Predstavljen novi Lexus LS

Lexus otkriva svoju evropsku premijeru novog, unapređenog modela LS sedan, koji donosi nove tehnologije, opremu i dizajnerska rešenja koji potvrđuju status perjanice brenda

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novi model se predstavlja pred start prodaje, koja u Evropi počinje krajem 2020. godine.

Toshio Asahi

-Razvijajući novi LS, želeli smo da dodatno usavršimo tih rad i komfor koji su oduvek bili odlika modela LS, još od njegove prve generacije, i od samih početaka brenda Lexus - kaže glavni inženjer Lexus Internationala, Toshio Asahi.

Više snage, još bolje vozne karakteristike

Vrhunska uglađenost, prefinjenost i pregršt snage dosadašnjeg modela LS 500h sada su dodatno unapređeni tehničkim rešenjima koja omogućavaju da do izražaja dođu sve prednosti visokonaponske litijum-jon baterije. Prilikom ovih izmena, Lexus se fokusirao na poboljšanje voznih osobina, povećavajući doprinos koju baterija omogućava elektro-motoru, kao i na dostizanje većeg dometa vozila. Cilj je bio što veći kvalitet vožnje u “normalnim” uslovima, koji čine 90% vremena provedenog na putu, pri čemu vozač samo umereno ubrzava, s malim G silama koje se pritom pojavljuju.

Kao rezultat tih promena, potrebno je manje napora za brže kretanje, ubrzanja su ravnomernija i ujednačenija, čineći vozilo stabilnijim, uz sprečavanje jakih G sila. To ga čini komfornijim u gradskoj vožnji, a ostvarene su i prednosti prilikom vožnje po vetrovitim rutama, ili prilikom ubrzavanja na dugim usponima. Za ravnomerno i snažno ubrzanje, potrebno je samo lagano dodavanje gasa. Sa značajnijom ulogom baterije, motor može da radi na nižem broju obrtaja, što ga čini još tišim, recimo prilikom ponovnog pokretanja motora posle vožnje u EV električnom režimu.

Twin-turbo V6 motor

Performanse benzinskog V6 motora s twin-turbo punjačima, kojim je opremljen LS 500 za istočnoevropska tržišta, poboljšane su izmenjenim vremenom promena brzina automatske transmisije sa 10 stepeni prenosa. Unapređena kontrola ubrizgavanja goriva, kao i novi oblik vrha klipova obezbeđuju bogatu smešu goriva i vazduha oko svećice, čime se smanjuje nivo buke, posebno kada je motor hladan.

Komfor u vožnji

Najbolji mogući komfor u vožnji oduvek je bio neizostavan kvalitet modela LS, da bi, kao poslednje izmene, Lexus obratio pažnju i na karakteristike pneumatika, zatim prilagodljivi sistem ogibljenja (Adaptive Variable Suspension - AVS), anti-rol ojačanja, kao i na konstrukciju sedišta koja doprinose daljim poboljšanjima. Kada je reč o pneumaticima, smanjena je vertikalna krutost bočnih površina, što omogućava komforniju vožnju, bez uticaja na ponašanje run-flat pneumatika.

AVS sistem ogibljenja dobio je novi linearni kalem s dodatnim kapacitetom protoka unutar kontrolnog ventila. Time je dobijena veća promenljivost širine amortizera, što doprinosi boljem ponašanju na neravnim putevima. Osim boljeg komfora, ovim je poboljšan odziv na upravljaču i stabilnost vozila. Dodatnim povećanjem krutosti rol-barova postignut je ravnomerniji raspored mase prilikom kretanja vozila, lakši prolaz prilikom skretanja, a vozač sa više pouzdanja može da se osloni na praćenje linija. Kvalitet sedišta je presudan za komfor vozača i putnika, pa je Lexus primenio nove ispune od uretana, mekši materijal za površinu sedišta, kao i deblje prelaze između ispune i presvlaka, i na bočnim ojačanjima. Kao rezultat dobijena su komfornija sedišta, s manje vibracija i boljim držanjem tela.

