Stiže unapređeni Kia Picanto
Kia Motors je osetno unapredila svoj najmanji model Picanto, koji stiže na evropske puteve u trećem kvartalu ove godine
Nudiće mnogo novih bezbednosnih i telematskih tehnologija, koje su obično rezervisane za veća i skuplja vozila, dok će ujedno unapređeni Picanto zahvaljujući novim motorima doneti niže emisije kao i prepoznatljiva dizajnerska osveženja, iznutra i spolja. Unapređeni Picanto donosi i brojne napredne bezbednosne tehnologije iz Kijinih većih modela, što ga čini jednim od najbezbednijih modela u svom segmentu.
Takođe je raspoloživa Kijina nova
"faza II" UVO Connect telematskih tehnologija, koje unapređuju
povezivost vozila i kontrole kako bi smanjili stres tokom vožnje. Unapređenja
Picantove motorizacije uključuju Kijin opcionalni novi robotizirani ručni
menjač (AMT - Automated Manual Transmission) za uglađeniju vožnju. Prodaja
unapređenog Picanta u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine i to sa
standardnom najdužom evropskom garancijom - 7-godišnjom garancijom na celo
vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).
Osvežen dizajn svih varijanti (GT-Line i X-Line)
Picanto je doživeo dizajnerska
osveženja, pogotovo sportska GT-Line i SUV X-Line varijanta. Rezultat je svež,
prepoznatljiviji izgled. "Lice" Picantovih varijanti GT-Line i X-Line
je izmenjeno kako bi dobili još specifičniji izgled. Novi izgled počinje maskom
"tigrovog nosa", koja donosi novi izgled sa ivicama sa više reljefa i
otvoren izgled. Hromirane ivice nastavljaju se do donjeg dela redizajniranih
farova, što daje vozilu širi, stabilniji izgled. Kod GT-Line varijante svaka
strana ‘tigrovog nosa’ ima crvene umetke GT-Line, dok su kod X-Line varijante
crveni, slični vazdušnim otvorima. Obe varijante dobile su drugačije farove i
četvorodelna kockasta LED dnevna svetla. Pozadi je Picanto dobio nova LED
svetla i tanju maglenku, što ga čini još prepoznatljivijim.
Varijante GT-Line i X-Line su zbog
modernijeg izgleda dobile i drugačiji prednji i zadnji branik sa oštrim
linijama karoserije. Promene su stvorile grublji, robusniji izgled GT-Line
varijante, koja je vizuelno sličnija Kijinim GT varijantama. Veći otvor za
protok vazduha na donjem delu branika je kod GT-Line varijanti crn, sa
maglenkama koje podsećaju na dragulje. X-Line varijanta dobila je SUV-ovske
zaštitne pokrove podvozja, sa metalik imitacijom i X-Line logom i crnim ivicama
koji se protežu od prednje maske do rubova blatobrana na boku.
Picanto kupcima nudi više mogućnosti
prilagođavanja pojedincu, jer ima na raspolaganju čak 10 modernih boja
karoserije zbog kojih će auto odudarati od ostalih. Nudiće se i dva nova tipa
aluminijumskih naplataka koji lepo dopunjuju Picantov sportski karakter:
16-kraki, 14-inčni naplaci, kao i dvobojni 16-inčni naplaci sa dijamantskim
brušenjem.
Dizajn unutrašnjosti
U unutrašnjosti Picanto donosi brojne
vizuelne i tehnološke nadgradnje koje su skoncentrisane u 8,0-inčnom
"plutajućem" širokom ekranu na dodir sa audio-vizuelnim navigacionim
sistemom (AVN) (vidi ‘Infotainment’ za više detalja), i visokorezolucijski
4,2inčni digitalni ekran na instrument tabli. U zavisnosti od opreme i tržišta
je Picantova kabina na raspolaganju sa crnim tekstilnim ili sintetičkim
sedištima, sa različitim uzorcima tapaciranja kako bi postigli moderniji izgled
i bolji osećaj u kabini. Kabina se može pohvaliti sa crnim, srebrnim ili
bleštavo crnim umecima obloga vrata, armaturne ploče i oko menjača.
Unapređeni Picanto je raspoloživ sa
puno savremenih kolor paketa za još više personalizacije kabine, u zavisnosti
od opreme i pojedinog tržišta. Paket Limeta donosi crnu unutrašnjost sa
kontrastnim šavovima bele boje i belom bočnom potporom sedišta, dok su ivice
oko menjača i vazdušnih otvora premazani srebrenim metalik lakom, a dodaci na
vratima takođe su u srebrenoj i limeta boji. Narandžasti paket nudi crnu
jednobojnu unutrašnjost s narandžastim šavovima i još nekim drugim detaljima i
crnonarandžastim umecima u vratima. Crveni paket nudi crno tapaciranje sa
crvenim bočnim potporama sedišta kao i bleštave crne umetke i crveno-crne
detalje na vratima. U ponudi je još i zeleni paket koji kupcima nudi zelene
umetke u kabini i srebreno-zelene završetke na vratima i tapecirana sedala u
stilu denim džinsa.
Novi benzinski motori
Unapređeni Picanto će u Evropi nuditi
tri nova benzinska motora "Smartstream" čije glavne dve odlike su
manja potrošnja goriva i niže emisije CO2 u odnosu na prethodnike. Motorna gama
sadrži motor 1.0 T-GDi najveće snage 100 KS, 1,0-litarski atmosferski motor
snage 67 KS ili 1,2-litarski DPFI (dual-port fuel injection) motor sa 84 KS.
