Sve što treba da znate pre ulaska u električni automobil

Da li će Vaš naredni Škoda automobil biti električni? Verovatno ćete imati puno pitanja o prelasku na eMobility

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Šta možete da očekujete kada kupite električni automobil? Pre svega, novo iskustvo vožnje. I u početku, možda, pravljenje novih navika. Ali, samo napred - nemate razloga za brigu.

Da li je potrebno startovati električni automobil Škoda

Ne, to je nešto što više nikada nećete morati da uradite. Kad uđete, samo pritisnite papučicu kočnice - i to je to. Automobil se tada aktivira, kao što je naznačeno porukom prikazanom na Virtual Cockpit-u. Zatim samo stavite auto u pogon i krenite. Isto tako je lako kada dođete do kraja svog putovanja - samo izađete i automobil se sam deaktivira.

Treba li da menjate brzinu dok vozite Škoda električni automobile

Ne. Naravno, i dalje morate odabrati smer kretanja napred ili nazad, kao u automobilima sa automatskim menjačem. Ali električni motor automobila radi u širokom rasponu obrtaja bez potrebe za promenom stepena prenosa, s maksimalnim obrtnim momentom dostupnim čak i pri nula obrtaja.

Šta je s dometom automobila

Domet po punjenju se poboljšava sa svakom novom generacijom električnih automobila. Škoda Enyaq iV nudi domet od čak 547 kilometara, što je dovoljno za veliku većinu scenarija putovanja. U idealnim uslovima, možete ga redovno puniti kod kuće preko noći ili na poslu tokom dana. Za duža putovanja, dobro je unapred pronaći stanice za punjenje na kojima se usput možete zaustaviti kako biste delimično ili potpuno napunili bateriju. Mnogo je faktora koji utiču na domet automobila, uključujući stil vožnje, brzinu i temperaturu napolju i unutar automobila.

Kako funkcioniše punjenje i koliko traje

Postoje dva načina punjenja: naizmenična struja (AC) i jednosmerna struja (DC). Punjenje naizmeničnom strujom nije tako brzo kao punjenje jednosmernom, što je povezano s napajanjem iz električne mreže. Osim toga, utičnice od 230 V ili 400 V u kućnoj mreži obezbeđuju naizmeničnu struju koju električno vozilo mora pretvoriti u jednosmernu. Punjenje iz trofazne utičnice je brže zbog većeg protoka energije, ali ipak treba promeniti struju iz naizmenične u jednosmernu. Najbrži način je punjenje jednosmernom strujom iz punjača dizajniranog posebno za električna vozila. Punjenje je nelinearan proces – potrebno je samo 36 minuta da se visokonaponska baterija napuni od 10% do 80% kapaciteta na stanicama za brzo punjenje, ali preostalih 20 posto može potrajati otprilike isto toliko vremena.

Šta je wallbox

Wallbox je zidni uređaj za punjenje električnih vozila. Napaja se naizmeničnom strujom. Škoda iV punjač, zvanični wallbox češkog proizvođača automobila, dostupan je u tri modela, od kojih svaki nudi različit nivo funkcionalnosti.

Da li mogu da koristim bilo koji punjač u gradu

Široka mreža stanica za punjenje širom Evrope može se koristiti za punjenje električnih automobila – pod uslovom da punjač ima konektor prikladan za vozila Škoda. Postoji nekoliko vrsta konektora, ali u principu vozači Škoda EV ne moraju da brinu da neće moći da priključe svoj automobil na bilo koju stanicu koju nađu. U Evropi je konektor nazvan CCS – Combined Charging System – postao standard za DC brzo punjenje. A ovo je samo široko rasprostranjeni Mennekes konektor, koji je standard za AC punjenje i stoga se nalazi i u kućnim wallbox-evima i u kablu koji se isporučuje uz automobil, a koji se može spojiti na 230 V dvofazne i 400 V trofazne utičnice.

