Renault, Nissan i Mitsubishi Motors - Najbolje od tri sveta za novu budućnost
Marke pod okriljem Alijanse predstaviće ukupno 35 novih električnih vozila do 2030. Zasnivaće se na pet zajedničkih električnih platformi i predstavljati najveću ponudu električnih vozila u svetu
Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, članice jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, su najavile nove zajedničke projekte i aktivnosti kako bi ubrzale i oblikovale svoju budućnost do 2030. godine, uz stavljanje posebnog naglaska na vrednosni lanac mobilnosti. Godinu i po nakon što je najavljen novi model poslovne saradnje koji bi trebao da podstakne konkurentnost i profitabilnost njenih članica, Alijansa se sada zasniva na čvrstim osnovama i koristi prednosti efikasne organizacije operativnog upravljanja i još snažnije i fleksibilne saradnje.
Alijansa nastavlja sa
modelom „predvodnik-sledbenik” definisanim u maju 2020. Odabranu tehnologiju će
razvijati jedan vodeći tim uz podršku „sledbenika”, kako bi sve članice
Alijanse mogle pristupiti ključnim tehnologijama. Alijansa je definisala
zajedničke ciljeve do 2030. koji se baziraju na razvoju potpuno električnih vozila
i rešenja povezane mobilnosti. Koristi od zajedničkih ulaganja pritom će imati
sve tri članice Alijanse i njihovi kupci.
Jean-Dominique Senard
-U svetu
najistaknutijih proizvođača automobila, Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi
stvorila je dokazan i jedinstven model. Već 22 godine međusobno delimo iskustva
i prednosti kako bismo zajedno rasli - rekao je Jean-Dominique Senard,
predsednik Alijanse. - Danas Alijansa ubrzava revoluciju mobilnosti i stvara
sve veću vrednost za kupce, naše zaposlene, deoničare i zainteresovane strane.
Tri kompanije članice definisale su zajedničke ciljeve i ulaganja u buduću
elektrifikaciju i projekte iz područja povezivosti do 2030. Reč je o velikim ulaganjima koje članice
Alijanse ne bi mogle da ostvare samostalno. Zajedno pomažemo da se stvorit nova
i održivija budućnost: Alijansa bi trebala da postane ugljenično neutralna do
2050.
Model predvodnik-sledbenik
Članice Alijanse su razvile metodu „pametne diferencijacije” kako bi definisale željeni nivo deljenja svakog elementa vozila – od platforme, proizvodnih pogona i motora pa sve do samog segmenta vozila. Ova metoda je za sobom povukla dodatna poboljšanja u smislu strožijeg pristupa dizajnu i većoj diferencijaciji gornjeg dela karoserije. Na primer, zajednička platforma C i D segmenta će se ugrađivati u pet modela tri marki Alijanse (Nissan Qashqai i X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral i budući SUV sa sedam sedišta).
Jačanjem ovog
procesa, članice Alijanse će povećati upotrebu zajedničkih platformi sa
sadašnjih 60 % na više od 80 % u 90 modela do 2026. To će omogućiti
svakoj kompaniji da se još dublje usredsredi na potrebe svojih kupaca, svoje
najbolje modele i ključna tržišta, uz još povoljnije širenje inovacija unutar
Alijanse. U okviru toga, Mitsubishi Motors će ojačati svoju prisutnost u Evropi
sa dva nova modela, među kojima je i ASX – novi model koji se zasniva na
najprodavanijim Renaultovim vozilima.
Pet zajedničkih platformi za električna vozila
Renault, Nissan i
Mitsubishi su pokrenuli pravu revoluciju na tržištu električnih automobila
ulaganjem u elektrifikaciju tešku više od 10 milijardi evra. Na glavnim
tržištima (Evropa, Japan, SAD i Kina) 15 Alijansinih fabrika već proizvodi
delove, motore i baterije za 10 postojećih električnih modela, a do sada je prodato
više od milion električnih vozila koja su zajedno prešla 30 milijardi
kilometara bez emisija. Oslanjajući se na svoju neuporedivu stručnost, Alijansa
povećava ulaganja u elektrifikaciju za razdoblje od sledećih pet godina za 23
milijarde evra, kako bi do 2030. godine predstavila 35 novih električnih
modela.
