Pre 35 godina počela je era katalizatora u Opelu
Godine 1985. Opel Ascona 1.8i bila je prvi nemački automobil sa katalizatorom razvijen specijalno za evropsko tržište, umesto malo modifikovanog iz uvoza iz SAD
Policijske snage Rajna-Palatinat preuzele su isporuku prve Ascone 1.8i sa trosmernim katalizatorom koji je proizveden 7. decembra 1984. Tokom sledeće godine Opel je predstavio katalizatore i u drugim modelima - od Corse, Kadetta i Ascone do Rekorda, Monce i Senatora. Nemački proizvođač je prvi evropski brend koji je ponudio standardne trosmerne katalizatore.
Nisu svi katalizatori isti
Opelovi inženjeri bili su svesni da
evropski saobraćajni uslovi zahtevaju odgovarajuću tehnologiju i kvalitet.
Stoga su razvili katalizator posebno za evropske uslove vožnje, baš kao što je
to slučaj sa karoserijom, ogibljenjem, motorima i kočnicama. Za Opel se nije
radilo samo o instaliranju katalizatora u izduvni sistem, smanjenje emisije
štetnih gasova katalizatorom predstavljalo je komplikovanu operaciju na „unutrašnjim
organima“ automobila.
U poređenju sa konvencionalnim
automobilom, dizajn vozila sa katalizatorom zahtevao je brojne izmene. Na
primer, katalizator proizvodi mnogo toplote kada dostigne svoju radnu
temperaturu (600 stepeni Celzijusa). Stoga je za komponente osetljive na
toplinu i putnički prostor neophodna zaštita od toplote. Da bi katalizator
radio sa optimalnom efikasnošću, bio mu je potreban elektronski sistem za
pripremu smeše i mnoštvo kontrola, što je zauzvrat tražilo neophodne dodatne
modifikacije. Čak je i crevo rezervoara za gorivo bilo potrebno redizajnirati
kako bi se sprečilo da vozači pogrešno napune rezervoar olovnim umesto
bezolovnim benzinom.
Milijardu nemačkih maraka uloženo u katalizatore
Opel je posvetio više od milijardu
nemačkih maraka (DM) kao i stotine inženjera za razvoj katalizatora i ekološki
prihvatljivog automobila. Kompanija je sama investirala 100 miliona nemačkih
maraka u nove uređaje i opremu za testiranje izdržljivosti i velike brzine.
Nova postrojenja su takođe uključivala „kulu“ visoku 13 spratova. U ovoj
izolovanoj zgradi više od 130 automobila moglo bi se istovremeno pripremiti za
testiranje emisija. Standardi su nalagali da je pre ispitivanja emisije svaki
automobil morao da se čuva najmanje 12 sati na temperaturi od 20 do 25 stepeni
Celzijusa.
Pored toga što je ponudio automobile
sa trosmernim katalizatorom instaliranim u fabrici, Opel je kupcima ponudio
komplet za naknadnu ugradnju. Međutim, proizvođač automobila nije bio
zadovoljan inovacijama samo u tehnologiji. Opel je takođe preduzeo i nove
korake u odnosima sa javnošću. Kompanija je ljudima ponudila mogućnost da se
aktivno informišu o katalizatorima i dogradnji. Nekoliko sati svakog dana,
automobilisti i zainteresovani mogli su nazvati telefonsku liniju i dobiti
odgovore na svoja pitanja iz prve ruke od stručnjaka kompanije.
Bez emisija štetnih gasova
Danas, 35 godina od uvođenja trosmernog katalizatora u Asconu 1.8i, Opel i dalje ozbiljno shvata svoju odgovornost za okolinu. Prateći Opel Grandland X kao priključni hibrid i Opel Corsa-e sa baterijom, brend je nedavno predstavio novi Mokka-e, Vivaro-e i Zafira-e Life, sve sa čistim električnim pogonom i, prema tome, bez emisijama štetnih gasova.
Komentari(0)