Predstavljen novi Renault Clio
Novi Clio je dizajniran tako da odražava Renaultov dizajnerski pristup koji u središte stavlja ljude i tehnologiju. Novi centralni Renaultov logotip daje izražajnost potpuno obnovljenom prednjem kraju
Renault Clio žari i pali još otkako je prvi put sišao sa trake 1990. godine, a do sada je u svetu prodat u 16 miliona primeraka! Ovaj omiljeni automobil Francuza oborio je međunarodni rekord u prodaji i dva puta je proglašen za Evropski automobil godine. Do sada je predstavljen u pet generacije i važi za jedan od najlegendarnijih gradskih automobila! Clio sada stiže u novom revolucionarnom izdanju koje savršeno ilustruje Renaultovu strategiju Nouvelle Vague. Stil novog modela još je primamljiviji i elegantniji, a njegova upečatljiva i pre svega chic unutrašnjost odražava novi dizajnerski smer brenda.
Tehnološki napredan prednji kraj odiše snagom, u u potpunosti obnovljen
svetlosni potpis oličava identitet brenda, a zategnute, precizne i
aerodinamične linije daju posebnu emocionalnu dimenziju ovom dinamičnom i
upečatljivom statusnom simbolu. Unapredjena je i tehnološka oprema, pa tako sve
verzije novog modela imaju digitalnu instrument tablu. Novi Clio nudi najširu
paletu motora u klasi, usklađenu sa potrebama različitih kupaca. U ponudi
motora ističe se E-Tech Full Hybrid snage 145 KS koji efikasno spaja užitak u
vožnji i manju potrošnju. Novi Clio je dostupan sa brojnim nivoima opreme,
uključujući novu verziju Esprit Alpine koja se jedinstvenim sportskim,
tehnološkim i prefinjenim izgledom kao i dinamičnošću savršeno uklapa u
strategiju Renaulution.
Savremeniji i odvažniji stil
Novi Clio je dizajniran tako da odražava Renaultov dizajnerski pristup
koji u središte stavlja ljude i tehnologiju. Novi centralni Renaultov logotip
daje izražajnost potpuno obnovljenom prednjem kraju. Brend kroz novi redizajn
želi da ponudi savremenije, upečatljivije i održivije automobile za život i
uživanje, zasnovane na već stečenim vrednostima. Novi prepoznatljivi svetlosni
potpis, koji će u budućnosti zasijati na svim modelima brenda, savršeno se
uklapa u novi dizajn i odražava njegova ključna obeležja: preciznost i tehničko
umeće. Unapredjen je i putnički prostor: nove presvlake i novi materijali iz
bioloških izvora daju savremen pečat novom Cliju i značajno poboljšavaju utisak
kvaliteta i iskustvo u unutrašnjosti. Verzija Esprit Alpine najbolje odražava
duh nove generacije koja u potpunosti odiše sportskim duhom i elegancijom.
Prednji kraj kao statusni simbol
Prednji kraj novog Clija je upotpunosti obnovljen: isklesane i zategnute linije kao i reljefni obrisi deluju moderno i energično. Veća prednja maska sa uzorkom šahovske ploče odaje utisak snage i sportskog duha. Boje prednje maske (tamnije oko logotipa i svetlije prema rubovima) stvaraju utisak dubine i tehničke preciznosti. Ovi elementi dizajna su radikalno promenili lice Renault Clio-a i učinili ga privlačnijim. Brušeni i mat prednji Nouvel'R logo odaje počast nasleđu brenda. Njegova geometrija je jednostavna, smislena i bezvremenska. Optički efekat dva prepletena romba stvara utisak komplementarnosti i neprekidnog kretanja i prenosi identitet nove generacije jasnije nego ikada.
Isklesani aerodinamični spojler
Ispod prednje maske verzija Techno i Esprit Alpine nalazi se prednji
spojler, inspirisan svetom motosporta. Izvajani oblici i napete reljefne linije
naglašavaju i jačaju prednji kraj. Spojler Techno verzije je urađen u boji
karoserije, dok je u verziji Esprit Alpine ofarban u mat Shale sivu.
