Stellantis osnažuje elektrifikaciju
Stellantis planira ulaganje više od 30 milijardi evra do 2025. godine u elektrifikaciju i softvere
Stellantis N.V. predstavio je sveobuhvatnu strategiju elektrifikacije koja nudi uzbudljiva vozila vodeća u klasi za kultne brendove kompanije, istovremeno koristeći stručnost zaposlenih, partnerstva i zajednička ulaganja za isporuku napredne tehnologije po pristupačnim cenama. Ova strategija će omogućiti kompaniji da srednjoročno teži održivoj dvocifrenoj prilagođenoj marži operativnog prihoda.
Karlos Tavares
-Kupci
su uvek u prvom planu kompanije Stellantis i naša posvećenost ovom
investicionom planu vrednom više od 30 milijardi evra jeste da ponudimo
legendarna vozila sa performansama, sposobnostima, stilom, udobnošću i
autonomijom koji se neprimetno uklapaju u njihovu svakodnevicu - izjavio je Karlos
Tavares, glavni izvršni direktor kompanije Stellantis. - Strategija koju smo
danas predstavili fokusira se na odgovarajuću količinu investicija u
odgovarajuće tehnologije kako bi stigli do tržišta na vreme, tako osiguravajući
da kompanija Stellantis napaja slobodu kretanja na najefikasniji, najpristupačniji
i najodrživiji način.
Finansijski rezultati
Stellantis
planira da poveća svoju profitabilnost u narednim godinama. Ovo će biti
podržano korišćenjem sinergije koja proizlazi iz formiranja kompanije
Stellantis, sa prognozom godišnjih sinergija gotovine od preko 5 milijardi evra
u stabilnom stanju, planom smanjenja troškova baterija i kontinuiranom
optimizacijom distribucije i proizvodnih troškova i realizacijom novih tokova
prihoda, posebno od povezanih usluga i budućih softverskih poslovnih modela. Kao
rezultat, Stellantis teži ka ostvarivanju održivih, dvocifrenih prilagođenih
marži operativnog prihoda srednjoročno, što bi kompaniju učinilo merilom za
profitabilnost u pružanju elektrifikovane mobilnosti kupcima na globalnom
nivou.
Stellantis
planira da postane tržišni lider na tržištu vozila sa niskom stopom emisija
(LEV). Tokom 2030. godine, ponuda LEV putničkih automobila kompanije Stellantis
u Evropi ima za cilj da neprekidno raste do preko 70 procenata - 10 procentnih
poena iznad trenutnih predviđanja u industriji za celokupnu tržišnu ponudu. U
SAD-u se očekuje da ponuda LEV putničkih automobila i lakih teretnih vozila
kompanije Stellantis bude veća od 40 procenata do 2030. godine.
Kako
bi sproveli ovu strategiju, Stellantis planira da investira preko 30 milijardi
evra do 2025. godine u elektrifikaciju i razvoj softvera, uključujući i
investicije kapitala zajedničkih poduhvata kako bi se finansirale njihove
aktivnosti, istovremeno nameravajući da nastavi da bude 30 odsto efikasniji od
industrije kada je reč o ukupnom CAPEX-u i
i troškovima istraživanja u odnosu na prihode. Kompanija ostaje
posvećena pospešivanju svoje liderske pozicije u Evropi u segmentu
komercijalnih vozila i jačanju svoje pozicije u Severnoj Americi, istovremeno
stremeći ka mestu globalnog lidera u segmentu električnih komercijalnih vozila.
Koristeći znanje i sinergije, uvođenje elektrifikacije komercijalnih vozila
proširiće se na sve proizvode i sve regione u naredne tri godine, uključujući
isporuku kombi vozila sa pogonom na vodonične gorive ćelije do kraja 2021.
godine.
