Renault 5 E-Tech - Električno vozilo jedinstvenog i emotivnog dizajna
Renault 5 je bio jedinstven automobil poznat po svom avangardnom dizajnu, svestranosti i štedljivosti goriva. Odgovarao je izazovima svog vremena za milione porodica
Nastavljajući ovo izuzetno moderno nasleđe, Renault 5 E-Tech electric je hrabar odgovor na društvene i ekološke izazove našeg vremena - energetsku trezvenost, održivost i mali ugljenični otisak. Sa svojim dizajnom koji osvaja srce, električnim i digitalnim karakteristikama napravljenim za funkciju i zabavu, i kružnim proizvodnim sistemom koji je i lokalni i odgovoran, ima sve što je potrebno da postavi novi standard u gradskim automobilima za energetsku tranziciju.
Luka de Meo
-Neki proizvodi su magični. Ne trebaju vam beskrajne
diskusije, svi se uvek slažu šta treba da se uradi. I samo to rade. Nema
inercije. Kada kompanija oživi automobil koji je ostavio tako lepe uspomene, u
njega ulivaju ogromnu količinu ljubavi. To je nešto što uvek obećava za
budućnost, pošto je prepoznato od strane kupaca. Oni mogu da vide ljubav koja
je ušla u auto - rekao je nedavno Luka de Meo, izvršni direktor Grupe Renault
Model 5 E-Tech, za Grupu Renault, predstavlja strategiju
oporavka, kao i industrijsku obnovu i električnu promenu svog kultnog brenda. Razvijen
kroz inovativne metode rada, proizvodni model ima svu magiju i šarm izložbenog
automobila. Razvijen je za samo tri godine, u poređenju sa uobičajene četiri.
Opremljen električnom i digitalnom tehnologijom i u potpunosti proizveden u
Francuskoj, takođe je po konkurentnim cenama, počevši od oko 25.000 evra. Da bi
postigla ovaj rezultat u segmentu malih, pristupačnih gradskih automobila,
Grupa se oslanjala na svu svoju stručnost.
Jedinstven i emotivan
dizajn
Njegovi plastični branici, karoserija jarkih boja i farovi dali su mu jedinstven izgled. Pozicioniran da odražava promenljivo lice društva, bio je trenutni hit kod francuskih kupaca, posebno žena i mladih, nova baza kupaca za to vreme. Bio je to dašak svežeg vazduha, simbolizujući slobodu i životnu radost. Kako onda oživeti ikonu čija popularnost nikada nije jenjavala? Koji je najbolji način da ga pretvorite u novi objekat želje, ne samo za one koji se sećaju avanture originalnog Renaulta 5, već i za mlađe generacije sa drugačijim očekivanjima, u svetu u jeku električne i digitalne tranzicije? Koje vrednosti treba da daju informaciju o ovom preporodu? Ovo su samo neka od pitanja koja su vodila rad projektnog tima, od vizuelnih aspekata do razvoja i lansiranja ovog novog Renault 5 za 21. vek. Dizajnerski tim je imao toliko toga da se igra. Imali su duboko emotivan pristup svom poslu, usvajajući „retrofuturistički“ stil. Svetle boje, prednja svetla bezobraznog izgleda, vertikalna zadnja svetla, izvajana krila, krovni ukrasi u boji, rešetka za ventilaciju na haubi i još mnogo toga. Renault 5 E-Tech electric mnogo toga upućuje na nestašni stil svog prethodnika. Ideja je bila da se detaljima koji žive u glavama ljudi daju novi obrt, u skladu sa 21. vekom i električnom tranzicijom.
Rešetka za ventilaciju na haubi originalnog automobila je ponovo izmišljena da bi bila u korak s vremenom. Danas je to indikator punjenja u obliku simboličnog broja 5. Kada se vozač približi vozilu, ono se pali, ilustrujući blisku interakciju između čoveka i mašine. Još jedan primer humanizovanog interfejsa je dobrodošla sekvenca LED farova u obliku zenice, koji „namiguju“ vozaču. Odsutne u originalnom Renaultu 5, ali su danas ključne za optimalnu efikasnost aerodinamičke karakteristike. Danas su prisutni, ali nevidljivi, poput aerodinamičnog stakla postavljenog preko zadnjih svetala kako bi se optimizovao protok vazduha. Emocija inspirisana dizajnom eksterijera ogleda se unutra. Vozač dobija posebno toplu dobrodošlicu. Renault 5 E-Tech electric ima veliki multimedijalni ekran osetljiv na dodir od 10,1 inča sa svetlim, tečnim interfejsom. Grafički i zvučni dizajn sekvence dobrodošlice razvijen je u saradnji sa Ircam institutom za muziku i zvuk i sa Jean-Michel Jarreom.
Električna platforma
nove generacije, jedinstvena u Evropi
Da bi se osiguralo da proizvodni model isporučuje svu
privlačnost izložbenog automobila predstavljenog u januaru 2021. godine, timovi
za dizajn, inženjering i proizvode radili su zajedno u režimu komandosa kao deo
obrnutog procesa „od skice do ulice“. Dizajn vozila se obično prilagođava
platformi na kojoj se gradi. U ovom slučaju, međutim, inženjeri su radili
obrnuto, razvijajući platformu za dizajn koji je osvojio srce Luca de Mea - maketu
od smole koju je kreiralo odeljenje za napredni dizajn. Renault 5 E-Tech
electric je prvo vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj
Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. Ovo ga čini
jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima, uključujući ravan
pod, dugo međuosovinsko rastojanje (2,54 m), optimizovan unutrašnji prostor i
kapacitet prtljažnika (326 litara), niži centar gravitacije i smanjenu težinu
(manje od 1.500 kg). AmpR Small platforma je takođe donela ekonomiju obima u
mnogim oblastima bez kompromisa u pogledu električnih komponenti ili
tehnologija koje su korisne kupcima. Kroz ovaj remetilački pristup, prvi put
primenjen, Renault je uspeo da skrati vreme razvoja na samo tri godine.
