Renault Austral predstavljen u Srbiji
Renault je predstavio svoj ambiciozni model u ponudi SUV-ova - novi Renault Austral. Ovim modelom će pokušati da ponovo osvoji C-segment, najprodavaniji segment svetskog tržišta automobila
Na krilima ovog nesporno savremenog novog modela, brend nastavlja tradiciju razvoja „vozila za život” i preduzima sledeći korak u osvajanju C-segmenta – ofanziva koju je započela sa modelima Megane Conquest i Megane E-TECH Electric. Promovisanjem filozofije „Nouvelle Vague”, Renault želi da postane etalon vrednosti u području tehnologije, čiste energije i usluga u automobilskoj industriji. Novi Austral se zato savršeno uklapa u strategiju Renaulution! Njegovo ime evocira prizore otvorenih južnih prostranstava i nagoveštava beskrajne mogućnosti koje su već duboko utkane u Renaultov DNK.
Renault se kroz Austral pozicionira kao savremeni brend koji
zrači toplinom i brigom za svoje korisnike, a njihovoj svakodnevici daje novi
kvalitet. Spoljašnji dizajn novog Australa zbog toga ima sve odlike
tradicionalnog SUV-a, ali i više od toga - sportski je građen i tehnološki
napredan. Postoje tri nivoa opreme - Equilibre, Techno i Iconic. Po prvi put je
dostupan i u ekskluzivnoj verziji Esprit Alpine koju karakteriše naglašeno
sportski stil. Elegantna i veoma napredna unutrašnjost odiše udobnošću. Krunski
dragulj prostrane i udobne unutrašnjosti svakako je ekran OpenR. Ova inovacija
povezuje komandnu tablu, navigaciju i multimedijalni sisteme u jednu celinu, a
kupcima donosi i najbolje usluge i aplikacije iz Google ponude. Dva ekrana od
12˝ i head-up ekran od 9,3˝ zajedno čine površinu od 1000 cm2. Rezultat je
intuitivno i povezano iskustvo u unutrašnjosti.
Novi Austral je vrhunsko ostvarenje savremenog vozila sa
ukupno 32 sistema za pomoć u vožnji, sistemom MULTI-SENSE za podešavanje
postavki vožnje i Renaultovim sistemom upravljanja na sva četiri točka treće
generacije: 4CONTROL Advanced. Korisne, proaktivne i inteligentne tehnološke funkcije
doprinose udobnosti, užitku i sigurnosti putnika. Austral je ujedno i prvi
Renaultov model koji je zasnovan na trećoj generaciji platforme CMF-CD,
razvijene u saradnji sa Alijansom. U njega se ugrađuje i najnovija, još
snažnija i efikasnija verzija potpunog hibrida E-TECH, kao i dve ponude blagih
hibridnih motora (benzinski motor uparen sa 12 V ili 48 V baterijom).
U ponudi su i različite varijante elektrifikovanih motora
kako bi privatni i flotni kupci pronašli pravo rešenje za sebe. Novi Austral se proizvodi u modernoj fabrici
Palensija u Španiji, gdje u svakoj fazi proizvodnje prolazi najstrože provere.
Od odabira materijala preko provere funkcionalnosti do sklapanja delova i
bojenja – ništa nije prepušteno slučaju. Kvalitet i izdržljivost su bili
vodilje u dizajnerskom procesu, a stručnjaci pod okriljem brenda i potencijalni
kupci su pomogli da se osigura da dizajn ispunjava gotovo hiljadu zacrtanih
kriterijuma.
Elegantan dizajn
Novi Renault Austral spaja sve odlike SUV-a i upotpunjuje ih
novim dizajnerskim jezikom brenda. Njegov elegantan i sportski dizajn odiše
karakterom. Tehnološki napredna unutrašnjost može se pohvaliti odabranim
materijalima i besprekornom završnom obradom kao i izuzetnom prostranošću
dostojnom porodičnog automobila. Dostupan je i u ekskluzivnoj verziji Esprit
Alpine koju karakteriše naglašeno sportski stil sa dinamičnim i upečatljivim
elementima dizajna.
Naglašeni mišići, oštre linije, isklesane obline, odvažan
prednji kraj i precizno dorađeni tehnološki detalji unose dašak elegancije:
novi Austral uvodi nas u novo poglavlje priče o marki. Naglašeni mišići, oštre
linije, isklesane obline, odvažan prednji kraj i precizno dorađeni tehnološki
detalji unose dašak elegancije.