Čak 90 % tih
modela baziraće se na pet zajedničkih platformi za električna vozila i biće
dostupni na većini tržišta u svim većim regijama:
CMF-AEV
- najpristupačnija platforma na svetu; na njoj se zasniva novi Dacia Spring. Porodica
platformi za manja vozila KEI-EV, na kojima se zasnivaju ultrakompaktna
električna vozila. Porodica platformi za profesionalne kupce LCV-EV, na kojima
se zasnivaju Renault Kangoo i Nissan Town Star.
CMF-EV
- globalna i fleksibilna platforma za električna vozila. Uskoro će biti
predstavljena u novom električnom crossoveru Nissan Ariya i Renaultu Mégane
E-Tech Electric. Tehnološki inovativna i modularna platforma CMF-EV je vodeća
platforma nove generacije električnih vozila koju proizvode partneri Alijanse.
Razvijena je kako bi se integrisale i optimizovale sve komponente 100 %
električnog pogona i kako bi se ugradio novi motor visokih performansi i
ultratanka baterija. Do 2030. više od 15
modela će se zasnivati na platformi CMF-EV, a godišnje će biti proizvedeno do
1,5 miliona.
CMF-BEV,
najkonkurentnija kompaktna platforma za električna vozila u svetu, biće
predstavljena 2024. Omogućiće do 400 km dometa, izvanrednu aerodinamičnost,
smanjenje troškova za 33 % i potrošnju energije manju za 10 % u
poredjenju sa aktuelnim Renault Zoe. Na njoj će se zasnivati 250.000 vozila
koje godišnje proizvedu Renault, Alpine i Nissan. Među njima su i Renault R5
kao i novi kompaktni električni automobil koji će zameniti Nissan Micru. Novi model
koji je dizajnirao Nissan i konstruisao Renault bi trebao da se proizvoditi u
Renault ElectriCityju: industrijskom centru za električna vozila na severu
Francuske. Zajednička strategija i revolucionarne inovacije u području baterija
kao i planirano povećanje proizvodnog kapaciteta na 220 GWh bi trebali da
iznedre vrlo konkurentnu i privlačnu ponudu za kupce.
Članice Alijanse
znaju da je konkurentnost ključna. Zbog toga su razvile strategiju u području
baterija i odabrale zajedničkog dobavljača baterija za Renault i Nissan na
ključnim tržištima. Alijansa saradjuje sa zajedničkim partnerima kako bi
povećala svoju pristupačnost i zastupljenost na tržištima i pri tome smanjila
troškove baterija za 50 % do 2026. i 65 % do 2028. Na ovaj način će
do 2030. osigurati ukupnih 220 GWh kapaciteta za proizvodnju baterija
električnih vozila u svim svojim ključnim fabrikama u svetu.
Osim toga, članice
Alijanse su usmerene prema razvoju solid state baterija. Dugogodišnje iskustvo
i nenadmašna stručnost u razvoju baterijskih tehnologija će pomoći Nissanu da
zauzme vodeći položaj u razvoju inovativnih baterija od kojih će profitirati
sve članice Alijanse.
Solid state baterije
će imati dvostruko veću energetsku gustoću u odnosu na tečni tip
litijum-jonskih baterija kakve su trenutno u upotrebi. Vreme punjenja će se
skratiti za trećinu pa će kupci uživati u dužim i praktičnijim putovanjima. Cilj
je da se pokrene serijska proizvodnja solid state baterija do sredine 2028.
godine, a nakon toga i da se ostvari paritet troškova sa vozilima sa termičkim motorom kroz dodatno
smanjenje troškova na 65 USD po kWh, što će ubrzati prelazak na čistu
električnu mobilnost.
