Renault predstavio Scenic Vision
Renault ispisuje novo poglavlje u svojoj priči inovativnim konceptnim vozilom koje postavlja nova pravila i oživljava njegovu viziju
Svojim ciljevima, strategijom održivosti i predstavljanjem strateškog plana Renaulution, Renault Grupa i njene marke su pokrenule veliku transformaciju i trku za što većim količinama zamenile ciljem stvaranja komercijalne, ekološke i društvene vrednosti kako bi postigle ugljeničnu neutralnost u Evropi do 2040. i globalno do 2050. Ulogu u postizanju tih ciljeva će imati i konceptno vozilo Scenic Vision koje je Renault predstavio 19. maja 2022. na konferenciji ChangeNOW u Parizu. Vozilo odražava Renaultovu predanost održivom razvoju i oličenje je plana marke da dekarbonizuje ceo njegov životni vek.
Konceptno vozilo koje postavlja
nova pravila
Renault ispisuje novo poglavlje u svojoj priči inovativnim konceptnim
vozilom koje postavlja nova pravila i oživljava njegovu viziju. Spoljašnji deo
je najava potpuno električnog porodičnog vozila koje će se priključiti
Renaultovoj ponudi. Iznutra, i kad je reč o tehnološkim aspektima, vas poziva
da otputujete u novu eru, u budućnost u kojoj će tehnološka i inovativna
rešenja služiti održivijem svetu koji brine o okolini.
Luca de Meo
-Sve naše korporativne obaveze nisu dovoljne ako ih ne primenjujemo i
na vozilima. Zato sam Renaultove timove
zamolio da osmisle prvo konceptno vozilo koje u potpunosti odražava našu novu
strategiju za zaštitu okoline, društvenu odgovornost i upravljanje kao i njena
tri stuba: okolina, sigurnost i inkluzija. Nazvali smo ga Scenic Vision.
Scenic, po našem kultnom „automobilu za život”, i Vision jer ispunjava nova
očekivanja - izjavio je Luca de Meo, direktor Renault Grupe i marke Renault.
Novi put
Scenic Vision otvara novi put prema održivijoj, sigurnijoj i
inkluzivnoj mobilnosti. Reč je o vozilu koje ostvaruje svoju viziju i istražuje
nove vidike i predstavlja oličenje najnaprednijih tehnoloških zamisli za
dekarbonizaciju i tri stuba strategije Renault Grupe za održivi razvoj: brige
za okolinu, sigurnosti i inkluziju. Ekološki dizajn i inovacije održive
privrede, uključujući više od 70 % recikliranih materijala, nekoliko
zatvorenih krugova i 95 % materijala koji se mogu reciklirati, direktno
doprinose očuvanju resursa. Svrha njegovog hibridnog električnog pogona i
pogona na vodonik jeste da se skrati vreme punjenja i smanji ugljenični otisak,
uključujući onaj od baterije. Renault Scenic Vision ima nultu stopu emisija pri
proizvodnji i upotrebi, a ugljenični otisak je 75 % manji od otiska
električnog vozila sa konvencionalnom baterijom. Tehnologije u vozilu
omogućavaju još bolji nivo sigurnosti za vozača i putnike jer smanjuju
učestalost nezgoda za do 70 %. U dizajnu ovog konceptnog vozila ogleda se
i želja timova da stvore jedinstveni automobil koji je pristupačan za sve i
odgovara svima.
Clea Martinet
-Konceptno vozilo Scenic Vision je oličenje transformacije Renaulta u
zelenije društvo usmereno na tehnologiju, u skladu sa planom Renaulution. Sa
lakoćom se nosi sa izazovima povezanim s klimom, očuvanjem resursa, sigurnošću
i zdravljem korisnika kao i pristupačnošću. Otvara novo poglavlje u razvoju
naših vozila kako bismo im, od dizajna do postupanja na kraju životnog ciklusa
pristupali na ekosistemski način. Vozilo nije samo predmet dizajna, već
predstavlja niz ciljeva koje je Grupa zacrtala i koje će postupno uvoditi u
predstojeće generacije vozila - izjavljuje Clea Martinet, potpredsednica
Odeljenja za održivost Grupe.
Dizajn koji otvara put novim
perspektivama
Konceptno vozilo Scenic Vision je istinski predstavnik Renaultove
strategije „Nouvelle Vague” i rezultat pomnog dizajniranja i hrabrih odluka u
području estetike. Njegov dizajn je nagoveštaj različitih vremenskih okvira
Renaultove ponude vozila. Spoljašnja silueta je odraz oblika i stila novog
porodičnog modela koji stiže na tržište 2024. Dizajn unutrašnjosti je studija
budućeg izgleda unutrašnjosti predstojećih Renaultovih vozila. Njegov hibridni
električni pogon i pogon na vodonik je odraz Renaultove želje da pronađe rešenja
za svaki način upotrebe i deo dugoročne vizije, koja uključuje i razdoblje
nakon 2030. Dizajn otvara put novim perspektivama, svetu u kojem automobili i
ljude dele iste vrednosti.