Savremeni i
strukturirani oblici i linije
Posmatran spolja, novi Renault Austral odražava novi
dizajnerski izražaj brenda. Njegove senzualne obline kombinovane su sa napetim
linijama i preciznim detaljima. Isklesani poklopac motora, savršeno stopljen sa
mišićavom siluetom, daje mu sportski karakter. Zaokružena ramena su usklađena
sa isturenim bočnim stranama i linijama blatobrana, precizno izrezanima oko
prednjih svetala. Kombinacija senzualnih oblina i zategnutih linija naglašena
je brojnim tehnološkim detaljima kao što su laserski izrezana zadnja LED svetla
sa tehnologijom mikrooptičkih vlakana i detaljima u obliku dijamanata ugrađenih
u prednja svetla. Celokupni pristup dizajnu i umeće oblikovanja karoserije,
vidljivo u majstorski izvedenim geometrijskim oblicima, doprineli su utisku
visokog kvaliteta.
Snažan prednji kraj
Prednji kraj novog Australa je spoj energičnosti i
elegancije. Hromirana vodoravna linija proteže se gornjim delom velike prednje
maske u crnoj boji Ice sve do prednjih svetala. Ovaj element dizajna vizuelno
povećava prednji kraj vozila, čineći ga istovremeno elegantnim i doteranim.
Brušeni i matirani novi središnji logotip Nouvel’R daje do znanja da je reč o
savremenom vozilu. Prednji kraj kod verzija sa većim razmakom od tla, privlači
pažnju hromiranom sportskom oblogom branika u boji karoserije i aerodinamičnim
usisnim cevima dijamantski crne boje. Sve u svemu, spoljašnji dizajn odiše
kvalitetom već na prvi pogled. Ali, sve to ne bi bilo moguće bez poboljšanja
postupaka automatske i ručne kontrole kvaliteta u proizvodnji.
Dinamični profil i zadnji
kraj
Naglašeni lukovi blatobrana daju Australu poseban oblik.
Izdižući se iznad uglađene, senzualne i fluidne površine bočnih strana,
ostavljaju utisak energičnosti i preciznosti. Profilisana linija koja se
proteže donjim delom karoserije dodatno daje energičan utisak Australovoj
silueti. Ovi strukturni elementi su upotpunjeni niskim pragovima i poklopcima
točkova koji su, baš kao i shark antena i bočni retrovizori, izvedeni u
dijamantski crnoj boji. Okvir krovnih nosača od poliranog nerđajućeg čelika
uzdiže se iznad bočnih prozora i naglašava nagnutu liniju krova i staklene
površine koje zajedno čine dinamičan luk koji se proteže prema poklopcu
prtljažnika. Zadnji kraj je ukrašen elegantnim i dinamičnim hromiranim potpisom
modela. Verzije sa E-TECH punim hibridnim pogonom nose oznaku 'E' u zlatnoj
boji, a Esprit Alpine verzija imaju 'E' oznaku plave boje.
Nove proporcije i
besprekorna aerodinamičnost
Dizajneri novog Australa i Renaultovi inženjeri su zadržali
osnovne proporcije koje SUV-ove čine tako atraktivnim, kao što su dimenzije
prepusta (925 mm napred i 917 mm pozadi) i felni (do 20 inča i 720 mm u
prečniku) kako bi novi model izgledao moćnije i elegantnije. Sa visinom od
1,62 m, širinom od 1,83 m, dužinom od 4,51 m i međuosovinskim rastojanjem od
2,67 m, novi model odmah odaje utisak prostranosti, robusnosti i dinamičnosti.
Potraga za efikasnim rešenjima koja poboljšavaju aerodinamiku je na kraju
rezultirala i značajnim poboljšanjem izgleda. Centralni i bočni usisnici
vazduha na prednjem braniku, spuštena linija krova, zaobljena lajsna zadnjeg
spojlera i profilisane strane ne samo da povećavaju njegovu aerodinamiku,
veći daju do znanja da je u pitanju dinamični automobil.
Prepoznatljiv svetlosni
potpis
Prednja i zadnja svetla, izradjena u 100 % LED tehnologiji,
pažljivo su integrisana u njegov upadljivo savremen dizajn. Austral svoju
pripadnost Renaultovoj gami dokazuje i svetlosnim potpisom prednjih svetala u
obliku slova C. Međutim, dizajn svetala je takodje i osvežen kako bi se
postigao tehnološki napredan, karakteran i luksuzan izgled. Kompaktna svetla,
podeljena u sedam tehnološki naprednih svetlosnih segmenata, precizno
prilagođavaju distribuciju svetlosnog snopa u skladu sa uslovima na putu.
