Seat Arona - Pravi razliku na putu

Seat Arona je prostrana, elegantna i praktična. Imali smo je na testu u verziji 1.0 TSI sa motorom snage od 115 KS, uparen sa odličnim sedmostepenim DSG menjačem

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Model Arona pre svega se ističe modernim linijama i dobar je saputnik kada su u pitanju duža putovanja. Njegova fino ukrojena spoljašnjost, kao i izuzetno jednostavna unutrašnjost dokazuju da će se za prave automobilske sladokusce ovaj četvorotočkaš u narednim godinama zadržati na visokoj lestvici kada su u pitanju gradska krosover vozila. Ima jaku konkurenciju, ali proizvođač se maksimalno potrudio da kvalitetom namami mnoge buduće vlasnike i ne da im mnogo prostora za razmišljanje da kupe drugo vozilo.

Prtljažni prostor od 400 litara

Krenuli bi od njegovih dimenzija! Dugačak je 4,13 metara, širok 1,78, u visinu se proteže na 1,55, a međuosovinsko rastojanje je 2,56 metara. Što se tiče prtljažnog prostora ima finih 400 litara, sasvim dovoljno za dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Međutim, ukoliko želite da prenesete neke osrednje gabaritne stvari, tada možete oboriti zadnju klupu i dobiti odličnih 1.280 litara. Što je svakako jedan od aduta kada je u pitanju ovaj četvorotočkaš. Na “litražu” dodajemo i unutrašnje pregrade za odlaganje sitnica. Ima ih sasvim dovoljno za sve putnike u vozilu. U prtljažni prostor se sklopljena dečija kolica postavljaju bez problema, pa možemo reći da pored skladnih dimenzija možemo ga svrstati kao "momačko-devojački" automobil, ali možemo reći da je i odličan član jedne četvoročlane porodice.

Moderna spoljašnjost

Njegova spoljašnjost je moderna sa oštrim i jasnim linijma kako napred tako i pozadi. Ovaj model je konstruisan na MQB A0 mehaničkoj platformi, koju deli sa modelom Ibiza. Iz Seata kažu da full LED farovi i LED zadnja svetla pomažu da vidite i budete viđeni. I jeste tako. Svetla su izuzetno precizna, jasno postavljena kako bi se isticala na vozilu. Fino su integrisana u karoseriju i ovom modelu daju upečatljiv, savremen i “mladalački” izgled. Ima krupne i široke lukove iznad točkova. Branici su fino ukrojeni i sve zajedno daju ovom vozilu robustan izgled, pogotovo kada se doda da je od "patosa" podignut 19 centimetara. Dizajn bočnih strana dodatno naglašava njegovu zanimljivu pojavu - prednji kraj vozila je uzdignut, a u kombinaciji sa blago nagnutim zadnjim krajem ima izuzetno prijatan stil.

Sedišta udobna za duža putovanja

Zbog svojih dimenzija ulazak i izlazak je makismalno prostran. Međutim, kada okrenete ključ, iskustvo u vožnji prelazi na potpuno drugi nivo. Izuzetno je zanimljiv za vožnju, ima povišeno sedenje, maksimalno je upravljiv, dok motor i automatski menjač su potpuno usaglašeni, skoro pa perfektni. Kada je u pitanju komfor u vozilu, može se reći da ga ima u velikoj meri. Sedišta su dovoljno široka i malo tvrđa, taman toliko kako bi bila prijatna za duža putovanja. Zadnja klupa je isto prostrana. Ima dovoljno mesta za glavu, ruke i kolena putnika visine do 185 centimetara.

Odlična arhitektura unutrašnjosti

Unutrašnja arhitektura je jasno vidljiva sa strogo horizontalnom orijentacijom. Sve je jednostavno i uredno “skockano”. Vozaču je bukvalno sve nadohvat ruke, toliko da mu u svakom trenutku bezbednost, kako za sebe, tako za sve putnike u vozilu, bude na prvom mestu. Pre svega vozač ima odličnu preglednost kako napred tako i pozadi, ali moramo dodati i ostali putnici u svom prostoru uživaju u ovoj blagodeti. Fino izvajana instrument tabla daje sportski ambijent u vozilu. Pregledna i jednostavna za upravljanje. Kao dodatnu poslasticu ovaj Seatov model ima osmoinčni ekran osetljiv na dodir koji izgleda i daje informacije kao "najveća biblioteka". Novi sistem za informacije i zabavu prvo su osveženje raskoši boja!

