#Project1Hour - Škoda Auto se i ove godine pridružila klimatskoj radionici na nivou cele Grupe
Kao deo inicijative Volkswagen grupe #Project1Hour, Škoda Auto je pozvala svoje zaposlene da razmotre svoj ekološki otisak, ohrabrujući ih na predanost održivosti i zaštiti klime
U proteklih 12 dana svi zaposleni Grupe i njenih maloprodajnih partnera, ukupno preko milion ljudi, učestvovali su u jedinstvenim klimatskim radionicama. Škoda Auto ima ambiciozne ciljeve vezane za životnu sredinu i održivost u svojoj korporativnoj strategiji i dosledno prati njihovu implementaciju.
Više od milion ljudi
ove godine je učestvovalo u #Project1Hour
Svake godine na Dan
planeta Zemlje – 22. aprila – inicijativa #Project1Hour poziva više od 675.000
zaposlenih Volkswagen grupe da razmisle o svom ličnom doprinosu održivosti i
zaštiti klime. Ove godine pridružilo se dodatnih 500.000 zaposlenih, što znači
da je više od milion ljudi bilo uključeno u događaj. Od 10. do 22. aprila
zaposleni su pozvani da provedu sat vremena razmišljajući o tome kako bi mogli
lično da doprinesu zaštiti klime. Inicijativa donosi plodove: otkad je #Project1Hour
započeo 2021. godine, s ciljem podsticanja promena i podizanja svesti o
održivijim životnim stilovima, projekat je pokrenuo značajne inicijative i
razvio ideje o tome kako mogu poboljšati sopstveni i ekološki otisak kompanije.
Zaposleni su prvi put ove godine imali priliku da se pozabave
temom kroz igru u stilu dobro poznatog principa „otkrivanja parova“. Osim toga,
sadržaj projekta i materijali javno su dostupni na lokalnim jezicima. To je
značilo da su se mogli pridružiti i ljudi izvan Volkswagen Grupe, kao i
prijatelji i porodice zaposlenih. #Project1Hour postao je fiksni datum u
kalendaru Škoda Auta; ovo je već treći put da je radna snaga češkog proizvođača
automobila uključena. U 2021. projekat je bio usmeren na podizanje svesti o
klimatskim promenama i održivosti. U 2022. projekat se odnosio na prikupljanje
ideja koje bi pomogle u borbi protiv klimatskih promena, a ove godine projekat
se fokusira na akcije koje zaposleni mogu preduzeti. Zaposleni iz drugih
predstavništava, uključujući Škoda Auto Slovačka, Škoda Auto Nemačka,
Ško-Energo i Indija sa SAVWIPL India, takođe su odigrali svoju ulogu.
Ambiciozni ciljevi za
zaštitu klime i održivost
Kao deo svoje Next Level – Škoda Strategy 2030, Škoda Auto je
definisala jasne i ambiciozne ciljeve za zaštitu klime i održivost. Specifične
akcije koje preduzima češki proizvođač automobila kako bi dosledno smanjio
ekološki otisak svojih poslovnih aktivnosti pokrivaju ceo lanac vrednosti. Na
primer, brend Škoda sve više u svoje modele uvodi prirodne, reciklirane i
materijale koji se mogu reciklirati. To je slučaj s presvlakama za sedišta
izrađenim od nove vune i recikliranih PET boca u potpuno električnom SUV modelu
Enyaq iV. Štaviše, Škoda Auto iskorišćene baterije iz električnih vozila
koristi u stacionarnim sistemima za skladištenje energije pre nego što se
baterije na kraju recikliraju. Kompanija tako smanjuje ugljenični otisak
baterija zahvaljujući ovom konceptu drugog životnog veka.
Do 2030. Škoda Auto ima za cilj da postigne nultu neto
emisiju ugljenika u proizvodnji u svoje tri češke fabrike. Kompanija takođe
planira smanjenje emisije svoje evropske flote za više od 50% u poređenju sa
2020. godinom. Udeo obnovljivih izvora energije u pogonima Škoda Auto u Češkoj
prošle godine je iznosio oko 35%. A ta će brojka još rasti: kompanija značajno
ulaže u širenje i planira jedan od najvećih krovnih fotonaponskih sistema u
Češkoj u saradnji sa ČEZ ESCO i Ško-Energo. Solarni moduli postavljaju se u
fabriku Mladá Boleslav, koja će snabdevati više od 2200 megavat sati (MWh)
održivo proizvedene energije godišnje. Oni će dopuniti gotovo 6000 solarnih
modula na tri krova – Škoda centar rezervnih delova i dve logističke zgrade.
Solarni moduli takođe doprinose snabdevanju obnovljivom
energijom u fabrici u Puneu u Indiji (SAVWIPL India). Sa ukupnom godišnjom
proizvodnjom energije od 26.600 MWh, to je jedna od najvećih solarnih elektrana
u automobilskoj industriji u zemlji.
Zaštita klime ugrađena
u korporativnu kulturu
Lična posvećenost Škoda zaposlenih zaštiti klime važan je deo
korporativne kulture dugi niz godina. Sa svojim porodicama redovno učestvuju u
kampanji „Očistimo Češku“ koju proizvođač automobila podržava od 2015. Osim
toga, Škoda Auto već dugo podržava „Rekrabičky“, inicijativu za korišćenje
višekratne ambalaže u ugostiteljstvu. Zahvaljujući tome, kompanija izbegava 14
tona otpada godišnje u kantinama za svoje zaposlene.
Kompanija je takođe predana pošumljavanju i biodiverzitetu.
Primer za to je „Jedan automobil, jedno drvo“. Za svako vozilo isporučeno kupcu
u Češkoj, kompanija sadi jednu sadnicu. Od 2007. godine zasađeno je 1.244.080
stabala, što odgovara više od 259 hektara nove šume na gotovo 200 lokacija.
Zastupnici i kupci Škoda Auto takođe se mogu uključiti u inicijativu i posaditi
svoja stabla.
Svoj doprinos zaštiti životne sredine jača i platforma za deljenje automobila HoppyGo iz Inovativnog centra Škoda Auto DigiLab. Kako bi obeležili Dan planeta Zemlje, uvodi novu karakteristiku za svoje češke korisnike. Dodatna usluga „Greener travelling“ nudi iznajmljivačima automobila opciju da nadoknade svoj ugljenični otisak za 25 CZK/dan (približno 1 evro). Prikupljeni novac iskoristiće se za kupovinu stabala koja će se saditi širom zemlje putem platforme Sázíme Česko.
Komentari(0)