novo poglavlje ove više nego uspešne priče o tehnološkim inovacijama, koje nudi novu dimenziju i potporu u atraktivnom dizajnu i najuzbudljivijim voznim karakteristama do sada. Od revolucije izazvane lansiranjem ovog modela 1997. godine, Prius postavlja standarde naprednom tehnologijom elektrifikacije, hrabro kreirajući trendove svetske automobilske industrije svakom novom generacijom ovog legendarnog vozila. Novi Prius, koji je u Evropi dostupan isključivo kao Plug-in Hybrid (PHEV), sledeći je odlučan korak na tom uspešnom putu.
Ikona automobilske industrije
Toyota je maksimalno posvećena zaštiti životne
sredine i neutralnosti ugljenika, a hibridna tehnologija koja je prvobitno
uvedena upravo s modelom Prius, nastavlja da pruža značajan doprinos na putu ka
nultoj emisiji. Novi Prius Plug-in unapređuje Toyotinu hibridnu tehnologiju,
pružajući dodatnu efikasnost i priliku da se kroz uzbudljivu svakodnevnicu
napravi novi iskorak u smanjenju štetne emisije. Kao pokretač razvoja, Prius je
uvek inspirisao i usmeravao budućnost drugih modela, pa tako i najnovija
generacija u sebi ima taj pionirski duh. Najnoviji Toyotin Plug-in Hybrid sistem
predstavlja značajnu evoluciju i obezbeđuje više snage uz pomoć baterije povećanog
kapaciteta.
Karakterističan stil po kome je Prius postao
jedinstven sada ide korak dalje s novom, znatno dinamičnijom siluetom nalik
kupeu, inspirišući snažan emocionalni utisak. Izrađuje se na GA-C platformi
druge generacije Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global
Architecture - TNGA), koja smanjuje masu i povećava krutost karoserije. Niži
centar gravitacije postiže se optimalnim izborom pozicije za ugradnju baterije
i rezervoara za gorivo, omogućavajući vrhunsko iskustvo u vožnji i bezbrižno
putovanje.
Izuzetne vozne karakteristike
Pogonski PHEV sistem nove generacije donosi značajan
napredak u iskustvu vožnje, pružajući više snage i veću efikasnost. TNGA
motor radne zapremine dva litra i maksimalne snage 111 kW (148 KS), uparen je s
novim elektromotorom od 120 kW (160 KS). U sadejstvu isporučuju maksimalnu snagu
sistema od 164 kW (223 KS), koji ovoj Toyoti obezbeđuje snažno ubrzanje (0-100
km/h za samo 6,8 sekundi) i znatno unapređene vozne karakteristike u odnosu na
prethodnu generaciju Priusa PHEV.
Kako bi se omogućilo da veći deo dnevne vožnje
protekne u EV režimu, domet na elektro pogon unapređen je za više od 50% u
poređenju sa Priusom PHEV četvrte generacije. Zasluge za to pripadaju novoj
litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 13,6 kWh. Ćelije veće gustine energije
omogućavaju kućište optimalnih dimenzija, pa je baterija dovoljno kompaktna da
se može postaviti ispod poda automobila, spuštajući na taj način težište.
U potrazi za maksimalnom efikasnošću, čista energija
se takođe može proizvesti preko opcionog solarnog krova s funkcijom punjenja
baterije. Vreme punjenja baterije do 100% kapaciteta na stanici s izmeničnim
napajanjem (32A, 22 kW) traje četiri sata, dok se u zavisnosti od tempa može
preći od 72 do 86 kilometara isključivo na električni pogon (EV mod, WLTP
standard).
Jedinstveni klinasti oblik, prepoznatljivo je obeležje
Priusa još od druge generacije koje je evoluiralo uvođenjem elegantnih, savremenih
linija. Stilizovana, otmena silueta dobijena je smanjenjem ukupne visine za 50
mm, pomeranjem vrha krova unazad i ugradnjom pneumatika većeg prečnika,
maksimalno do 19 inča. Nepotrebne forme i linije su odbačene, čime je stvoren
jednostavan i čist dizajn nadahnut prirodnim tokom strujanja vazduha.
Karakterističan izgled unapređen je 50 mm dužim međuosovinskim rastojanjem u
poređenju s prethodnom generacijom, dok je, istovremeno, ukupna dužina smanjena
za 46 mm (na 4599 mm).
Sada 22 mm širi od prethodnika, Priusov karakter je
još dinamičniji, dok na prednjoj strani motiv glave čekića elegantno
objedinjuje svetla koja naglašavaju njegove prepoznatljive crte. Izgled zadnjeg
dela je naglašen trodimenzionalnom, neprekidnom trakom osvetljenja koja
nagoveštava progresivan dizajn i skreće pažnju na smeli Priusov logo. Prostrana
kabina spaja zabavu i užitak u vožnji, a pretprostavka za to jeste Priusov novi
stilski okvir pod imenom Island Architecture koji obezbeđuje komfornu
unutrašnjost čistih formi. Položaj sedenja je niži, što stvara dodatni sportski
osećaj, dok su displeji i kontrolni instrumenti postavljeni za idealan pristup
i korišćenje.
Za vozača i putnike kreirano je prostrano okruženje
izrađeno od savremenih, visoko kvalitetnih materijala, naglašenih skladnim
detaljima koji ističu dinamičan osećaj i praktičnost. Modul ispred vozača se
zasniva na TFT LCD ekranu od sedam inča koji se nalazi u neposrednom vidnom
polju, povećavajući bezbednost tako što zadržava pogled vozača na put. Pored
praktičnosti i izgleda, instrument tabla novog dizajna doprinosi punoj udobnost
kabine, ima odličan položaj i minimalno ometa preglednost koja je neophodna
vozaču. Objedinjeni su diskretan, niži centralni ekran i tanke kontrole klima
uređaja, dok je osvetljenje instrument table povezano s obaveštenjima sistema
Toyota Safety Sense koji pruža upozorenja promenom boje.
Dostupan i u Srbiji
Novi Prius PHEV izazvao je veliko interesovanje na svim tržištima gde je do sada lansiran. Od nedavno dostupan je i u Srbiji, gde uvodna verzija Elegant košta 47.990 evra, odnosno 44.490 ukoliko kupac podnese zahtev i dobije subvenciju od 3500 EUR za nabavku Plug-in hibrida. Pored paketa opreme Elegant, kupcima su na raspolaganju i verzije Executive i Premium.
Komentari(0)