Novi svetlosni potpis uvodi novi
vizuelni identitet
Novi Clio je prvi serijski automobil kreiran u okviru strategije
Nouvelle Vague, o čemu svedoči novi svetlosni potpis prednjih svetala, po uzoru
na logotip: vertikalna LED dnevna svetla ukazuju na oblik polovine logotipa
Renault , istovremeno naglašavajući živahan i poletan karakter prednjeg dela i
jačajući vezu modela sa imidžom brenda. Tanki Full LED farovi, ugrađeni u sve
verzije, daju automobilu oštar izgled i odražavaju preciznost i tehničku
veštinu. Kompaktniji su i uključuju pet tehnološki naprednih svetlosnih snopova
(u poređenju sa prethodna tri) koji automatski podešavaju intenzitet dugih i
kratkih svetala
Dinamičniji zadnji kraj
Zadnji branik je takođe prerađen: aerodinamički otvori za vazduh
vizuelno proširuju zadnji kraj, poboljšavaju prianjanje i naglašavaju tehničku
snagu automobila. U zavisnosti od verzije, donji deo zadnjeg dela je ofarban u
mat crnu (prve dve verzije), u sjajnu crnu (Techno verzija) i mat sivu boju
Shale (verzija Esprit Alpine). Takođe je dostupno šest opcija difuzora (sa ili
bez izduvne cevi u hibridnim verzijama i u zavisnosti od nivoa opreme). Savremena
zadnja svetla imaju providne poklopce koji nagoveštavaju savremenu, tehnološki
naprednu unutrašnjost. Njihove sjajne spoljne ivice su usklađene sa prednjim
svetlosnim potpisom.
Prefinjene boje i upečatljivi
naplaci
Nova generacija je dostupna u sedam elegantnih boja karoserije: bela Glacier, crna Star, siva Shale, plava Iron, crvena Flame, narandžasta Valencia i siva Rafale – nova troslojna boja koja iz daljine izgleda obično, a izbliza je svetlucava. Atraktivan stav novog modela naglašavaju upečatljive felne do 17 inča. Asortiman uključuje šest opcija naplataka, uključujući četiri opcije aluminijumskih naplataka dostupnih za različite verzije. Na primer, Techno verzija ima 16-inčne brušene crne aluminijumske naplatke. Svi naplaci imaju novi centralni Renault logo od brušenog aluminijuma. Kućišta retrovizora ostalih verzija su obojena u crnu boju Star, baš kao i shark antena verzija Techno i Esprit Alpine. Bez obzira na stilske promene u unutrašnjosti, Clio je zadržao proporcije prethodnika: dugačak je 4053 mm, širok 1988 mm i visok 1439 mm.
Zahvaljujući poboljšanjima u unutrašnjosti, putnički prostor novog
Clio-ja je sada udobniji i prijatniji. Čim stupite u unutrašnjost, vašu pažnju
će privući fini i održivi materijali najvišeg kvaliteta. Prostranost i
ergonomija su i dalje glavni aduti ovog vozila, koje svim putnicima pruža
neuporediv nivo udobnosti. Tehnološka opremljenost nove generacije garantuje
bolje korisničko iskustvo i uključuje niz povezanih usluga i aplikacija koje
čine putovanje opuštenim i prijatnim, kako za vozača, tako i za putnike.
Sedišta, obloge vrata i instrument table Techno verzije su prekrivene posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60% udela TENCEL modalnih vlakana – celuloznih vlakana iz bioloških izvora koje proizvodi Lenzing grupa. U skladu sa strategijom eliminisanja ugljeničnog otiska, novi Clio je prvi Renaultov model koji u velikoj meri koristi TENCEL modalna vlakna. Poznata po svojoj izuzetnoj mekoći, ova vlakna se dobijaju iz obnovljivog izvora – prirodnog drveta koje potiče iz poluprirodnih evropskih šuma kojima se održivo gazduje i koje rastu bez upotrebe hemijskih đubriva ili veštačkog navodnjavanja i apsorbuje velike količine ugljen-dioksida. TENCEL modalna vlakna se proizvode uz pomoć obnovljivih izvora energije i nose eko-oznaku EU - znak ekološke izvrsnosti koji se dodeljuje proizvodima i uslugama koji ispunjavaju visoke ekološke standarde tokom čitavog životnog ciklusa. Pored toga, u Clio-u nisu korišćeni materijali od kože: površine putničkog prostora su prekrivene zrnatom tkaninom (TEP), proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana. To je materijal koji zahteva manje vode i energije pri farbanju (za razliku od bojenja konvencionalnim postupkom) i koji, uz zaokret u pogledu korišćenja kožnih materijala, potvrđuje održive vrednosti brenda.
