Predstavljen novi Lexus LS
Lexus otkriva svoju evropsku premijeru novog, unapređenog modela LS sedan, koji donosi nove tehnologije, opremu i dizajnerska rešenja koji potvrđuju status perjanice brenda
Novi model se predstavlja pred start prodaje, koja u Evropi počinje krajem 2020. godine.
Toshio Asahi
-Razvijajući novi LS, želeli smo da
dodatno usavršimo tih rad i komfor koji su oduvek bili odlika modela LS, još od
njegove prve generacije, i od samih početaka brenda Lexus - kaže glavni
inženjer Lexus Internationala, Toshio Asahi.
Više snage, još bolje vozne karakteristike
Vrhunska uglađenost, prefinjenost i
pregršt snage dosadašnjeg modela LS 500h sada su dodatno unapređeni tehničkim
rešenjima koja omogućavaju da do izražaja dođu sve prednosti visokonaponske
litijum-jon baterije. Prilikom ovih izmena, Lexus se fokusirao na poboljšanje
voznih osobina, povećavajući doprinos koju baterija omogućava elektro-motoru,
kao i na dostizanje većeg dometa vozila. Cilj je bio što veći kvalitet vožnje u
“normalnim” uslovima, koji čine 90% vremena provedenog na putu, pri čemu vozač
samo umereno ubrzava, s malim G silama koje se pritom pojavljuju.
Kao rezultat tih promena, potrebno je
manje napora za brže kretanje, ubrzanja su ravnomernija i ujednačenija, čineći
vozilo stabilnijim, uz sprečavanje jakih G sila. To ga čini komfornijim u
gradskoj vožnji, a ostvarene su i prednosti prilikom vožnje po vetrovitim
rutama, ili prilikom ubrzavanja na dugim usponima. Za ravnomerno i snažno
ubrzanje, potrebno je samo lagano dodavanje gasa. Sa značajnijom ulogom
baterije, motor može da radi na nižem broju obrtaja, što ga čini još tišim,
recimo prilikom ponovnog pokretanja motora posle vožnje u EV električnom
režimu.
Twin-turbo V6 motor
Performanse benzinskog V6 motora s
twin-turbo punjačima, kojim je opremljen LS 500 za istočnoevropska tržišta,
poboljšane su izmenjenim vremenom promena brzina automatske transmisije sa 10
stepeni prenosa. Unapređena kontrola ubrizgavanja goriva, kao i novi oblik vrha
klipova obezbeđuju bogatu smešu goriva i vazduha oko svećice, čime se smanjuje
nivo buke, posebno kada je motor hladan.
Komfor u vožnji
Najbolji mogući komfor u vožnji
oduvek je bio neizostavan kvalitet modela LS, da bi, kao poslednje izmene,
Lexus obratio pažnju i na karakteristike pneumatika, zatim prilagodljivi sistem
ogibljenja (Adaptive Variable Suspension - AVS), anti-rol ojačanja, kao i na
konstrukciju sedišta koja doprinose daljim poboljšanjima. Kada je reč o
pneumaticima, smanjena je vertikalna krutost bočnih površina, što omogućava
komforniju vožnju, bez uticaja na ponašanje run-flat pneumatika.
AVS sistem ogibljenja dobio je novi
linearni kalem s dodatnim kapacitetom protoka unutar kontrolnog ventila. Time
je dobijena veća promenljivost širine amortizera, što doprinosi boljem
ponašanju na neravnim putevima. Osim boljeg komfora, ovim je poboljšan odziv na
upravljaču i stabilnost vozila. Dodatnim povećanjem krutosti rol-barova
postignut je ravnomerniji raspored mase prilikom kretanja vozila, lakši prolaz
prilikom skretanja, a vozač sa više pouzdanja može da se osloni na praćenje
linija. Kvalitet sedišta je presudan za komfor vozača i putnika, pa je Lexus
primenio nove ispune od uretana, mekši materijal za površinu sedišta, kao i
deblje prelaze između ispune i presvlaka, i na bočnim ojačanjima. Kao rezultat
dobijena su komfornija sedišta, s manje vibracija i boljim držanjem tela.
