Prva vožnja novog Peugeot 508
Nakon velikih dizajnerskih uspeha sa SUV modelima, Peugeot je kompletirao svoju gamu sa „fastback” modelom
Imali smo prilike da novog francuskog četvorotočkaša u jednodnevnoj test vožnji provozamo zajedno sa kolegama iz drugih redakcija. Ključ okrećemo i pod „punim gasom” krećemo sa modelom 508 ka Irigu, a krajanja destinacija je vinarija Kovačević. U ovom automobilu proveli smo u oba pravca punih tri sata i prešli nešto više od 150 kilometara. Utisak je sledeći! Kada je u pitanju izgled možemo reći da je specifičan i da su dizajneri napravili dobar posao.
Mali svemirski brod
Što se tiče agregata nama je ispod haube „zapao” 1.6
benzinski motor sa 225 KS praćen odličnim osmostepenim automatskim menjačem.
Potrošnja u gradskoj vožnji bila je oko 11 litara, dok je na otvorenom putu,
poštujući saobraćajne propise, kompjuter pokazivao potrošnju od 8,8 litara
benzina. Hvalimo motor i menjač, s time što je proizvođač mogao da poradi na
manjoj potrošnji goriva. Trodelna instrument tabla izgleda kao u svemirskom
brodu. U svakom trenutku dobijate sve neophodne informacije i u vozačevom su
vidnom polju. Sedišta izuzetno udobna, kako napred tako i na zadnjoj klupi.
Izuzetno tesna zadnja
klupa
Međutim, iako smo imali priliku da se na kratko družimo sa
novim Peugeot modelom, treba reći i njegove mane koje odmah upadaju u oči čim
sednete u vozilo. Ukoliko ste visoki od 188 centimetara i sedate na zadnju klupu
u novi 508, posle sat vremena vožnje iz njega ćete izaći kao slomljeni kišobran
posle beogradske košave. Najveći problem na zadnjoj klupi je taj što prednja
sedišta nemaju mesta da se stopala smeste ispod njih, kao što je normalno u
skoro svim automobilima. U ovom slučaju stopala i kolena morate da postavite u
ravni sa prednjim sedištima, a tada ukoliko želite da se ispravite glava će vam
biti zakucana za plafon automobila. Ukoliko suvozač pomeri svoje sedište malo
ka napred, onda dolazi i on u problem pošto nogama udara u kasetu za odlaganje
sitnica koju je nemoguće otvoriti u toku vožnje. Putovanje do Iriga je njegova
prava mera za četiri odrasle osobe sa pomenutom visinom. Za manje putnike, ovo
sigurno neće biti mana.
Niska i duga linija
krova
Tri ključne karakteristike modela koji se konceptualno razlikuje
od svog prethodnika su radikalni dizajn, impresivan i-cockpit i intenzivno vozačko
iskustvo. Niska i duga linija krova, izgled koji odiše autoritetom i sportska silueta
čine ga pravim „fastback” modelom sa petoro vrata čija pojava nikoga neće ostaviti
ravnodušnim.
Prtljažnik od 487
litara
Sa dužinom od 4,75 metara, novi 508 je u odnosu na prethodnika
kraći za 8 centimetara, niži za pet, a širi za tri centimetara, čime su dobijene
izuzetno dinamične proporcije. Vrata bez okvira doprinose kupe efektu dok su napred
pozicionirani led farovi sa dnevnim svetlima koja se spuštaju duž branika i asociraju
na očnjake, a u zadnjem delu led svetla ostavljaju utisak lavovskih kandži, čime
zajedno doprinose krakaterističnom svetlosnom potpisu brenda. Prtljažnik od 487
litara zahvaljujući visoko otvorenim petim vratima nudi veliku praktičnost.
