Vozač Unitraga pobednik Nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji
Završeno prvo Nacionalno takmičenje u ekonomičnoj vožnji kamiona. Titula sa „najlakšom nogom na gasu“ otišla u Užice
Prosečnom potrošnjom od samo 22,2 litra na pređenih 100 kilometara, vozač kompanije Unitrag iz Užica, Budimir Šišaković (55), osvojio je prvo mesto u takmičenju u ekonomičnoj vožnji Renault kamiona, koje je, prvi put ove godine, organizovano i u Srbiji.
Šišaković je pobedom na finalnom nacionalnom takmičenju
profesionalnih vozača Optifuel Challenge, koje je održano u Novim Banovcima, u
centralnom prodajno-servisnom kompleksu Renault Trucks kamiona za Srbiju,
stekao pravo učešća na svetskom finalu, koje se u oktobru održava u Španiji. Pravo
učešća na nacionalnom finalu stekla su petorica vozača
iz dve kompanije - četvorica iz užičkog Unitraga i vozač kompanije Transport
Mršević iz Niša. Pred svima je bio isti zadatak, da za upravljačem Renault
Truck tegljača najnovije generacije, u normalnom saobraćaju, uz poštovanje
zadatog vremena i striktno poštovanje svih propisa, što ekonomičnije savladaju
kružnu deonicu dužine dvadesetak kilometara.
Najpažljivi i sa „najlakšom nogom na gasu“ bio
je Budimir Šišaković, vozač sa dvanaestogodišnjim profesionalnim iskustvom u
upravljanju teškim kamionima. Drugo mesto je pripalo njegovom kolegi iz iste
kompanije, Miloradu Jevremoviću, sa takođe odličnim prosekom od 22,4 l/100 km. I trećeplasirani učesnik nacionalnog finala je iz užičkog Unitraga - Darko
Tanasković sa prosečnom potrošnjom od 24,1 l/100 km.
- Višegodišnje vozačko iskustvo, ali i posebna stimulacija
za one koji ekonomično upravljaju Unitragovim vozilima su svakako doprineli
odličnim rezultatima koje su postigla trojica naših vozača - rekao je na skupu
Dejan Ljubičić, direktor transporta u kompaniji iz Užica, u kojoj 85 odsto
transportne flote čine Renault Trucks tegljači.
Nakon teorijskog dela, popunjavanja upitnika sa devet
pitanja o Renault Trucks vozilima i ekonomičnoj vožnji, petorica učesnika u
nacionalnom finalu su upravljala identičnim „ansamblom“ - tegljačem Renault
Trucks iz nove serije T, sa 11-litarskim motorom od 439 KS, automatizovanim
menjačem, programom za ekonomičnu vožnju Eco Cruise Control i srednjom kabinom
sa dva ležaja za koji je bila priključena opterećena poluprikolica renomiranog
nemačkog proizvođača Kögel, koji je bio zvaničan partner u organizaciji prvog „izazova“
u Srbiji. Ukupna masa vučnog voza je iznosila 30 tona.
- Prvo takmičenje Optifjul Izazov u Srbiji je
organizovano na nešto drugačiji način nego u ostalim državama. Kompanija
Renault Trucks Srbija je odabrala nekoliko većih korisnika-kupaca Renault
Trucks vozila u kojima je uz pomoć modernih telemetrijskih uređaja i GPS-a
određeno vreme nadzirana ekonomičnost u upravljanju, odnosno uobičajena vožnja
nekoliko odabranih vozača - kaže Slobodan Vučić, direktor Renault Trucks
Commercial za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Crnu Gori i Albaniju.
- Nakon dve nedelje tog monitoringa,
profesionalni trener iz Renault Trucks Srbija je za te vozače održao obuku,
kada im je saopšteno da su odabrani za kvalifikacije. U drugom krugu od 15
dana, u normalnim eksploatacionim uslovima, ponovo je nadzirana prosečna
potrošnja. Petorica vozača koji su, na osnovu sedam parametara, vozili
najkvalitetnije i postigli najnižu potrošnju kvalifikovala su se za nacionalno
finale - objašnjava Vučić.
Tokom dvomesečnih kvalifikacija 46
profesionalnih vozača iz 12 srpskih
kompanija je za upravljačem Renault kamiona ukupno prevalilo više od 860.000 kilometara,
uz prosečnu potrošnju od 27,4 litara na pređenih 100 kilometara.
Uz učešće na svetskom finalu, pobedniku
nacionalnog finala pripala je vredna nagrada, i to 500 evra u dinarskoj
protivvrednosti za kupovinu nekog od artikala iz asortimana prodavnice Renault
Trucks Official Merchandise Shop, dok je kompaniji Unitrag dobila vaučer u
dinarskoj protivvrednosti od 1.000 evra za kupovinu delova i servisa u
ovlašćenim Renault Trucks servisima u Srbiji. Nagrađeni su i takmičari koji su
osvojili drugo i treće mesto, kao i kompanija u kojoj su zaposleni.
U takmičenju u ekonomičnoj vožnji, koje, počev od 2012. godine, već četvrti put organizuje kompanija
Renault Trucks, ove godine učestvuje više od 2.500 vozača iz celog
sveta, i to iz 31 države - Alžir, Nemačka, Austrija, Belgija, Bugarska, Čile,
Hrvatska, Španija, Estonija, Francuska, Finska, Mađarska, Izrael, Italija,
Letonija, Litvanija, Luksemburg, Maroko, Norveška, Holandija, Poljska,
Portugalija, Češka republika, Rumunija, Velika Britanija, Srbija, Slovačka,
Slovenija, Švajcarska, Tunis i Ukrajina.
Najbolji vozači u ekonomičnoj vožnji iz svake od
31 države odmeriće svoje snage na velikom međunarodnom finalnom takmičenju u
oktobru 2017. godine. Završno takmičenje će biti podeljeno u dva dela. Učesnici
prvo popunjavaju upitnik kojim se testira njihovo poznavanje ekonomične vožnje,
nakon čega sledi test vožnja na otvorenom putu kamionom Renault Trucks T
Optifuel, u trajanju od 40 minuta. Pobednik će biti vozač koji potroši najmanje
goriva, bez ugrožavanja komercijalne brzine.
Na takmičarska vozila za nacionalna i svetsko finale ugrađena je većina najnovijih naprednih rešenja za smanjenje potrošnje goriva. Recimo, aerodnimična oprema obuhvata dodatke kao što su krovni i bočni usmerivači vazduha, bočni štitnici i produžeci štitnika. Vozila na svetskom finalu će pokretati 13-litarski Euro VI Step C motori sa sistemom ubrizgavanja common rail, a ona mogu biti opremljena i prekidačem za režim snage, eko-regulatorom stalne brzine kretanja sa Optirollom (kontrolisan režim slobodnog hoda), vazdušnim kompresorom koji može da se isključi, pumpom u servo mehanizmu upravljača sa promenljivim režimom rada, kao i automatskim zaustavljanjem rada motora. Najnovija generacija ovih kamiona ima i Optivision regulator za predviđanje optimalne brzine, koji koristi GPS vezu da bi, prema topografiji puta, prilagodio promenu stepena prenosa, ubrzanje i brzinu kretanja.
Komentari(0)