Svetska premijera novog modela Mercedes-AMG GT 63 S E Performance u Šangaju
Novi Mercedesov model ima najveće ubrzanje od svih modela AMG serije. Do stotke stiže za samo 2,8 sekundi! E Performance hibridni pogon sa izlaznom snagom od 600 kW (816 kS)
Tokom vikenda Formule 1 u Šangaju, Mercedes-AMG je predstavio novi vrhunski model u svojoj GT seriji. Izuzetno moćan E PERFORMANCE hibridni pogon koji se sastoji od V8 motora i električnog motora obezbeđuje munjevitu reakciju zajedno sa naglašenom isporukom snage. Inovativna tehnologija motosporta, inspirisana Mercedes-AMG PETRONAS F1 timom, čini osnovu jedinstvenog vozačkog iskustva prepunog performansi i dinamike vožnje.
Michael Schiebe
-Od nule do 100 za 2,8 sekundi – nijedan model serije AMG nikada ranije
nije ubrzavao tako jako. Imajući u vidu ove vrednosti, bilo je jasno da je
svetska premijera novog AMG GT 63 S E PERFORMANCE morala da se održi tokom
održavanja trke Formule 1™. Naš četvorolitarski V8, u kombinaciji sa hibridnim
sistemom vrhunskih performansi, čini vozilo vrhunskim modelom u našoj GT
porodici. GT 63 S E PERFORMANCE kombinuje vrhunske performanse sa veoma
dinamičnim iskustvom u vožnji. Istovremeno, vozilo nudi široke opcije opreme i
visokokvalitetne materijale, što ga čini jednim od najekskluzivnijih kupea
vrhunskih performansi na tržištu - kaže Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH
i rukovodilac poslovnih jedinica Mercedes-Benz G-Class & Mercedes Maybach
U novom AMG GT 63 S E PERFORMANCE, 4,0-litarski V8 biturbo motor i AMG
Electric Drive Unit zajedno stvaraju sistemsku snagu od 600 kW (816 KS) i
maksimalni obrtni moment do 1.420 Nm. Rapidno ubrzanje do 100 km/h za 2,8
sekundi i maksimalna brzina od 320 km/h naglašavaju moćne performanse. Sistemi
kao što je AMG ACTIVE RIDE CONTROL sistem oslanjanja sa poluaktivnom
stabilizacijom naginjanja i aktivnim upravljanjem zadnje osovine obezbeđuju
širok raspon između dinamike vožnje i svakodnevne udobnosti.
Motor sa unutrašnjim
sagorevanjem napred, elektromotor pozadi
Pogon novog AMG GT 63 S E PERFORMANCE kombinuje AMG 4,0-litarski V8
biturbo motor na prednjoj osovini sa električnim pogonom na zadnjoj osovini.
Integriše 150 kW (204 ks), sinhroni elektromotor sa trajnom pobudom sa
dvobrzinskim menjačem koji se električno uključuje i mehaničkim diferencijalom
sa ograničenim proklizavanjem zadnje osovine. Lagana baterija visokih
performansi se takođe nalazi iznad zadnje osovine. Ovaj kompaktan dizajn
rezultira brojnim prednostima. Elektromotor deluje direktno na zadnju osovinu i
stoga svoju snagu može direktnije pretvoriti u pogon. Ovo daje dodatni
podsticaj prilikom polaska, ubrzavanja ili preticanja. Kako se klizanje na
zadnjoj osovini povećava, pogonska sila elektromotora se takođe prenosi na
prednje točkove po potrebi. Mehanička veza potpuno varijabilnog AMG Performance
4MATIC+ pogona na sva četiri točka ovo omogućava preko kardanskog vratila i
pogonskih vratila . Pozicioniranje na zadnjoj osovini poboljšava raspodelu
težine i osovinskog opterećenja u vozilu i na taj način čini osnovu za ubedljivo
upravljanje.
High Performance baterija
Baterije zahtevaju definisanu temperaturu za optimalnu isporuku
energije. Ako postanu previše hladne ili previše vruće, privremeno gube snagu
ili čak moraju biti isključene kako bi se izbegla oštećenja ako je temperatura
previsoka. Ujednačena kontrola temperature baterije stoga ima odlučujući
uticaj na njene performanse, vek trajanja i bezbednost. Konvencionalni sistemi
za hlađenje koji koriste samo vazduh ili hlade ceo baterijski paket indirektno
vodom brzo dostižu svoje granice – posebno pošto se zahtevi i dalje povećavaju
zbog ćelija sa sve većom gustinom energije.
