Seat Leon - Španska strast, nemačko znanje
Inovativne tehnologije, impresivna snaga i upravljanje samo su neki od detalja koje nudi odlični četvorotočkaš Seat Leon
Novi Seat Leon je po dimenzijama mali automobil, ali za njega se može reći da je četvorotočkaš sa velikim srcem, modernog dizajna, odličnih voznih karakteristika, savršeno osmišljene funkcionalnosti, kao i izuzetno dobrog agregata ispod haube sa malom potrošnjom goriva. Ovaj automobil je milina voziti kako u gradu, tako i na otvorenom putu.
Agregat 1.2 TSI sa 110 KS
Krenimo
redom. Ekipa www.makina.rs imala je priliku da ovog novog Volkswagen-ovog
četvorotočkaša testira u verziji 1.2 TSI sa motorom snage od 110 KS. U našim
rukama je bio bukvalno nov, jer je pre nas prešao samo 220 kilometara. Ova
makina nas je vozila udobno gde god smo poželeli. U vožnji je dinamičan u
svakom svom centimetru. Kada prvi put sednete u ovog četvorotočkaša, znaćete da
nudi perfektnu harmoniju snage, moći i pokretljivosti! Može se reći da sve to
nosi na jedan elegantan i uzbudljiv način.
Leon
ima sportski izgled. Definišu ga linija krova koja elegantno klizi niz
vetrobransko staklo, dinamično uokvirene bočne strane, zakošena prednja svetla
i zaobljeni prednji spojleri, za koje možemo reći da su zasnovani na
tradicionalnom dizajnu. Leon se može pohvaliti sa izvrsnim aerodinamičnim
svojstvima u svakom svom spoljašnjem delu.
Jasan i jednostavan oblik
Leon
je dugačak nešto više od 4,2 metra, širok je 1,81, a u visinu se proteže na
1,45 metara. Međuosovinsko rastojanje je 2,63 metra, zapremina prtljažnika je
380 litara. Ukoliko sipate od nule do čepa, u njegov rezervoar staje okruglo 50
litara. Za spoljašnji izgled treba dodati da su sitni detalji prepoznatljivi po
jasnom i jednostavnom obliku. Krov i stakla daju vozilu sportski izgled, dok su
prednja i zadnja svetla specifično upakovana.
Ovaj
četvorotočkaš odmah će vam zapasti za oko zahvaljujući skladnim linijama i
mnogobrojnim detaljima. Od svog prethodnika putnicima nudi veću udobnost i veći
prostor za prtljag. Unutrašnjost je znatno promenjena. Instrument tabla
dosledno prati ergonomske principe. To znači da se pri organizovanju vozačevog
mesta maksimalno pazilo na udobnost, bezbednost, kao i praktičnost. Ima sasvim dovoljno
mesta za putnike na zadnjoj klupi, mnogobrojne pregrade za odlaganje raznih
predmeta, kao i materijale visokog kvaliteta. Nudi praktičnost i svestranost,
kao i visok nivo sedenja i komfora.
Pregledan i jednostavan za rukovanje
Komandna
tabla novog Leon-a je izrazito pregledna i veoma jednostavna za rukovanje. Sve
vam je na dohvat ruke, a komande su logički raspoređene za vozača. Njegova
unutrašnjost objedinjuje najveći nivo kvaliteta materijala, kao i novih tehnologija.
Ima veći pregled kod vozača i veoma udobna sedišta kako napred tako i na
zadnjoj klupi. Kontrolna tabla podvrgnuta je rigoroznim ergonomskim proverama
tako da su svi informativni displeji direktno iza upravljača, i to u visini
očiju, čime vožnja postaje sigurnija. Podaci o potrošnji goriva, spoljnoj
temperaturi, prosečnoj potrošnji, čak i podaci o održavanju vozila, promeni
ulja ili potrebnom servisu takođe su dostupni, što svaku vožnju čini ugodnom,
pouzdanom i bezbednijom.
Leon je izuzetno pregledan iz vozila u svim vozačevim pravcima. Međutim, ono što moramo da zamerimo ovom četvorotočkašu, pored mnogo kvaliteta, jeste to da ukoliko otvorite vozačev prozor na jednu trećunu, spoljašnji vazduh direktno udara u trouglasti retrovizor i direktno vozaču vazduh usmerava u oči!!! Ovo se ne dešava na brzini do 40 km/h, ali sve preko toga je veliki problem za vožnju. Naravno, rešiv je, tako što još nekoliko centimetara spustite prozor. Međutim, pri većim brzinama može da bude jedan od velikih problema za vaš vid i gubljenje koncentracije na vožnju, što se i nama desilo, kao i bezbednost svih putnika u vozilu! Sem ove mane, za Leona se može reći da je odlično gradsko vozilo. Projektovan je tako da obezbedi potpunu sigurnost putnicima u vozilu. Pored mnogobrojnih sistema bezbednosti, od vazdušnih jastuka, pa sve do ESP-a, kod Leona je ojačana čelična konstrukcija karoserije, specijalno konstruisani prednji i zadnji branici koji apsorbuju udar, znatno doprinose opštem osećaju sigurnosti.
Šta to beše dizelaš? - Izuzetno mali
potrošač
Seat Leon ima agregat koji će vam sigurno ispuniti očekivanja. Naravno kao i nama. Motor tokom rada je veoma tih, bilo da je u mirovanju ili je u punom gasu. Kada treba da potegne u preticanju, možemo reći, da je glavni dasa na asfaltu. Na pređenih 100 kilometara u gradskoj vožnji ovaj lepotan bez arčenja na gasu potroši odličnih 6,2 litara benizina, dok je na otvorenom putu potrošnja za desetku, i to verovali ili ne samo 4,5 litara pri brzini do 120 km na čas! Može se reći da je jedan od najštedljivijih benzinskih agregata koje smo do danas drajverisali. Leon je jak i stabilan tokom vožnje koji do stotke stiže za odličnih devet sekundi. Makismalna brzina na cajgeru bila je na odličnih 185 km/h, a pri takvoj vožnji bio je stabilan i imao je prostora da se popne bar na 200 km/h.
Dodatno zadovoljstvo u vožnji pruža precizni šestostepeni manuelni menjač kojeg karakteriše kratak hod, precizna i laka promena stepena prenosa. Ono što treba dodati je da kod novog Leona, gotovo nikakav šum motora tokom vožnje, i pri velikim brzinama, kao ni vibracije se ne prenose u unutrašnjost vozila. Zvučna izolacija je dovedena skoro do savršenstva. Njegov prtljažni prostor od 380 litara nije ni veliki, a ni mali. Pa se tako u njega može smestiti dve veće putne torbe, kao i pregršt sitnica. Njegova cena po važećem cenovniku sa odličnim paketom opreme Style je 19.785 evra. Međutim, ovaj lepotan je trenutno na popustu i ukoliko ga želite u svom dvorištu za njega morate izdvojiti 15.999 evra. Ukoliko ovo vozilo želite u karavan verziji za njega morate doplatiti još 1.300 evra. Za kraj treba reći da je ova mala limuzina spoj praktičnog, zabavnog i pre svega sigurnog malog gradskog automobila.
Više slika testiranog Seat Leon-a možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Tekst
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.2 TSI
Snaga 110
KS
Ubrzanje 9
sekundi
Potrošnja 4,5-6,2 l
Maks. brzina 185 km/h
Cena 15.999 evra
Komentari(0)