Prijatni materijali u unutrašnjosti
vozila
Fascinantan I-cockpit druge generacije karakterišu materijali najvišeg kvaliteta
- centralni HD displej od 10 inča nalazi se u okviru centralnog panela, ispod njega
su integrisani elegantni prekidači koji podsećaju na dirke klavira, putem kojih
se pristupa najvažnijim funkcijama na vozilu i kompaktni upravljač koji je
zasečen u gornjem i donjem delu.
Dodatna udobnost sedišta je dobijena poboljšanom ergonomijom potvrđenom AGR
sertifikatom. Potpuni užitak u vožnji pruža i premium Focal hi-fi audio sistem sa
10 zvučnika.
Kao dodatna oprema u ponudi su između ostalog i bežično punjenje
mobilnog telefona putem platform koja je integrisana u centralnu konzolu kao i sistem
za otvaranje prtljažnika bez korišćenja ruku, jednostavnim pokretom noge ispod zadnjeg
branika. Novi Peugeot 508 je proizveden na EMP2 modularnoj platform čime je
postignuta ušteda u odnosu na prethodni model u težini od 70 kilograma, koja utiče
na pasivnu bezbednost i performanse. Aktivna kontrola oslanjanja je doprinela
da se vozilo prilagođava putu, načinu vožnje i težini vozila, a kroz multi-link
oslanjanje je pojačana stabilnost svakog točka. Tačnije, oba zadnja točka rade nezavisno
i eliminišu neravnine na putu bez uticaja na drugi točak omogućavajući na taj način
udobno upravljanje i nizak nivo buke.
Odlični agregati
Od agregata su u ponudi benzinski 1.6 Pure Tech motori od 180
i 225 konjskih snaga, upareni sa osmostepenim automatskim menjačem, kao i 1.5
BlueHDi i 2.0 BlueHDi agregati od 130, 160 i 180 KS pri čemu je jedino najslabija
verzija navedenih agregata dostupna sa manuelnim šestostepenim menjačem. Kako
navodi proizvođač, još jedan novitet je osmostepeni automatski menjač koga kartkteriše
glatko i brzo menjanje stepena prenosa, one-touch električne kontrole, pri čemu
je ostvarena ušteda u težini u odnosu na prethodnika kao i smanjenje potrošnje goriva
od 7% .
Bezbednost na prvom
mestu
Mnogobrojni su noviteti kada je u pitanju kako pasivna tako i
aktivna bezbednost, i to Night vision - ekskluzivitet u D segmentu, sistem koji
pomoću infra crvene kamere smeštene iza prednje maske, prepoznaje i signalizira
prisustvo pešaka i životinja u uslovima niskog spoljašnjeg osvetljenja. Detektuje
pešake i životinje visine preko 30 centimetara, pri brzini manjoj od 160 km/h,
unapređeno prepoznavanje saobraćajne signalizacije, adaptivni tempomat sa stop
and go funkcijom, koji omogućava automatsku kontrolu brzine vozila pri programiranoj
brzini, uz održavanje razdaljine, sa opcijom potpunog zaustavljanja vozila kao
i ponovnog pokretanja, aktivno zadržavanje vozila unutar trake, sistem za
pozicioniranje vozila u voznoj traci je prvi korak ka autonomnoj vožnji koji omogućava
pozicioniranje vozila unutar trake sa mogućnošću praćenja krivina, kao i active
safety brake and distance alert sistem za upozoravanje na rizik od sudara.
Cena od 25.690 do
38.290 evra
Finalista ovogodišnjeg izbora za titulu „Car of the year” dostupan je u Srbiji po ceni od 25.690 evra za verziju sa dizel motorom od 130 konjskih snaga, sa manuelnim menjačem u Active paketu opreme koji podrazumeva dvozonski automatski klima uređaj, zadnje parking senzore, multifunkcionalni ekran osetljiv na dodori od 8 inča, aluminijumske felne od 16 inča i još mnogo toga. U istom paketu opreme, ali sa 2.0 Blue Hdi motorom od 160 konjskih snaga i osmostepenim automatksim menjačem cena je 28.990 evra.
Komentari(0)