Renault 5 E-Tech electric predstavlja novi AC dvosmerni
punjač kompatibilan sa tehnologijama V2L (od vozila do opterećenja) i V2G (od
vozila do mreže). Ovaj pionirski sistem će postati široko korišćen. To će
učiniti vozilo pravim igračem u energetskom ekosistemu kroz usluge Mobilize-a,
vraćajući struju bez ugljenika nazad u mrežu. Kao rezultat toga, korisnici
će uživati u značajnim uštedama na računima za struju. Ispod haube, motor
Renault 5 E-Tech electric je kompaktniji od motora na Megane E-Tech electric i
Scenic E-Tech electric, na kojima je zasnovan. Ostaje veran Renoovoj
preferiranoj sinhronoj tehnologiji namotanog rotora. Pošto nema trajne magnete,
ne koristi retke zemlje, čime se smanjuje uticaj na životnu sredinu.
Nadovezujući se na iskustvo svojih prethodnika u pogledu izdržljivosti, motor
će biti dostupan sa tri stepena snage - 110, 90 i 70 kV.
Izuzetno zadovoljstvo u
vožnji
Renault 5 E-Tech je svestran automobil, kod kuće u gradu ili na otvorenom putu, zahvaljujući svom punjaču od 11 kV AC, punjaču od 80 ili 100 kV DC i bateriji do 52 kVh što mu daje domet do do 400 km VLTP. Retkost u segmentu električnih gradskih automobila, može da vuče čak i prikolicu, sa vučnim kapacitetom od 500 kg. Iznad svega, izuzetno je okretan, sa svojim optimizovanim prednjim vešanjem i malim krugom okretanja. Zadnje vešanje sa više karika, pozajmljeno iz vrhunskih tržišnih segmenata, pruža nivo držanja puta i performanse koji su ranije bili nepoznati u ovom segmentu. Sve to doprinosi izuzetnom užitku u vožnji, bez kompromisa u pogledu udobnosti.
Ovo dostignuće pokazuje izvrsnost Grupe Renault u dizajnu i proizvodnji malih, laganih, konkurentnih i popularnih električnih vozila koja će igrati ključnu ulogu u električnoj tranziciji automobilskog tržišta. Renault 5 E-Tech je automobil visoke tehnologije prepun najsavremenijih inovacija, koji se inteligentno koristi za pružanje jedinstvenog iskustva u vozilu sa praktičnim prednostima za udobnost i bezbednost vozača i putnika. Ovaj funkcionalni mainstream pristup inovacijama deo je DNK kompanije Renault, brenda koji je uvek težio da najbolja tehnologija bude dostupna svima. Odražavajući ovaj pristup, Renault 5 E-Tech electric je:
Povezan
Renault 5 E-Tech electric poseduje sistem OpenR Link najnovije generacije sa ugrađenim Google-om, zajedno sa preko 50 aplikacija i praktičnih usluga kao što je integrisanje električnog punjenja u planirano putovanje. Pored povezanih usluga Google-a, Renault 5 E-Tech electric debituje Reno, zvanični Renault avatar, inteligentni, koristan i simpatičan saputnik na putovanju. Razvijen od strane Renaulta kako bi kupcima pružio ugodnije i intuitivnije električno iskustvo, Reno avatar ima pravu ličnost. Dizajniran da odgovori na korisničke upite i komande (npr.: „Hej Reno, zakaži punjenje za sutra u 8 ujutro“ ili „Hej Reno, kako da povećam domet?“), daje vozilu relacioni potpis koji je pun empatije. Punjenje je lakše i pametnije sa Renault 5 E-Tech electric, zahvaljujući širokom spektru usluga koje pruža Mobilize ekosistem -: Mobilize Pover Solutions da naručite preko mreže Renault dilera rešenje za punjenje koje će se ugraditi u dom kupca, Smart Charge za isporuku pametnog kućnog punjenja po nižoj ceni, a Charge Pass za pristup preko 600.000 javnih punjača u 25 evropskih zemalja sa jednom karticom. Ovaj sistem funkcioniše u hendsfri režimu na mnogim kompatibilnim tačkama za punjenje DC mreže.
Jednostavno uključite Renault 5 E-Tech electric da biste započeli punjenje i sigurni obračun bez kartice ili koda, zahvaljujući funkciji Plug & Charge. Grupa Renault je posvećena proizvodnji Renault 5 E-Tech električnog i njegove baterije u Francuskoj od leta 2025. Vozila i baterije će se sklapati u fabrici u Douaiu, koja je bila jedno od proizvodnih lokacija za originalni Renault 5. Motor će se proizvoditi u Cleon-u, a moduli proizvoditi Gigafabrika Douai od leta 2025. Renault 5 E-Tech electric će se proizvoditi u severnoj Francuskoj, koristeći kompaktni ekosistem dobavljača koji se nalazi u krugu od 300 km od kompleksa ElectriCiti. Ova posvećenost konkurentnoj lokalnoj proizvodnji je osnova za razvoj evropske električne doline, specijalizovane za lanac vrednosti električnih vozila. To će pomoći da se obezbede radna mesta i da smanjimo uticaj na životnu sredinu.
Komentari(0)