Prefinjena sedišta
Sedišta novog Clija odišu otmenošću i sportskim duhom. Nasloni za glavu imaju ergonomičan, tanak i elegantan dizajn, dok obuhvatajući oblik sedišta i gusti penasti ispun garantuju udobno sedenje. Svaka verzija nudi poseban spektar boja u smislu sedišta i naslona, šavova i ukrasnih elemenata. Verzija Esprit Alpine ima i posebna sedišta. Na armaturnoj tabli novog Clio-a se nalazi digitalni ekran bez okvira koji je, u zavisnosti od verzije, veličine 7 ili 10 inča. U zavisnosti od zemlje i verzije, novi Clio može biti opremljen radijem i sistemom R&GO ili multimedijalnim sistemom Renault Easy Link. Logotip Nouvel’R na upravljaču unosi dašak elegancije u kokpit.
Posebna dinamična verzija Esprit
Alpine
Nakon Australa, prvog Renaultova modela ponuđenog u verziji Esprit
Alpine*, a zatim i novog Espace-a, ovaj sportski, tehnički napredan i elegantan
nivo opreme je sada dostupna i za novi Clio. Spojivši prepoznatljiva obeležja
brenda Alpine sa Renaultovim novim stilskim jezikom, verzija Esprit Alpine je
udahnula dinamičniji karakter novom Cliju.
Sportska spoljašnjost
Prednja maska naglašava sportski izgled i odvažan dizajn novog Clia. Primenom tehnike vrućeg presovanja i korišćenjem boja koje prelaze od tamne u centralnom delu do hromirano sjajne prema ivicama maske, postignut je utisak dubine i snage. Sjajna crna horizontalna linija prelazi preko rešetke i proteže se sve do farova. Logotip je takođe unapredjen kako bi se naglasile tehničke karakteristike vozila, a njegova ekskluzivna završna obrada od brušenog aluminijuma je izvedena u ledeno crnoj boji. Specijalna oznaka Esprit Alpine dodata je na luk prednjeg blatobrana. Prednji spojler u Shale mat sivoj boji evocira svet trkačkih vozila i moto sporta koji ova verzija oličava. Ista boja se takođe nalazi na bočnim letvicama i na zadnjem difuzoru. Aerodinamički usisnici vazduha na braniku vizuelno proširuju zadnji deo, dajući novom modelu naglašen sportski izgled. Verzija Esprit Alpine dostupna je sa aluminijumskim felnama od 17 inča u duhu brenda Alpine: brušeni crni naplaci sa pepeljasto sivim premazom i plavim ili sivim centralnim zavrtnjem (u zavisnosti od boje karoserije) doprinose dinamici, elegantnosti i tehnološkom utisku. Tu je i sjajna crna Clio oznaka na zadnjem kraju.
Prefinjena unutrašnjost
Verzija Esprit Alpine ima i posebnu unutrašnjost koja odiše prvoklasnim
sportskim duhom i prefinjenošću. Obuhvatajući oblik sedišta pruža bolju bočnu
potporu i veću udobnost. Sedišta su presvučena ekskluzivnim materijalima, pri
čemu je središnji deo naslona i sedišta
obložen svetlijom sivom tkaninom koja naglašava sportski karakter modela. Bočne
strane su obložene debljim materijalom. Specifični tehnički uzorci utkani su u
svaki detalj, uključujući uzorak sedišta u obliku slova Y koji podseća na
majice profesionalnih sportista. Plavi šavovi i slovo A koje je utisnuto u
gornji deo naslona, i koje simboliše brend Alpine, upotpunjuju ovu sportsku
verziju. Zastava plave, bele i crvene boje koja simboliše Francusku je ušivena
na bočnu stranu sedišta. U verziji Esprit Alpine takodje su upotrebljeni
održivi materijali. Na primer, presvlake sedišta i naslona su proizvedene od
65 % recikliranih polietilenskih vlakana, dok presvlake bočnih strana
sedišta sadrže 13 % recikliranog granulastog tekstila.
