Seat Arona - Pravi razliku na putu
Seat Arona je prostrana, elegantna i praktična. Imali smo je na testu u verziji 1.0 TSI sa motorom snage od 115 KS, uparen sa odličnim sedmostepenim DSG menjačem
Model Arona pre svega se ističe modernim linijama i dobar je saputnik kada su u pitanju duža putovanja. Njegova fino ukrojena spoljašnjost, kao i izuzetno jednostavna unutrašnjost dokazuju da će se za prave automobilske sladokusce ovaj četvorotočkaš u narednim godinama zadržati na visokoj lestvici kada su u pitanju gradska krosover vozila. Ima jaku konkurenciju, ali proizvođač se maksimalno potrudio da kvalitetom namami mnoge buduće vlasnike i ne da im mnogo prostora za razmišljanje da kupe drugo vozilo.
Prtljažni prostor od 400 litara
Krenuli bi od njegovih dimenzija!
Dugačak je 4,13 metara, širok 1,78, u visinu se proteže na 1,55, a
međuosovinsko rastojanje je 2,56 metara. Što se tiče prtljažnog prostora ima
finih 400 litara, sasvim dovoljno za dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica.
Međutim, ukoliko želite da prenesete neke osrednje gabaritne stvari, tada
možete oboriti zadnju klupu i dobiti odličnih 1.280 litara. Što je svakako
jedan od aduta kada je u pitanju ovaj četvorotočkaš. Na “litražu” dodajemo i
unutrašnje pregrade za odlaganje sitnica. Ima ih sasvim dovoljno za sve putnike
u vozilu. U prtljažni prostor se sklopljena dečija kolica postavljaju bez
problema, pa možemo reći da pored skladnih dimenzija možemo ga svrstati kao
"momačko-devojački" automobil, ali možemo reći da je i odličan član
jedne četvoročlane porodice.
Moderna spoljašnjost
Njegova spoljašnjost je moderna sa
oštrim i jasnim linijma kako napred tako i pozadi. Ovaj model je konstruisan na
MQB A0 mehaničkoj platformi, koju deli sa modelom Ibiza. Iz Seata kažu da full
LED farovi i LED zadnja svetla pomažu da vidite i budete viđeni. I jeste tako.
Svetla su izuzetno precizna, jasno postavljena kako bi se isticala na vozilu.
Fino su integrisana u karoseriju i ovom modelu daju upečatljiv, savremen i “mladalački”
izgled. Ima krupne i široke lukove iznad točkova. Branici su fino ukrojeni i
sve zajedno daju ovom vozilu robustan izgled, pogotovo kada se doda da je od
"patosa" podignut 19 centimetara. Dizajn bočnih strana dodatno
naglašava njegovu zanimljivu pojavu - prednji kraj vozila je uzdignut, a u
kombinaciji sa blago nagnutim zadnjim krajem ima izuzetno prijatan stil.
Sedišta udobna za duža putovanja
Zbog svojih dimenzija ulazak i
izlazak je makismalno prostran. Međutim, kada okrenete ključ, iskustvo u vožnji
prelazi na potpuno drugi nivo. Izuzetno je zanimljiv za vožnju, ima povišeno
sedenje, maksimalno je upravljiv, dok motor i automatski menjač su potpuno
usaglašeni, skoro pa perfektni. Kada je u pitanju komfor u vozilu, može se reći
da ga ima u velikoj meri. Sedišta su dovoljno široka i malo tvrđa, taman toliko
kako bi bila prijatna za duža putovanja. Zadnja klupa je isto prostrana. Ima
dovoljno mesta za glavu, ruke i kolena putnika visine do 185 centimetara.
Odlična arhitektura unutrašnjosti
Unutrašnja arhitektura je jasno
vidljiva sa strogo horizontalnom orijentacijom. Sve je jednostavno i uredno “skockano”.
Vozaču je bukvalno sve nadohvat ruke, toliko da mu u svakom trenutku
bezbednost, kako za sebe, tako za sve putnike u vozilu, bude na prvom mestu.
Pre svega vozač ima odličnu preglednost kako napred tako i pozadi, ali moramo
dodati i ostali putnici u svom prostoru uživaju u ovoj blagodeti. Fino izvajana
instrument tabla daje sportski ambijent u vozilu. Pregledna i jednostavna za
upravljanje. Kao dodatnu poslasticu ovaj Seatov model ima osmoinčni ekran
osetljiv na dodir koji izgleda i daje informacije kao "najveća biblioteka".
Novi sistem za informacije i zabavu prvo su osveženje raskoši boja!
Ono što nam se jako svidelo jeste da
je proizvođač iza volana ostavio staru dobru klasičnu analognu instrument
tablu, gde pri dodavanju gasa još uvek možete uživati u dobrom starom “cajgeru”.
