Predstavljena nova Toyota Land Cruiser 300
Novi model nastao je na 70 godina dugom nasleđu modela Land Cruiser i više od 10 miliona prodatih vozila širom sveta
Toyota Land Cruiser stekla je nesporan status automobilske legende sa svojom istorijom dugom već 70 godina, uz više od 10 miliona prodatih primeraka u 170 zemalja i regiona u svetu. Toyota s ponosom ističe da je Land Cruiser vozilo koje “ide bilo kuda i bilo gde, pružajući vam bezbednost i uživanje”.
Poboljšane terenske
karakteristike
Danas Toyota otkriva potpuno novi Land Cruiser,
predstavljajući ga na online svetskoj prezentaciji u Dubaiju. Land Cruiser
(Serije 300) prvi je novi, produženi Land Cruiser SW (Station Wagon), još od
pojavljivanja modela LC200, 2007. godine, i postaje perjanica SUV game. Promene
koje donosi su jedinstvene. Novim Land Cruiserom, Toyota potvrđuje svoju
reputaciju koju odlikuju kvalitet, dugotrajnost i pouzdanost (Quality,
Durability, Reliability - QDR), pružajući poboljšane terenske karakteristike i
bolju vožnju po putu, kako bi vozači s lakoćom savladavali bilo koju podlogu
koji odaberu.
Potpuno novi motori i
menjači
Motori, menjači i platforma potpuno su novi i konstruisani
tako da omoguće veliki korak napred u pogledu performansi, kako na putu, tako i
u najtežim terenskim uslovima. Inovacije i unapređenja, uključujući i prvu
primenu nekih tehnologija u svetu, primenjeni su bez smanjenja bilo kojih
sposobnosti Land Cruisera, s karakteristikama koje putnicima pružaju uverenje
da će biti bezbedni i sigurni na putu i van njega.
TNGA platforma
S takvim ciljem, Toyota je uvela novu TNGA (Toyota New Global
Architecture) platformu, kao prvu koja je razvijena za vozilo s rešenjem
karoserije-na-šasiju. Platforma sa oznakom GA-F zadržava izuzetne terenske
mogućnosti, ali poboljšava čvrstinu karoserije, snagu i dinamičku ravnotežu, sa
još boljim karakteristikama u vožnji po putu. Nova platforma je preduslov i za
primenu novih tehnologija, smanjenje težine, spuštanje težišta vozila,
unapređenje bezbednosti i primenu novog dizajna spoljašnjeg i unutrašnjeg
izgleda.
Sama šasija je prerađena radi smanjenja težine i poboljšane
krutosti; zato je novi Land Cruiser lakši za ukupno 200 kg od prethodnika.
Ujedno je primenjen novi sistem oslanjanja, dok su vrhunski vozači, s iskustvom vožnje “Dakar relija”,
testirali njegove performanse do krajnjih granica. Cilj nije bio samo da se
napravi SUV velikih mogućnosti, već da se vozaču omogući što bolja kontrola
vozila na putu ili u off road uslovima.
Posebna pažnja posvećena je podešavanju sistemu oslanjanja
kako bi se postigla optimalna kontrola točkova radi što boljeg kontakta s
podlogom po lošim terenima, kao i bolje održavanje pravca, za šta je zadužen
Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS), prvo elektronsko
ogibljenje te vrste u svetu. Novi Land Cruiser je takođe prvi Toyotin model
koji ima monitor (Multi-Terrain Monitor) s prikazom puta, koji omogućava vozaču
da u realnom vremenu vidi podlogu ispod i oko vozila, kao i položaj točkova.
Ovaj sistem automatski prepoznaje podlogu i određuje najbolji režim vožnje.
Novi V6 twin-turbo motori, benzinski zapremine 3,5 i dizel od
3,3 litra, pružaju poboljšane vozne karakteristike i upravljivost i
projektovani su za vrhunske performanse i bolju vožnju u odnosu na uobičajeni
V8 motor. Oba nova agragata dostupna su s novim automatskim menjačem sa 10
stepeni prenosa, koji doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisiji CO2 gasova
za oko 10% u odnosu na model aktuelne generacije vozila.
Prednosti primenjenih konstrukcionih rešenja omogućile su i novi
dizajn koji je ostao veran nasleđu i statusu modela, ali sada s novim konceptom
“praktične lepote”. Čiste i snažne linije novog Land Cruisera nagoveštavaju
veliku snagu SUV vozila, praćene prefinjenim i zrelim izgledom. U
unutrašnjosti, kabina pruža uzbudljiviji izgled, kako bi se vozač i saputnici
osećali još komfornije i bezbednije, bez obzira koliko su teški uslovi za
vožnju.
S obzirom da je sposobnost preciznog upravljanja u off-road
vožnji bila prioritet, Land Cruiser je zadržao dimenzije aktuelnog SW modela,
uključujući ukupnu dužinu i širinu, međuosovinski razmak, kao i prilazni i
izlazni ugao. Postignuta su značajna unapređenja u bezbednosti, od
prepoznatljive robustne konstrukcije vozila i njegovih sofisticiranih sistema
za sigurnu vožnju u izazovnim uslovima, do dodatnih i poboljšanih sistema
aktivne bezbednosti, kao i pomoći vozaču koje pruža druga generacija
tehnologije Toyota Safety Sense.
Povećana je sposobnost sistema upozorenja pred sudar
(Pre-Collision System – PCS) da izbegne nezgodu, pa sada na putu automobil može
da otkrije pešake (danju i noću) i bicikliste (danju). Prilikom skretanja na
raskrsnicama, PCS takođe može da prepozna potencijalne opasnosti od sudara kako
s vozilima koje dolaze, tako i s pešacima koji prelaze put na pravcu kojim se
kreće vozilo. Novi Land Cruiser koristi i novu parkirnu kočnicu (Parking
Support Brake) koja uočava prepreke ispred i iza vozila prilikom sporog
kretanja na parkiralištu, i približavanje drugih automobila i pešaka prilikom
polaska unazad s parking mesta. Toyota će prodaju novog Land Cruisera započeti
od leta 2021. godine.
Land Cruiser nasleđe
Land Cruiser se već 70 godina ponosi istorijom tokom koje je
pružao bezbednost i sigurnost. Ti koreni se nalaze još na originalnom modelu
Toyota BJ iz 1951. godine, koji je u to vreme demonstrirao svoje sposobnosti
vožnje na teškim terenima, postavši prvo vozilo koje se popelo na šest strmih
tačaka vulkana Fudži. Dokazujući tako svoju moć, postao je zato policijsko
patrolno vozilo širom Japana.
To je bio početak stvaranja tradicije Land Cruisera u pružanju bezbednih i sigurnih mogućnosti – tradicija koja se može smatrati začetkom današnjeg statusa Toyote kao kompanije za mobilnost. Zahvaljujući reputaciji izgrađenoj na stalnom kvalitetu, pouzdanosti i trajnosti, kao i off-road sposobnostima, ukupna prodaja Land Cruisera u svetu dostigla je brojku od 10,4 miliona vozila. Ti kvaliteti učinili su Land Cruiser nezaobilaznim izborom ljudi koji žive u udaljenim krajevima, dajući im vozilo u koje se mogu pouzdati prilikom pružanja humanitarne pomoći i ekstremnim naporima u katastrofama.
Komentari(0)