Osnova za visoke performanse AMG 400-voltne baterije je inovativno
direktno hlađenje, po prvi put, 560 ćelija se hlade pojedinačno. Stalno su okružene
visokotehnološkom rashladnom tečnošću na bazi nezapaljive tečnosti. U
poređenju sa vodom, rashladna tečnost ima toplotni kapacitet koji je dva do tri
puta veći i skladišti više toplotne energije. Za direktno hlađenje, stručnjaci
AMG-a su morali da razviju nove, milimetar tanke rashladne kanale čija širina
odgovara visini cilindričnih ćelija.
Razvoj litijum-jonskog sistema za skladištenje energije je uopšteno
inspirisan tehnologijama koje su se dokazale u trkačkim automobilima Formule 1™
Mercedes-AMG PETRONAS F1 tima. AMG High Performance baterija nudi visoke
performanse koje su redovno i sukcesivno dostupne. Ovo povećava ukupne
performanse AMG GT Coupe-a. Ovome se dodaje i brza potrošnja energije i velika
gustina snage. Baterija visokih performansi nudi kapacitet od 6,1 kWh, 70 kW
kontinuirane snage i 150 kW vršne snage. Punjenje se odvija preko ugrađenog
punjača od 3,7 kW sa naizmeničnom strujom na stanici za punjenje, zidnoj kutiji
ili kućnoj utičnici. Baterija je dizajnirana za brzu isporuku i potrošnju
energije i omogućava 13 kilometara čisto električnog putovanja (EAER).
Operativna strategija - Uvek
dostupan električni pogon
Osnovna operativna strategija je izvedena iz hibridnog pogonskog paketa
Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1™ trkačkog automobila. Kao i u vrhunskoj klasi
moto sporta, maksimalni sila pogona je uvek dostupna kada je vozaču potrebna –
na primer, da bi mogao snažno da ubrza iz krivina ili pri preticanju. Pogonska
sila električnog motora je uvek dostupna i često se obnavlja primenom
rekuperacije visokih performansi i punjenja na osnovu potrebe. Nezavisni
koncept baterije omogućava optimalan kompromis između maksimalne dinamike
vožnje i efikasnosti. Sve komponente su savršeno usklađene jedna sa drugom:
povećanje performansi se može odmah osetiti i izmeriti.
Osam AMG DINAMIC SELECT programa vožnje „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Slippery”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” i „Individual” su precizno prilagođeni novoj tehnologiji pogona. Oni nude širok spektar doživljaja vožnje – od efikasnih do dinamičnih. Programi vožnje prilagođavaju važne parametre kao što su odziv pogona i menjača, karakteristike upravljanja, prigušivanje oscilacija šasije ili zvuk. Programi se mogu birati pomoću AMG dugmeta i centralnog displeja na centralnoj konzoli ili preko AMG dugmadi na upravljaču. Hibrid vrhunskih performansi obično se pokreće “nečujno” („Silent Mode“) u programu vožnje „Comfort“ kada se uključuje električni motor. Zelena ikona „READY” na ekranu vozača signalizira da je vozilo spremno za vožnju. Pored toga, moćan, grlen, AMG tipičan zvuk pokretanja se čuje kao akustična povratna informacija o spremnosti za vožnju. Ovaj zvuke sputem zvučnika vozila širi po unutrašnjosti vozila. Lagani dodir na pedalu gasa je dovoljan da AMG Performance Hibrid počne da se kreće.
Rekuperacija se može izabrati u
četiri faze
Pošto je baterija visokih performansi uvek u optimalnom temperaturnom okviru od oko 45 stepeni zahvaljujući direktnom hlađenju, rekuperacija se takođe može optimizovati. Obično se baterija mnogo zagreva kada je nivo rekuperacije visok, tako da generisanje energije mora biti ograničeno. Kod direktnog hlađenja baterije to nije slučaj. Stoga, rekuperacija/generisanje energije počinje već u režimu vožnje bez dodirivanja pedale kočnice. Na ovaj način se puni baterija i stvara se kočioni moment. Kočnice su zaštićene ili ih, u zavisnosti od stepena rekuperacije i saobraćajne situacije, uopšte i ne treba aktivirati. Četiri različita nivoa rekuperacije mogu se izabrati pomoću desnog dugmeta AMG na volanu. Ovo se odnosi na sve programe vožnje sa izuzetkom „Slippery“. Na najvišem nivou moguća je takozvana vožnja “jednom pedalom”. Preko 100 kW snage se može genrisati I vratiti u bateriju. Još jedna prednost rekuperacije: vozilo ne postaje brže kada se vozi nizbrdo. Sistem radi kao motorna kočnica.
