Stiže električna Mazda MX-30 e-Skyactiv
Svojim jedinstvenim freestyle vratima, ekološkim materijalima i baterijom pravilne veličine, novi Mazdin model pruža domet od 200 kilometara
Mazdin prvi električni automobil MX-30 dostupan za rezervaciju nakon premijere na Tokyo Motor Show-u, razvijen je za kupce koji ne žele da žrtvuju užitak vožnje pri kupovini električnog automobila. Svojim jedinstvenim freestyle vratima, ekološkim materijalima i baterijom pravilne veličine, koja pruža domet od otprilike 200 kilometara, što je znatno više od 48 kilometara, koliko u proseku dnevno prelazi evropski vozač.
Model MX-30, nakon nedavno predstavljenog inovativnog Skyactiv-X motora,
označava još jedan pozitivan korak u Mazdinom višestrukom rešenju smanjenja
emisija. Mazde MX-30 će u evropske salone stići tokom druge polovine 2020.
godine.
Yasuhiro Aoyama
-Kao i kod svih naših proizvoda, naši dizajneri i inženjeri imali su vrlo
jasan cilj za naš prvi potpuno električni automobil. Morao je da ima
jedinstveni dizajn, da bude sjajan za vožnju, nešto što je ključni deo Mazdine
DNK i što nas čini jedinstvenim u poređenju sa konkurentima, i što je
najvažnije, da pozitivno doprinosi smanjenju emisija tokom celog životnog
ciklusa proizvoda - kaže predsednik i izvršni direktor Mazda Motor Europe
Yasuhiro Aoyama i dodaje:
-Uz tehnologije elektrifikacije koje uvodimo u našu celokupnu ponudu,
kao manji proizvođač usredsredili smo sve napore u stvaranje električnog
automobila za koji pretpostavljamo da će biti drugi automobil u porodici. Mazda
MX-30, kako su rekli mediji koji su vozili naš testni prototip, nije poput
drugih električnih automobila, vozi se više poput automobila pokretanog motorom
sa unutrašnjim sagorevanjem i nastavlja da pruža radost u vožnji koju naši
kupci očekuju od Mazde.
Fokus na vozača
Kao i svaka druga Mazda, MX-30 pruža vrlo prirodan osećaj i odzivnost u
vožnji pri ubrzavanju, skretanju i kočenju, upravo onako kako želite i
očekujete u svakodnevnim situacijama u vožnji. U Mazdi MX-30 je to postignuto
inovativnim pristupom pri konstruisanju u paketu e-Skyactiv. To takođe
uključuje bateriju koja je čvrsto integrisana u karoserijsku strukturu vozila,
što poboljšava celokupnu krutost karoserije i pruža odličan odziv na vozačeve
komande.
Uz to, s obzirom na važnost zvuka za vozačevu percepciju obrtnog momenta
i brzine, Mazdini inženjeri su stvorili i elektronski zvučni sistem unutar
Mazde MX-30 koji je sinhronizovan sa obrtnim momentom motora u frekvenciji
zvuka i zvučnog pritiska. To dovodi do manje promena brzine tokom vožnje i
rezultira vrlo stabilnom vožnjom, što dodatno podržava Mazdin jedinstveni
sistem G-Vectoring Control (GVC) koji je proširen i koristi prednosti elektromotora
(električni G-Vectoring Control Plus).
Jedinstveni Kodo dizajn
Sa modelom MX-30 nastavlja se Mazdin fokus na uklanjanje nepotrebnih
elemenata dizajna. Veruju u slogan "manje je više" kada je reč o
unutrašnjosti i spoljašnjosti automobila. Kabina stvara osećaj jedinstva koji
se proteže od vrha prednjeg nosača krova sve do zadnjeg kraja. Boja uokvirenog
gornjeg dela krova čini ovaj osećaj još jasnijim. Jedinstvena dvokrilna
“freestyle” vrata daju modelu MX-30 karakterističnu i elegantnu siluetu kabine,
pružajući pritom poseban osećaj pri ulasku u automobil. U unutrašnjosti su
takođe ekološke materijali i pravu kožu zamenjuju veganskom alternativom. Tu je
i pluta iz ekološki prihvatljive proizvodnje na "plutajućoj"
središnjoj konzoli koja pruža kreativan prostor za odlaganje.
Šta se nalazi u imenu
Mazda je koristila MX prefiks na nekoliko proizvoda koji su u to vreme
dizajnirani i izrađeni kako bi se suprotstavljali trendovima u tadašnjoj
automobilskoj industriji. Sa MX-5 modelom stvoren je sportski dvosed dok su
drugi proizvođači odbacili koncept roadstera. Sa Mazdom MX-30
"skrojena" je potpuno novo iskustvo vožnje električnog vozila sa
Mazdinim DNK koji se provlači kroz jedinstveni dizajn unutrašnjosti i
spoljašnjosti i odličnu dinamiku vožnje, osiguravajući da kupci i dalje mogu da
dožive radost vožnje po kojoj je Mazda poznata.
Mazda MX-30 sada je dostupna za predrezervacije u nekoliko EU zemalja, a
na tržište stiže u drugoj polovini 2020. godine. Ovaj SUV model je dugačak 4,39
metara, širok je 1,79, u visinu se proteže na 1,57, a međuosovinsko rastojanje
je 2,65 metara. Baterija je litium-ionska, ukupni napon je 355 V, a ukupna električna
snaga (kapacitet baterije) je 35,5 kWh.
Tehničke
specifikacije
Tip karoserije SUV
Kapacitet sedenja 5
osoba
Dužina 4.395 mm
Širina 1.795 mm
Visina 1.570 mm
Međuosovinsko
rastojanje 2.655 mm
Pogon e-SKYACTIV
Prednje vešanje
MacPherson opružne noge
Zadnje vešanje
Polukruta osovina
Upravljanje
Mehanizam sa nazubljenom letvom
Kočnice
(prednje/zadnje/kontrola)
Ventilirani diskovi/puni
diskovi
/regenerativno
elektro-kočenje
Dimenzije guma
215/55 R18
Baterija
Litium-ionska baterija
Ukupni napon 355 V
Ukupna električna
snaga (kapacitet baterije) 35,5 kWh
Motor Naizmenični sinhroni motor
Komentari(0)