Stellantis osnažuje elektrifikaciju

Stellantis planira ulaganje više od 30 milijardi evra do 2025. godine u elektrifikaciju i softvere

    foto: Stellantis
    Podeli




Stellantis N.V. predstavio je sveobuhvatnu strategiju elektrifikacije koja nudi uzbudljiva vozila vodeća u klasi za kultne brendove kompanije, istovremeno koristeći stručnost zaposlenih, partnerstva i zajednička ulaganja za isporuku napredne tehnologije po pristupačnim cenama. Ova strategija će omogućiti kompaniji da srednjoročno teži održivoj dvocifrenoj prilagođenoj marži operativnog prihoda.

Karlos Tavares

-Kupci su uvek u prvom planu kompanije Stellantis i naša posvećenost ovom investicionom planu vrednom više od 30 milijardi evra jeste da ponudimo legendarna vozila sa performansama, sposobnostima, stilom, udobnošću i autonomijom koji se neprimetno uklapaju u njihovu svakodnevicu - izjavio je Karlos Tavares, glavni izvršni direktor kompanije Stellantis. - Strategija koju smo danas predstavili fokusira se na odgovarajuću količinu investicija u odgovarajuće tehnologije kako bi stigli do tržišta na vreme, tako osiguravajući da kompanija Stellantis napaja slobodu kretanja na najefikasniji, najpristupačniji i najodrživiji način.

Finansijski rezultati

Stellantis planira da poveća svoju profitabilnost u narednim godinama. Ovo će biti podržano korišćenjem sinergije koja proizlazi iz formiranja kompanije Stellantis, sa prognozom godišnjih sinergija gotovine od preko 5 milijardi evra u stabilnom stanju, planom smanjenja troškova baterija i kontinuiranom optimizacijom distribucije i proizvodnih troškova i realizacijom novih tokova prihoda, posebno od povezanih usluga i budućih softverskih poslovnih modela. Kao rezultat, Stellantis teži ka ostvarivanju održivih, dvocifrenih prilagođenih marži operativnog prihoda srednjoročno, što bi kompaniju učinilo merilom za profitabilnost u pružanju elektrifikovane mobilnosti kupcima na globalnom nivou.

Stellantis planira da postane tržišni lider na tržištu vozila sa niskom stopom emisija (LEV). Tokom 2030. godine, ponuda LEV putničkih automobila kompanije Stellantis u Evropi ima za cilj da neprekidno raste do preko 70 procenata - 10 procentnih poena iznad trenutnih predviđanja u industriji za celokupnu tržišnu ponudu. U SAD-u se očekuje da ponuda LEV putničkih automobila i lakih teretnih vozila kompanije Stellantis bude veća od 40 procenata do 2030. godine.

Kako bi sproveli ovu strategiju, Stellantis planira da investira preko 30 milijardi evra do 2025. godine u elektrifikaciju i razvoj softvera, uključujući i investicije kapitala zajedničkih poduhvata kako bi se finansirale njihove aktivnosti, istovremeno nameravajući da nastavi da bude 30 odsto efikasniji od industrije kada je reč o ukupnom CAPEX-u i i troškovima istraživanja u odnosu na prihode. Kompanija ostaje posvećena pospešivanju svoje liderske pozicije u Evropi u segmentu komercijalnih vozila i jačanju svoje pozicije u Severnoj Americi, istovremeno stremeći ka mestu globalnog lidera u segmentu električnih komercijalnih vozila. Koristeći znanje i sinergije, uvođenje elektrifikacije komercijalnih vozila proširiće se na sve proizvode i sve regione u naredne tri godine, uključujući isporuku kombi vozila sa pogonom na vodonične gorive ćelije do kraja 2021. godine.

Plan elektrifikacije kompanije Stellantis obuhvata ceo lanac vrednosti. Strategija nabavke baterija Kompanije omogućiće joj obezbeđivanje više od 130 GWh kapaciteta do 2025. godine i više od 260 GWh do 2030. godine. Potrebe za baterijama za električna vozila i komponentama biće ispunjene uz pomoć 5 “giga fabrika” u Evropi i Severnoj Americi i upotpunjene dodatnim ugovorima o snabdevanju i partnerstvima za podršku ukupnoj potražnji.

Kako bi se osigurala održiva isporuka, Stellantis je potpisao Memorandume o razumevanju sa dva partnera u Severnoj Americi i Evropi vezane za proizvodnju litijuma, koji je identifikovan kao najbitnija baterijska sirovina s obzirom na raspoloživost, kao i mogućnost da integrišu litijum u lanac snabdevanja kada jednom postane dostupan.

Uz strategije nabavki, tehnička ekspertiza kompanije Stellantis i sinergije proizvodnje smanjiće troškove pogonskih baterija. Cilj je da se troškovi baterija za električna vozila smanje za više od 40 procenata od 2020. do 2024. godine, i za više od dodatnih 20 procenata do 2030. Svi aspekti baterija igraju ulogu u smanjenju troškova - optimizacija ukupnog paketa, pojednostavljivanje formata modula, povećavanje veličine ćelija baterije i unapređivanje hemijskog sastava baterije. Kompanija namerava da maksimalno uveća punu vrednost životnog ciklusa baterije kroz popravke, obnove, upotrebu i recikliranje, kao i da osigura održivi sistem koji daje prioritet potrebama kupaca i brizi za životnu sredinu.

