Sa dobrim genima EQS-a - Novi EQE
Samo nekoliko meseci nakon lansiranja EQS modela, Mercedes-EQ već predstavlja sledeći model zasnovan na električnoj arhitekturi razvijenoj posebno za električna vozila, novi EQE
Sportska, poslovna limuzina nudi sve bitne funkcije EQS-a u malo kompaktnijem formatu. Prilikom lansiranja na tržište, asortiman modela inicijalno sadrži dve varijante - EQE 350 sa 215 kV, kao i drugi model. U planu su performance varijante do preko 500 kV. Proizvodnja EQE modela odvija se na dve lokacije globalne proizvodne mreže Mercedes-Benz Cars, u nemačkoj fabrici Mercedes-Benz u Bremenu za globalno tržište i u nemačko-kineskom zajedničkom ulaganju BBAC u Pekingu za lokalno tržište.
U poređenju sa luksuznim EQS-om, EQE je još moderniji, sa
nešto kraćim međuosovinskim rastojanjem, kraćim prepustima i sa više uvučenim
bokovima - prenosi koncept poslovne limuzine budućnosti. Filozofija Sensual
Purity ogleda se u izdašno modeliranim površinama, smanjenim spojevima i
bešavnim prelazima (seamless dizajn). Prepusti i prednji deo su kratki, zadnji
deo daje dinamičan naglasak oštrim zadnjim spojlerom. U ravni sa spoljnom
ivicom karoserije, točkovi od 19 do 21 inča, zajedno sa izraženo snažnim
bokovima, daju modelu EQE atletski karakter. U spoljnim dimenzijama
(dužina/širina/visina: 4946/1961/1512 milimetara), EQE je uporediv sa CLS
modelom. Kao i ovaj drugi, ima fiksno zadnje staklo i poklopac prtljažnika.
Unutrašnje dimenzije čak i očigledno premašuju dimenzije današnje E-Klase
(serija modela 213), npr. prostor za ramena napred (plus 27 mm) ili unutrašnja
dužina (plus 80 mm).
Nekonvencionalan dizajn
enterijera i velika udobnost u radu
Sa opciono dostupnim MBUX Hyperscreen-om, cela instrument
tabla je jedan, vrhunski široki ekran. Ovo određuje estetiku čitavog kokpita i
unutrašnjosti. Ekrani visoke rezolucije naizgled se besprekorno spajaju pod
zajedničkim staklenim poklopcem. Grafički izgled njihovog MBUX sadržaja
savršeno je usklađen. MBUX Hyperscreen je integrisan u instrument tablu na
minimalistički način.
OLED ekran za suvozača od 12,3-inči daje im sopstveni ekran i
kontrolnu oblast. U Evropi je putniku dozvoljeno da gleda dinamičan sadržaj,
poput video zapisa, televizije ili interneta, čak i dok je u pokretu. To je
zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na
kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, ona se automatski
zatamnjuje za određeni sadržaj. Otvor za ventilaciju se prostire po celoj
širini na vrhu i istovremeno je vrlo tanak. Ove ekstremne proporcije, zajedno
sa staklenim talasom MBUX Hyperscreen-a, stvaraju avangardnu arhitekturu
kokpita. Bočni otvori za ventilaciju imaju dizajn turbine.
Najnovija generacija MBUX sistema, nedavno predstavljena u
EQS modelu, takođe se nalazi i u EQE modelu. S prilagodljivim softverom,
koncept kontrole i prikaza u potpunosti se prilagođava korisniku i daje
personalizirane predloge za brojne infotejnment, funkcije komfora i funkcije
vozila. Sa dizajnom nultog sloja, korisnik ne mora da se kreće kroz podmenije ili
daje glasovne komande. Najvažnije aplikacije se situaciono i kontekstualno nude
na najvišem nivou u vidnom polju. Na ovaj način, vozač EQE-a je oslobođen
određenih radnih koraka.
Efikasan pogonski
sistem
Prvi će na tržištu biti predstavljen EQE 350 sa 215 kW. Druge
verzije će uslediti. Svi EQE modeli imaju električni pogonski sklop (eATS) na
zadnjoj osovini. Kasnije verzije sa 4MATIC-om takođe su opremljene eATS-om na
prednjoj osovini. Elektromotori su sinhroni motori sa stalnom pobudom (PSM). Sa
PSM-om, rotor motora naizmenične struje opremljen je stalnim magnetima i stoga
ne mora da se dodatno napaja. Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustinu
snage, visoku efikasnost i visoku postojanost snage. Motor na zadnjoj osovini
je posebno snažan zbog svog šestofaznog dizajna: ima dva namotaja sa po tri
faze.
U EQE modleu, litijum-jonska baterija se sastoji od deset
modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kW. Inovativni softver za
upravljanje baterijom, razvijen interno, omogućava ažuriranje bežičnim putem
(OTA). Na ovaj način, upravljanje energijom EQE-a ostaje ažurirano tokom
čitavog životnog ciklusa. U slučaju baterije, veliki korak je postignut u
smislu održivosti ćelijske hemije: optimizovani aktivni materijal sastoji se
od nikla, kobalta i mangana u odnosu 8: 1: 1. Time se smanjuje sadržaj kobalta
na manje od deset posto. Kontinuirana optimizacija mogućnosti recikliranja deo
je Mercedes-Benz holističke strategije po pitanju baterija.
