Vozač Unitraga pobednik Nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji

Završeno prvo Nacionalno takmičenje u ekonomičnoj vožnji kamiona. Titula sa „najlakšom nogom na gasu“ otišla u Užice





Prosečnom potrošnjom od samo 22,2 litra na pređenih 100 kilometara, vozač kompanije Unitrag iz Užica, Budimir Šišaković (55), osvojio je prvo mesto u takmičenju u ekonomičnoj vožnji Renault kamiona, koje je, prvi put ove godine, organizovano i u Srbiji.

Šišaković je pobedom na finalnom nacionalnom takmičenju profesionalnih vozača Optifuel Challenge, koje je održano u Novim Banovcima, u centralnom prodajno-servisnom kompleksu Renault Trucks kamiona za Srbiju, stekao pravo učešća na svetskom finalu, koje se u oktobru održava u Španiji. Pravo učešća na nacionalnom finalu stekla su petorica vozača iz dve kompanije - četvorica iz užičkog Unitraga i vozač kompanije Transport Mršević iz Niša. Pred svima je bio isti zadatak, da za upravljačem Renault Truck tegljača najnovije generacije, u normalnom saobraćaju, uz poštovanje zadatog vremena i striktno poštovanje svih propisa, što ekonomičnije savladaju kružnu deonicu dužine dvadesetak kilometara.

Najpažljivi i sa „najlakšom nogom na gasu“ bio je Budimir Šišaković, vozač sa dvanaestogodišnjim profesionalnim iskustvom u upravljanju teškim kamionima. Drugo mesto je pripalo njegovom kolegi iz iste kompanije, Miloradu Jevremoviću, sa takođe odličnim prosekom od 22,4 l/100 km. I trećeplasirani učesnik nacionalnog finala je iz užičkog Unitraga - Darko Tanasković sa prosečnom potrošnjom od 24,1 l/100 km.

- Višegodišnje vozačko iskustvo, ali i posebna stimulacija za one koji ekonomično upravljaju Unitragovim vozilima su svakako doprineli odličnim rezultatima koje su postigla trojica naših vozača - rekao je na skupu Dejan Ljubičić, direktor transporta u kompaniji iz Užica, u kojoj 85 odsto transportne flote čine Renault Trucks tegljači.

Nakon teorijskog dela, popunjavanja upitnika sa devet pitanja o Renault Trucks vozilima i ekonomičnoj vožnji, petorica učesnika u nacionalnom finalu su upravljala identičnim „ansamblom“ - tegljačem Renault Trucks iz nove serije T, sa 11-litarskim motorom od 439 KS, automatizovanim menjačem, programom za ekonomičnu vožnju Eco Cruise Control i srednjom kabinom sa dva ležaja za koji je bila priključena opterećena poluprikolica renomiranog nemačkog proizvođača Kögel, koji je bio zvaničan partner u organizaciji prvog „izazova“ u Srbiji. Ukupna masa vučnog voza je iznosila 30 tona.

- Prvo takmičenje Optifjul Izazov u Srbiji je organizovano na nešto drugačiji način nego u ostalim državama. Kompanija Renault Trucks Srbija je odabrala nekoliko većih korisnika-kupaca Renault Trucks vozila u kojima je uz pomoć modernih telemetrijskih uređaja i GPS-a određeno vreme nadzirana ekonomičnost u upravljanju, odnosno uobičajena vožnja nekoliko odabranih vozača - kaže Slobodan Vučić, direktor Renault Trucks Commercial za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Crnu Gori i Albaniju.

- Nakon dve nedelje tog monitoringa, profesionalni trener iz Renault Trucks Srbija je za te vozače održao obuku, kada im je saopšteno da su odabrani za kvalifikacije. U drugom krugu od 15 dana, u normalnim eksploatacionim uslovima, ponovo je nadzirana prosečna potrošnja. Petorica vozača koji su, na osnovu sedam parametara, vozili najkvalitetnije i postigli najnižu potrošnju kvalifikovala su se za nacionalno finale - objašnjava Vučić.

Tokom dvomesečnih kvalifikacija 46 profesionalnih vozača iz 12 srpskih kompanija je za upravljačem Renault kamiona ukupno prevalilo više od 860.000 kilometara, uz prosečnu potrošnju od 27,4 litara na pređenih 100 kilometara.

Uz učešće na svetskom finalu, pobedniku nacionalnog finala pripala je vredna nagrada, i to 500 evra u dinarskoj protivvrednosti za kupovinu nekog od artikala iz asortimana prodavnice Renault Trucks Official Merchandise Shop, dok je kompaniji Unitrag dobila vaučer u dinarskoj protivvrednosti od 1.000 evra za kupovinu delova i servisa u ovlašćenim Renault Trucks servisima u Srbiji. Nagrađeni su i takmičari koji su osvojili drugo i treće mesto, kao i kompanija u kojoj su zaposleni.

U takmičenju u ekonomičnoj vožnji, koje, počev od 2012. godine, već četvrti put organizuje kompanija Renault Trucks, ove godine učestvuje više od 2.500 vozača iz celog sveta, i to iz 31 države - Alžir, Nemačka, Austrija, Belgija, Bugarska, Čile, Hrvatska, Španija, Estonija, Francuska, Finska, Mađarska, Izrael, Italija, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Maroko, Norveška, Holandija, Poljska, Portugalija, Češka republika, Rumunija, Velika Britanija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Švajcarska, Tunis i Ukrajina.

Najbolji vozači u ekonomičnoj vožnji iz svake od 31 države odmeriće svoje snage na velikom međunarodnom finalnom takmičenju u oktobru 2017. godine. Završno takmičenje će biti podeljeno u dva dela. Učesnici prvo popunjavaju upitnik kojim se testira njihovo poznavanje ekonomične vožnje, nakon čega sledi test vožnja na otvorenom putu kamionom Renault Trucks T Optifuel, u trajanju od 40 minuta. Pobednik će biti vozač koji potroši najmanje goriva, bez ugrožavanja komercijalne brzine.

Na takmičarska vozila za nacionalna i svetsko finale ugrađena je većina najnovijih naprednih rešenja za smanjenje potrošnje goriva. Recimo, aerodnimična oprema obuhvata dodatke kao što su krovni i bočni usmerivači vazduha, bočni štitnici i produžeci štitnika. Vozila na svetskom finalu će pokretati 13-litarski Euro VI Step C motori sa sistemom ubrizgavanja common rail, a ona mogu biti opremljena i prekidačem za režim snage, eko-regulatorom stalne brzine kretanja sa Optirollom (kontrolisan režim slobodnog hoda), vazdušnim kompresorom koji može da se isključi, pumpom u servo mehanizmu upravljača sa promenljivim režimom rada, kao i automatskim zaustavljanjem rada motora. Najnovija generacija ovih kamiona ima i Optivision regulator za predviđanje optimalne brzine, koji koristi GPS vezu da bi, prema topografiji puta, prilagodio promenu stepena prenosa, ubrzanje i brzinu kretanja.

Komentari(0)

sortiraj