Potpuno automatizovano napredno parkiranje

Mnogo napora Lexus je uložio u razvoj potpuno automatizovanog sistema parkiranja pod nazivom Advanced Park, koji se po prvi put primenjuje na novom modelu LS. Ujedno, to je prvi Lexusov sistem te vrste, i prvi u klasi luksuznih automobila uopšte, koji ima mogućnost memorisanja, odnosno da beleži i pamti mesta koje vozač često koristi, čineći parkiranje još lakšim.

Sistem ide i dalje od prethodnih Lexusovih tehnologija pomoći pri parkiranju, nadgledajući upravljanje, položaj papučice gasa, kočnice i menjača, da bi sigurno i pouzdano izvršio sve potrebne radnje. Osim što radi ravnomerno i precizno, sistem je ujedno i brz, vreme koje je potrebno za manevrisanje prilikom parkiranja je kraće nego kod sistema drugih automobila. Pošto uoči parking mesto, vozač aktivira sistem koji onda koristi zvučne talase i panoramsku kameru kako bi se dobio pregled okoline u opsegu od 360 stepeni, sa svim eventualnim preprekama. Sistem automatski proračunava najbolji i najsigurniji manevar za uparkiravanje, ograničavajući brzinu vozila ukoliko je prostor uzak. Realna slika i jasna grafika na centralnom displeju obaveštavaju vozača o kretanju vozila i mogućim preprekama. Sistem funkcioniše bez obzira da li je parking mesto obeleženo linijama, pa čak i ako nema susednih automobila.

Nove tehnologije bezbednosti i pomoći vozaču

Novi LS koristi nove tehnologije kako bi podigao nivo bezbednosti i pomoći vozaču. S modela Lexus RX preuzeto je rešenje svetala pod nazivom BladeScan, koje pomoću brzorotirajućeg ogledala odbija svetlo sa LED lampi, kako bi se dobilo ujednačeno i pravilno osvetljenje u širem pojasu nego što pružaju standardni LED sistemi. Ugrađen je takođe novi digitalni retrovizor, koji prikazuje vernu sliku sa zadnje parking kamere. To znači da pogled nije zaklonjen naslonima za glavu ili putnicima, a pregled je bolji i noću ili u vožnji po vremenskim uslovima s puno padavina.

Vozač može preći sa standardnog ogledala na digitalni prikaz i podesiti osvetljenost slike, uz podešavanje veličine slike u svim pravcima, koristeći tač komande smeštene na donjem delu. Dodatna unapređenja obuhvataju upozorenje na pešake u krugu od 360 stepeni koje pruža panoramski monitor, kao i novo rešenje zatezanja pojaseva uz pomoć motora (kao dodatak predzatezačima) koji se aktivira kada sistem upozorenja na mogući sudar (Pre-Collision System) detektuje naglo kočenje zbog neizbežnog udara.

Novi multimedijalni sistem i poboljšani HMI

Novi LS će koristiti najnoviju Lexusovu generaciju multimedijalnih sistema, s više funkcija i poboljšanim HMI mogućnostima, radi jednostavnog, intuitivnog korišćenja. Sistem se koristi pomoću novog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 12,3 inča, smeštenog na vrhu instrument table, bliže vozaču i zakrenut prema njemu. To znači da se nalazi na dohvat ruke i drugih putnika, svih visina i građe, položaj ekrana ujedno ne zaklanja pogled preko donjeg dela vetrobrana. Omogućeno je lako povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Apple CarPlay i Android Auto, uz korišćenje popularnih aplikacija za navigaciju, zabavu i razmenu poruka, i sve to preko multimedijalnog ekrana osetljivog na dodir. Uz Android Auto, mogu se koristiti usluge Google Assistant i Google Maps, a prilagođene informacije moguće je povezati s kalendarom, prethodnim aktivnostima i željenim postavkama korisnika.

