Renault 4EVER Trophy - Legenda je ponovo rođena
Renault je na Pariškom salonu automobila predstavio savremenu i električnu verziju legendarne “Četvorke”. Model 4EVER Trophy utire put budućem 100 % električnom B-SUV-u
Renault 4 nije samo automobil, već prava ikona. Sa više od osam miliona primeraka prodatih u više od sto zemalja, Renault 4 već 60 godina uspešno prevazilazi generacijske i društvene jazove. Podjednako je udoban na asfaltu i makadamu, a pri tome i svestran! Sa njim možete na posao i odmor ili ga pak iskoristiti za prevoz tereta i još mnogo toga drugog. Istovremeno skroman i chic, Renault 4 pogađa ukus svih žena i muškaraca.
Iako je prestao da se proizvodi pre 30 godina, Renault 4
zauvek je ostao u središtu pažnje. Jedan je od originalnih klasičnih
young-timera, a u proteklih 25 godina R4 Trophy dokazao je da je svestran
automobil, proizveden da traje. To objašnjava zašto je i dalje toliko obožavan,
pogotovo među mlađim generacijama. Nakon elektrifikacije Renaulta 5 (Renault 5
Prototype) u okviru strategije Renaulution, došao je red i na kultnu Četvorku!
Konceptni automobil pod nazivom 4EVER Trophy javnosti će biti predstavljen na
ovogodišnjem Pariškom salonu automobila. Drugim rečima, Renault se oslanja na
bogatu prošlost kako bi bolje elektrifikovao svoju budućnost.
Savremena i prilično
smela interpretacija
Konceptni automobil Renault 4EVER Trophy stvara nove uspomene
i istovremeno priziva one stare, s obzirom da se ispod njegove mišićave
spoljašnjosti jasno naziru prepoznatljivi obrisi Četvorke. Obeležja originalnog
modela zadržana su i dorađena:
-Profilisani poklopac
motora, branik i ukošeni zadnji kraj prepoznatljivi su u trenu
-Zadnji bočni prozori u
obliku zaobljenog trapeza smešteni su tik iznad zadnjih točkova
-Prednje bočne strane
ostale su ogoljene (bez osvetljenja i ukrasnih elemenata)
-Blatobrani u
potpunosti prekrivaju lukove točkova, protežući se sve do branika
Retro stil savršeno se stapa sa prefinjenim linijama koje
odaju tehnološku prirodu vozila. Ovaj konceptni automobil odlikuje se izdašnim
oblinama i pomno dizajniranom prednjom maskom, dok ultra-tehnološke veze između
krakova točkova i karoserije naglašavaju njegovu preciznost i savremenost. Isto
važi i za precizno dizajnirani okvir krova!
Luca de Meo, glavni
direktor društva RENAULT S.A
-R4 je legenda. A svi znamo da legende nikad ne umiru!
Savremena i električna interpretacija Renaulta 4 koju danas predstavljamo
trebala bi da nam otkrije univerzalnu dimenziju ovog obožavanog automobile -
rekao je Luca de Meo, glavni direktor društva RENAULT S.A.
Gilles Vidal,
potpredsednik Renaultovog Odeljenja za dizajn
-Da bismo prilagodili 4EVER Trophy za današnje doba, morali
smo da upotrebimo pojednostavljene i tehnološki napredne oblike. Svi ti
elementi pažljivo su dorađeni kako bi pobudili sećanja na originalni model i
njegovu bogatu prošlost, ali i kako bi se svideli mlađim generacijama - kaže Luca
de Meo, glavni direktor društva RENAULT S.A.
Jedinstven svetlosni
potpis
4EVER Trophy donosi savremenu reinterpretaciju prepoznatljive
vodoravne prednje maske Renaulta 4, čija su okrugla svetla sada izvedena u
matričnoj LED tehnologiji. Ova inovativna svetla udahnjuju snažan karakter
vozilu. Iako u potpunosti redizajnirana, zadnja svetla su i dalje
prepoznatljiva! Ona su još jedan hommage kultnoj Četvorki.
Lagani terenac za sve
one željne istraživanja
Električno vozilo koje se ne boji da skrene sa utabanih
staza: upravo takav prvi utisak ostavlja robusni koncept 4EVER Trophy. Njegov
električni motor pokazuje nam šta sve
možemo očekivati od budućeg modela serijske proizvodnje. Donji deo karoserije
koncepta 4EVER Trophy, obojen u tamnosivu metalik boju, posebno je dizajniran
za otvorena prostranstva. Poziva vas da istražite nova prostranstva i snažno
odiše avanturističkim duhom. Srebrna karoserija kombinovana sa krovnim držačima
prtljaga, amortizerima i amblemima točkova u boji magenta daje mu posebnu čar.
S obzirom da podseća na buggy, 4EVER Trophy itekako prkosi
svojim izgledom! Na njegovom izdubljenom poklopcu
motora se nalazi veliki vazdušni otvor koji uveliko optimizuje rad hladnjaka,
ugrađenog ispod središnjeg dela prednje maske. Prednji prepust je značajno
skraćen kako bi se povećao razmak od tla. Rezervni točak pričvršćen je na
krovni nosač od ugljeničnih vlakana. Ukoliko zapnete u pesku, na raspolaganju
su vam lopata i ploče za prelazak preko peska, pričvršćene na prozoru
prtljažnika.
Velike zaštitne obloge u području lukova blatobrana
razmaknute su od točkova za čak 20 cm. Zahvaljujući velikom razmaku od tla, do
posebnog izražaja dolaze 19-inčni naplatci.
Podvozje je ojačano kako bi se efikasnije zaštitila baterija ugrađena u
središnji deo podvozja. Svi točaki koncepta 4EVER Trophy imaju vidljivi
kompresor kojim vozač može jednostavno da upravlja unutar vozila i da tako
prilagođava pritisak u gumama u zavisnosti od vrste terena. Iako je 4EVER
Trophy nedvosmisleno terensko vozilo, jednako je prikladan i za opuštenu
gradsku vožnju. Budući električni R4 će naslediti svestranost Četvorke zbog
koje je ovaj model na glasu još od 1962.
Budući B-SUV marke
Konceptni automobil 4EVER Trophy utire put potpuno
električnom B-SUV-u koji će biti podjedno snalažljiv u gradu i na selu. Kao i
Renault 5, model će se zasnivati na novoj platformi CMF-BEV, posebno
konstruisanoj za električna vozila B segmenta. Platforma će garantovati
najbolje performanse u pogledu dometa, akustike i voznih osobina i neće
negativno uticati na dizajn.
Tržišno pozicioniranje budućih verzija Renaulta 5 i Renaulta
4 će se odvijati slično kao što je to
bilo u slučaju Clija i Captura. Konceptni automobili 4EVER Trophy i Renault 5
Prototype, izloženi na Renaultovom izložbenom prostoru na Pariškom salonu
automobila, oslikavaju strategiju marke Nouvelle Vague. Budući serijski model
zasnovan na konceptu 4EVER Trophy takođe će biti francuski proizvod.
Zahvaljujući njihovoj sličnosti, sva vozila konstrusana na platformi CMF-BEV će
se proizvoditi u središtu za razvoj
električnih vozila ElectriCity na severu Francuske.
Tehničke specifikacije
Dužina - 4160 mm
Širina - 1950 mm
Visina - 1900 mm
Međuosovinski razmak - 2570 mm
Prednje i zadnje gume - 255/55R19
Pogon - 100 % električni
Komentari(0)