Premijerno prikazan potpuno novi BMW X1
Ulaznica u BMW X svet dobila je svoju novu generaciju. BMW X1 u svom novom izdanju donosi potpuno električnu verziju, napredne digitalne funkcije, kao i više sofisticiranosti i prostora
Od starta prodaje vozačima će na raspolaganju biti dve benzinske i dve dizel verzije koje, uz pomoć sedmostepenog automatskog Steptronic menjača sa duplim kvačilom, prenose snagu na prednje ili sve točkove pomoću BMW xDrive pogona na sva četiri točka. Uz ove modele stižu i potpuno električni BMW iX1 xDrive30, a potom i dve plug-in hibridne verzije.
Novi eksterijer
Novi
eksterijer ima unapređenu aerodinamiku, redizajnirane prednje bubrege,
standardne LED farove sa dnevnim svetlom u obliku obrnutog slova L, kao i
tipičan X oblik bokova sa skoro kvadratnim rubovima. Opcionalno je moguće
poručiti adaptivne LED farove sa matrix funkcijom i varijabilnom distribucijom
svetla, kao i potpuno automatsku kuku za vuču.
Nova tanka zadnja svetla
Na
zadnjem delu novog BMW X1 modela su nova, tanka zadnja svetla atraktivnog 3D
oblika, a spoljašnost je moguće unaprediti i uz opcionalni xLine ili M Sport
paket. Svi modeli dolaze sa 17-inčnim aluminijumskim točkovima, uz mogućnost
poručivanja i drugih dimenzija, od kojih je vozačima po prvi put dostupna i
opcija od 20 inča.
Atraktivni enterijer
U
unutrašnjisti novi BMW X1 raspolaže stadnardnim infotejnment sistemom sa
zakrivljenim ekranima dimenzija 12.25 i 10.7 inča koji koristi najnoviji BMW
Operativni sistem 8. Atraktivnost
enterijera dodatno je izražena novodizajniranim sedištima, koja opcionalno mogu
biti i u sportskoj verziji, sa električnim pomeranjem, lumbalnom podrškom, a i
funkcijom masaže. Budući vozači novog BMW X1 modela moći će da nadograde svoja
sedišta oblogama od veštačke „Sensatec“ ili prave „Vernasca“ kože. Zadnja
sedišta je moguće oboriti u odnosu 40:20:40, a zapremina prtljažnika iznosi od
540 do 1600 litara. „Plutajući“ nasloni za ruke je istovremeno i kontrolno
ostrvo za funkcije vožnje, a standardna oprema je i sportski volan.
Vozačima
je dostupno i poručivanje palete sistema asistencije u vožnji koja uključuje
sve aktuelne sisteme identične onima koji se nalaze u BMW automobilima visoke
klase. Kao senzori se koriste radari i kamere i oni omogućavaju funkcije poput samostalnog održavanja u traci
i upravljanja kao i aktivnog tempomata koji radi do 210 km/h. Na spisku
standardne opreme su automatski menjač,
navigacija, automatski dvozonski klima uređaj, četiri USB C porta, kao i dva
12-voltna priključka. Pored navedenog, tu su tempomat i parking senzori sa
zadnjom kamerom.
Unapređeni sistemi oslanjanja
Sve
komponente na automobilu su izmenjene u odnosu na prethodni model, a unapređeni
su i sistemi oslanjanja pa su tako amortizeri na prednjem delu promenjive
tvrdoće u zavisnosti od hoda, a moguća
je doplata za M adaptivno oslanjanje,
kao i sportsko upravljanje. Prvi električni BMW iX1 SAV ima 230 kW i 313 KS, a
ukupni obrtni moment iznosi 494Nm. Ove karakteristike su postignute primenom dva elektromotora pete
generacije koji ovom automobilu omogućuju i pogon na sva četiri točka.
Do stotke za 5,7 sekundi
Ubrzanje
ovog modela od stanja mirovanja do 100km/h je 5,7 sekundi, a očekivana
autonomija po WLTP standardu kreće se od 413 do 438 kilometara. Baterija
raspolaže kapacitetom od 64,7kWh i moguće ju je puniti maksimalnom snagom od
130kW, kada se za svega 10 minuta može povećati autonomija za 120 kilometara. Ista
generacija elektropogona primenjena je i na plug-in hibridnim modelima koji
imaju povećanu čisto električnu autonomiju u odnosu na prethodnu generaciju i
to od 78 do 89 kilometara.
Plug-in hibridne verzije BMW X1 modela nose oznake BMW X1 xDrive 25e i xDrive 30e, s tim da prva verzija ima 180kW i 245 KS, a druga 240kW i 326KS. Ukupni obrtni moment kod oba modela iznosi 477Nm. Novi BMW X1 modeli sa konvencionalnim motorom podrazumevaju dve benzinske verzije sa 136, odnosno 218KS i dve dizel opcije sa 150, odnosno 211KS. Snažniji modeli opremljeni su PHEV sistemom nove generacije.
Komentari(0)