Multifunkcionalna svetla su dostupna u tri verzije: Pure LED Vision, Adaptive
LED Vision i Matrix LED Vision sa dinamičnim pokazivačima smera.
I zadnja svetla imaju svetlosni potpis u obliku slova C:
čitavom širinom prtljažnika proteže se svetlosna linija koja se spaja u
Renaultov logotip, ističući prestižan stav vozila. Više verzije su opremljene
svetlima sa tehnologijom mikrooptičkih vlakana. Reč je o tehnologiji koja je
premijerno predstavljena u modelu Megane E-TECH Electric, a odlikuje se brojnim
laserski ugraviranim nitima kojima se postiže moare efekat i utisak dubine.
Jasno uokvirena svetla zajedno čine živopisan hologramski 3D efekat koji
oživljava zadnji kraj automobila, danju i noću! Elegantni dinamični pokazivači
smera svemu tome daju završni pečat.
Dizajn unutrašnjosti -
tehnološka čaura
Novi Renault Austral ima i potpuno novu unutrašnjost.
Tehnološki napredan kokpit i gostoljubiv putnički prostor odaju utisak
kvaliteta, praktičnosti i prostranosti. Napredna unutrašnjost je dizajnirana
kako bi se čitava porodica osećala dobrodošlo i udobno. Ekran OpenR, premijerno
predstavljen u novom Meganu E-TECH Electric, spada među najveće na
automobilskom tržištu! Krunski dragulj unutrašnjosti Australa, ekran u obliku
slova L, je kombinacija digitalne instrument table i središnjeg multimedijalnog
ekrana. Ova dva ekrana, povezana u jednu celinu, su glavno obeležje
upečatljivog dizajna unutrašnjosti koje Renault zagovara kroz svoju filozofiju
Nouvelle Vague. U putničkom prostoru je baš sve nadohvat ruke, zbog čega će
putnici uživati u boljem, intuitivnijem i povezanijem iskustvu. „Wow” efekat je
zagarantovan.
Integrisani kompaktni
upravljač
Zahvaljujući precizno dorađenim detaljima, ekran OpenR i
upravljač se neprimetno stapaju u jednu celinu. Pomalo četvrtasti oblik
upravljača olakšava ulazak i izlazak iz vozila i garantuje optimalnu
preglednost kontrolne table. Njegove kompaktne dimenzije savršeno se stapaju sa
izgledom ekrana OpenR. Unutrašnjost novog Australa je u skladu sa umećem izrade
luksuznih automobila, što dokazuje i povišena, velika i izuzetno udobna
središnja konzola. Svojim uglađenim i modernim dizajnom suptilno razdvaja
vozača od saputnika kako bi se osećali zaštićeno u savremenoj čauri svojih
sedišta i pritom opušteno uživali u društvu onog drugog. Središnja konzola može
da se pohvali i preciznom završnom obradom.
Od nivoa opreme Techno nadalje je obložena penastim punjenjem
i ukrašena dvostrukim šavovima. Svi dugmići i tipke, pa i elektronski
upravljiva ručica menjača e-shifter, su premešteni na područje oko upravljača i
ekrana OpenR kako bi se postigao besprekoran i čist dizajn. Na oslobođenu
središnju konzolu je smešten naslon za ruke presvučen kožom prijatnom na dodir
i izdržljivim mat hromiranim postoljem. Ergonomski dizajniran naslon za ruku se
može pomerati prema napred i pozadi kako bi upotreba multimedijalnog sistema i
klavirskih tipki u njegovom podnožju bila još lakša. Osim toga uključuje i
praktičan vertikalno postavljeni nosač pametnog telefona. Inspirisan svetom
aeronautike i umeća izrade satova, aerodinamični dizajn naslona ga čini sasvim
jednostavnim za korišćenje. Kada se pomera prema napred ili pozadi, ispušta
prijatan zvuk koji podseća na zvuk navijanja ručnog sata, što samo dokazuje u
kojoj meri je posvećena pažnja baš svakom detalju.
Pregršt prostora za sve
Kao i mnoga druga „vozila za život” koja su obeležila
Renaultovu istoriju, i novi Austral je dizajniran za udobnost cele porodice.