Detaljima i unapredjenjima ovde nije kraj. Dizajn upravljača takodje prenosi duh marke Alpine i poziva vas na putovanje: obložen je perforiranim materijalom, obrubljen dvostrukim plavim, belim i crvenim šavovima, a na sredini ga krasi logotip ledeno crne boje, utisnut na sjajno crno podlogu. Na armaturnoj tabli se nalaziizvezena francuska zastava, dok prednji i zadnji sigurnosni pojasevi (osim pojasa središnjeg sedišta) imaju prepoznatljivi plavi obrub. Papučice su od aluminijuma, a pragove prednjih vrata krase posebne letvice. Kada sednete za upravljač, automatski će se osvetliti ekran Renault Easy Link i prikazaće se poruka dobrodošlice koja evocira marku Alpine. Novi Clio nudi praktičnije i jednostavnije tehnologije uz koje je boravak u vozilu osetno kvalitetniji, kako za vozača tako i za putnike. Uz multimedijalni sistem Renault Easy Link, postavke sistema MULTI-SENSE i dvadeset sistema za pomoć u vožnji, novi Clio pruža krajnje intuitivno iskustvo i sa pravom se može smatrati „automobilom za život i uživanje”.
Digitalni ekrani u celoj ponudi
modela
Nove usluge i najnaprednije povezane karakteristike omogućavaju
intuitivniju upotrebu vozila. Sve verzije su dostupne sa digitalnom instrument
tablom veličine 7 ili 10 inča. 10-inčni ekran podržava repliciranje mapa
navigacije i prilagođava se odabranom načinu rada i postavkama sistema
MULTI-SENSE.
Bežično povezivanje pametnog
telefona
Novi Clio je opremljen multimedijalnim sistemom Easy Link koji omogućava pristup mnoštvu aplikacija, uključujući navigaciju, proaktivno održavanje i multimedijalne sadržaje. Renault Easy Link je dostupan u dve verzije koje podržavaju bežično povezivanje putem sistema Android Auto i Apple CarPlay: – sa 7-inčnim ekranom, – sa 9,3-inčnim ekranom sa ugrađenom navigacijom (serijski dostupan u verziji Esprit Alpine).
Sistemi za pomoć u vožnji koje
kupci posebno cene
Novi Clio ima 20 naprednih sistema koji vožnju čine jednostavnijom i
sigurnijom nego ikada. Ovi sistemi se dele u tri grupe: vožnja, parkiranje i
sigurnost. Među najvažnijim karakteristikama treba istaknuti aktivnu pomoć za
vozača, kameru sa 360-stepenim prikazom i aktivno kočenje u nuždi sa senzorima
za prepoznavanje biciklista i pešaka. Zahvaljujući sveobuhvatnoj ponudi sistema
za pomoć u vožnji novi Clio je jedan od najsigurnijih automobila u svojoj
klasi. Aktivna pomoć za vozača je jedan od najvažnijih sistema za bezbrižnu
vožnju uz najveći nivo sigurnosti. Sistemi za pomoć u vožnji uključuju
adaptivni tempomat, funkciju Stop & Go i sistem za zadržavanje vozila u
središtu saobraćajne trake (što odgovara autonomnoj vožnji drugog nivoa) što
značajno pojednostavljuje vožnju autoputem i u saobraćajnim gužvama.
Novi model je serijski opremljen i aktivnim kočenjem u nuždi koje upozorava vozača na opasne situacije i tako maksimalno povećava sigurnost u vožnji. Ako vozač ne reaguje na vreme, sistem će automatski zakočiti automobil. Clio je opremljen nizom sistema za pomoć pri parkiranju, uključujući sistem za parkiranje slobodnih ruku i kameru sa 360-stepenim prikazom okruženja vozila iz ptičje perspektive koja prikazuje prepreke sa sve četiri strane vozila. Automatski klima-uređaj, kartica „Slobodne ruke” i bežični punjač pametnog telefona su samo neke od brojnih prednosti koje boravak u novom Clio-u čine savršeno jednostavnim i udobnim. Od ostalih prednosti treba izdvojiti suvozačevo sedište podesivo po visini kao i središnji naslon za ruke (od verzije Techno). Putnici na zadnjoj klupi će uživati u olakšanom pristupu unutrašnjosti i izdašnom prostoru za kolena, a tu je još i 391-litarski* prtljažnik, najveći u klasi! Sistem MULTI-SENSE otvara vrata u svet novih iskustava i omogućava vam da prilagodite osvetljenje armaturne table i središnje konzole. Ovaj tehnološki napredan, precizan i sofisticiran sistem garantuje fantastično iskustvo u unutrašnjosti.
