Rekordan plasman Toyote na evropskom tržištu
Toyota Motor Europe (TME) nastavlja snažan prodor sa 598.888 prodatih vozila u prvoj polovini 2021. godine, čime je zabeleženo rekordno tržišno učešće od 6,6 odsto
Rast kompanije Toyota Motor Europe nastavljen je i u drugom kvartalu, s prodajom od 598.888 vozila marki Toyota i Lexus u prvoj polovini godine, čime je dostignut rekordan tržišni udeo od čak 6,6 odsto. Sve u svemu, ovo predstavlja +41% rast prodaje u odnosu na 2020. i +4% rast u odnosu na 2019. TME-ovu ekspanziju prodaje pokreće stalna velika potražnja kupaca za Toyotinom multi-tehnologijom, elektrifikovanom linijom, posebno za njene hibridne električne modele. Prodaja hibrida porasla je na 59% ukupnog evropskog obima, popevši se na 70% u zapadnoj Evropi, dok je u istočnoj Evropi predstavljala 27%.
Matt Harrison
-Potražnja ostaje na visokom nivou i već smo revidirali naš
plan prodaje za 2021. godinu na 1,15 miliona vozila. Takođe imamo rekordan broj
narudžbi od oko 200.000, ali nismo imuni na izazove prekida snabdevanja sa
kojima se suočava čitava auto-industrija. Naš multi-tehnološki pristup
elektrifikaciji, na putu ka nultoj emisiji, omogućio nam je da dosledno
ispunjavamo zahteve kupaca i premašujemo naše ciljeve emisije CO2 u EU - rekao
je Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyota Motor Europe.
Učinak brendova
Toyota beleži obim prodaje uvećan za +42% na 559.718 u prvih
šest meseci, s tržišnim udelom od 6,2%, što je povećanje od +0,4% u odnosu na
prošlu godinu u putničkim automobilima. Najprodavaniji modeli uključuju Yaris,
Corolla liniju i RAV4 i predstavljaju 61% ukupne prodaje, s udelom hibridnih
verzija od 64%. Ukupan Toyotin hibridni obim povećan je za +64% na godišnjem
nivou na 326.420 i čini 58% ukupne prodaje. Potražnja za novim RAV4 PHEV i
Mirai FCEV nastavlja da raste, a Toyotino globalno predstavljanje njenog
električnog koncept vozila bZ4Ks D-SUV signalizira dalje proširenje BEV linije
brenda.
Lexus je u prvih šest meseci prodao 39.170 vozila, što je
povećanje od +32% u odnosu na prošlu godinu. Ukupna evropska prodaja hibrida
iznosila je 62%, dok je u zapadnoj Evropi porasla na čak 93%. Njegova SUV
linija RX, NX, UX, GX i LX predstavljala je 84% ukupne prodaje sa SUV hibridnim
pogonom od 60%. Najveći rast prodaje u odnosu na prošlu godinu ostvarili su UX
(+55%) i ES (+51%). Prodaja prvog potpuno električnog vozila UX 300e, koja je
započela ranije ove godine, sada predstavlja preko 10% ukupne prodaje UX
modela.
TME prodaja Jan- Jun
2021
Total: 598,888 (+41%)
Tržišno učešće: 6.6% (+0.5%)
Total Hybrid: 350,753 (+61%)
Hybrid miks: Zapadna Evropa: 70% - Istočna Evropa: 27%
- TTL: 59%
Toyota Jan- Jun 2021:
Toyota prodaja: 559,718 (+42%)
Najprodavaniji modeli: Yaris (118,258); Corolla
Range (114,841); RAV4 (88,963)
Najprodavaniji hibridi: Yaris Hybrid (92,979); Corolla Hybrid
Range (89,130); Toyota C-HR Hybrid (66,875)
Total Hybrid: 326,420 ( +64%)
Hybrid miks: Zapadna Evropa: 69% - Istočna Europe*:
27% - TTL: 58%
Lexus Jan- Jun 2021:
Lexus prodaja: 39,170 (+32%)
Najprodavaniji modeli: UX Range (10,658), NX Range (10,606),
RX Range (9,182)
Najprodavaniji hbridi: UX Hybrid (9,083), NX Hybrid (7,645),
RX Hybrid (3,050)
Total Hybrid: 24,333 (+30%)
Hybrid miks: Zapadna Evropa: 93% - Istočna Evropa: 8% - TTL: 62%
Komentari(0)