Sportski i luksuzni - Novi vrhunski modeli Panamera
Panamera GTS sa V8 biturbo benzinskim motorom i 500 KS grize asphalt ispred sebe! Porsche lansira dinamičnu top seriju modela Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS
Posebno fokusirana na performanse, nova Panamera GTS postavlja standarde kada su u pitanju purizam i agilnost. Turbo S E-Hybrid, pak, impresionira rasponom od luksuznih voznih karakteristika do vrhunskih performansi na trkačkoj stazi. Štutgart. Porsche Panamera je redefinisala segment luksuznih limuzina. Kombinuje udobnost vožnje sa svojstvima Porsche sportskog automobila na jedinstven način. Sada su dve posebno moćne i sportske varijante dodate u asortiman modela. Ovo su automobili sa različitim fokusom: Panamera GTS je dinamična sportska limuzina koja u prvi plan stavlja emocionalno iskustvo vožnje. Panamera Turbo S E-Hybrid je pozicioniran na samom vrhu serije modela kao najmoćniji, najbrži i najluksuzniji derivat. Ovaj vrhunski model je novi rekorder u zvaničnoj rang listi najbržih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih luksuznih limuzina na Nürburgring Nordschleife.
Oba modela pokreće dalje razvijeni
4,0-litarski biturbo V8 motor koji se već koristi za pogon Panamera Turbo
E-Hybrid. Ovaj snažan motor pripremljen je za stroge zahteve Euro 7 standarda o
emisiji izduvnih gasova. Promena sa twin-scroll turbopunjača na single-scroll
skraćuje fazu zagrevanja njegovih katalitičkih pretvarača. Temperature
izduvnih gasova do 1000°C i povezano čisto sagorevanje, kao i povećanje
srednjeg vršnog pritiska na 140 bara u komorama za sagorevanje, povećavaju
efikasnost pogona, posebno u visokodinamičkom opsegu. Osmo-stepeni Porsche
menjač sa dvostrukim kvačilom (PDK) je fundamentalno redizajniran. Sa
optimizovanim površinama za prenos snage i većim kapacitetom termičkog
opterećenja, on je u stanju da primeni ogroman pogonski moment Panamera Turbo
S E-Hybrid.
Najmoćnija
Panamera Turbo S E-Hybrid
Kod Porsche brenda, reč Turbo
tradicionalno predstavlja vrhunac performansi među varijantama modela uglavnom
namenjenim za put. U isto vreme, Turbo logo označava tehnološko liderstvo u
dotičnom segmentu. Kombinacija visoko efikasnih motora sa unutrašnjim
sagorevanjem i električnog pogona omogućava posebno snažan pogon i izuzetne
performanse. Nova Panamera Turbo S E-Hybrid je najmoćnija Panamera proizvedena
u seriji do sada. Njegov V8 biturbo motor ima snagu od 441 kW (600 KS), a snaga
električnog motora potpuno integrisanog u kućište i u rashladni krug PDK
iznosi 140 kW (190 KS). U poređenju sa prethodnikom, njegova sistemska snaga je
povećana za 75 kW (102 KS) na 575 kW (782 KS), a obrtni moment sistema je
porastao za 150 Nm na 1.000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid od nule do 100 km/h
ubrzava za 2,9 sekundi i ima najveću brzinu od 325 km/h. Ovo označava
poboljšanje od 25 km/h i 0,5 sekundi.
U isto vreme, nova Panamera Turbo S
E-Hybrid je efikasna za vožnju. U poređenju sa prethodnom generacijom, njegov
hibridni pogon nudi veći električni domet, brže punjenje i agilniji odziv. Sa
kapacitetom od 25,9 kWh (bruto), baterija visokog napona skladišti 45 procenata
više energije nego prethodna baterija. Ovo najmoćnijoj Panameri daje
električni domet do 88 km (WLTP EAER City). Sa povećanjem snage rekuperacije
na 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid vozi efikasnije nego ikada u potpuno
električnom režimu. Uz odgovarajući izvor napajanja, ugrađeni AC punjač od 11
kW puni bateriju od nula do 100 procenata za oko dva sata i 39 minuta.
Prepoznatljiv
dizajn Turbo modela
Porsche naglašava ulogu Turbo modela
kao najboljih u svojim linijama modela sa karakterističnim zadnjim branikom i
prepoznatljivim prednjim krajem u boji eksterijera. Pozadi, hromirane izduvne
cevi u tamnoj bronzi upotpunjuju ovaj izgled. Standardna oprema za Turbo S
E-Hybrid takođe uključuje Porsche keramičku kompozitnu kočnicu (PCCB) sa žutim
kočionim čeljustima. Acid Green je takođe dostupan kao tipična E-Hybrid boja.
