Seat Leon - Španska strast, nemačko znanje

Inovativne tehnologije, impresivna snaga i upravljanje samo su neki od detalja koje nudi odlični četvorotočkaš Seat Leon





Novi Seat Leon je po dimenzijama mali automobil, ali za njega se može reći da je četvorotočkaš sa velikim srcem, modernog dizajna, odličnih voznih karakteristika, savršeno osmišljene funkcionalnosti, kao i izuzetno dobrog agregata ispod haube sa malom potrošnjom goriva. Ovaj automobil je milina voziti kako u gradu, tako i na otvorenom putu.

Agregat 1.2 TSI sa 110 KS

Krenimo redom. Ekipa www.makina.rs imala je priliku da ovog novog Volkswagen-ovog četvorotočkaša testira u verziji 1.2 TSI sa motorom snage od 110 KS. U našim rukama je bio bukvalno nov, jer je pre nas prešao samo 220 kilometara. Ova makina nas je vozila udobno gde god smo poželeli. U vožnji je dinamičan u svakom svom centimetru. Kada prvi put sednete u ovog četvorotočkaša, znaćete da nudi perfektnu harmoniju snage, moći i pokretljivosti! Može se reći da sve to nosi na jedan elegantan i uzbudljiv način.

Leon ima sportski izgled. Definišu ga linija krova koja elegantno klizi niz vetrobransko staklo, dinamično uokvirene bočne strane, zakošena prednja svetla i zaobljeni prednji spojleri, za koje možemo reći da su zasnovani na tradicionalnom dizajnu. Leon se može pohvaliti sa izvrsnim aerodinamičnim svojstvima u svakom svom spoljašnjem delu.

Jasan i jednostavan oblik

Leon je dugačak nešto više od 4,2 metra, širok je 1,81, a u visinu se proteže na 1,45 metara. Međuosovinsko rastojanje je 2,63 metra, zapremina prtljažnika je 380 litara. Ukoliko sipate od nule do čepa, u njegov rezervoar staje okruglo 50 litara. Za spoljašnji izgled treba dodati da su sitni detalji prepoznatljivi po jasnom i jednostavnom obliku. Krov i stakla daju vozilu sportski izgled, dok su prednja i zadnja svetla specifično upakovana.

Ovaj četvorotočkaš odmah će vam zapasti za oko zahvaljujući skladnim linijama i mnogobrojnim detaljima. Od svog prethodnika putnicima nudi veću udobnost i veći prostor za prtljag. Unutrašnjost je znatno promenjena. Instrument tabla dosledno prati ergonomske principe. To znači da se pri organizovanju vozačevog mesta maksimalno pazilo na udobnost, bezbednost, kao i praktičnost. Ima sasvim dovoljno mesta za putnike na zadnjoj klupi, mnogobrojne pregrade za odlaganje raznih predmeta, kao i materijale visokog kvaliteta. Nudi praktičnost i svestranost, kao i visok nivo sedenja i komfora.

Pregledan i jednostavan za rukovanje

Komandna tabla novog Leon-a je izrazito pregledna i veoma jednostavna za rukovanje. Sve vam je na dohvat ruke, a komande su logički raspoređene za vozača. Njegova unutrašnjost objedinjuje najveći nivo kvaliteta materijala, kao i novih tehnologija. Ima veći pregled kod vozača i veoma udobna sedišta kako napred tako i na zadnjoj klupi. Kontrolna tabla podvrgnuta je rigoroznim ergonomskim proverama tako da su svi informativni displeji direktno iza upravljača, i to u visini očiju, čime vožnja postaje sigurnija. Podaci o potrošnji goriva, spoljnoj temperaturi, prosečnoj potrošnji, čak i podaci o održavanju vozila, promeni ulja ili potrebnom servisu takođe su dostupni, što svaku vožnju čini ugodnom, pouzdanom i bezbednijom.

Leon je izuzetno pregledan iz vozila u svim vozačevim pravcima. Međutim, ono što moramo da zamerimo ovom četvorotočkašu, pored mnogo kvaliteta, jeste to da ukoliko otvorite vozačev prozor na jednu trećunu, spoljašnji vazduh direktno udara u trouglasti retrovizor i direktno vozaču vazduh usmerava u oči!!! Ovo se ne dešava na brzini do 40 km/h, ali sve preko toga je veliki problem za vožnju. Naravno, rešiv je, tako što još nekoliko centimetara spustite prozor. Međutim, pri većim brzinama može da bude jedan od velikih problema za vaš vid i gubljenje koncentracije na vožnju, što se i nama desilo, kao i bezbednost svih putnika u vozilu! Sem ove mane, za Leona se može reći da je odlično gradsko vozilo. Projektovan je tako da obezbedi potpunu sigurnost putnicima u vozilu. Pored mnogobrojnih sistema bezbednosti, od vazdušnih jastuka, pa sve do ESP-a, kod Leona je ojačana čelična konstrukcija karoserije, specijalno konstruisani prednji i zadnji branici koji apsorbuju udar, znatno doprinose opštem osećaju sigurnosti.

Šta to beše dizelaš? - Izuzetno mali potrošač

Seat Leon ima agregat koji će vam sigurno ispuniti očekivanja. Naravno kao i nama. Motor tokom rada je veoma tih, bilo da je u mirovanju ili je u punom gasu. Kada treba da potegne u preticanju, možemo reći, da je glavni dasa na asfaltu. Na pređenih 100 kilometara u gradskoj vožnji ovaj lepotan bez arčenja na gasu potroši odličnih 6,2 litara benizina, dok je na otvorenom putu potrošnja za desetku, i to verovali ili ne samo 4,5 litara pri brzini do 120 km na čas! Može se reći da je jedan od najštedljivijih benzinskih agregata koje smo do danas drajverisali. Leon je jak i stabilan tokom vožnje koji do stotke stiže za odličnih devet sekundi. Makismalna brzina na cajgeru bila je na odličnih 185 km/h, a pri takvoj vožnji bio je stabilan i imao je prostora da se popne bar na 200 km/h.

Dodatno zadovoljstvo u vožnji pruža precizni šestostepeni manuelni menjač kojeg karakteriše kratak hod, precizna i laka promena stepena prenosa. Ono što treba dodati je da kod novog Leona, gotovo nikakav šum motora tokom vožnje, i pri velikim brzinama, kao ni vibracije se ne prenose u unutrašnjost vozila. Zvučna izolacija je dovedena skoro do savršenstva. Njegov prtljažni prostor od 380 litara nije ni veliki, a ni mali. Pa se tako u njega može smestiti dve veće putne torbe, kao i pregršt sitnica. Njegova cena po važećem cenovniku sa odličnim paketom opreme Style je 19.785 evra. Međutim, ovaj lepotan je trenutno na popustu i ukoliko ga želite u svom dvorištu za njega morate izdvojiti 15.999 evra. Ukoliko ovo vozilo želite u karavan verziji za njega morate doplatiti još 1.300 evra. Za kraj treba reći da je ova mala limuzina spoj praktičnog, zabavnog i pre svega sigurnog malog gradskog automobila.

Više slika testiranog Seat Leon-a možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Tekst

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.2 TSI

Snaga 110 KS

Ubrzanje 9 sekundi

Potrošnja 4,5-6,2 l

Maks. brzina 185 km/h

Cena 15.999 evra

Komentari(0)

sortiraj