RAV4 Plug-In Hybid - Nova perjanica Toyotine hibridne ponude
RAV4 Plug-in Hybrid novi je lider RAV4 serije i ujedno postaje novi predvodnik Toyotine serije hibridnih vozila. Prodaja počinje u drugoj polovini 2020. godine
Od svog lansiranja na tržište kao prvog svetskog sportsko-rekreativnog/lifestyle SUV vozila 1994. godine, RAV4 je konstantno evoluirao u skladu s potrebama i zahtevima kupaca koji su se vremenom menjali u pogledu kvaliteta, stila, performansi i raznolikosti, čime je osigurana njegova pozicija kao jednog od najprodavanijih vozila na svetu.
Oslanjajući se na uspeh modela RAV4
kao pionira hibridnog pogona među SUV vozilima, Toyota je sada spremna da
proširi beneficije tehnologije predstavljanjem novog RAV4 Plug-in Hybrid, nove
perjanice u svojoj ponudi hibrida koja obećava da će biti ne samo najsnažnije,
već i najekonomičnije i ekološki najpodobnije vozilo u klasi.
Nastavak više od 20 godina liderstva
Ova prva hibridno-električna verzija
modela RAV4 nastavlja više od 20 godina liderstva Toyote u tehnologiji
hibridnog pogona. RAV4 Plug-in Hybrid nalazi se na vrhu game nove (pete)
generacije najpopularnijeg Toyotinog SUV-a, modela koji je reafirmisao svoj
istorijski status kao jedno od najpopularnijih sportsko-rekreativnih vozila u
Evropi, uz više od 120.000 porudžbina od prvog puštanja u prodaju početkom
2019, uključujući više od 105.000 hibrida (zapadna Evropa).
RAV4 Plug-in Hybrid klijentima će
ponuditi najbolje moguće rešenje. To podrazumeva Toyotinu najnoviju tehnologiju
hibridno-električnih vozila, uz veću snagu i bolju dinamiku vožnje, kao i
originalnu sposobnost čisto električne vožnje, bez potrebe za razmišljanjem o
broju pređenih kilometara ili stajanjem da biste napunili akumulator u okviru
dnevnih potreba u gradskim uslovima vožnje.
Performanse i efikasnost
S iskustvom razvijanja dve generacije
svog Prius Plug-in Hybrid modela, Toyota je rešena da proizvede efikasan novi
pogon za RAV4. S punom sistemskom izlaznom snagom od 306 KS, ima potencijal da
razvije ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 6,2 sekunde, tako
pobedivši svu svoju konkurenciju na konvencionalni pogon. Pored toga, na putu
je da razvije najbolju ekonomičnost u potrošnji goriva i emisiji CO 2 u klasi.
Toyotina prehomologacija, podaci o WLTP standardu indikuju da je emisija CO 2
manja od 30 g/km.
Ove vrednosti su nedostižne za bilo
koje drugo hibridno električno SUV vozilo D segmenta s pogonom na sva četiri
točka. Novi RAV4 Plug-in Hybrid konstruisan je na Toyotinoj GA-K platformi, uz
dodatne dinamičke beneficije, postignute postavljanjem hibridne baterije ispod
poda. Vozilo je takođe opremljeno kao standardno, uz Toyotin AWD-i inteligentni
električni sistem pogona na sve točkove. Toyota je posebno poboljšala
performanse koje električna snaga može da ispuni u cilju značajnog povećanja
izlazne snage u poređenju sa standardnim RAV4 Hybrid.
Razvijena je nova litijum-jonsku
baterija velikog kapaciteta i dodat poboljšan konverter snage jedinici za
kontrolu snage hibridnog sistema. Benzinski 2,5-litarski Hybrid Dynamic Force
motor je baziran na jedinici koja se nalazi u standardnom RAV4 Hybrid, uz
poboljšanja u cilju ispunjenja zahteva električno-hibridnog sistema, kada se
radi o performansama. Rezultat nije samo munjevito ubrzanje iz mesta. Toyota
RAV4 Plug-in Hybrid postiže veću autonomiju u modu električnog vozila, uz nula
potrošnje benzina i emisije gasova.