Između ostalih inovacija novog motora 1.0 T-GDi vredi spomenuti efikasniji
sistem ubrizgavanja koji dostiže pritisak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250
bara).
Sva tri motora unapredili su linije
za kruženje izduva i optimizovali upravljanje usisnog ventila što je namenjeno
postizanju koliko se da niže potrošnje goriva. Dva atmosferska motora zamenili
su multipoint ubrizgavanje novim dvostrukim ubrizgavanjem goriva (DPFI), koje
optimizuje vreme ubrizgavanja kako bi se postigla što niža potrošnja goriva.
Sva tri motora opremljena su novim integrisanim termalnim upravljanjem (ITMS -
Integrated Thermal Management System), koje pruža efikasnije hlađenje komore za
sagorevanje. ITMS razlikuje karakteristike hlađenja motora s obzirom na
operativno delovanje motora.
Unapređeni Picanto je prvi model sa
Kijinim novim robotizovanim menjačem AMT (Automated Manual Transmission).
Osnova je 5-stepeni ručni menjač sa kvačilom i aktuatorom za pritiskanje
kvačila i promenu brzine s obzirom na parametre koje dobija od senzora. Sa
jednostrukim suvim kvačilom AMT je jednostavan i cenovno povoljan izbor za
stranke koje više vole nezahtevnu upotrebu automatskog menjača, bez veće
potrošnje goriva u odnosu na uobičajene ručne menjače. Kia će podatke o
emisijama i potrošnji goriva objaviti naknadno odn. pre početka prodaje u
Evropi.
Picanto će dobiti veći, 8,0-inčni
"plutajući" ekran na dodir sa navigacionim sistemom koji će zameniti
stari sistem sa 7,0-inčnim ekranom. Pored ovog donosi Bluetooth multikonekciju
koji korisnicima omogućava povezivost dva mobilna uređaja istovremeno - jedan
za telefoniranje bez ruku i upotrebu medija, a drugi samo za medije. Sistem
standardno omogućava upotrebu na platformama Apple CarPlay i Android Auto.
Kijin sistem UVO vozačima omogućava
pristup različitim podacima, saobraćajne informacije uživo, vremenska prognoza,
zanimljive tačke, cene goriva i detalji o eventualnim uređenim parking mestima
i uz put, uključujući cene, lokaciju i raspoloživost. UVO App koja djeluje na
platformama Android i Apple vlasnicima omogućava aktiviranje različitih
funkcija na daljinu. U zavisnosti od države korisnici mogu vozilu daljinski unapred
poslati rutu putovanja, proveriti lokaciju svog vozila i čitati izveštaje o
vozilu i primaju dijagnostička obaveštenja. Pored toga će Picanto kao jedan od
prvih modela Kije nuditi najnoviju "fazu II" telematike UVO Connect
koja vlasnicima omogućava unapređenje korisničkog iskustva u vozilu i preko
Kijine aplikacije UVO za pametne telefone. Kia će više detalja o tehnologiji
UVO Connect "faza II" predstaviti neposredno pre početka prodaje.
Novi sistemi asistencije i dodatne tehnologije
Unapređeni Picanto donosi nekoliko
Kijinih najnovijih sistema asistencije (ADAS) i nekoliko novih aktivnih
bezbednosnih sistema namenjenih poboljšanju zaštite putnika što ga čini jednim
od najbezbednijih automobila u svom segmentu. U zavisnosti od opreme Picantov
novi sistem asistencije ADAS uključuje sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa
prepoznavanjem vozila i pešaka. Pored toga Picanto nudi i sistem za
upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCA), sistem za održavanje vozila na
voznoj traci (LKA), sistem za upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i
sistem za održavanje vozila na voznoj traci sa prilagođavanjem udaljenosti od
vozila ispred sa automatskim ubrzavanjem kod preticanja nakon aktiviranja
migavaca (LFA). Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom za održavanje
bezbednog rastojanja do vozila ispred koristi kameru i senzore za praćenje
podnih oznaka i tako održava Picanta na sredini trake. Picanto dobija i sistem
za pomoć kod vožnje unazad (RCCA) koji vozača upozorava i zaustavlja vozilo ako
sistem kod vožnje unazad na parkiralištu sa leve ili desne strane
detektuje približavanje drugog vozila.
Picanto je opremljen sa aktiviranjem svih migavaca u nuždi (ESS) koji automatskim treperenjem upozorava na opasno približavanje vozilu ispred ako mora vozač zakočiti. Sistem za pomoć kod polaženja uzbrdo (HAC) automatskim kočenjem sprečava pomicanje vozila nizbrdo i omogućava lakši polazak uzbrdo. Unapređeni Picanto je između ostalog dobio i Kijin pomoćni sistem stabilnosti (VSM), vektorsko kočenje u zavojima, kontrolu kočenja u zavojima (CBC) i sistem za održavanje vozila pravo (SLS - Straight-line Stability) koji vozačima pomaže kontrolisati vozilo kod kočenja i skretanja. Kabina unapređenog modela je opremljena sa do sedam vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za vozačeva kolena, a tu su i ISOFIX sidrišta, u zavisnosti od opreme i tržišta.
Komentari(0)