Potpuno automatizovano napredno parkiranje
Mnogo napora Lexus je uložio u razvoj
potpuno automatizovanog sistema parkiranja pod nazivom Advanced Park, koji se
po prvi put primenjuje na novom modelu LS. Ujedno, to je prvi Lexusov sistem te
vrste, i prvi u klasi luksuznih automobila uopšte, koji ima mogućnost
memorisanja, odnosno da beleži i pamti mesta koje vozač često koristi, čineći
parkiranje još lakšim.
Sistem ide i dalje od prethodnih
Lexusovih tehnologija pomoći pri parkiranju, nadgledajući upravljanje, položaj
papučice gasa, kočnice i menjača, da bi sigurno i pouzdano izvršio sve potrebne
radnje. Osim što radi ravnomerno i precizno, sistem je ujedno i brz, vreme koje
je potrebno za manevrisanje prilikom parkiranja je kraće nego kod sistema
drugih automobila. Pošto uoči parking mesto, vozač aktivira sistem koji onda
koristi zvučne talase i panoramsku kameru kako bi se dobio pregled okoline u
opsegu od 360 stepeni, sa svim eventualnim preprekama. Sistem automatski
proračunava najbolji i najsigurniji manevar za uparkiravanje, ograničavajući
brzinu vozila ukoliko je prostor uzak. Realna slika i jasna grafika na centralnom
displeju obaveštavaju vozača o kretanju vozila i mogućim preprekama. Sistem
funkcioniše bez obzira da li je parking mesto obeleženo linijama, pa čak i ako
nema susednih automobila.
Nove tehnologije bezbednosti i pomoći vozaču
Novi LS koristi nove tehnologije kako
bi podigao nivo bezbednosti i pomoći vozaču. S modela Lexus RX preuzeto je
rešenje svetala pod nazivom BladeScan, koje pomoću brzorotirajućeg ogledala
odbija svetlo sa LED lampi, kako bi se dobilo ujednačeno i pravilno osvetljenje
u širem pojasu nego što pružaju standardni LED sistemi. Ugrađen je takođe novi
digitalni retrovizor, koji prikazuje vernu sliku sa zadnje parking kamere. To
znači da pogled nije zaklonjen naslonima za glavu ili putnicima, a pregled je
bolji i noću ili u vožnji po vremenskim uslovima s puno padavina.
Vozač može preći sa standardnog
ogledala na digitalni prikaz i podesiti osvetljenost slike, uz podešavanje
veličine slike u svim pravcima, koristeći tač komande smeštene na donjem delu.
Dodatna unapređenja obuhvataju upozorenje na pešake u krugu od 360 stepeni koje
pruža panoramski monitor, kao i novo rešenje zatezanja pojaseva uz pomoć motora
(kao dodatak predzatezačima) koji se aktivira kada sistem upozorenja na mogući
sudar (Pre-Collision System) detektuje naglo kočenje zbog neizbežnog udara.
Novi multimedijalni sistem i poboljšani HMI
Novi LS će koristiti najnoviju
Lexusovu generaciju multimedijalnih sistema, s više funkcija i poboljšanim HMI
mogućnostima, radi jednostavnog, intuitivnog korišćenja. Sistem se koristi pomoću
novog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 12,3 inča, smeštenog na vrhu
instrument table, bliže vozaču i zakrenut prema njemu. To znači da se nalazi na
dohvat ruke i drugih putnika, svih visina i građe, položaj ekrana ujedno ne
zaklanja pogled preko donjeg dela
vetrobrana. Omogućeno je lako povezivanje pametnih telefona preko aplikacija
Apple CarPlay i Android Auto, uz korišćenje popularnih aplikacija za
navigaciju, zabavu i razmenu poruka, i sve to preko multimedijalnog ekrana
osetljivog na dodir. Uz Android Auto, mogu se koristiti usluge Google Assistant
i Google Maps, a prilagođene informacije moguće je povezati s kalendarom,
prethodnim aktivnostima i željenim postavkama korisnika.
