Renault Grupa - Prva godišnjica fabrike Refactory i svečano otvaranje jedinice PV u Flinsu
Renault Grupa je prošle nedelje obelodanila uspeh svog projekta Refactory! Fabrika u Flinsu je pretvorena u prvu evropsku fabriku posvećenu cirkularnoj ekonomiji mobilnosti
Ovom prilikom je Grupa predstavila Factory VO (Fabrika polovnih vozila), svoju prvu fabriku u kojoj će se vozila obnavljati na industrijskom nivou. Prenamena fabrike je deo globalnog plana transformacije Grupe, čiji je cilj da podstakne stvaranje vrednosti i održivi razvoj.
Jean-Dominique Senard
-Veoma sam ponosan na trud koji je naš tim uložio kako bi u rekordnom
vremenu stvorio najveću evropsku fabriku posvećenu cirkularnoj ekonomiji
mobilnosti. Refactory je dokaz da su pozitivna transformacija i transformacija
industrije mogući u Francuskoj. Ovo je još samo jedan primer dinamičnog
pristupa Grupe ekološkoj tranziciji, transformaciji veština i stvaranju novih
oblika mobilnosti - rekao je Jean-Dominique Senard, predsednik Upravnog odbora
društva Renault.
Luca de Meo
-Održali smo reč! Godinu dana nakon što je predstavljena, Refactory je
oličenje inovativnog i ambicioznog projekta fabrike u Flinsu i postaje središte
stvaranja komercijalne, društvene i ekološke vrednosti. Fabrika Refactory
odražava suštinu projekta Renaulution, kojim se Grupa obavezuje na dubinsku,
brzu i održivu transformaciju sa ciljem stvaranja vrednosti. U središtu ovog
projekta je naša prva fabrika za obnovu korišćenih automobila. Time smo
dokazali da smo sposobni da podignemo svoje aktivnosti povezane sa cirkularnom
ekonomijom na industrijski nivo. Fabrika za obnovu korišćenih vozila
pozicionira nas na sam vrh rastućeg tržišta polovnih automobila. Zahvaljujući
ovom industrijskom alatu, godišnje možemo da obnovimo do 45.000 vozila - dodao
je Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe.
Refactory u Flinsu - dostignuća
i planovi za budućnost
Refactory se zasniva na sveobuhvatnom ekosistemu koji se zasniva na
četiri centralne aktivnosti:
RE-TROFIT: odeljenje za ponovo opremanje i obnovu
korišćenih automobila. U fabrici Retrofit, puštenoj u rad u septembru 2021., do
sada je obnovljeno više od 1500 vozila. U naredne dve godine bi trebala da se
kapacitet poveća i da se proširi spektar delovanja, pa će u ponudi biti i
popravke karoserija teških vozila. Prenamena komercijalnih vozila u električna
je još jedan projekat kojem će se fabrika posvetiti do 2030.
RE-ENERGY: odeljenje posvećeno prenameni baterija i
upotrebi novih oblika energije. Gaia, filijala Grupe specijalizovana za
popravke baterija, spremno podiže letvicu kako bi bila ukorak sa razvojem
električne mobilnosti: do kraja 2021. će izvršiti popravku 2000 baterija, a do
2030. godine broj godišnjih popravki bi trebao da iznosi 20.000. U saradnji sa
kompanijom Mobilize, fabrika u Flinsu je ove godine implementirala
projekat stacionarnih rešenja za skladištenje energije kapaciteta 15 MWh
(Projekat „Napredna rešenja za skladištenje energije”). Višenamenski mobilni ili stacionarni
sistemi za skladištenje energije (gradilišta, skladištenje solarne energije,
brodovi itd.) imaće kapacitet od 30 MWh tokom 2021. i 2022. godine. U okviru
zajedničkog poduhvata Hyvia, posvećenog razvoju mobilnosti zasnovane na
vodoniku, fabrika u Flinsu će od sledeće godine nuditi i ugradnju gorivnih
ćelija i stanica za punjenje kao i snabdevanje vodonikom.
RE-CYCLE: odeljenje koji povezuje recikliranje i
ponovnu upotrebu delova i materijala. Od 2021. do 2022. očekuje se postupan
priliv timova iz fabrike Choisy-le-Roi, stručnjaka za obnovu mehaničkih delova
koji će omogućiti fabrici korišćenih vozila i Renault Grupi da maksimalno
iskoriste prenamenjene i rezervne delove. U okviru ovog programa je predviđeno
i širenje strateških aktivnosti kako bi se uvela popravka elektronskih kartica
(mehatronika). Odeljenje nastavlja da reciklira delove i materijale (kao što su
katalizatori i branici) po principu zatvorenog kruga.