Apple CarPlay pruža korisniku pristup dobro poznatom okruženju na njegovom iPhone aparatu, i to preko multimedijalnog ekrana. iPhone se može povezati kako bi se koristile dnevne rute, telefoniralo, za razmenu poruka preko aplikacije Siri, ali i za pristupanje aplikacijama kao što su Spotify, Audiable i podkast Apple. Osetljivi ekran dobio je i mogućnost brzog pristupa često korišćenim kontrolama, kao što su podešavanje sedišta i uključivanje grejanja upravljača. Ostali prekidači na upravljaču imaju od sada jednoobrazni, crni premaz, a ujedno su dobili izmenjen oblik radi lakšeg i intuitivnog korišćenja. Zbog svega toga, i za panel klima uređaja korišćen je visokosjajni piano lak kao završni premaz, čime je dobijen ujednačen izgled enterijera.

Spoljašnji dizajn

Lexus je izmenio spoljni izgled modela LS, posvećujući pažnju detaljima koji dizajnerski naglašavaju snagu. Prednji branik je preoblikovan tako da karakteristična vretenasta rešetka maske ima novi, tamno-metalik izgled na unutrašnjim površinama. Prednja svetla su takođe izmenjena, i smeštena su u usko kućište s trostrukim projektorom koji čini BladeScan (detaljnije u nastavku), dok su dnevna svetla uklopljena u “L” formu. Novi naplaci od 20 inča, s kontrastom crne boje i svetle mašinske obrade, dostupni su u verzijama višeg paketa opreme.

Manji, dodatni deo prednje maske na donjem delu branika, pomeren je napred, i ima oštrije linije, naglašavajući širinu i izgled vozila. To je dodatno istaknuto na verziji LS F SPORT, gde maska uokviruje uglove branika. Takođe, na verziji F SPORT unutrašnji deo maske je obojen crnom polusjajnom bojom, naplaci su crni s centralnim poklopcem, dok je na zadnjim svetlima korišćena kombinacija s piano crnom završnom obradom.

Novi napredni završni premaz boje

Lexus je iskoristio nove mogućnosti koje pruža savremena tehnologija lakiranja kako bi kreirao boju pod nazivom Lunar Silver, završne obrade koja konture karoserije transformiše u oštre obrise, pojačavajući izuzetne detalje i naglašavajući senke. Sve to usklađeno je s novim, ručno rađenim detaljima Nishijin i Haku dizajna unutrašnjosti, kao i srebrnim ukrasima enterijera. Zvučna tehnologija primenjena je kako bi se sloj boje smanjio do debljine od samo jednog mikrona. Čestice aluminijuma, koje boja sadrži, još više su zgusnute i ravnomerno raspoređene kako bi se postigao završni sloj sjajan kao ogledalo. Da bi se dobili takvi rezultati, osnovna boja, podloga i sjajni slojevi boja takođe su morali da budu posebno obrađeni.

Ručno rađeni detalji unutrašnjosti

Lexusov dizajn oplemenjen je brojnim savremenim interpretacijama tradicionalne japanske dekorativne umetnosti i estetike. Kako bi se postigao upečatljiv izgled detalja enterijera, na Lexusu su primenjene dve drevne veštine. Nishijin i Haku tehnikom postignuto je prelivanje crne i srebrne boje na panelima vrata, čime je dobijena izvorna šara koja podseća na presijavanje pod mesečevim svetlom. Primena tehnike prelivanja i obrade metala je način na koji japanska umetnost koristi različite materijale da istakne lepotu i karakter sveta pririode.

Nishijin vodi poreklo od materijala koji su bili namenjeni japanskom plemstvu. Tanke folije metala se prevlače preko washi papira, i seku se u tanke trake stvarajući predivo od kojih se dobija šara prirodnog izgleda, kojima srebrne niti daju svetlucavi izgled. Ta tehnika je korišćena za panele na vratima modela LS, stapajući se sa okolnim Haku efektom na ručicama vrata. Haku je zanatska veština, stara preko 400 godina, koju odlikuje izrada tanke folije od metala, čija debljina ne prelazi dva mikrona. Na novom modelu LS taj rad bio je poveren takumi zanatlijama, koji su tako postigli fini, sjajni efekat mesečine. Novi Laser Cut Ash Open Pore dodaci napravljeni su od prirodnog drveta obojenog u crno kako bi se dobio izražen zrnasti efekat. Tako je stvoren jak contrast s metalnim izgledom srebra ispod, koji je postignut veštim laserskim postupkom.

Komentari(0)

sortiraj