Dosledno visoke performanse i više ubrzanja bez pada snage
karakterišu filozofiju pogona modela EQE. Ovo uključuje sofisticirani termički
koncept i nekoliko varijanti obnavljanja energije pomoću rekuperacije. U ovom
procesu, visokonaponska baterija se puni pretvaranjem mehaničkog rotacionog
kretanja u električnu energiju tokom prekoračenja ili kočenja. Vozač može ručno
izabrati usporavanje u tri faze (D+, D, D-), kao i funkciju jedrenja pomoću
ručica za prebacivanje iza volana. ECO Assist takođe nudi rekuperaciju
prilagođenu situaciji - usporavanje je toliko jako ili slabo da na kraju
rezultira najefikasnijim stilom vožnje. Ako je moguće, rekuperativno
usporavanje se takođe koristi za vozila koja su otkrivena unapred. To se dešava
čak i dok se ne zaustave, na primer na semaforima. Vozač za to ne mora
pritisnuti papučicu kočnice - doslovno vožnja sa jednom pedalom.
Navigacija sa funcijom Električne Inteligencije planira
najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na
osnovu brojnih faktora i, na primer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju
ili promenu stila vožnje. Ovo uključuje i vizualizacija u MBUX infotejment
sistemu koja pokazuje da li je raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za
povratak na početnu tačku bez punjenja.
Visoka udobnost pri
buci i vibracijama, zvučni doživljaj kao kontrast
Kao limuzina sa poklopcem prtljažnika, koncept EQE modela je
dobro opremljen da ponudi visok nivo komfora NVH (buka, vibracije, grubost).
Tome doprinose brojne mere. U električnim pogonskim sklopovima (eATS), magneti
su raspoređeni unutar rotora na način optimizovan za NVH (poznat kao „rezanje
lima“). Osim toga, eATS-i imaju specijalnu prostirku od pene svuda okolo kao
NVH pokrivač. Poklopac pretvarača je sendvič konstrukcije. EATS se dvostruko
odvaja od tela pomoću elastomernih ležajeva: Visoko efikasne komponente
opruge/mase pružaju kontinuiranu zvučnu izolaciju od poprečnog nosača ispod
vetrobrana do poda prtljažnika. Akustične pene se ubacuju u mnoge nosače tokom
konstrukcije u beloj boji.
Po želji, vožnja u EQE modelu ipak može postati akustično
iskustvo: Ako je Burmester® surround zvučni sistem ugrađen, EQE ima dva zvučna
okruženja: Silver Vaves i Vivid Fluk. Silver Vaves je čulni i čist zvuk.
Namenjen ljubiteljima električnih vozila, Vivid Fluk je kristalni, sintetički,
ali ljudski topao. Mogu se izabrati ili isključiti kao zvučni doživljaji na
centralnom ekranu. Dodatno zvučno okruženje, Roaring Pulse, može se aktivirati
putem bežičnog ažuriranja. Ovo zvučno iskustvo podseća na moćne mašine,
zvučno je i ekstrovertirtno.
Vazdušno oslanjanje i
upravljanje zadnjom osovinom kao opcije
Ogibljenje novog EQE modela, sa prednjim vešanjem sa četiri
veze i zadnjim vešanjem sa više veza, dizajnerski je blisko povezano sa novom
S-Klasom. Kao opcija, EQE je dostupan sa vazdušnim oslanjanjem AIRMATIC sa
adaptivnim sistemom prigušivanja ADS+. Sa upravljačem na zadnjoj osovini
(opcionalno dodatno), EQE se oseća upravljivo kao i kompaktni automobil u
gradu. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do deset stepeni. Krug okretanja
se smanjuje sa 12,5 na 10,7 metara sa upravljanjem zadnje osovine.
Nove funkcije vozila mogu se aktivirati putem bežične
tehnologije (OTA). Dostupno od lansiranja: dodatno iskustvo zvuka „Roaring
Pulse“, dva posebna režima vožnje za mlade vozače i uslužno osoblje, male igre,
kao i DIGITALNO SVETLO sa funkcijom projekcije i individualizacijom. U
Highlight modu, vozilo se predstavlja i ističe njegovu opremu - ovo aktivira
glasovni pomoćnik "Hey, Mercedes". Pored svetlosne animacije
"Digital Rain", DIGITAL LIGHT individualizacija uključuje i druge
animacije za povratak kući/odlazak poput "Brand Vorld". OTA funkcije
su dostupne u Mercedes me Store-u, a asortiman će se sukcesivno proširivati.