RE-START: jedinica koja spaja inovaciju i obuku.
Sastoji se od tri celine: inovacionog centra posvećenog industriji 4.0 za
razvoj prototipa, 3D printanja i prilagodjavanja naših robota, aktivnosti
izrade prototipa komercijalnih vozila kao i kampusa u kojem će radnici fabrike
u Flinsu moći stručno da se usavršavaju i stiču diplome. Centar će od 2022.
uključivati inkubator posvećen istraživanju i inovacijama u cirkularnoj
ekonomiji, a uz podršku regije nudiće i nove akademske kurseve za sticanje
stručnih kvalifikacija. Do kraja 2021., 700 zaposlenih fabrike u Flinsu će biti
uključeno u aktivnosti fabrike Refactory, a do 2030. planirano je zapošljavanje
više od 3000 novih radnika.
Fabrika PV: rokovi isporuke,
troškovi i kvalitet na najvišem nivou
Kako bi u što većoj meri očuvala vrednost proizvoda i odgovorila na
rast tržišta polovnih automobila, fabrika za obnovu korišćenih automobila u
Flinsu je razvila jedan od najboljih uslužnih modela u pogledu rokova isporuke,
troškova i kvaliteta proizvoda. Fabrika VO u celosti je digitalizovana, čime je
zagarantovan nadzor i omogućeno praćenje obnove polovnog vozila u stvarnom
vremenu.
Budući da je namenjena za obnovu korišćenih vozila svih vrsta i marki,
oslanja se na četiri glavne prednosti:
Veličina:
Fabrika PV u Flinsu, koja se prostire na površini od 11.000 m2, je
najveća fabrika za obnovu vozila u Evropi. U njoj se smenjuju tri tima koja
dnevno mogu da obnove do 180 korišćenih vozila, odnosno 45.000 vozila godišnje
do 2023. Međutim, ovaj broj bi mogao da se udvostruči u srednjeročnom
vremenskom periodu.
Troškovi:
Konkurentnost fabrike proizlazi iz visokog stepena proizvodnje, a za to
je zaslužna organizacija proizvodnih jedinica i upotreba optimizovanih sistema
za proizvodnju novih vozila. Fabrika PV ima korist i od delova i materijala,
koje su po principu zatvorenog kruga reciklirale filijale Grupe kao što su
Gaia, Indra i Choisy. Na taj način se daje prednost upotrebi obnovljenih delova
nad rezervnim. Snabdevanje logističkih tokova novim vozilima takođe pomaže da
se smanje troškovi kao i zagadjivanje životne sredine.
Rokovi isporuke:
Fabrika PV može da se pohvali besprekornom organizacijom sa četiri
proizvodne linije. Tehnička kontrola koju sprovodi SGS Automotive Services na
samoj liniji pomaže da se poveća efikasnost i da se smanje kašnjenja. Fabrika
je opremljena foto i video opremom koja je ugradjena na okretnim postoljima
kako bi se generisalo automatsko snimanje (do 10 vozila u satu). Skener visoke
rezolucije pruža virtuelni pregled vozila u 360 stepeni (unutrašnjost,
spoljašnjost, karoserija i gume). Ovaj alat sa stručnim potpisom marke Twinner
omogućava trenutni povratak vozila na tržište, bez čekanja na povratak u
koncesiju. Fabrika PV u proseku obnovi vozilo za 8 dana umesto za 21 dan.
Kvalitet:
Obnova vozila se zasniva na istim standardima kvaliteta kao i
proizvodnja novih vozila. Uključuje nezavisni sistem kontrole kvaliteta, kao i
sistem procene baterija pre njihove ugradnje u električna vozila. Do 2022.
godine, 200 zaposlenih će se pridružiti fabrici RV. Ova interna zapošljavanja u
fabrici u Flinsu su popraćena sertifikovanim programom obuke koji se sastoji od
zajedničkog detaljnog programa (postprodajna strategija, održivost materijala,
recikliranje itd.) i kurseva koji su specifični za fabriku PV (elektromehanika,
pametne popravke).
Projekat Refactory je u samom srcu strategije Grupe za razvoj održivosti. Reč je o globalnom industrijskom projektu koji bi trebao da se širi, kao što je to nedavno bio slučaj u fabrici u Sevilli u Španiji. Na sebi svojstven način, ove aktivnosti pospešuju put prema važnom zajedničkom cilju: ugljeničnoj neutralnosti u Evropi do 2040. godine.
Komentari(0)