Plan
elektrifikacije kompanije Stellantis obuhvata ceo lanac vrednosti. Strategija nabavke
baterija Kompanije omogućiće joj obezbeđivanje više od 130 GWh kapaciteta do
2025. godine i više od 260 GWh do 2030. godine. Potrebe za baterijama za
električna vozila i komponentama biće ispunjene uz pomoć 5 “giga fabrika” u
Evropi i Severnoj Americi i upotpunjene dodatnim ugovorima o snabdevanju i
partnerstvima za podršku ukupnoj potražnji.
Kako
bi se osigurala održiva isporuka, Stellantis je potpisao Memorandume o
razumevanju sa dva partnera u Severnoj Americi i Evropi vezane za proizvodnju
litijuma, koji je identifikovan kao najbitnija baterijska sirovina s obzirom na
raspoloživost, kao i mogućnost da integrišu litijum u lanac snabdevanja kada
jednom postane dostupan.
Uz
strategije nabavki, tehnička ekspertiza kompanije Stellantis i sinergije
proizvodnje smanjiće troškove pogonskih baterija. Cilj je da se troškovi
baterija za električna vozila smanje za više od 40 procenata od 2020. do 2024.
godine, i za više od dodatnih 20 procenata do 2030. Svi aspekti baterija igraju
ulogu u smanjenju troškova - optimizacija ukupnog paketa, pojednostavljivanje
formata modula, povećavanje veličine ćelija baterije i unapređivanje hemijskog
sastava baterije. Kompanija namerava da maksimalno uveća punu vrednost životnog
ciklusa baterije kroz popravke, obnove, upotrebu i recikliranje, kao i da
osigura održivi sistem koji daje prioritet potrebama kupaca i brizi za životnu
sredinu.
Fokus na klijentu
Cenovna
pristupačnost za korisnike je prioritet za Stellantis, jer kompanija namerava
da učini ukupan trošak vlasništva električnih vozila jednakim trošku vlasništva
vozila sa SUS motorom do 2026. Elektrifikacija nije jednobrazni plan u
kompaniji Stellantis. Svaki od 14 poznatih brendova kompanije je posvećen tome
da ponudi najbolja potpuno elektrifikovana rešenja u klasi, i da uradi to na
način koji osnažuje DNK svakog brenda. Stellantis je objavio sledeće izjave
koje izražavaju pristup elektrifikaciji svakog brenda:
Abarth – „Zagrevanje ljudi, ali ne i
planete”
Alfa Romeo – „Od 2024,
Alfa postaje Alfa e-Romeo“
Chrysler – „Čista tehnologija
za novu generaciju porodica“
Citroën – „Citroën Electric:
Dobrobit za sve!“
Dodge – „Pocepajte ulice... Ne
planetu“
DS Automobiles – „Umeće
putovanja, pod lupom“
Fiat – „Zeleno je samo kada je
zeleno za sve“
Jeep® – „Sloboda sa nultim
emisijama“
Lancia – „Najelegantniji način
da zaštitite planetu“
Maserati – „Najbolji luksuz sa
performansama, elektrifikovan“
Opel/Vauxhall – „Zeleno je
novo kul“
Peugeot – „Pretvaranje održive
mobilnosti u kvalitetno provedeno vreme“
Ram – „Napravljen da služi
održivoj planeti“
Commercial Vehicles – „Globalni
lider u oblasti komercijalnih električnih vozila“
Autonomija vožnje i brzo punjenje su ključni za široku
rasprostranjenost i prihvatanje
električnih vozila na baterije među korisnicima. Stellantis na ovaj
izazov odgovara sa električnim vozilima na baterije sa autonomijama između
500-800 km/300-500 milja, kao i brzinu punjenja od 32 km/20 milja po minuti,
koja je najbolja u klasi. Stellantis će ponuditi ceo asortiman rešenja za
pojedince, kompanije i flote, koji će pomoći da se posedovanje ovih vozila
učini jednostavnijim. Naši napori će obuhvatati pružanje svakodnevnih ponuda za
punjenje pomoću zelenih izvora energije, korišćenjem postojećih partnerstava za
proširenje opcija za punjenje, i ubrzavanjem prelaska na pametnu mrežu.