Gilles Vidal
-Scenic Vision predstavlja novo poglavlje u istoriji Renault Grupe i
marke. Reč je o konceptnom vozilu čiji spoljašnji dizajn nagoveštava dizajn
novog potpuno električnog modela Scenic koji dolazi 2024. i novismer dizajna
Renaulta. Dizajn unutrašnjosti je studija budućeg izgleda unutrašnjosti
predstojećih Renaultovih vozila. Scenic Vision je prepun tehnoloških i inovativnih rešenja u službi
održivije mobilnosti - izjavio je Gilles Vidal, potpredsednik Renaultovog
Odeljenja za dizajn.
Ekološki dizajn i kratki
reciklažni krugovi
70 % materijala upotrijebljenih u vozilu je reciklirano, a gotovo
se 95 % vozila može dalje reciklirati, uključujući i bateriju. Podnica
vozila je izrađena od aglomerisanih ostataka plastike iz različitih izvora
(flaše od mleka, plastične cevi itd.). 30 % plastike u vozilu dolazi iz
bioloških izvora. Oprema vozila izrađena je od recikliranog ugljenika iz
vazduhoplovne industrije. Za materijale od strateške važnosti, kao što su
platina, bakar, aluminijum i čelik kao i minerali u baterijama, primjenjuju se
kratki reciklažni krugovi. Gume se dobavljaju od proizvođača koji je član
GNSPR-a, što znači da odgovorno postupa prema okolini i poštuje ljudska prava. Ne
upotrebljava se koža, već 100 % reciklirani niskougljenični poliester. Rezervoar
gorivne ćelije je izrađen od ugljeničnih vlakana iz recikliranog papirnog
otpada.
Kvalitetniji vazduh
U unutrašnjosti: na vozačevim vratima je smešten filter za
prečišćavanje spoljašnjeg vazduha, što poboljšava kvalitet vazduha u
unutrašnjosti vozila. Spolja: crni pigmenti u boji dobijaju se iz prerade
čestica prikupljenih iz atmosfere – boja bez sintetičkog pigmenta, što
unapređuje kvalitet vazduha.
Najbolje što pružaju električna
energija i vodonik
Tehnologija H2-Tech: hibridno vozilo, na električni pogon i pogon na
vodonik, opremljeno gorivnom ćelijom od 16 kW. Tehnologija H2-Tech se
zasniva na tehnologiji za povećanje dometa (Range Extender) koja omogućava
upotrebu dvostruko lakše baterije za isti domet, čime se doprinosi
dekarbonizaciji izvan same elektrifikacije vozila. Iako se to rešenje
osmišljava za putničke automobile, Renault Grupa u okviru projekta Hyvia
(zajednički projekat sa društvom Plug Power) već nudi H2 rešenja za laka
komercijalna vozila. Zahvaljujući već sklopljenim partnerstvima, ugljenični
otisak vozila je 75 % manji od otiska električnog vozila kao što je Megane
E-TECH Electric. Njegova baterija proizvodi do 60 % manje emisija
ugljenika od konvencionalne baterije zahvaljujući primeni kratkih krugova i
niskougljeničnih izvora minerala kao i upotrebi niskougljenične energije za
konstrukciju i proizvodnju baterije.
Potpuna transparentnost i
vidljivost
Sistem kamera ugrađen na prednju stranu vozila povećava vidno polje
vozača za 24 % jer projekuje neposredno okruženje vozila na ekran smešten
na kontrolnoj tabli. Zahvaljujući tome, ugao vetrobrana povećan je na
180 ° i pruža potpunu i pouzdanu vidljivost, a poklopac motora izgleda
prozirno.
Nova generacija sigurnosti i
zdravlja Safety Coach
Interfejs za procenu rizika pomaže da se prepozna iznenadna stresna
situacija. Nadoknađuje mogući nedostatak pažnje vozača i pruža personalizovane
savete kako bi mu pomogao da konstantno poboljšava svoje navike u vožnji. Osim
toga, interfejs vozaču pruža i personalizovane zdravstvene savete analizirajući
podatke koje prikupljaju kamere i senzori unutar kabine (broj otkucaja srca,
umor itd.).
Vozilo koje se prilagođava
korisniku
Sistem za prepoznavanje lica omogućava otvaranje vrata i
prilagodjavanje postavki u skladu sa profilom vozača. Sistem nudi i mogućnost
prilagodjavanja uslova vožnje mogućem invaliditetu.
Maksimalno personalizovan i
inkluzivan zvučni prostor
Svako sedište je opremljeno mikrofonima i zvučnicima za vlastito zvučno
okruženje (radio, visoki kvalitet reprodukcije zvuka, vožnja uz glasovnog
pomoćnika) uz održavanje optimalne komunikacije u vozilu. Retransmisija glasa
putnika i vozača, a po potrebi i njihovo pojačavanje, olakšaće komunikaciju
među putnicima u vozilu, posebno ako je među njima osoba slabijeg sluha. S
obzirom da između vrata nema stuba, a podnica je ravna, olakšan je pristup za
osobe smanjene pokretljivosti.
Tehničke specifikacije
Dužina - 4490 mm
Širina - 1900 mm
Visina - 1590 mm
Međuosovinski razmak - 2835 mm
Naplaci - 21 inča
Gume - 235/45 R21
Masa - 1700 kg
Pogon - hibridni pogon na struju i vodonik
Motor - električno pogonjen sinhroni motor od 160 kW
Gorivna ćelija - 16 kW
Kapacitet baterije - 40 kWh
Komentari(0)