Aktivna aerodinamika
Aktivni aerodinamički element, koji je sakriven u donjem delu karoserije ispred motora, doprinosi da se ponašanje vozial u vožnji lako kontroliše. Ovo je standard za AMG GT top model. Ovaj karbonski profil je ekskluzivni AMG razvoj i zaštićen je patentima. Reaguje na položaj AMG programa vožnje i automatski se širi naniže za oko 40 milimetara pri brzini od 80 km/h. Na ovaj način se stvara takozvani Venturi efekat, koji dodatno pribija automobil uz put i smanjuje podizanje na prednjoj osovini. Još jedna aktivna komponenta je zadnji spojler koji se može produžiti koji je neprimetno integrisan u poklopac prtljažnika. Menja svoj položaj u zavisnosti od uslova vožnje. AMG tim za aerodinamiku je prilagodio upravljački softver za AMG GT 63 S E PERFORMANCE za veće performanse i modifikovao brojne parametre. Oni uključuju brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje i brzinu upravljanja. U zavisnosti od odabranog programa vožnje, spojler preuzima pet novih uglova nagiba počev od 80 km/h, kako bi optimizovao stabilnost vožnje ili smanjio otpor vazduha.
AMG Active Ride Control sistem
Takođe deo standardne opreme je i AMG ACTIVE RIDE CONTROL system
oslanjanja sa poluaktivnom stabilizacijom kotrljanja. Amortizeri, koji se mogu
prilagodljivo podesiti pri sabijanju i povratnom hodu, takođe imaju
poluaktivne, međusobno povezane hidraulične elemente. Oni zamenjuju
konvencionalne poprečne stabilizatorske torzione šipke i smanjuju kretanje
karoserije. Hidraulično povezivanje komora amortizera na sva četiri točka
odvija se preko odgovarajućih vodova i kontrolnih ventila u okviru adaptivnih
amortizera.
Povezanost četiri opružne noge sa amortizerima I regulacijom pritiska pumpe kao I prekidački ventili omogućavaju veoma širok opseg stope naginjanja opruga uz smanjenje naginjanja karoserije. Predstavimo to figurativno: karakteristika svake torzione opruge karakteristike od 0 do apsolutne krutosti se može automatski simulirati. Na ovaj način se povećava komfor u svakodnevnoj upotrebi tako što se kompenzuju neujednačenosti na jednoj strani. Pri dinamičnoj vožnji u krivinama, hidraulika takođe aktivno smanjuje gubitak nagib točka (camber). Zahvaljujući visokom nivou krutosti nagiba točka (camber), upravljanje ovog kupea je veoma precizno..Kada vozite pravo napred, sistem se potpuno otvara u zavisnosti od programa vožnje i situacije u vožnji. Sistem kompenzuje prelazak preko prepreka sa jedne strane koje bi inače dovele do naginjanja vozila. Vozači i putnici imaju znatno udobnije iskustvo vožnje. Manji pokreti naginjanja pri skretanju povećavaju i udobnost i dinamiku vožnje. Karakteristike ponašanja u vožnji u pojedinačnim programima vožnje takođe se mogu dalje razlikovati između udobnosti i sporta.
Aktivno upravljanje zadnjom
osovinom kombinuje agilnost i stabilnost
AMG GT 63 S E PERFORMANCE je takođe standardno opremljen aktivnim
upravljanjem zadnje osovine. U zavisnosti od brzine, zadnji točkovi se okreću
u suprotnom smeru (do 100 km/h) ili u istom smeru (brže od 100 km/h) kao
prednji točkovi. Sistem stoga omogućava i agilno i stabilno ponašanje u
vožnji. Ovo su karakteristike koje su u suprotnosti jedna sa drugom bez
upravljanja zadnjom osovinom. Dodatne prednosti uključuju lakšu kontrolu vozila
u graničnim situacijama i manji napor pri upravljanju jer je odnos upravljanja
prednjim točkovima direktniji.