Kako da platim

Mogli biste da pomislite da u Evropi možete jednostavno da platite punjenje kreditnom karticom, kao što biste to učinili kada kupujete bilo koju drugu robu. Ali zapravo nije tako jednostavno: treba da se prijavite na specijalizovani servis kao što je Škoda Powerpass. Tada nije problem da se registrujete kod većine javnih pružalaca usluga punjenja.

Nudi li Škoda javno punjenje električnih vozila

Da, zove se Powerpass. Sa Powerpass karticom možete puniti praktično bilo gde. Takođe imate sve podatke o naplati i plaćanju na dohvat ruke u jednoj aplikaciji. Dostupan od lansiranja prvog Enyaq iV modela, ovaj sistem takođe vam omogućava pristup mreži brzog punjenja IONITY. Na vozilima serije Enyaq iV s trenutnim softverom ME3, punjenje se može jednostavno pokrenuti na kompatibilnim stanicama za punjenje jednostavnim spajanjem kabla za punjenje, zahvaljujući novoj funkciji Plug & Charge. Identifikacija vozila odvija se potpuno automatski na stanici za punjenje. Svi novi Škoda modeli bazirani na modularnoj platformi za električna vozila (MEB) takođe će imati ovu funkciju u budućnosti.

Kako se vaš automobil puni dok ga vozite

Jedna značajna karakteristika električnih automobila je rekuperacija, što je u suštini kočenje motorom koje ponovo puni bateriju. Škoda Enyaq iV omogućava vam odabir između tri nivoa intenziteta rekuperacije pomoću poluga ispod volana; ili takođe možete da odaberete najintenzivniji nivo stavljanjem automobila u način rada B. Tu je i potpuno automatski način rada gde se automobil za sve brine sam. Rekuperacija iz temelja menja vaše iskustvo vožnje – najjači nivo koči toliko efikasno da automobil počinje da usporava čim se otpusti papučica gasa, tako da možete udobno da vozite samo s jednom papučicom. Rekuperacija takođe pomaže da povećate domet automobila.

Koliki je životni vek električnog automobile

Brojni faktori igraju ulogu, posebno stil vožnje, nega automobila i pridržavanje propisanih rasporeda održavanja. Uz to, garantovani vek trajanja baterije je osam godina ili 160.000 kilometara. U slučaju modela Enyaq iV i Enyaq Coupé iV, kapacitet baterije za to vreme garantovano neće pasti ispod 70% prvobitnog nivoa.

Koji su redovni servisni intervali

Enyaq iV zahteva servis svake dve godine. Ovaj interval važi u većini zemalja, ali u nekim zemljama lokalni propisi mogu da propišu drugačija pravila.

Da li ste znali…

-Oba RS modela u Enyaq iV porodici imaju maksimalnu izlaznu snagu od 220 kilovata, kao i reli automobili koji se takmiče u poznatoj WRC kategoriji.

-Enyaq Coupé RS iV ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi, ali njegovo ubrzanje u srednjem dometu još je zanimljivije: od 80 do 120 km/h za oko četiri sekunde, na primer. Automobil postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h za 21,7 sekundi. Ubrzanje je takođe potpuno linearno i ne uključuje promene stepena prenosa.

-Škoda dizajneri uspeli su da smanje koeficijent otpora modela Enyaqa iV na neverovatnih 0,257, a za verziju Coupé čak na 0,234.

-Enyaq je vrhunski moderan automobil s jednom novom dizajnerskom karakteristikom koja privlači pažnju – po izboru se može opremiti spektakularno osvetljenom rešetkom Crystal Face koja se sastoji od do 130 LED dioda.

-Kao i drugi RS automobili, modeli Enyaq RS iV i Coupé RS iV dostupni su u posebnoj Mamba zelenoj boji.

-U poređenju sa modelom Enyaq iV, verzija Coupé je 4 milimetra duža (4.653 milimetra) i 1 milimetar viša (1.617 milimetara). Širina i međuosovinsko rastojanje su identični (1.879, odnosno 2.765 milimetara).

Komentari(0)

sortiraj