Renault grupa uvodi pogon na vodonične gorivne ćelije
Renault uvodi tehnologiju vodonika kako bi povećao upotrebu svojih električnih lakih komercijalnih vozila
Grupa Renault, stručnjak u području lakih komercijalnih vozila kao i pionir i predvodnik na evropskom tržištu električnih lakih komercijalnih vozila, svoju ponudu će upotpuniti Renaultom KANGOO Z.E. Hydrogen krajem ove godine, dok se u sledećoj očekuje predstavljanje Renaulta MASTER Z.E. Hydrogen. Vodonične gorivne ćelije oslobađaju dodatnu energiju zbog koje je domet ovih vozila trostruko veći u odnosu na potpuno električna vozila.
Renault - Tehnologija
vodonika
Osim toga, za punjenje vodonikom potrebno je tek 5 do
10 minuta. Renault uvodi tehnologiju vodonika kao dodatno rešenje za električnu
i hibridnu mobilnost. Cilj je da se omogući dostavnim službama pristup gradskim
središtima i da se poveća domet tokom dužih putovanja. Renault uvodi
tehnologiju vodonika kako bi povećao upotrebu svojih električnih lakih
komercijalnih vozila. Tehnologiju vodonika koju Renault ispituje još od 2014.
razvijena je u saradnji sa kompanijom Symbio, ćerkom firmom grupe Michelin.
U vozila su ugrađene gorivne ćelije koje povećavaju
domet i proizvode električnu i toplotnu energiju snage 10 kW, zbog čega se
Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen mogu pohvaliti
dometom većim od 350 kilometara. Druga prednost je ta što punjenje vodonikom
traje tek 5 do 10 minuta. Tehnologija vodonika odgovara na zahteve dostavnih
službi koje električna vozila još uvek ne mogu ispuniti, posebno u pogledu
dužih putovanja.
Veći domet
Renault MASTER Z.E. Hydrogen očekuje se u prvoj
polovini 2020. godine. Uz trostruko povećanje dometa sa 120 na 350 kilometara,
biće dostupan u verziji furgona (dve verzije) i kabine sa šasijom (dve
verzije). Dva rezervoara za vodonik ugrađena u šasiju će doprineti svestranosti
vozila, bez uticaja na utovarni kapacitet od 10,8 do 20 m3 i uz prihvatljivo
povećanje mase od 200 kilograma.
Krajem 2019. Renault KANGOO Z.E. Hydrogen će ponuditi
najbolju vrednost stvarnog dometa na tržištu električnih kombija od 370
kilometara (u odnosu na 230 kilometara za Kangoo Z.E., prema ispitnom postupku WLTP).
Utovarni kapacitet ovog vozila iznosi 3,9 m3 uz prihvatljivo povećanje mase za
110 kilograma, a u Francuskoj će biti dostupan po ceni od 48.300 evra bez PDV-a
(sa uključenom cenom baterije, ali ne i ekološkim podsticajima).
Brzo punjenje i
jednostavno održavanje
Električna vozila na vodonik pokreću gorivne ćelije
koje kombinuju vodonik iz rezervoara i kiseonik iz vazduha kako bi proizvele
električnu energiju potrebnu za pokretanje električnog motora. Glavna prednost
- ova vozila odgovaraju na sve ekološke izazove gradske mobilnosti. Uz to nude
veći domet, brzo punjenje (od 5 do 10 minuta) i jednostavno održavanje.
Sve to čini ih prikladnim rešenjem za rastuće potrebe
i zahteve dostavnih službi u širim gradskim područjima i predgrađima - prevoz i
logistika, gradska dostava i davaoci različitih tehničkih usluga, opštinskih i
lokalna uprava, hitne i posebne poštanske usluge. Neprestano prateći kretanja
na tržištu, grupa Renault odlučila je da poslovnim korisnicama usluge Renault
Pro+ ponudi Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.
Denis Le Vot
-Grupa Renault upotpunila je svoju ponudu električnih lakih komercijalnih vozila Renaultom MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen. Ova vozila nude dostavnim službama sav potreban domet tokom dužih putovanja kao i rekordno vreme punjenja. Prednostima tu nije kraj. Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen pokreće obnovljivi izvor energije koji je pogodan za okolinu i nudi svu udobnost električne vožnje - objašnjava Denis Le Vot, viši potpredsednik Alijanse, poslovna jedinica lakih komercijalnih vozila Renault-Nissan.
Komentari(0)