Turbonit, elegantan metalik sivi ton,
rezervisan je isključivo za Turbo modele. Panamera Turbo S E-Hybrid ima ovu
boju na vazdušnim lopaticama na prednjem delu automobila, na traci zadnjeg
branika i na 21-inčnim Panamera Turbo S točkovima sa centralnim zaključavanjem.
Porsche takođe koristi Turbonite u unutrašnjosti, na primer na ukrasnim trakama
i kaiševima, komandama na centralnoj konzoli i volanu. Turbonit kontrastni
šavovi se takođe nalaze na sedištima, oblogama vrata, instrument tabli i
patosnicama. Krovna obloga je potpuno presvučena Race-Tex-om nalik na antilop.
Novi record
za model Panamera Turbo S E-Hybrid
Čak i pre lansiranja, nova Panamera
Turbo S E-Hybrid je postavila najbolje vreme. Test vozač Porsche-a Lars Kern
(36) prošao je krug Nordšlajfe Nirburgring (20,832 kilometra) za samo 7:24,172
minuta. Sa ovim overenim vremenom, Porsche je postavio rekord za najbržu
limuzinu vrhunske klase sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim
motorom u zvaničnoj rang listi Nurburgring 1927 GmbH & Co. KG. Nova
Panamera je oborila postojeći rekord u ovoj klasi automobila za 3,62 sekunde.
Rekordni krug je vozio Lars Kern 12. jula 2024. Da bi zaštitio vozača, Panamera
koja obara rekord je bila opremljena trkačkim sedištem i sigurnosnim kavezom,
ali je inače odgovarala serijskoj verziji.
Lars Kern je već postavio rekorde u
klasi Nordšlajfe 2016. i 2020. sa Panamerom, poslednji put u Panameri Turbo S.
Ovo novo brže vreme Panamere Turbo S E-Hybrid je dokaz doslednog daljeg razvoja
sportskog automobila sa četvoro vrata. Sa novim vremenom od 7:24,172, Lars Kern
je popravio svoj rekord iz 2020. godine za 5,64 sekunde.
Gume za
gusenice i Carbon Aerokit za modele Panamera Turbo
Sa ovim novim rekordom u klasi, nova
Panamera je pokazala za šta je sposobna. U velikoj meri, performanse automobila
su zaslužne za novi Carbon Aerokit i specijalno razvijene UHP gume iz Michelin-a.
Aerokit je dostupan za modele sportske limuzine Panamera Turbo i Turbo S
E-Hibrid. Uključuje vazdušne lopatice, bočne pragove i zadnji difuzor od
ugljenika, i optimizuje aerodinamičku ravnotežu za vožnju na trkačkoj stazi.
Prednji spojler u potpunosti eliminiše podizanje na prednjoj osovini. U
kombinaciji sa Gurney poklopcem na prilagodljivom 4-smernom zadnjem spojleru,
njegov neto efekat je stvaranje potisne sile.
Pri brzini od 200 km/h, poboljšava
potisnu silu za 60 kilograma i omogućava postizanje još većih brzina u
izazovnim serijama krivina. Michelin Pilot Sport Cup 2 gume sa oznakom N0
dodatno poboljšavaju vuču automobila. Michelin Pilot Sport Cup 2 gume dimenzija
275/35 ZR 21 napred i 325/30 ZR 21 pozadi su specijalno razvijene za Panameru i
za dinamične situacije u vožnji.
Sveobuhvatan asortiman opreme u modelu Panamera Turbo S E-Hibrid
Porsche je opremio vrhunski model serije Panamera sa Porsche Active Ride vešanjem kao standardnom opremom. Ova inovativna šasija je povezana sa visokonaponskim sistemom od 400 V i stoga je tehnički izvodljiva samo u modelima Panamera sa E-Hybrid pogonom. Svaki amortizer ima električnu hidrauličnu pumpu koja aktivno generiše sile u smeru odskoka ili kompresije. Na ovaj način, vešanje skoro u potpunosti kompenzuje pokrete karoserije i drži automobil horizontalno tokom dinamičnih manevara vožnje. Tehnologija omogućava inovativne funkcije kao što je prekomerna kompenzacija pokreta i kotrljanja. Takođe usklađuje raspodelu opterećenja točkova sa nivoom prianjanja, čime se optimizuje vuča. Sveobuhvatan asortiman opreme dostupne za Panamera Turbo S E-Hybrid takođe uključuje sve sisteme kontrole dinamike vožnje, upravljanje zadnjom osovinom, Porsche keramičku kompozitnu kočnicu (PCCB) sa kočionim diskovima od 440 milimetara na prednjoj strani i prečnikom od 380 milimetara na zadnji, kao i Bose® zvučni sistem.
Panamera GTS
GTS je skraćenica od Gran Turismo
Sport. Porsche automobili sa ovom oznakom modela nude dodatni sportskog duha i
maksimalni užitak u vožnji, zajedno sa visokom upotrebljivošću iz dana u dan.