Nova platforma CMF-CD razvijena u okviru Alijanse, je maksimalno doprinela
njegovoj prostranosti i praktičnosti. Ergonomski dizajnirana prednja sedišta su
izuzetno udobna, a kupci će uživati i u dodatnom prostoru u području središnje
konzole i ispod armaturne ploče. Povišeno vozačevo sedište i urednija središnja
konzola su zaslužni za utisak prostranosti i udobnosti. Udobnost je garantovana
i za putnike na zadnjoj klupi. Zahvaljujući novoj platformi, sedišta su
udobnija i ergonomičnija nego u standardnim SUV-ovima, a zadnja klupa je jedna
od najprostranijih u klasi. Prostor za kolena iznosi čak 27,4 cm, a prostor za
glavu više od 90 cm. Zadnja klupa je blago nakošena kako bi putnici mogli da
drže stopala opušteno na tlu bez dizanja kolena i da se osećaju još udobnije
tokom dugih putovanja. Novi model odlikuje i optimalna pristupačnost
zahvaljujući jednim od najvećih prednjih i zadnjih otvora u klasi.
Motori sa najnižom
potrošnjom goriva
Novi Renault Austral je dostupan sa inovativnim hibridnim
pogonom E-TECH sa baterijom kapaciteta 1,7 kWh (400 V) i maksimalnom snagom do
200 KS kao i sa dve opcije benzinskog motora: 48 V naprednim blagim hibridom
(Mild Hybrid Advanced) snage 130 KS kao i 12 V blagim hibridom snage 140 ili
160 KS kojima Renault želi da ubrza prelazak na električnu mobilnost.
Najnoviji hibridni
motor E-TECH snage 160 ili 200 KS
Novi Austral predstavlja novi samopunjivi potpuni hibrid
E-TECH dostojan pokretanja najboljeg vozila u klasi. Razvija ukupnu snagu od
146 kW (200 KS) i može se pohvaliti najboljim odnosom potrošnje i performansi
na tržištu kao i većim užitkom u vožnji uz manje emisije CO2. Potpuni hibrid
E-TECH zadržava svoju genijalnu arhitekturu i donosi pregršt inovacija. Razvio
ga je i patentirao Renaultov inženjerski tim. Reč je o kombinaciji benzinskog
motora, dva električna motora (glavni električni motor i visokonaponski
elektropokretač-generator koji služi za startovanje benzinskog motora, pomoć
pri promenama stepena prenosa i punjenje baterije), glavne baterije i naprednog
dog-clutch menjača sa više načina rada. Nova generacija hibridnog motora E-TECH
se zasniva na novom 1,2-litarskom 3-cilindričnom motoru sa turbopunjačem koji
razvija 96 kW snage i 205 Nm obrtnog momenta, koji je kombinovan sa električnim
motorom za dodatnu isporuku snage i obrtnog momenta (50 kW i 205 Nm),
litijumum-jonskom baterijom većeg kapaciteta.
Ovaj menjač sa 15 načina rada može da podnese više obrtnog
momenta i snage i nudi brži odziv. Rezultat toga je premijum doživljaj vožnje
koji spaja okretnost i efikasnost. Kretanje iz mesta, koje se uvek izvodi u
električnom načinu rada, je snažno i linearno, prelazi su uglađeni, bez gubitka
obrtnog momenta, a benzinski motor je uvek u optimalnom rasponu obrtaja.
Dostupan u verziji sa 160 ili 200 KS, novi Austral E-TECH čini vožnju
maksimalno efikasnom. Novi motor je ujedno i jedan od najodzivnijih na tržištu,
što potvrđuje međuubrzanjem od 80 do 120 km/h za samo 5,6 sekundi. Sistem za
prikupljanje energije se automatski aktivira prilikom usporavanja i kočenja, a
u kombinaciji sa litijumjonskom baterijom visokog kapaciteta pomaže da se puni
vozilo u vožnji i optimizuje potrošnju hibridnog motora. Time je omogućeno 80 %
gradske vožnje na potpuno električni pogon i ušteda goriva do 40 %.
Baš kao i u prethodnoj generaciji poptunog hibrida E-TECH,
automobil se odlikuje trenutnom isporukom obrtnog momenta i automatskim
pokretanjem u električnom načinu rada, koji je sada dostupan dvostruko duže
nego kod motora sa konvencionalnim hibridom. Puni hibrid E-TECH na taj način
osigurava tihi rad i odzivnost koji su karakteristični za električna vozila.