Fokus na klijentu

Cenovna pristupačnost za korisnike je prioritet za Stellantis, jer kompanija namerava da učini ukupan trošak vlasništva električnih vozila jednakim trošku vlasništva vozila sa SUS motorom do 2026. Elektrifikacija nije jednobrazni plan u kompaniji Stellantis. Svaki od 14 poznatih brendova kompanije je posvećen tome da ponudi najbolja potpuno elektrifikovana rešenja u klasi, i da uradi to na način koji osnažuje DNK svakog brenda. Stellantis je objavio sledeće izjave koje izražavaju pristup elektrifikaciji svakog brenda:

Abarth – „Zagrevanje ljudi, ali ne i planete”

Alfa Romeo – „Od 2024, Alfa postaje Alfa e-Romeo“

Chrysler – „Čista tehnologija za novu generaciju porodica“

Citroën – „Citroën Electric: Dobrobit za sve!“

Dodge – „Pocepajte ulice... Ne planetu“

DS Automobiles – „Umeće putovanja, pod lupom“

Fiat – „Zeleno je samo kada je zeleno za sve“

Jeep® – „Sloboda sa nultim emisijama“

Lancia – „Najelegantniji način da zaštitite planetu“

Maserati – „Najbolji luksuz sa performansama, elektrifikovan“

Opel/Vauxhall – „Zeleno je novo kul“

Peugeot – „Pretvaranje održive mobilnosti u kvalitetno provedeno vreme“

Ram – „Napravljen da služi održivoj planeti“

Commercial Vehicles – „Globalni lider u oblasti komercijalnih električnih vozila“

Autonomija vožnje i brzo punjenje su ključni za široku rasprostranjenost i prihvatanje električnih vozila na baterije među korisnicima. Stellantis na ovaj izazov odgovara sa električnim vozilima na baterije sa autonomijama između 500-800 km/300-500 milja, kao i brzinu punjenja od 32 km/20 milja po minuti, koja je najbolja u klasi. Stellantis će ponuditi ceo asortiman rešenja za pojedince, kompanije i flote, koji će pomoći da se posedovanje ovih vozila učini jednostavnijim. Naši napori će obuhvatati pružanje svakodnevnih ponuda za punjenje pomoću zelenih izvora energije, korišćenjem postojećih partnerstava za proširenje opcija za punjenje, i ubrzavanjem prelaska na pametnu mrežu.

Kompanija namerava da ispuni različite zahteve svojih korisnika time što će podržati razvoj mreža za brzo punjenje širom Evrope, što je omogućeno memorandumom o razumevanju potpisanom između Free2Move eSolutions i Engie EPS. Namera je da se kopira poslovni model kompanije Free2Move eSolutions sa tržišta Severne Amerike.

Donosioci pametnih tehnologija

Četiri platforme fokusirane na električna vozila na baterije su stub razvoja elektrifikovanih vozila Stellantis brendova. Platforme su osmišljene tako da imaju visok nivo fleksibilnosti (dužina i širina) i mogućnost deljenja komponenti, što omogućava ekonomiju obima, jer svaka platforma može da podrži proizvodnju do dva miliona primeraka godišnje.

Te četiri platforme su:

STLA Small, sa autonomijom do 500 kilometara/300 milja

STLA Medium, sa autonomijom do 700 kilometara/440 milja

STLA Large, sa autonomijom do 800 kilometara/500 milja

STLA Frame, sa autonomijom do 800 kilometara/500 milja

Pogoni obuhvataju porodicu od tri električna pogonska modula (EDM) koji kombinuju motor, prenosni sistem i pretvarač napona. Ti EDM su kompaktni, fleksibilni, i mogu se lako skalirati. EDM se mogu podesiti za pogon na prednjim točkovima, zadnjim točkovima, svim točkovima i 4xe. Kombinacija platformi, EDM i baterija visoke energetske gustine pružiće vozilima najbolje performanse u klasi u pogledu efikasnosti, autonomije i punjenja.

Program hardverskih unapređenja i daljinskih softverskih ažuriranja produžiće životni vek platformi duboko u sledeću deceniju. Stellantis će razviti softver i kontrole interno, kako bi održavao karakteristike jedinstvenim za svaki brend. Baterije će biti prilagođene za različita vozila – od manjih gradskih automobila do baterija punih energije za vozila visokih performansi i kamione. Planira se da se u 2024. koriste dva hemijska sastava baterija, kako bi se odgovorilo na različite potrebe korisnika: opcija sa visokom energetskom gustinom, i alternativa bez nikl-kobalta. Do 2026. nameravamo da uvedemo prvu konkurentu tehnologiju baterija u čvrstom stanju.

Stellantis je trenutno uključen, ili privodi kraju nekoliko ključnih tehnoloških zajedničkih projekata, od električnih pogonskih sistema do električnog prenosa do hemije baterijskih ćelija i proizvodnje, digitalnog kokpita i personalizovanih povezanih usluga. Ova partnerstva pružiće kompaniji Stellantis priliku da iskoristi ne samo svoje sopstvene veštine, već i iskustvo partnera kako bi doveo nove tehnologije i rešenja na tržište još brže, dok pritom optimizuje alokaciju kapitala kako bi dodatno unapredio konkurentnost kompanije Stellantis na tržištu.

-Naše putovanje ka elektrifikaciji je verovatno kamen temeljac dok počinjemo da otkrivamo budućnost kompanije Stellantis samo šest meseci nakon njenog nastanka, i sada je cela kompanija maksimalno angažovana kako bi se premašila očekivanja svih korisnika, i ubrzala naša uloga u definisanju iznova kako će se svet kretati - rekao je Karlos Tavares. „Imamo veličinu, veštine, duh i održivost da postignemo dvocifrenu prilagođenu maržu operativnog prihoda, predvodimo industriju postavljajući referentne standarde efikasnosti, i isporučimo elektrifikovana vozila koja bude strasti.

Komentari(0)

sortiraj