Novi Clio nudi niz različitih pogona, uključujući tehnološki napredan
hibridni motor E-Tech Full Hybrid od 145 KS. Ovaj motor pruža užitak električne
vožnje u gradu istovremeno smanjujući potrošnju goriva i emisije CO2. Na
raspolaganju su još i benzinski, dizel i benzinsko-plinski motor sa različitim
nivoima snage koji zaokružuju ovu sveobuhvatnu ponudu. To znači da svaki kupac
može da odabere motor koji najbolje odgovara njegovim navikama i zahtevima! Pomoćnik
za eko-vožnju je dostupan bez obzira na odabranu vrstu pogona, a vozače
savetuje kako da uštede gorivo i smanje emisije CO2.
E-Tech Full Hybrid 145
Renault je 2020. godine počeo da ugrađuje hibridni motor E-Tech Full Hybrid u svoje modele, pa tako i u Clio. Nova generacija Clio-a je dostupna sa istom tehnologijom motora od čak 145 KS. Tehnologija potpunog hibrida E-Tech, za koju je prijavljeno više od 150 patenata, zasniva se na Renaultovoj stručnosti u Formuli 1 – posebno kada je reč o prikupljanju i obnavljanju energije. Zahvaljujući njoj, novi Clio je još dinamičniji i efikasniji. Serijsko-paralelna arhitektura kombinuje dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) sa 1,6-litarskim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 kW / 94 KS, inteligentnim dog-clutch menjačem sa više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.
Menjač ima četiri stepena prenosa za termički motor i dva stepena
prenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech Full Hybrid može da kombinuje
snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako poveća
energetsku efikasnost. Osim automatskog pokretanja u 100 % električnom
načinu rada, ovaj motor omogućava da do 80 % vremena u gradu vozite na
električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 % (u poredjenju sa konvencionalnim benzinskim motorom). U
segmentu hibridnih gradskih automobila, nova generacija se može pohvaliti
najvećim kapacitetom baterije u gradskoj vožnji. A zahvaljujući efikasnom
motoru, vrednosti emisija CO2 su jedne
od najboljih u klasi (od 93 g/km)! Novi Clio je pri tome poput pravih
električnih automobila, pri čemu se ne morate zaustavljati da biste napunili
bateriju.
TCe 100 LPG - svestrani motor sa
niskim uporabnim troškovima
Nova generacija je dostupna i sa trocilindričnim motorom sa
turbopunjačem TCe 100 LPG. Dvogorivni sistem ovog motora poboljšava performanse
i smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 (emisije CO2 su manje za 8 % u
poredjenju sa ekvivalentnom verzijom sa benzinskim motorom). Njegove
performanse su takodje impresivne: maksimalni obtni moment od 170 Nm postiže
pri 2000 o/min, što ga čini posebno svestranim. Uz napunjenaoba rzervoara, Clio
može da predje više od 1000 kilometara. Dokazana tehnologija ovog motora je
jednostavna, pristupačna i ekonomična. Plinski pogon se fabrički ugrađuje u
vozila.
TCe 90: motor uravnoteženih
performansi
Trocilindrični benzinski motor sa turbopunjačem razvija snagu od 90 KS
i obrtni moment od 160 Nm i kombinovan je sa 6-stepenim ručnim menjačem.
Odlikuju ga uglađen rad i jedna od najnižih vrednosti potrošnje u klasi.
SCe 65 - štedljivi motor za
gradsku vožnju
Trocilindrični atmosferski motor 1.0 Sce idealan je za sve one koji traže štedljivo rešenje za gradsku i prigradsku vožnju. Kombinovan je sa 5-stepenim menjačem, ima 65 KS i obrtni moment od 95 Nm i garantuje uglađenu vožnju u gradu.
Blue dCi 100 - spoj visokih
performansi i male potrošnje
Motor snage 100 KS i obrtnog momenta od 260 Nm je savršen za učestalo korišćenje i potrebe flotnih kupaca. Ovaj štedljivi i efikasni motor je kombinovan sa 6-stepenim menjačem koji smanjuje broj obrtaja motora pri brzinama većim od 110 km/h. Novi Clio Blue dCi posebno je efikasan na autoputevima i otvorenim putevima. Motor ispunjava najnovije emisijske norme, s obzirom da je opremljen sistemom selektivne katalitičke redukcije koji se smatra najefikasnijim sistemom nadoknade obrade azotnih oksida (NOx).
Komentari(0)