Praktično punjenje u
velikoj mreži za punjenje
Sa novom funkcijom Mercedes me Charge Plug & Charge, EQE
se može još pogodnije puniti na javnim stanicama koje podržavaju Plug &
Charge. Kada je kabl za punjenje priključen, proces punjenja počinje automatski,
nije potrebna dalja autentifikacija od strane kupca. Vozilo i stanica za
punjenje komuniciraju direktno preko kabla za punjenje. Štaviše, korisnici
usluge Mercedes me Charge i dalje imaju koristi od integrisane funkcije
plaćanja sa automatskim plaćanjem. Kupac bira željeni način plaćanja samo
jednom. Svaki proces naplate se tada automatski tereti - uključujući i
inostranstvo. Pojedinačni procesi naplate jasno su navedeni u mesečnoj fakturi.
Mercedes me Charge je jedna od najvećih mreža za punjenje na svetu: trenutno
postoji više od 530,000 AC i DC stanica za punjenje u 31 zemlji, od toga 200.000
u Evropi. Zahvaljujući visokokvalitetnim sertifikatima o poreklu, Mercedes-Benz
garantuje da se energija iz obnovljivih izvora energije dovodi u mrežu za
punjenje struje koja se dobija putem Mercedes me Charge-a.
Visok nivo pasivne i aktivne
sigurnosti
Principi integralne bezbednosti, posebno bezbednosti u
slučaju nesreća, primenjuju se bez obzira na platformu. Kao i svi drugi modeli
brenda Mercedes-Benz, EQE stoga ima krutu putničku ćeliju, posebne zone
deformacije i savremene sisteme za zadržavanje sa PRE-SAFE® sistemom. Činjenica
da je EQE zasnovan na potpuno električnoj arhitekturi takođe je otvorila nove
mogućnosti dizajna za njegov koncept bezbednosti. To je značilo, na primer, da
se može izabrati povoljno mesto za ugradnju baterije, u zaštićeno područje od
udara u donjem delu. Pored standardnih testova sudara, performanse automobila u
različitim situacijama sa dodatnim opterećenjem su proverene i opsežna
ispitivanja komponenti su izvedena na Vehicle Safety Technology Centre (TFS).
Najnovija generacija sistema pomoći pri vožnji uključuje
brojne funkcije podrške vozaču. Jedna nova funkcija je dodatno upozorenje na
mikro spavanje koje nudi ATTENTION ASSIST (zajedno sa MBUX Hypercreen-om). On
analizira pokrete kapaka vozača pomoću kamere na ekranu vozača. Displej za
pomoć unutar vozačevog ekrana prikazuje rad sistema za pomoć u vožnji u
razumljivom prikazu preko celog ekrana.
Markus Schafer
-Nakon modela EQS, EQE je već drugi model na našoj novoj
platformi za električna vozila luksuzne i premium klase. Ova brzina inovacija
pokazuje prednosti skalabilne arhitekture: S novim EQE modelom možemo brzo
ponuditi visoko-tehnička rešenja našeg električnog vodećeg modela EQS dostupna
široj grupi kupaca. A naša fleksibilnost proizvodnje dostiže nove visine sa EQE
modelom u fabrici u Bremenu, gde verzije za svetsko tržište silaze sa
proizvodne linije, još četiri modela su već u proizvodnji - kaže Markus Schafer,
član Borda menadžementa kompanija Daimler AG i COO of Mercedes-Benz Cars.
Britta Seeger
-Godina 2021. je izuzetno važna u našoj električnoj inicijativi:
sa modelima EQA, EQS, EQB i sada EQE, proslavili smo četiri svetske premijere
potpuno električnih putničkih automobila u Mercedes-Benz-u. Sa svojim
dinamičnim iskustvom u vožnji i sveobuhvatnim asortimanom Connected Usluge, EQE
savršeno odgovara željama savremene generacije kupaca. Pomirimo inovacije i
emocionalnost sa održivošću: uz Green Charging, aktivno doprinosimo smanjenju
emisije CO2. Osim toga, postoje brojne inteligentne funkcije koje olakšavaju
svakodnevni život našim klijentima. To uključuje Plug & Charge, na primer -
priključite i EQE se puni bez dodatne autentikacije ili registracije - rekla je
Britta Seeger, član Borda menadžmenta kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG,
odgovorna za Mercedes-Benz Cars Marketing and Sales.
Gorden Wagener
-Mercedes EQE je sledeća višenamenska, električna, luksuzna
limuzina sa tipičnim dizajnom s jednim lukom koji stvara brze linije i siluetu,
a kroz to i vrlo aerodinamičan i futuristički izgled. Sve ovo čini automobil
sjajnijim i zabavnijim, izvanrednijim i definiše sledeći nivo luksuza za brend
Mercedes-EQ - kaže Gorden Wagener, direktor dizajna Daimler Grupe.
Christoph Starzynski
-Brend Mercedes-EQ teži ambicioznom i jasnom cilju: mi ćemo graditi najodrživije i tehnički najnaprednije automobile na svetu. Uvođenjem odgovornih inovacija, pokrećemo promene. EQE je najnoviji primer ovoga - i on će dati snažan doprinos - objasnio je Christoph Starzynski, Vice President Product Vehicle Architecture & Head of Mercedes-EQ.
Komentari(0)