Premijerno predstavljen BMW XM
U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je zvanično predstavio prvi ikada BMW XM, drugi jedinstveni M model, posle čuvenog BMW M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine
Reč je o prvom elektrifikovanom SAV modelu visokih performansi koji dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu uz moćne proporcije i konture, ali i sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game. Prvi ikada BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske sa osvetljenjem i velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i točkove od 21 inča u standardnom paketu opreme (moguće je poručivanje točkova do 23 inča). Eksterijer poseduje više elemenata koji imaju sličnosti sa legendarnim sportskim BMW M1 automobilom i karakterišu ga široke lajsne na bokovima, kao i dva BMW ugravirana znaka na zadnjem staklu. Na zadnjem delu automobila nalazi se potpuno ravno staklo, kao i ekskluzivno dizajnirane izduvne cevi.
Jedinstven dizajn
Enterijer je izražen u jedinstvenom BMW XM dizajnu, za čiju
su izradu upotrebljeni specijalni materijali, poput posebne kategorije
„Vintage“ kože. Prednja sedišta su M multifunkcionalna, dok zadnji deo
automobila poseduje luksuzni M Lounge. Uz prvi ikada BMW XM dolazi i poseban
kožni volan, kao i standardni BMW Live Cockpit Professional koji je fokusiran
na vozača. U standardnom paketu uvršteno je i ambijentalno osvetljenje,
četvorozonska automatska klima, Harman Kardon audio sistem, Travel &
Comfort sistem, Head-Up displej, kao i opcionalni Bowers & Wilkins Diamond
audio sistem sa dodatna četiri zvučnika u krovu automobila. BMW XM poseduje
zakrivljeni ekran koji ima 12,3-inčni informacioni displej i kontrolni ekran sa
dijagonalom od 14,9 inča zasnovan na BMW operativnom sistemu 8.
Nudi najveći izbor
sistema asistencije
Vozačima se kod ovog modela nudi najveći izbor sistema
asistencije u vožnji, pa tako standardna specifikacija uključuje upozorenje na
frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući i povratak u traku
(uz pomoć pri upravljanju), kao i info sistem o ograničenju brzine. Pored toga
moguća je i delimična autonomna vožnja sa ograničenjem brzine do 210km/h (koja
je vremenski limitirana). Pogonski sistem je Plug-in hibridni i sastoji se od
8-cilindarskog benzinskog motora i veomasnažnog električnog motora.
M Hibrid
M HIBRID pogonski sistem u BMW XM modelu isporučuje ukupnu
snagu od 480 kW/653KS (kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem - do 360
kW/489 KS i sistema električnog pogona - do 145 kW/197 KS). Pored toga, M
HIBRID pogonski sistem proizvodi maksimalni ukupni obrtni moment od 800 Nm
(motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa električnim
motorom koji razvija do 280 Nm). Kompaktna litijum-jonska baterija montirana je
u pod vozila, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh i omogućava čisto
električnu vožnju do 88km dometa po WLTP ciklusu i maksimalnu brzinu čisto
električnog kretanja do 140 km/h. Bateriju je moguće naputi maksimalnom snagom
od 7,4 kW. Snaga se prenosi preko M xDrive pogona na sve točkove, koji veći deo
snage prebacuje nazad. U raspodeli snage levo-desno pomaže standardni M
sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive modove
vožnje ovaj paket omogućava odlične performanse u svim situacijama.
Do stotke za 4,3
sekunde
BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je propraćeno posebnim energičnim zvukom, koji potiče od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge. Proizvodnja BMW XM planirana je za decembar 2022. godine u Spartanburgu u SAD, dok će u ruke prvih kupaca stići na proleće 2023. godine.
Komentari(0)