Ono što nam se jako svidelo jeste da je proizvođač iza volana ostavio staru dobru klasičnu analognu instrument tablu, gde pri dodavanju gasa još uvek možete uživati u dobrom starom “cajgeru”. U svakom trenutku na tom delu vozila mogu da vam se prikažu svi bitni parametri, i to od potrošnje goriva do sledećeg servisa. Međutim, centralni ekran osetljiv na dodir je maksimalno digitalizovan i perfektno dizajniran. Raspored na centalnom ekranu, koji se nalazi na središnjem delu table, je odlično dizajniran kako bi omogućio više informacija na racionalniji način. Sve neophodne informacije su na jednom mestu, postavljene u deset polja i ima potpuno jasan raspored sa optimizovanom grafikom na osnovu vidžeta. Jednim dodirom automatski vam se vraća istog momenta brza povratna željena informacija, što je jako dobro kada je u pitanju bezbednost i brzo podizanje i spuštanje pogleda vozača ka ekranu. Ispod ovog modernog TFT ekrana se nalaze komande za sistem klimatizacije.

Dinamičan i upravljiv

Iako povišen vozna dinamika za ovaj tip automobila je više nego prijatna. Sve pohvale idu i na račun upravljača koji je pri malim brzinama vrlo lagan i daje visok nivo okretnosti, dok je pri većim brzinama vrlo precizan i čvrst. Uliva sigurnost tokom spore ili brze vožnje. Maksimalno je izbalansiran što bi se reklo “na sva četiri točka”. Arona je izuzetno laka za parkiranje. Kamera za kretanje unazad prikazuje putanju na prednjoj konzoli, a Park Assist završava ceo proces. Zvučna izolacija je urađena jako kvalitetno, pa u dobroj muzici možete uživati i na minimalnoj snazi zvuka.

Agregat 1.0 TSI sa 115 KS

Kao što smo rekli u najavi teksta model Seat Arona, u paketu opreme Style, ispod haube je bio upakovan odličan torcilindrični 1.0 TSI agregat sa maksimalnom snagom od 115 KS. Motor je uparen sa proverenim sedmostepenim DSG menjačem i dvostrukim kvačilom. Kada su u pitanju agregat i automatski menjač kod Arone je jako teško da budete blagi prema papučici gasa. Jednostavno ovaj model želi i traži da ga žustrije vozite. Vožnja sa DSG menjačem je zagarantovana na bilo kojoj podlozi da “drajverišete”.

Vozača izuzetno raduje i izvlači osmeh na lice svaki put kada upalite motor i ručicu menjača stavite u "D" prostor i stisnete papučicu gasa na maksimum. Tada ovaj dasa želi da vam pokaže od čega je satkano njegovo srce, a ono je hrabro, jako i udara “200” na sat! Kao neki kvalitetni i skupi sat sa odličnim mehanizmom, a kod Arone zvani menjač i motor, osiguravaju vrhunsku bezbednost i izuzetno glatku vožnju. Iako ima sve ono što bi se zvala sportska vožnja, ovaj automobil treba doživeti kao četvorotočkaša koji se vozi srcem i sa normalnom vožnjim, bez zapinjanja. Jako bitno kod njega jeste da je dovoljno snažan kada je u pitanju preticanje vozila koja se nalaze ispred njega.

Benzinski agregati i tri vrste menjača

Naglašavamo da ukoliko želite da pri kupovini Seat Arone odaberete drugi tip menjača, pored automatskog, možete birati između manuelnog petostepenog i šestostepenog stepena prenosa. Za motore dodajemo da ispod haube se ne mogu naći dizel agregati! U Seat Aronu se postavljaju samo benzinski motori, i to 1.0, kao i 1.5 TSI sa maksimalnom snagom u rasponu od 95 do 150 KS. Ono što treba svakako napomenuti, ukoliko želite da Aronu “terate” na neke jače van asfaltne podloge ovo vozilo nije predviđeno za takav vid vožnje. Iako je znatno povišeno od tla pogon na sva četiri točka se u njega ne ugrađuje.

Odlična potrošnja i pri punom gasu

Na veliku žalost pumpadžija ovaj model nećete baš videti puno na benzinskim stanicama! Iznenađenje je svakako njegova potrošnja. Pri brzini do 110 km/h na otvorenom putu potrošnju benzina smo uspeli da svedemo na odličnih 4,8 litara, dok je i u gradskoj vožnji ovaj agregat štedljiv. Na našem testu i najvećoj saobraćajnoj gužvi u Beogradu potrošnja “vatrene vodice” iz rezervoara nije prelazila 6,9 litara. Napominjemo da u dobrom delu vožnje na testu nismo bili lagani prema gasu, pa tako poštujući sve saobraćajne propise, potrošnja se sigurno može spustiti za koji procenat niže. Makismalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 180 km/h, a ubrzanje do stotke je bilo za 11 sekundi. Cena Seat Arone u zavisnosti od paketa opreme kod nas se prodaje od 17.711 do 25.141 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.0 TSI

Snaga 115 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 4,8 - 6,9l

Maksimalna brzina 180 km/h

Cena od 17.711 do 25.141 evra

Komentari(0)

sortiraj