Pametni menjač automatski prebacuje između električnog ili benzinskog pogona
kako bi garantovao odzivnu vožnju i smanjio potrošnju goriva. Pokretan
najnovijim punim hibridom E-TECH, novi Austral odlikuje se najnižom potrošnjom
goriva i emisijama CO2 u klasi, bez negativnog uticaja na užitak u vožnji. Novi
visokoefikasni benzinski motor ga čini jednim od hibridnih SUV-ova sa najnižim
troškovima upotrebe na tržištu, i pravom alternativom dizelašima. Kako bi
potvrdio svoju elektirfikovanu prirodu i mali ugljenični otisak, novi Austral
E-TECH Hibrid na poklopcu prtljažnika nosi oznaku E-TECH Hybrid, dok je naziv
vozila ukrašen zlatnim slovom E. U verziji Esprit Alpine, slovo E je plave boje.
Najnoviji napredni
blagi hibridni pogon snage 130 KS
Napredni blagi hibrid je osmišljen da zameni dizel motor, a
svoju premijeru ima upravo u novom Australu. Ovaj motor kombinuje najnoviji
1,2-litarski trocilindrični benzinski turbomotor, koji pokreće i E-TECH Full
Hybrid, sa 48 V litijumjonskom baterijom i elektropokretačem koji povećava
snagu benzinskog motora (pri kretanju iz mesta i ubrzavanju) a takodje pomaže i
da se smanji potrošnja goriva. Uz motor snage 130 KS i ručni menjač, vožnja
teče izuzetno glatko. Hibridni motor garantuje snažnu isporuku obrtnog momenta
pri nižim brzinama, a u ostatku radnog raspona mu pomaže turbopunjač sa
varijabilnom geometrijom. Zahvaljujući ravnotežnom vratilu, akustični kvalitet
pogonskog sklopa se može uporediti sa onima kod 4-cilindričnih motora.
Napredni blagi hibrid (Mild Hybrid Advanced) se oslanja na
četiri ključna faktora kako bi omogućio najbolje vrednosti potrošnje goriva i
emisija CO2. Prvi faktor je to da je unapredjen odnos između zapremine motora i
hoda klipova. Zatim slede poboljšanja efikasnosti benzinskog motora kroz
implementaciju Milerovog ciklusa sagorevanja kakav se koristi u Formuli 1 i
ugradnja hlađenog ventila niskog pritiska za recirkulaciju izduvnih gasova. Na
kraju je optimizovano i trenje pomoću električne vodene pumpe i ulja niske
viskoznosti. Sve to doprinosi maksimalnoj energetskoj efikasnosti koja se može
uporediti sa onom kod najsavremenijih dizel motora i 20% manjoj potrošnji
goriva u poredjenju sa potrošnjom ekvivalentnog nehibridnog motora.
Zahvaljujući većem pritisaku ubrizgavanja (350 bara) i još efikasnijem sistemu
za obradu zagadjujućih čestica, napredni blagi hibridni motor (Mild Hybrid
Advanced) će moći da se nadograđuje kako bi bio u skladu sa predstojećom normom
Euro 7. Napredni blagi hibridni motor (Mild Hybrid Advanced) je dostupan u
zavisnosti od tržišta i trenutno nije u planu da se komercijalizuje u Srbiji.
Blagi hibrid snage 140
i 160 KS
Blagi hibridni motor je prvi nivo hibridizacije dostupne za novi Austral. Zasniva se na 1,3-litarskom četvorocilindričnom benzinskom turbomotoru sa direktnim ubrizgavanjem koji je već dostupan u nizu Renaultovih vozila. Razvijen je u saradnji sa Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litijum-jonska baterija. Dostupan je sa 140 KS ili 160 KS sa prerađenim CVT menjačem za optimalan užitak u vožnji ili sa 140 KS u kombinaciji sa 6- stepenim ručnim menjačem. 12 V blagi hibrid novog Australa koristi unapredjenu funkciju Stop & Start i funkciju gašenja u praznom hodu u verzijama sa automatskim menjačem. Konkretno, omogućava prikupljanje energije oslobođene prilikom kočenja i gasi benzinski motor prilikom usporavanja. Ova poboljšanja mu pomažu da smanji potrošnju goriva i ograniči emisije gasova a i garantuju uglađeno kretanje iz mesta i veću udobnost svakodnevne vožnje. 12 V blagi hibrid novog Australa sa 160 KS razvija maksimalni obrtni moment od 270 Nm pri 1800 do 3750 o/min, a odlikuje se i niskom potrošnjom goriva i vrednostima emisija CO2 od 140 g/km u mešovitom ciklusu vožnje. Novi Renaultov model Austral u Srbiji će se prodavati od 27.490 do 42.990 evra.
Komentari(0)