Stellantis postaje strateški vlasnik udela u kompaniji Leapmotor
Stellantis postaje strateški vlasnik udela u kompaniji Leapmotor sa investicijom od 1,5 milijardi evra kako bi osnažio globalno poslovanje Leapmotora u oblasti električnih vozila
Kompanije Stellantis N.V. i Leapmotor danas su objavile da Stellantis planira da investira 1,5 milijardi evra kako bi stekao udeo od oko 20% u kompaniji Leapmotor, čime će Stellantis postati značajan akcionar u toj kompaniji. Ovaj sporazum takođe predviđa osnivanje zajedničkog preduzeća Leapmotor International, koje će voditi Stellantis sa vlasničkim odnosom od 51/49, a koje će imati ekskluzivna prava za izvoz, prodaju i proizvodnju Leapmotor proizvoda izvan šireg regiona Kine. Ovo će biti prva takva globalna saradnja u oblasti električnih vozila između vodećeg proizvođača automobila i kineskog proizvođača NEV vozila.
Partnerstvo ima za cilj da dodatno poveća prodaju Leapmotora
u Kini, najvećem tržištu na svetu, istovremeno iskorištavajući etabliranu
globalnu prisutnost Stellantisa kako bi značajno ubrzao prodaju Leapmotor
brenda u drugim regionima, počevši od Evrope. Stellantis namerava da iskoristi
visoko inovativni i ekonomični ekosistem za električna vozila kompanije
Leapmotor u Kini kako bi pomogao u ostvarivanju osnovnih ciljeva
elektrifikacije u okviru strateškog plana Dare Forward 2030, sa mogućnošću
daljeg istraživanja međusobno korisnih sinergija. Očekuje se da će zajedničko
preduzeće početi sa isporukama u drugoj polovini 2024. godine.
Dve kompanije smatraju da će ponuda električnih vozila
Leapmotora biti osnažena Stellantisovom trenutnom tehnologijom i portfeljem
legendarnih brendova i da će ponuditi pristupačnija rešenja za mobilnost
globalnim korisnicima. Stellantis će imati dva mesta u Upravnom odboru
Leapmotora i imenovaće izvršnog direktora zajedničkog preduzeća Leapmotor
International.
Karlos Tavares
-Kako se konsolidacija odvija među sposobnim startapima za
električna vozila u Kini, sve je očiglednije da će nekoliko efikasnih i agilnih
igrača nove generacije u oblasti električnih vozila, poput Leapmotora,
dominirati glavnim segmentima u Kini - izjavio je izvršni direktor Stellantisa
Karlos Tavares. - Smatramo da je sada pravi trenutak da preuzmemo vodeću ulogu
u podršci planovima za globalno širenje Leapmotora, jednog od najimpresivnijih
igrača na tržištu električnih vozila koji ima sličan tehnološki pristup i
preduzetnički mentalitet kao mi. Kroz ovu stratešku investiciju, možemo da
ispunimo prazan prostor u našem poslovnom modelu i koristimo konkurentne
prednosti Leapmotora kako u Kini, tako i u inostranstvu.
Želim da se zahvalim gospodinu Žu Žiangmingu i timovima sa obe strane naših
odličnih kompanija na njihovom vođstvu i saradnji u stvaranju ove nove prilike
za nas oboje.
Leapmotora Žu Žiangming
-Danas je to velika prekretnica u
istoriji Leapmotora, i uzbuđen sam što sam svedok ovog trenutka zajedno sa
gospodinom Tavaresom i njegovim timom - izjavio je osnivač i izvršni direktor
Leapmotora Žu Žiangming. Leapmotor je razvijen na osnovu naših internih
tehnoloških kapaciteta i donosi na tržište najbolje proizvode u oblasti
električnih vozila na način koji je najkonkurentniji u smislu troškova.
Verujemo u partnerstva gde obe strane ostvaruju dobit u brzo promenljivom
okruženju. Sarađujući sa Stellantisom, nastavićemo da budemo inovativni i
kreativni u tehnološkim i poslovnim sinergijama i ponudićemo Leapmotor
električne automobile globalnom tržištu.
Usredsređen na srednji i viši segment
tržišta, koji je najveći i najbrže rastući segment u Kini, Leapmotor je
isporučio oko 111.000 jedinica NEV (vozila na nove izvore energije) u 2022.
godini, čime se svrstao u prvi nivo među čistim proizvođačima NEV u Kini. U
naredne tri godine, planira se da Leapmotorov portfolio proizvoda pokrije čitav
spektar segmenata od A do E, zasnovan na jednoj tehničkoj arhitekturi sa tri
visoko skalabilne platforme sa električnim pogonom (BEV) i pogonom sa
produženom autonomijom (Range Extender EV).
Leapmotor je prva kompanija posvećena isključivo električnim
vozilima na svetu koja će uvesti tehnologiju „od ćelija do šasije“
(Cell-to-Chassis) na masovnom nivou, a njena nova Four-Leaf Clover Leap 3.0
centralno kontrolisana električna i elektronska arhitektura postiže neometano i
efikasno funkcionisanje sa osnovnim komponentama pametnih električnih vozila.
Njegov jedinstveni model vertikalne integracije maksimalizuje skalabilnost,
omogućavajući Leapmotoru da brzo odgovori na potrebe kupaca.
Stellantis je osnovan početkom 2021. godine, ali ima
više od veka iskustva i 14 legendarnih automobilskih brendova i dva poslovna
sektora za mobilnost koji imaju za cilj da omoguće čistu, sigurnu i pristupačnu
slobodu mobilnosti za sve, koristeći industrijske operacije u više od 30
zemalja sa kupcima u više od 130 tržišta. U 2022. godini, Stellantis je
isporučio preko 6 miliona vozila sa neto prihodom od 179,5 milijardi evra i
neto dobiti od 16,8 milijardi evra. U prvoj polovini 2023.,
kompanija je ostvarila neto prihod od 98,4 milijarde evra i neto dobit od 10,9
milijardi evra, uz jednu od najviših stopa prilagođenog operativnog prihoda
(AOI) u industriji od 14,4%.
Stellantis će uložiti više od 50 milijardi evra u elektrifikaciju tokom naredne decenije kako bi sproveo ciljeve iz strateškog plana Dare Forward 2030, da se do 2030. godine postigne udeo od 100% prodaje električnih putničkih vozila (BEV) u Evropi i udeo od 50% prodaje električnih putničkih vozila i lakih kamiona (BEV) u Sjedinjenim Američkim Državama. Da bi postigla ove ciljeve prodaje, kompanija će obezbediti približno 400 GWh kapaciteta baterija, uz podršku šest fabrika za proizvodnju baterija u Severnoj Americi i Evropi. Stellantis je na putu da postane korporacija sa neto nultom emisijom ugljenika do 2038. godine, uključujući sve oblasti, uz kompenzaciju preostalih emisija u jednocifrenom procentualnom iznosu. Paralelno sa ovim strateškim potezom, Stellantis ostaje posvećen svom poslovnom modelu zasnovanom na minimalnom nivou imovine za svoje strane brendove u Kini.
Komentari(0)