U skladu sa ovom filozofijom, Panamera GTS se takođe odlikuje šasijom podešenom
za visoke performanse, ekskluzivnim SportDesign paketom i sportskim,
visokokvalitetnim enterijerom. To je posebno direktna i okretna varijanta
vrhunske sportske limuzine. Snažni, sveobuhvatno unapređeni V8 biturbo motor
igra glavnu ulogu u posebno intenzivnom iskustvu vožnje u Panameri GTS. Nudi
linearnu isporuku snage koja je jasno primetna čak i pri brzinama motora iznad
6.000 o/min.
Motor isporučuje 368 kW (500 KS), 20
KS više od pogona koji je imao njegov prethodnik. Ovo rezultira boljim voznim
performansama i dinamikom, i još većom efikasnošću. Sportski automobil sa
četvoro vrata ubrzava od nule do 100 km/h za 3,8 sekundi i ima najveću brzinu
od 302 km/h. Standardni sportski izduvni sistem u Panameri GTS je posebno
razvijen da stvori moćan, emotivan zvučni pejzaž.
Porsche je standardnom dvokomornom
vazdušnom oslanjanju sa dva ventila, uključujući PASM u Panameri GTS, dao
posebnu sportsku doradu. Deset milimetara niža karoserija i ojačani
stabilizatori obezbeđuju primetno direktnije iskustvo vožnje i nižu osnovnu
brzinu opruge. Elektronski kontrolisana blokada diferencijala PTV Plus
obezbeđuje optimalnu distribuciju obrtnog momenta između točkova. U
kombinaciji, ove mere obezbeđuju veću stabilnost karoserije i smanjenje nagiba
i kotrljanja u čitavom opsegu brzina. Ova dodatna dinamika dolazi bez značajnog
smanjenja udobnosti.
Ekskluzivni
dizajn i oprema u GTS stilu
Kao što je slučaj u svim linijama
modela, Porsche GTS modeli se mogu prepoznati po njihovom prepoznatljivom
sportskom dizajnu. Crni GTS logotipi na bočnim i zadnjim stranama automobila,
jedinstveni prednji deo, tamno zatamnjeni HD matrik LED farovi i zadnja svetla,
kao i crvene kočione čeljusti takođe čine Panameru GTS nepogrešivom. Standardni
Sport paket takođe uključuje elemente karoserije u saten-mat crnoj boji. To
uključuje bočne pragove, umetke u prednjem delu, obloge bočnih prozora i zadnji
branik. Porsche je zadržao izduvne cevi sportskog izduvnog sistema u tamnoj
bronzanoj boji kako bi stvorio uzbudljiv kontrast. Dodatni naglasak daju
21-inčni Turbo S točkovi sa centralnom bravom u Anthracite sivoj boji.
U unutrašnjosti, Porsche je raskošan
u upotrebi Race-Tex-a nalik antilopu. Pokriva krovnu oblogu, naslone za ruke i
panele vrata, kao i središnje panele adaptivnih sportskih sedišta sa
podešavanjem u 18 smerova. Porsche takođe nudi dva paketa enterijera specifična
za GTS u karmin crvenoj ili neo sivoj boji. Ukrasni šavovi i kaiševi takođe
dolaze u boji odabranog pakovanja. Dostupan je i unutrašnji paket u Carbon mat.
Standardna oprema Panamere GTS takođe uključuje Bose® zvučni sistem i Sport
Chrono paket sa štopericom i funkcijom push-to-pass.
Lansiranje
na tržište i cene
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS su sada dostupne za naručivanje kao sportske limuzine. Oba modela imaju koristi od mnogo novih karakteristika treće generacije Panamere. To uključuje koncept kontrole Porsche Driver Experience, HD matrično LED svetlo visoke rezolucije koje je posebno dalekosežno, sveobuhvatno proširene funkcije povezivanja kao što je dublja integracija Apple CarPlay®-a, video strimovanje na opcionom displeju putnika i opcija parkiranje automobila spolja pomoću aplikacije za pametni telefon. Executive varijanta Panamera Turbo S E-Hybrid sa dugim međuosovinskim rastojanjem se nudi na bazi specifičnoj za tržište; četvorozonska automatska kontrola klime i velika centralna konzola su uključeni kao standard. Panamera GTS dolazi isključivo kao sportska limuzina sa kratkim međuosovinskim rastojanjem. U Nemačkoj cene za Panamera Turbo S E-Hybrid počinju od 229.400 evra, a za Panamera Turbo S E-Hybrid Executive od 240.700 evra, uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Osnovna cena Panamere GTS je 165.300 evra. Isporuke u Nemačku počeće na jesen 2024.
Komentari(0)