Srce brenda - Priča o uspehu Mercedes E-Klase
Početkom 20. veka, vozila koja su se pozicionirala ispod najluksuznih klasa, a opet iznad kompaktne klase, bili su glavni deo portfolija Mercedes-Benz modela i marki koje su prethodile
Prvi Mercedes-Benz modeli koji su na tržište stigli 1901. godine i utvrdili koncept moderne automobilske konstrukcije već su bili dostupni u različitim verzijama i ciljali su različite kupce, uključujući i one koji bi danas izabrali vozilo gornjeg segmenta srednje klase.
Od 1946. isporučeno 14 miliona jedinica
Sa preko 14 miliona jedinica
isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija modela u
Mercedes-Benz istoriji. Mnogi to doživljavaju kao "srce brenda".
Kupci E-Klase su među najvernijim fanovima Mercedesove zvezde! Osam od deset
kupaca E-Klase limuzina ostaje lojalno brendu Mercedes-Benz prilikom kupovine
sledećeg vozila.
Prvi model 170 V pokrenut posle rata
Kada je proizvodnja ponovo pokrenuta
nakon Drugog svetskog rata, prvi automobil koji je krenuo u proizvodnju bio je
model 170 V, prvobitno predstavljen 1936. godine, u početku kao vozilo za
spasilačke službe, policiju, trgovinu i zanatstvo. Ubrzo je usledila limuzina
1947. godine, kao prvi posleratni putnički Mercedes-Benz automobil.
Model 180 (V 120) iz 1953. godine sa
unibodi i "Ponton" oblikom postavio je nove tehničke i formalne
trendove. Usledili su 1961. godine četvorocilindrične verzije serije „Fintail“
(V 110) - prvi model sa bezbednim kućištima i zglobnim zonama. Sledeći veliki
korak usledio je sedam godina kasnije u obliku „Stroke Eight“ (modelna serija V
115/114).
U isto vreme, s dolaskom prvog modela
kupea, ovo je označilo i proširenje opsega dostupnih varijanti karoserije.
Njegov uspeh ponovo je nadmašen naslednicom modela 123 koja počinje od 1976.
godne. Takođe je proizveden u karavan verziji kojom je Mercedes-Benz postavljao
standarde za ovaj automobil kao izuzetno funkcionalno porodično vozilo. Serija
124 od 1984. do 1995. godine, koja je bila dostupna i kao kabriolet sa četiri
sedišta, prvi je put dobila ime E-Klasa sredinom 1993. godine.
Četiri prednja svetla
Lice "četiri prednja svetla"
i njegova inovativna tehnologija bile su glavne karakteristike serije 210,
lansirane 1995. godine. Model 211 E-Klase, lansirana je početkom 2002. godine.
Sledila je 2009. serija 212 (limuzina i karavan) i serije 207 (Kabriolet i
Coupe), a od 2010. godine E-Klasa limuzina je takođe postala dostupna i kao V
212 verzija proizvedena u i za Kinu sa produženim međuosoviskim rastojanjem.
Mercedes-Benz je 2016. godine lansirao E-Klasu modela serije 213. Već od 2017.
godine, karavan je prvi put dostupan i kao verzija All-Terrain.
E-klasa postavlja nove rekorde prodaje
Više od 351.000 vozila E-Klase
limuzina i karavana isporučeno je kupcima u trećoj punoj godini kada se nova
generacija pojavila na tržištu. Značaj Kine kao najvažnijeg tržišta za
Mercedes-Benz limuzine je jasno vidljiv na primeru E-Klasi. Verzija E-Klase sa
dugačkim međuosovinskim rastojanjem postavila je novi rekord i zabeležila
dvocifren rast prodaje na pomenutom tržištu. Svaka druga E-Klase limuzina koja
je isporučena u 2019. godini isporučena je kao produžena verzija za kinesko
tržište. U Južnoj Koreji, E-Klasa limuzina je zabeležila najveću jednogodišnju
prodaju do sada.
Savremena digitalna proizvodnja nove E-Klase
E-Klasa limuzina i karavan proizvede
se u pogonu Mercedes-Benz Sindelfingen i dolaze iz iste proizvodne linije kao
Mercedes-Benz CLS i Mercedes-AMG GT kupe sa 4 vrata u fleksibilnom proizvodnom
sistemu. Proizvodnja koristi savremene digitalne tehnologije - od pametnih
telefona za lociranje vozila na liniji i aditivnih metoda za proizvodnju opreme
do upravljanja digitalnim prodavnicama, što uključuje različite ključne
pokazatelje kojima se upravlja u jednom sistemu.
Proizvodnja takođe koristi sistem
Ubisense. Ovaj sistem locira alate za pričvršćivanje koji su zaposlenima
potrebni u postupku montaže i pruža zaposlenom potrebne informacije o određenom
vozilu. Na ovaj način se aktiviraju samo alati koji su zapravo potrebni za rad
na vozilu. Zaposleni dobija optimalnu podršku u postupku montaže.
Fabrika u Sindelfingenu je središte
centra za zadovoljstvo kupaca za putničke automobile luksuznog segmenta, kao i
vodeće postrojenje za S-Klasu i E-Klasu. Lokacija zapošljava više od 35.000
ljudi. Pored pomenutih modela, Mercedes-Benz proizvodi S-Klasu, Coupe i
Kabriolet, Mercedes-Maybach S-Klasu kao i Mercedes-AMG GT porodicu.
U narednom periodu to će takođe biti lokacija za proizvodnju električnih vozila novog brenda EQ proizvoda i tehnologije. Počev od 2022. godine, Mercedes-Benz Sindelfingen fabrika biće u potpunosti CO2 neutralna. Pored toga, „Fabrika 56“, jedan od najsavremenijih proizvodnih pogona na svetu, trenutno se gradi na lokaciji.
Komentari(0)