Kompanija
namerava da ispuni različite zahteve svojih korisnika time što će podržati
razvoj mreža za brzo punjenje širom Evrope, što je omogućeno memorandumom o
razumevanju potpisanom između Free2Move eSolutions i Engie EPS. Namera je da se
kopira poslovni model kompanije Free2Move eSolutions sa tržišta Severne
Amerike.
Donosioci pametnih tehnologija
Četiri
platforme fokusirane na električna vozila na baterije su stub razvoja
elektrifikovanih vozila Stellantis brendova. Platforme su osmišljene tako da
imaju visok nivo fleksibilnosti (dužina i širina) i mogućnost deljenja
komponenti, što omogućava ekonomiju obima, jer svaka platforma može da podrži
proizvodnju do dva miliona primeraka godišnje.
Te
četiri platforme su:
STLA Small, sa autonomijom do
500 kilometara/300 milja
STLA Medium, sa autonomijom
do 700 kilometara/440 milja
STLA Large, sa autonomijom do 800 kilometara/500 milja
STLA Frame, sa autonomijom do
800 kilometara/500 milja
Pogoni
obuhvataju porodicu od tri električna pogonska modula (EDM) koji kombinuju
motor, prenosni sistem i pretvarač napona. Ti EDM su kompaktni, fleksibilni, i
mogu se lako skalirati. EDM se mogu podesiti za pogon na prednjim točkovima,
zadnjim točkovima, svim točkovima i 4xe. Kombinacija platformi, EDM i baterija
visoke energetske gustine pružiće vozilima najbolje performanse u klasi u
pogledu efikasnosti, autonomije i punjenja.
Program
hardverskih unapređenja i daljinskih softverskih ažuriranja produžiće životni
vek platformi duboko u sledeću deceniju. Stellantis će razviti softver i
kontrole interno, kako bi održavao karakteristike jedinstvenim za svaki
brend. Baterije će biti prilagođene za različita vozila – od manjih
gradskih automobila do baterija punih energije za vozila visokih performansi i
kamione. Planira se da se u 2024. koriste dva hemijska sastava baterija, kako
bi se odgovorilo na različite potrebe korisnika: opcija sa visokom energetskom
gustinom, i alternativa bez nikl-kobalta. Do 2026. nameravamo da uvedemo prvu
konkurentu tehnologiju baterija u čvrstom stanju.
Stellantis
je trenutno uključen, ili privodi kraju nekoliko ključnih tehnoloških zajedničkih
projekata, od električnih pogonskih sistema do električnog prenosa do hemije
baterijskih ćelija i proizvodnje, digitalnog kokpita i personalizovanih
povezanih usluga. Ova partnerstva pružiće kompaniji Stellantis priliku da
iskoristi ne samo svoje sopstvene veštine, već i iskustvo partnera kako bi
doveo nove tehnologije i rešenja na tržište još brže, dok pritom optimizuje
alokaciju kapitala kako bi dodatno unapredio konkurentnost kompanije Stellantis
na tržištu.
-Naše putovanje ka elektrifikaciji je verovatno kamen temeljac dok počinjemo da otkrivamo budućnost kompanije Stellantis samo šest meseci nakon njenog nastanka, i sada je cela kompanija maksimalno angažovana kako bi se premašila očekivanja svih korisnika, i ubrzala naša uloga u definisanju iznova kako će se svet kretati - rekao je Karlos Tavares. „Imamo veličinu, veštine, duh i održivost da postignemo dvocifrenu prilagođenu maržu operativnog prihoda, predvodimo industriju postavljajući referentne standarde efikasnosti, i isporučimo elektrifikovana vozila koja bude strasti.
Komentari(0)