Rekordna godina - Povećano tržišno učešće Toyote u Evropi
Ukupnom prodajom od 1.080.975 vozila u 2022. Toyota Motor Europe (TME) zadržala je drugu poziciju na evropskom tržištu putničkih automobile
Ova automobilska kompanija je ujedno ostvarila rast učešća za 0,9 procentnih poena na rekordnih 7,3 odsto. Prodaja Toyote Motor Europe(1) (TME) porasla je u 2022. godini na ukupno 1.080.975 Toyotinih i Lexus vozila, dok je istovremeno na ukupnom evropskom tržištu automobila zabeležen pad od 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu. U istom periodu, tržišni udeo TME je porastao na rekordnih 7,3 odsto, što je povećanje od 0,9 procentnih poena u odnosu na 2021. Toyota je takođe učvrstila svoju poziciju kao drugi najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi. Ključni činilac ostvarenih rezultata TME-a bila je kontinuirana, velika potražnja kupaca za atraktivnom ponudom elektrifikovanih vozila koja obuhvata verzije s pogonom na električne baterije, gorivne ćelije, kao i plug-in hibride i samopunjive hibride. Ukupna prodaja TME elektrifikovanih vozila porasla je za 14 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 718.608 primeraka, što sada predstavlja 66 odsto ukupne prodaje, odnosno 74% u zapadnoj Evropi.
Matt Harrison
-Veoma smo zadovoljni još jednom godinom u kojoj su
ostvareni značajni prodajni rezultati, čime nastavljamo da nadmašujemo prosečan
rast tržišta uprkos veoma izazovnim uslovima u Evropi. Svedoci smo velike
potražnje za novim modelima kao što su Yaris Cross i Aygo X, dok je prodaja
naših drugih prepoznatljivih modela ostala na visokom nivou. Radujući se 2023,
očekujem dalji rast obima i tržišnog udela kako dalje budemo razvijali naše
multitehnološke, elektrifikovane modele. Što se tiče Toyote, očekujemo uspeh u
prodaji modela bZ4X i Corolla Cross, koji će imati svoju prvu punu godinu na
tržištu. Kada je reč o Lexusu, verujemo u izvesno poboljšanje posle
prošlogodišnjih ograničenja u snabdevanju, ali i dodatno povećanje prodaje
zbog lansiranja novog modela Lexus RX, kao i potpuno novog električnog Lexusa
RZ. Uporedo s drugim novim proizvodima sa nultim i niskim sadržajem CO2 koji se
očekuju, postepeno ćemo se kretati ka našim ciljevima neutralnosti ugljenika i
ispunjavanju ciljeva zacrtanih u Evropskoj Uniji i Velikoj Britaniji - rekao je
Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyote Motor Europe.
U decembru, tokom godišnjeg Kenshiki događaja, Toyota
i Lexus predstavili su nekoliko novih modela koji će dodatno proširiti svoju multitehnološku
liniju 2023. godine. Ostajući pri svojoj prethodnoj posvećenosti ciljevima za
2035. godinu, koja se odnosi na 100% smanjenje CO2 u svim novim vozilima u
Evropskoj Uniji, TME je najavila i novi cilj - da dostigne potpunu neutralnost
ugljenika u svim poslovnim aktivnostima najkasnije do 2040. godine.
Brendovi i prodajni rezultati
po modelima
Toyota je prodala 1.030.508 vozila u 2022. godini, što
je povećanje od tri odsto u odnosu na prethodnu godinu. Najprodavaniji modeli
bili su Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 i C-HR sa 74 odsto ukupnog obima.
Lansiranje novih modela u ovom periodu, uključujući potpuno novi Aygo X,
Corollu Cross Hybrid i bZ4X, kao električni SUV s baterijama, povećalo je
ukupnu potražnju kupaca. Ukupni udeo elektrifikovanih Toyotinih modela uvećan je
za 16 procenata u odnosu na prethodnu godinu, na 677.823 prodata vozila, što
predstavlja 65 procenata u ukupnoj prodaji brenda.
Lexus je u istom periodu prodao 50.467 vozila, s
prosečnim udelom elektrifikovanih modela od 81 odsto od ukupne prodaje brenda.
Velika gama SUV modela - RX, NX, UX, GX i LX - predstavljala je 89 procenata
ukupne prodaje. Dok je 2022. bila opterećena problemima u lancu snabdevanja i
obustavom izvoza u Rusiju, trenutno su izgledi za 2023. mnogo svetliji i zbog
uvođenja nove generacije modela RX ovog meseca, s tri različita elektrifikovana
pogona, odnosno dolaska verzije RX 350h Hybrid, zatim RX 450h+ Plug-in Hybrid,
uz prvi RX 500h turbo Hybrid. Nešto kasnije, na proleće, Lexus će početi isporuku
i svog novog električnog vozila RZ 450e koji će imati pogon na baterije, a
konstruisan je na novoj namenskoj platformi.
Toyota Motor Europe – najvažniji podaci za period
januar – decembar 2022. godine:
-Ukupna prodaja: 1.080.975 (+0,5% u odnosu na
prethodnu godinu).
-Tržišno učešće: 7,3% (+0,9% u odnosu na prethodnu
godinu).
-Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila: 718.608 (+14%
u odnosu na prethodnu godinu).
-Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa
74%, istočna Evropa* 32%, ukupno: 66%.
Toyota – najvažniji podaci za period januar – decembar
2022. godine:
-Ukupna prodaja Toyote: 1.030.508 (+3% u odnosu na
prethodnu godinu).
-Najprodavaniji modeli: gama Corolla (182.278), Yaris
(185.781), Yaris Cross (156.086), RAV4 (113.297), C-HR (109.543), Aygo X
(74.427).
-Najprodavaniji elektrifikovani modeli: Yaris Hybrid
(147.082), Yaris Cross Hybrid (146.988), Corolla Hybrid (138.386), Toyota C-HR
Hybrid (108.950), RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (94.447).
-Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 677.823 (+16%
u odnosu na prethodnu godinu).
-Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa
73%, istočna Evropa*: 32%, ukupno: 65%.
Lexus – najvažniji podaci za period januar – decembar
2022. godine:
-Ukupna prodaja Lexusa: 50.467 (-30% u odnosu na
prethodnu godinu).
-Najprodavaniji modeli: NX (17.504), UX (14.599), RX (10.750)
-Najprodavaniji elektrifikovani modeli: UX Hybrid/EV
(13.969), NX Hybrid/Plug-in Hybrid (16.173), RX Hybrid (6.440).
-Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 40.785 (-13%
u odnosu na prethodnu godinu).
-Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 99%, istočna Evropa 21%, ukupno 81%.
Komentari(0)