Predstavljena nova Mercedes B-klasa
Nova Mercedes-Benz B-klasa izgleda još dinamičnije u odnosu na prethodni model. Dolazi sa efikasnim motorima, specifičnim izgledom, kao i mnogobrojnim novitetima
Kako navode iz nemačkog automobilskog gigaanta, novi četvorotočkaš je agilniji na putu, dok u isto vreme nudi veći nivo komfora. Avangardna unutrašnjost ostavlja jedinstven utisak svojim prepoznatljivim dizajnom komandne table. Jedna od glavnih odlika komandne table je masivni osnovni deo koji se spušta ka putnicima i prosečen je u oblasti vozača i suvozača. Intuitivni korisnički interfejs prilagodljivog MBUX multimedijalnog sistema postavljaju nove standarde.
Njegove izuzetne karakteristike uključuju brilijantnu
grafiku, Hey Mercedes glasovno komandovanje, touch screen u standard i funkcije
kao što su MBUX Augmented Reality. Kada je u pitanje aktivna bezbednost,
vrhunski pomoćni sistemi za vožnju čine B-klasu liderom u segmentu zahvaljujući
funkcijama prenetim sa S-klase. Uz to, unutrašnjost vozila je prostranija, dok
su motori efikasniji i čistiji. Osmo-stepeni menjač sa duplom spojnicom će po
prvi put biti ugrađen na B-klasi. Početak prodaje nove nemačke perjanice je
predviđen za 3. decembar, pri čemu će isporuka početi u februaru naredne
godine.
Ideja dizajnera je bila da učini da se B-klasa vizuelno ističe u svetu minivan vozila. Ta
ideja je prihvaćena i izvedena, pomoću dugog međuosovinskog rastojanja (2729
mm) sa kratkim prepustima, i linijom krova koja se lagano spušta kao i većim točkovima
dimenzije 16 do 19 inča, kako bi se naglasila dinamičnost proporcija. Relativno
spljošten, istureni prednji deo vozila sa tečnim prelazom sa poklopca motora na
A-stub i na vetrobransko staklo, zajedno sa snažnim bokovima vozila, naglašava
sveukupni sportski izgled.
U zadnjem delu, širina vozila je naglašena dvodelnim zadnjim
svetlima, reflektorima koji su integrisani u zadnji branik i prepoznatljivom
crnom oblašću branika u donjem delu koja poseduje izgled difuzora sa hrom
lajsnom. Veliki krovni spojler, zajedno sa crnim usmerivačima vazduha visokog
sjaja na bokovima zadnjeg vetrobrana, obezbeđuju poboljšane aerodinamičke
karakteristike, dok u isto vreme ostavljaju utisak sportskog vozila.
Izvajana unutrašnjost
Unutrašnjost B-klase je avangardna baš kao i mnogo puta
hvaljena arhitektura unutrašnjosti nove A-klase, a opet je prepoznatljiva. Dok
je kod srodnog modela komandna tabla podeljena u dva osnovna horizontalna tela,
kod B-klase je komandna tabla izvedena kao jedno telo, koje se lagano spušta ka
putnicima na prednjim sedištima i prosečen je u oblasti vozača i suvozača.
Prostor ispred vozača je iskorišćen za smeštaj slobodno-stojećeg ekrana, koji
dolazi u tri verzije.
Pet okruglih otvora za ventilaciju imaju izgled
visoko-tehnološke turbine sa fino stilizovanim usmerivačima vazduha,
inspirisanim svetom avijacije. U okviru linije opreme Style, na unutrašnjoj
ivici otvora se nalazi ukrasna lajsna u boji koja naglašava i daje izgled
raketnog motora u fazi naknadnog sagorevanja. Centralna konzola sa touch-komandama
i sistem za unos komandi je izveden u vidu crnog panela slično kao kod E-klase.
Ambijentalno osvetljenje sa 64 boje i deset svetova boja, predstavlja
jedinstven prodajni argument u ovoj klasi vozila, i omogućava individualna
podešavanja koja mogu odgovarati raspoloženju korisnika.
Pomoćni sistemi podrška
vozaču
Nova B-klasa dolazi sa pomoćnim sistemima za vožnju koji
pružaju kooperativnu podršku vozaču, čime se obezbeđuje jedan od najviših nivoa
aktivne bezbednosti u ovom segmentu sa funkcijama koje poseduje S-klasa. Po
prvi put B-Klasa poseduje mogućnost da u izvesnim situacijama vozi
polu-autonomno. Kako bi to mogla da uradi B-klasa je opremljena unapređenim
kamerama i radarskim sistemima pomoću kojih može videti i očekivati saobraćaj čak i do 500 metara ispred sebe dok
u isto vreme koristi mape i navigacione podatke za pomoćne funkcije u vožnji.
Novi i efikasni motori
U poređenju sa svojim prethodnikom, nova B-klasa je u svakoj
svojoj verziji opremljena novim, efikasnim motorima koji su usklađeni sa Euro
6d-TEMP normativom izduvne emisije vozila. Novost među motorima je poprečno
postavljena verzija dizel motora OM 654 zapremine dva litra snage 110 i 140 kW,
sa aluminijumskim blokom i stepenastim procesom sagorevanja. Zahvaljujući
proširenom sistemu obrade izduvnih gasova sa dodatnim SCR katalizatorom ispod
poda, B-klasa sa motorom OM 654q predstavlja prvi kompaktni model
Mercedes-Benz-a koji je usklađen sa Euro 6d standardom izduvne emisije, koji će
biti obavezan za sve nove modele počev od 1.1.2020. godine.
Veliki dizel motor predstavlja dodatnu opciju motorizacije
već poznatom četvorocilindričnom dizel motoru (OM 608) koji se nalazi u novoj
A-klasi i čija je radna zapremina 1.5-litara i ostvaruju snagu 85 kW i obrtni
moment od 260 Nm. Takođe mogu se izabrati i dve verzije četvorocilindričnog
benzinskog motora M 282 radne zapremine 1.33-litara i snaga 100 kW odnosno 120
kW. Inovacije na ovom motoru uključuju isključivanje cilindara (u kombinaciji
sa 7G-DCT menjačkim prenosnikom), cilindarska glava sa delta oblikom kao i
filter čestica čađi.
Nova B-klasa je inicijalno dostupna ekskluzivno sa menjačkim prenosnicima sa dve spojnice. Novost u ovom segmentu je osmostepeni 8G-DCT, koji se koristi u kombinaciji sa većim dizel motorom. Drugi novi motori dolaze u ponudu, kao i 4MATIC pogon na sve točkove. Rezervoar zapremine 43 litra se ugrađuje kao standardna oprema, dok je moguće poručiti rezervoar zapremine 51 litar u zavisnosti od motora.
Komentari(0)