U svakom trenutku na tom delu vozila mogu da vam se prikažu svi bitni parametri,
i to od potrošnje goriva do sledećeg servisa. Međutim, centralni ekran osetljiv
na dodir je maksimalno digitalizovan i perfektno dizajniran. Raspored na
centalnom ekranu, koji se nalazi na središnjem delu table, je odlično
dizajniran kako bi omogućio više informacija na racionalniji način. Sve
neophodne informacije su na jednom mestu, postavljene u deset polja i ima
potpuno jasan raspored sa optimizovanom grafikom na osnovu vidžeta. Jednim
dodirom automatski vam se vraća istog momenta brza povratna željena
informacija, što je jako dobro kada je u pitanju bezbednost i brzo podizanje i spuštanje
pogleda vozača ka ekranu. Ispod ovog modernog TFT ekrana se nalaze komande za
sistem klimatizacije.
Dinamičan i upravljiv
Iako povišen vozna dinamika za ovaj
tip automobila je više nego prijatna. Sve pohvale idu i na račun upravljača
koji je pri malim brzinama vrlo lagan i daje visok nivo okretnosti, dok je pri
većim brzinama vrlo precizan i čvrst. Uliva sigurnost tokom spore ili brze
vožnje. Maksimalno je izbalansiran što bi se reklo “na sva četiri točka”. Arona
je izuzetno laka za parkiranje. Kamera za kretanje unazad prikazuje putanju na
prednjoj konzoli, a Park Assist završava ceo proces. Zvučna izolacija je
urađena jako kvalitetno, pa u dobroj muzici možete uživati i na minimalnoj
snazi zvuka.
Agregat 1.0 TSI sa 115 KS
Kao što smo rekli u najavi teksta
model Seat Arona, u paketu opreme Style, ispod haube je bio upakovan odličan
torcilindrični 1.0 TSI agregat sa maksimalnom snagom od 115 KS. Motor je uparen
sa proverenim sedmostepenim DSG menjačem i dvostrukim kvačilom. Kada su u
pitanju agregat i automatski menjač kod Arone je jako teško da budete blagi
prema papučici gasa. Jednostavno ovaj model želi i traži da ga žustrije vozite.
Vožnja sa DSG menjačem je zagarantovana na bilo kojoj podlozi da “drajverišete”.
Vozača izuzetno raduje i izvlači osmeh
na lice svaki put kada upalite motor i ručicu menjača stavite u "D"
prostor i stisnete papučicu gasa na maksimum. Tada ovaj dasa želi da vam pokaže
od čega je satkano njegovo srce, a ono je hrabro, jako i udara “200” na sat!
Kao neki kvalitetni i skupi sat sa odličnim mehanizmom, a kod Arone zvani menjač
i motor, osiguravaju vrhunsku bezbednost i izuzetno glatku vožnju. Iako ima sve
ono što bi se zvala sportska vožnja, ovaj automobil treba doživeti kao
četvorotočkaša koji se vozi srcem i sa normalnom vožnjim, bez zapinjanja. Jako
bitno kod njega jeste da je dovoljno snažan kada je u pitanju preticanje vozila
koja se nalaze ispred njega.
Benzinski agregati i tri vrste menjača
Naglašavamo da ukoliko želite da pri
kupovini Seat Arone odaberete drugi tip menjača, pored automatskog, možete
birati između manuelnog petostepenog i šestostepenog stepena prenosa. Za motore
dodajemo da ispod haube se ne mogu naći dizel agregati! U Seat Aronu se
postavljaju samo benzinski motori, i to 1.0, kao i 1.5 TSI sa maksimalnom
snagom u rasponu od 95 do 150 KS. Ono što treba svakako napomenuti, ukoliko
želite da Aronu “terate” na neke jače van asfaltne podloge ovo vozilo nije
predviđeno za takav vid vožnje. Iako je znatno povišeno od tla pogon na sva
četiri točka se u njega ne ugrađuje.
Odlična potrošnja i pri punom gasu
Na veliku žalost pumpadžija ovaj
model nećete baš videti puno na benzinskim stanicama! Iznenađenje je svakako
njegova potrošnja. Pri brzini do 110 km/h na otvorenom putu potrošnju benzina
smo uspeli da svedemo na odličnih 4,8 litara, dok je i u gradskoj vožnji ovaj
agregat štedljiv. Na našem testu i najvećoj saobraćajnoj gužvi u Beogradu
potrošnja “vatrene vodice” iz rezervoara nije prelazila 6,9 litara. Napominjemo
da u dobrom delu vožnje na testu nismo bili lagani prema gasu, pa tako
poštujući sve saobraćajne propise, potrošnja se sigurno može spustiti za koji
procenat niže. Makismalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 180 km/h,
a ubrzanje do stotke je bilo za 11 sekundi. Cena Seat Arone u zavisnosti od
paketa opreme kod nas se prodaje od 17.711 do 25.141 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.0 TSI
Snaga 115 KS
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 4,8 - 6,9l
Maksimalna brzina 180 km/h
Cena od 17.711 do 25.141 evra
Komentari(0)