Stellantis zabeležio snažan rast prodaje tokom cele 2023. na ukupnim i električnim tržištima

Stellantis konsoliduje svoje drugo mesto na rang-listi prodaje na evropskom tržištu svih vozila, ostvarujući tržišni udeo od 18,4 u 2023. godini i rast prodaje od 5,9 odsto u odnosu na 2022. godinu

    foto: Stellantis
    Podeli




U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5,9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18,4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.

Ostvareni su značajni rezultati na ključnim evropskim tržištima, sa prodajom (PC+CV) u porastu u odnosu na prethodnu godinu: +2,2% u Francuskoj, +5% u Nemačkoj, +10,6% u Italiji, +3,5% u Španiji, +16,8% u Ujedinjenom Kraljevstvu. Pozitivni rezultati beleže se i u ostatku Evrope, sa značajnim rastom i u Beluksu, Irskoj, Portugalu i Švajcarskoj. Ukupno gledano, Francuska, Italija i Portugal predvode ukupno tržište, pri čemu su Francuska i Holandija ispred u segmentu elektrifikovanih vozila.

Na tržištu potpuno električnih vozila (BEV), Stellantis beleži značajan rast, sa povećanjem od 14% u odnosu na 2022. godinu, osvajajući tržišni udeo od 14,2% u Evropi i vodeći u različitim segmentima BEV. Prodaja BEV postepeno raste iz tromesečja u tromesečje, što Stellantisu donosi poziciju na postolju evropskog rangiranja. Modeli poput Fiat 500e, električnog Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot e-208, Jeep Avenger i cela gama komercijalnih vozila BEV Pro One (38,6% tržišnog udela) poboljšali su rezultate kompanije.

-Kada se osvrnemo na izvanrednu godinu, naši rezultati prodaje za celu godinu potvrđuju našu poziciju kao neuporedivog borca za prvo mesto - izjavio je Uve Hošgešurc, glavni operativni direktor za tržište proširene Evrope. - Ne samo da postavljamo tempo, već i iznova definišemo trku, osiguravajući vodeće pozicije na tržištu BEV vozila. Ovaj uspeh nije samo prekretnica; to je svedočanstvo naše neumorne posvećenosti oblikovanju električne budućnosti, gde ne pratimo samo trendove, već ih i stvaramo. Ovi rezultati služe kao dokaz rada i posvećenosti celog našeg tima, kao i snažne podrške od strane naših zaposlenih i partnera.

U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27,4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV). U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine. Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila.

Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.

Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana Dare Forward 2030 kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.

Komentari(0)

sortiraj