Sa četiri moda vožnje na
raspolaganju, vozač može jednostavno da bira između hibridne do potpuno
električne vožnje. Ovaj novi električni mod omogućava RAV4 Plug-in Hybrid da
pređe više od 60 kilometara samo na električni pogon (koliko to napunjenost
akumulatora i uslovi vožnje dozvoljavaju), više od bilo kod drugog
konkurentskog električnog hibridnog SUV vozila i više od 50 kilometara prosečne
evropske dnevne pređene razdaljine. Osim toga, može da dostigne brzinu na
struju do 135 km/h.
Inteligentno pakovanje hibridnog akumulatora
Iako litijum-jonska baterija ima veći
kapacitet od nikl-metal baterijske jedinice u RAV4 Hybrid, njene kompaktne
dimenzije omogućavaju joj instalaciju u potpunosti ispod poda vozila. Uz
minimalno zauzimanje prostora za prtljag, zapremina prtljažnika je velikodušnih
514 litara. Pozicija baterije nisko u vozilu takođe doprinosi niskom težištu
RAV4 Plug-in Hybrid, tako poboljšavajući stabilnost prilikom upravljanja i
udobnost u vožnji.
Klima-uređaj baziran na toplotnoj pumpi
Tokom nadzora svakog detalja koji
može doprineti opštim efikasnim performansama RAV4 Plug-in Hybrid, Toyota je
usvojila sistem klima-uređaja baziran na toplotnoj pumpi, predstavljen kao prvi
u svetu u okviru Prius Plug-in Hybrid druge generacije, prilagodivši ga posebno
za upotrebu u novim SUV vozilima, koristeći cirkulaciju vruće vode, istu kao
kod RAV4 Hybrid. Pored toga, sistem klima-uređaja baziranog na toplotnoj pumpi
koristi se da rashladi hladnjak baterije. Ovaj sistem je daleko efikasniji od
zagrevanja toplotom motora ili električnih grejača velike snage, koji upijaju
toplotu iz vazduha spolja da ugreju kabinu.
Prefinjeni sportski dizajn
Stilski detalji spoljašnjosti i
kabine demonstriraju prefinjeniji sportski izgled za SUV vozilo srednje
veličine. Napred se nalazi tamna oplata za rešetku i proširenja okvira i
svetala, zajedno s novim metalik finišom na donjem delu branika, koji naglašava
širinu i snagu u stavu vozila. Novi 18 i 19-inčni dizajn točkova kombinuje
kontrast svetlih, sivih ili crnih finiša s “metalnom” završnicom dekoracije
ispod ekrana, pozadi, i crne platforme ispod.
U kabini fokus je na novom dizajnu
presvlaka, sa sportskim osećajem, rebrastim šarama s kontrastnim crvenim
detaljima. Sedišta presvučena crnom kožom takođe su dostupna, s jarko crvenim
trakastim detaljima. Centralna konzola poseduje multimedijalni displej
dijagonale od devet inča, osetljiv na dodir, najveći u bilo kom RAV4 modelu, za
jasnu i laku kontrolu funkcija za zabavu, informisanje i povezivanje.
Karakteristike premijum opreme
Karakteristike opreme odražavaju status lidera, koji RAV4 Plug-in Hybrid ima. Prema nivou opreme, opcije će uključivati 19-inčne alu naplatke, prednja i zadnja sedišta sa grejanjem, utičnicu u kabini napona 230V, dvotonsku završnicu spoljašnjosti, elektro pokretna vrata prtljažnika s hands-free senzorom, panoramski krov, head-up displej, audio sistem s displejom dijagonale devet inča i najnoviji Toyota multimedijalni paket sa Apple CarPlay i Android Auto integracijom za pametne telefone. Novi RAV4 Plug-in Hybrid biće predstavljen tokom druge polovine 2020. godine, uz definisanje datuma početka prodaje, prema tržištu.
Komentari(0)