Apple CarPlay pruža korisniku pristup
dobro poznatom okruženju na njegovom iPhone aparatu, i to preko multimedijalnog
ekrana. iPhone se može povezati kako bi se koristile dnevne rute, telefoniralo,
za razmenu poruka preko aplikacije Siri, ali i za pristupanje aplikacijama kao
što su Spotify, Audiable i podkast Apple. Osetljivi ekran dobio je i mogućnost
brzog pristupa često korišćenim kontrolama, kao što su podešavanje sedišta i
uključivanje grejanja upravljača. Ostali prekidači na upravljaču imaju od sada
jednoobrazni, crni premaz, a ujedno su dobili izmenjen oblik radi lakšeg i
intuitivnog korišćenja. Zbog svega toga, i za panel klima uređaja korišćen je
visokosjajni piano lak kao završni premaz, čime je dobijen ujednačen izgled
enterijera.
Spoljašnji dizajn
Lexus je izmenio spoljni izgled
modela LS, posvećujući pažnju detaljima koji dizajnerski naglašavaju snagu.
Prednji branik je preoblikovan tako da karakteristična vretenasta rešetka maske
ima novi, tamno-metalik izgled na unutrašnjim površinama. Prednja svetla su
takođe izmenjena, i smeštena su u usko kućište s trostrukim projektorom koji
čini BladeScan (detaljnije u nastavku), dok su dnevna svetla uklopljena u “L”
formu. Novi naplaci od 20 inča, s kontrastom crne boje i svetle mašinske
obrade, dostupni su u verzijama višeg paketa opreme.
Manji, dodatni deo prednje maske na
donjem delu branika, pomeren je napred, i ima oštrije linije, naglašavajući
širinu i izgled vozila. To je dodatno istaknuto na verziji LS F SPORT, gde
maska uokviruje uglove branika. Takođe, na verziji F SPORT unutrašnji deo maske
je obojen crnom polusjajnom bojom, naplaci su crni s centralnim poklopcem, dok
je na zadnjim svetlima korišćena kombinacija s piano crnom završnom obradom.
Novi napredni završni premaz boje
Lexus je iskoristio nove mogućnosti
koje pruža savremena tehnologija lakiranja kako bi kreirao boju pod nazivom
Lunar Silver, završne obrade koja konture karoserije transformiše u oštre
obrise, pojačavajući izuzetne detalje i naglašavajući senke. Sve to usklađeno
je s novim, ručno rađenim detaljima Nishijin i Haku dizajna unutrašnjosti, kao
i srebrnim ukrasima enterijera. Zvučna tehnologija primenjena je kako bi se
sloj boje smanjio do debljine od samo jednog mikrona. Čestice aluminijuma, koje
boja sadrži, još više su zgusnute i ravnomerno raspoređene kako bi se postigao
završni sloj sjajan kao ogledalo. Da bi se dobili takvi rezultati, osnovna
boja, podloga i sjajni slojevi boja takođe su morali da budu posebno obrađeni.
Ručno rađeni detalji unutrašnjosti
Lexusov dizajn oplemenjen je brojnim
savremenim interpretacijama tradicionalne japanske dekorativne umetnosti i
estetike. Kako bi se postigao upečatljiv izgled detalja enterijera, na Lexusu
su primenjene dve drevne veštine. Nishijin i Haku tehnikom postignuto je
prelivanje crne i srebrne boje na panelima vrata, čime je dobijena izvorna šara
koja podseća na presijavanje pod mesečevim svetlom. Primena tehnike prelivanja
i obrade metala je način na koji japanska umetnost koristi različite materijale
da istakne lepotu i karakter sveta pririode.
Nishijin vodi poreklo od materijala koji su bili namenjeni japanskom plemstvu. Tanke folije metala se prevlače preko washi papira, i seku se u tanke trake stvarajući predivo od kojih se dobija šara prirodnog izgleda, kojima srebrne niti daju svetlucavi izgled. Ta tehnika je korišćena za panele na vratima modela LS, stapajući se sa okolnim Haku efektom na ručicama vrata. Haku je zanatska veština, stara preko 400 godina, koju odlikuje izrada tanke folije od metala, čija debljina ne prelazi dva mikrona. Na novom modelu LS taj rad bio je poveren takumi zanatlijama, koji su tako postigli fini, sjajni efekat mesečine. Novi Laser Cut Ash Open Pore dodaci napravljeni su od prirodnog drveta obojenog u crno kako bi se dobio izražen zrnasti efekat. Tako je stvoren jak contrast s metalnim izgledom srebra ispod, koji je postignut veštim laserskim postupkom.
Komentari(0)