Alijansin sistem
upravljanja baterijom je zaista napredno rešenje. Za razliku od drugih aktera u
industriji, Alijansa je odlučila da u celosti kontroliše svoju mašinsku i
programsku opremu i iskoristi veoma vredne prognostičke podatke koji
omogućavaju praćenje stanja baterije i poboljšanje tehnologije. Alijansa
sarađuje sa strateškim partnerima kako bi kupcima ponudila najbolja rešenja
javnih punionica. Kompanija Mobilize Power Solutions pruža B2B kupcima
kompletnu uslugu – od projektovanja, ugradnje i održavanja do upravljanja
optimizovanom infrastrukturom punionica i svim povezanim uslugama kako bi se
zadovoljile potrebe poslovnih kupaca.
Nedavno je dogovorena
i saradnja sa kompanijom Ionity preko Plug Surfinga, Alijansinog pružatelja
rešenja za usluge e-mobilnosti, kako bi kupci po povlašćenim cenama mogli da
pristupr Ionityjevoj mreži superbrzih punionica u Evropi. Sa više od 10 godina
iskustva u području električnih vozila, članice Alijanse itekako su konkurentne
kada je reč o optimizaciji ponovne upotrebe baterija, posebno u pogledu njihove
prenamene i recikliranja kao i razvoja efikasnih i održivih rešenja tokom
čitavog životnog veka baterije.
Najbolje digitalno iskustvo za kupce
Inteligentna i
povezana mobilnost daju vetar u leđa deljenju inovacija unutar Alijanse. Nakon
20 godina posvećenih razvoju sistema za pomoć u vožnji i sistema autonomne
vožnje, Alijansa i dalje radi na poboljšanju stvarnog nivoa sigurnosti,
udobnosti i užitka u vožnji i nastoji da ponudi inovativna rešenja za
inteligentna vozila i još naprednije sisteme za pomoć u vožnji, kao što je na
primer nagrađivani sistem ProPILOT.
Zahvaljujući programu
deljenja platformi i elektronskih komponenti, članice Alijanse bi trebale da do
2026. proizvedu 10 miliona vozila (ukupno 45 Alijansinih modela) koji će biti
opremljeni sistemima autonomne vožnje. Danas je više od 3 miliona vozila
povezano na Alijansino rešenje u oblaku, namenjeno za konstantnu razmenu
podataka. Na ovo rešenje će se godišnje povezivati 5 miliona vozila pa će do
2026. ukupno biti povezano 25 miliona vozila. Alijansa će biti prvi svetski
serijski proizvođač automobila koji će u svoja vozila implementirati Google-ov
ekosistem. Alijansa pod Renaultovom palicom razvija zajedničku centralizovanu
električnu i elektronsku arhitekturu koja spaja svu mašinsku i programsku
opremu kako bi se maksimizovale prednosti i poboljšala efikasnost takve opreme.
Alijansa će do 2025.
godine predstaviti svoj prvi model definisan softverom. Na taj način će
Alijansa poboljšati efikasnost Internet povezivanja u svojim automobilima tokom
čitavog njihovog životnog veka. S obzirom da će novi model biti povezan sa
digitalnim ekosistemom kupaca, još će više uživati u vrednosti koju donosi:
iskustvo u vozilu će biti personalizovano, nove usluge još naprednije, a
troškovi održavanja manji.
To će takođe omogućiti članicama Alijanse da povećaju preprodajnu vrednost vozila. Osim toga, vozila definisana softverom će moći da komuniciraju sa povezanim objektima, korisnicima i infrastrukturom, što će podstaći stvaranje novih područja vrednosti za članice Alijanse. Nenadmašno digitalno iskustvo koje nudi Alijansa omogućiće prikupljanje do sada neviđene količine podataka i podstaći pravu automobilsku revoluciju na čijem će čelu biti kopmanije Renault Grupa, Nissan Motor Co., Ltd i Mitsubishi Motors.
Komentari(0)