Spremni na sve - Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima
Neki kažu - električni automobili su samo za grad. Zapravo, ovo nije istina! Opelovi električni modeli pokazuju svoje vrline i u brdskim i planinskim predelima
Kralj planine - Opel Grandland X plug-in hybrid sa jakom snagom i rekuperacijom. Dinamične sa snažnim obrtnim momentom - Opel Corsa-e i Mokka-e osećaju se kao kod kuće na planinama. Kao voz - Opel Combo-e and Vivaro-e snažno vuku uzbrdo.
Neki kažu: “električni automobili su
samo za grad”. Zapravo, ovo nije istina. Opelovi električni modeli pokazuju
svoje vrline i u brdskim ili planinskim predelima, zahvaljujući velikom
obrtnom momentu, dobrom prijanjanju, rekuperaciji energije sa efektom
usporavanja tokom vožnje nizbrdo, prvoklasnom rukovanju usled niskog težišta i
velikog dometa.
Kralj brda Opel Grandland Hybrid
Kralj brda je Opel Grandland Hybrid
(potrošnja goriva po WLTP-u: 1,41l/100km, emisija CO2 32-29g/km, NEDC:
1,6-1,5l/100km, 36-34g/km CO2, oba kombinovana). Sa sistemskom izlaznom snagom
od 300 KS iz kombinacije jednog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i dva
elektromotora, SUV nemačkog brenda uvek ima na raspolaganju dovoljno snage,
posebno kada vozite uzbrdo. Električni pogon na sva četiri točka osigurava izvrsnu
vuču u svim uslovima.
To vožnju čini ne samo zabavnom, već
i sigurnom. Penjanje je lako, ali i silazak, jer električni motori tada mogu
pokazati svoje talente za povrat energije i usporavanje. Elektromotori na
prednjoj i zadnjoj osovini postaju generatori i pretvaraju kinetičku energiju
spuštanja u električnu energiju. Ako se vozač prebaci u režim vožnje B,
povećavaju se rekuperacija i usporavanje. Baterija od 13,2 kWh puni se uz nula
troškova - i štedi energiju za sledeći uspon.
U isto vreme postoji značajan efekat
usporavanja. Vozaču nije potrebno ni da prebacuje u niži stepen, ni da snažno
koči. Grandland X plug-in hybrid kotrlja se nizbrdo umerenom brzinom, bez
ubrzanja na strmijim nizbrdicama, jer se paralelno povećava napon punjenja na
elektromotorima, a sa njim i otpor vožnje. Aktivno kočenje pre sledeće krivine
uglavnom je nepotrebno na blagim ili srednjim spuštanjima; zahvaljujući
povećanom oporavku, vozilo samo usporava. Izuzetno prijatna karakteristika
kojom automobili sa konvencionalnim pogonom teško mogu da se pohvale, jer im
nedostaje kočenje motorom u vožnji nizbrdo.
Princip rekuperacije energije i
prijatnog usporavanja primenjuje se na sva Opelova električna vozila. Okretnost
i držanje puta malih, posebno okretnih Opel Corsa-e i Opel Mokka-e modela
dodatne su pogodnosti na brdovitom terenu - još jedna prednost „napravljena u
Russelsheimu“. Baterija svakog električnog Opela ugrađena je u donji deo vozila
za posebno nisko težište. Dakle, vozilo se ne kotrlja toliko i čini se da
automobil skreće kao na šinama. I Corsu-e i Mokku-e pokreće električni motor
snage 136 KS koji pokreće prednje točkove. Električni automobili na
raspolaganju imaju okretni moment od 260Nm čak i iz mesta. Na serpentinskim
putevima, takvi talenti pretvaraju "2020 Zlatni volan" - Corsa-e i
Mokka-e pobednike u sprintere.
Snažna laka komercijalna vozila
Laka komercijalna vozila vuku jednako
snažno i uzbrdo. Opel Combo-e i Opel Vivaro-e takođe voze sa 136 KS i obrtnim
momentom od 260Nm. Njihove baterije su takođe ugrađene duboko ispod vozila, što
je posebno važno za bezbednost kada su vozila potpuno natovarena. Sa većom
baterijom od 75 kWh, Vivaro-e ima domet od oko 330 kilometara, prema WLTP.
Naravno, takav domet je nemoguć ako ide samo uzbrdo. Ali posle svakog uspona
sledi spust. Ako se, na primer, dizel vozilo vozi nizbrdo sa (gotovo) praznim
rezervoarom, na kraju će se zaustaviti uprkos maloj potrošnji goriva.
Ali ne i Vivaro-e. Elektromotor na prednjoj osovini postaje generator, usporavajući kretanje vozila nizbrdo, a istovremeno delimično puneći akumulator. Dole u dolini, kombi tada ima dovoljno energije da stigne do sledećeg brzog punjača. I dok Vivaro-e puni bateriju na oko 80 procenata za 45 minuta, vozač može da napravi pauzu (potrebno je samo 30 minuta da napuni manju bateriju od 50kWh na 80 procenata). A onda Vivaro-e može ponovo na brda.
Komentari(0)