Renault se ubrzano okreće tržištu električnih vozila i jača svoj položaj u Evropi
Renault nastavlja da raste na segmentima koji generišu veću poslovnu vrednost i odgovara na izazove elektrifikacije
Renault se ubrzano okreće tržištu električnih vozila i jača svoj
položaj u Evropi. Paleta modela E-TECH (električna vozila i hibridi) čini
30 odsto prodaje Renaultovih putničkih automobila u 2021. (17 odsto u
2020.). U Evropi je Renault na 3. mestu po prodaji električnih putničkih
vozila, a ZOE je drugi najprodavaniji model. Električna vozila čine 10 odsto
ukupne prodaje vozila u Evropi, od čega Renaultova električna vozila čine
14 % prodaje. Renault je vodeća marka u Francuskoj i na tržištu
elektrifikovanih vozila (električna i hibridi). Uspešna tehnologija E-TECH
hibrida je osnov snažnih prodajnih rezultata.
Renault sprovodi selektivnu prodajnu politiku usmerenu na rast
poslovanja više vrednosti. U drugoj polovini 2021. prodaja je porasla sa 10
postotnih bodova (u poredjenju sa prvom polovinom godine) i dostigla 50 odsto.
Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo narudžbinama modela Megane
Conquest u Evropi. Od početka prodaje u junu 2021. zabeleženo je više od 60.000
narudžbina, a isporučeno je više od 42.000 primeraka ovog modela. Inovativni
pogon E-TECH nastavlja da ispunjava i premašuje očekivanja kupaca, zahvaljujući
čemu čini 56 % prodaje.
Renault potvrđuje svoju globalnu
strategiju
Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 % prodaje (+2 postotna boda u
odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na profitu. Renault obnavlja vodeći položaj
na evropskom tržištu LKV-a (15,7 % bez pick-upova) zahvaljujući uspešnom
lansiranju modela Express Van i Kangoo Van. Novi Kangoo Van može da se pohvali
titulom međunarodnog kombija godine za 2022. Snažna i unosna baza koju je Renault
izgradio 2021. godine pomogla je da se ubrza rast marke u području
elektrifikacije i C-segmentu, što dokazuju i dva nova modela: novi Megane
E-Tech 100% Electric i novi Austral koje će Renault predstaviti 2022.
Renault potvrđuje brzi zaokret
prema tržištu elektrifikovanih vozila
Renault potvrđuje svoju brzu preorijentaciju na elektrifikovana vozila
impresivnim rastom udela prodaje električnih i hibridnih vozila od +52 % u
segmentu putničkih vozila u Evropi.
Verzije E-TECH čine 30 odsto prodaje Renaultovih putničkih vozila u
Evropi u 2021., na tržištu koje čini 26 % ukupne prodaje. U Evropi se
Renault smestio na pobedničko postolje u segmentu električnih vozila - u
Francuskoj je prvi, u Italiji drugi, a u Nemačkoj treći. Predstavljen 2012.
godine, Renault Zoe zadržao je snažan tržišni položaj u segmentu električnih
vozila, najprodavaniji je model u Francuskoj i drugi najprodavaniji u Evropi.
Renault beleži odlične rezultate i u prodaji hibridnih putničkih vozila - Clio
19, Captur 24, Megane Conquest 56 odsto.
Vrednost na prvom mestu
I dalje se oseća uticaj pandemije COVID-19 i nedostatka komponenti na
tržištu pa je Renault odlučio da primeni selektivnu prodajnu politiku. Na
svetskom nivou je prodato 1.751.089 vozila (-6,7 % u odnosu na 2020.) sa
tržišnim udelom od 4,7 odsto (-0,6 postotnih bodova u odnosu na 2020. na
tržištu koje ne uključuje Kinu i Severnu Ameriku). U Evropi je Renault ostvario
tržišni udeo od 7,1 odsto (-0,7 postotnih bodova) sa 984.784 prodatih
vozila. Renault je 2021. uspostavio strategiju miksa ponude i optimizacije
cena. Prodajni miks putničkih vozila je ostvario rast od +11 postotnih bodova
između prve polovine 2021. (40 odsto) i druge polovine godine (50 %),
uz više neto prihode po vozilu.
Renault se fokusirao na strategiju „vrednost pre količine“. To je
započelo i pre nedostataka zaliha uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19 i
predstavlja pravi napredak u razvoju strategije cene i prodajnog miksa. Za veće
neto prihode po vozilu su zaslužna dva faktora: prodajni udeo tehnologije E-TECH
i prodajni udeo bogatije opremljenih verzija modela Megane Conquest (verzija RS
Line čini 49 odsto prodaje u Evropi, a verzije Intens i RS Line zajedno
čak 86 odsto prodaje). Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo
prodajom novog Megane Conquesta. Od izlaska na evropsko tržište u junu je
prodat u više u od 60.000 primeraka, od čega 56 odsto sa pogonom
E-TECH. Udeo vozila C-segmenta u
Renaultovoj ukupnoj prodaji putničkih vozila porastao je sa 22 odsto na
25 odsto.
Renault potvrđuje svoju globalnu
strategiju
Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 odsto prodaje (+2 postotna
boda u odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na dobit. Novi Renault Duster je
doprineo uspehu naše strategije snažnim prodajnim rezultatima: 41.000 vozila u
Rusiji (+31 odsto), 22.000 u Brazilu (+15 odsto u odnosu na 2020.),
6200 u Meksiku (+55 odsto) i 9100 u Kolumbiji (+34 odsto). U Indiji
je veliki uspeh ostvario novi Renault Kiger sa 29.000 prodatih primeraka. Sa
30 % udela u prodaji Renaultovih vozila, Kiger potvrđuje ispravnost
Renaultove strategije prodaje skupljih vozila na ovom tržištu. Renault je
ponovo osvojio mesto najvećeg proizvođača LKV-a u Evropi (bez pick-upova) sa
nekoliko uspešnih lansiranja modela. Našim kupcima dostupni su potpuno novi
modeli LKV-a - novi Express Van i Kangoo Van.
Organizatori nagrade „Međunarodni kombi godine” krunisali su novi Kangoo
Van titulom međunarodnog kombija za 2022. i time odali veliko priznanje
Renaultovom odeljenju za laka komercijalna vozila.
U Evropi je tržišni udeo na tržištu LKV-a dostigao 15,7 odsto (+1
postotnih bod u odnosu na 2020. bez pick-upova). Renault je prvi u segmentu
malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija. Renault ostaje
neprikosnoveni predvodnik u prodaji LKV-a u Francuskoj sa tržišnim udelom od
28,8 odsto zahvaljujući 124.700 prodatih primeraka svojih uspešnih modela:
Renault Master, Renault Trafic i Renault Kangoo Van. Renaultov viši
potpredsednik odeljenja prodaje i operacija Fabrice Cambolive je izjavio:
Fabrice Cambolive
-Zahvaljujem našim poslovnim partnerima i prodajnim timovima na
ostvarenju impresivnih rezultata uprkos teškim uslovima. Renault je uspeo da
ostvari trećinu prodaje verzija E-TECH i polovinu prodaje privatnim kupcima.
Odličan uspeh u 2021. Renault će iskoristiti za izgradnju puta prema ponovnom
osvajanju C-segmenta u 2022., čemu će doprineti lansiranje novog Megane E-Tech
100% Electric i novog Australa. U 2022.
smo spremni da odemo i korak dalje zahvaljujući snažnom portfoliju proizvoda i
pristupu poslovanju - rekao je Renaultov viši potpredsednik odeljenja prodaje i
operacija Fabrice Cambolive.
Komentari(0)