AMG keramički kompozitni kočioni
sistem visokih performansi
U skladu sa vrhunskim vrednostima performansi, AMG keramički kompozitni
kočioni sistem visokih performansi, sa fiksnim čeljustima sa 6 klipova bronzane
boje napred i 1-klipnim plutajućim čeljustima pozadi, je deo standardne
opreme. U poređenju sa AMG GT modelima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem,
ovaj system je nešto veći: karbonski keramički kočioni diskovi na prednjoj
osovini su dimenzije 420 x 40 milimetara, a na zadnjoj osovini 380 x 32
milimetara. Kočioni sistem impresionira zaista kratkim putevima kočenja, kao i
maksimalnom stabilnošću. Takođe ističe se svojim dugim vekom trajanja. Lagani
materijal štedi dodatnu težinu i smanjuje vrednost neoslonjenih masa.
Vizuelne modifikacije ukazuju na
E PERFORMANCE
Ekskluzivna karakteristika novog top modela serije AMG GT sa dvoja
vrata je zadnji deo. Ono što je novo ovde je integrisani plug-in poklopac za
punjenje i naziv modela označen crvenom bojom. Tu su i užlebljene duple
trapezoidne obloge izduvnih cevi sa spoljašnje strane. Značka „E PERFORMANCE“
sa strane označava vrstu pogona. Standardno, ovaj hibrid dolazi na 20-inčnim
AMG točkovima od lake legure u dizajnu sa 10 krakova. Oni su aerodinamički
optimizovani, ofarbani u tantal sivo i završeni sa visokim sjajem. Dimenzije na
prednjoj osovini su 295/35 R 20 na 10,5 J k 20 i na zadnjoj osovini 305/35 R 20
na 11,0 J k 20. Kao i za čitavu seriju, brojne boje i pojedini detalji opreme
dostupni su i za hibridnu verziju. Eksterijer se može dodatno naglasiti brojnim
paketima izgleda. Tu su i drugi točkovi od lake legure od 20 inča i kovani
točkovi od 21 inča u različitim dizajnima i varijantama boja.
Unutrašnjost fokusirana na
vozača sa širokim izborom opcija
Unutrašnjost služi sportskoj ciljnoj grupi, kao i kupcima koji cene
maksimalnu udobnost. Dizajn kokpita, sve do prikaza portretnog formata na
centralnoj konzoli, fokusiran je na vozača i impresionira harmoničnim ukupnim
utiskom. Koncept praktičnih dimenzija sa opcionim 2+2 sedišta nudi izdašan
prostor u unutrašnjosti. Jedan od mnogih detalja u unutrašnjosti su električno
podesiva AMG sportska sedišta. Kombinuju dobru bočnu podršku sa visokim
komforom na velikim udaljenostima. Tri programa masaže obezbeđuju odličnu
udobnost na daljinu. Ovo se može još više povećati: ENERGIZING Package Plus
kombinuje funkcije sedenja i svetlosna raspoloženja kako bi kreirao opuštajuće
programe udobnosti. Opciona AMG “performance” sedišta sa integrisanim naslonima
za glavu i otvorima za ventilaciju u naslonima sedišta su još sportskija.
Veliki izbor presvlaka za sedišta odražava raspon od udobnih do
karakteristika orijentisanih na performanse. Uključena je jednobojna i dvobojna
Nappa koža, kao i posebno elegantna MANUFAKTUR kožna Nappa presvlaka sa
dijamantskim prošivom. Sportsku stranu naglašava kombinacija Nappa kože sa
MICROCUT mikrovlaknom i kontrastnim gornjim šavovima u žutoj ili crvenoj boji.
Opsežne mogućnosti
prilagođavanja sa MANUFAKTUR programom
MANUFAKTUR je ponuda individualizacije za ekskluzivne boje i
visokokvalitetne unutrašnje ugradnje. Odabrani materijali i veština izrade
pružaju priliku da novi AMG GT Coupe učinite još ličnijim. Asortiman za AMG GT
sada sadrži devet novih MANUFAKTUR lakova, koji dopunjuju prethodni asortiman:
tri jednobojne boje MANUFAKTUR vintage plavi uni, MANUFAKTUR silikonsko sivi
uni i MANUFAKTUR pustinjski pesak uni. Pored toga, dostupne su dve metalik boje
MANUFAKTUR narandžasti plamen metalik i MANUFAKTUR rubelit crveni metalik.
Dodate su i četiri mat boje: MANUFAKTUR noćni crni magno, MANUFAKTUR high-tech
srebrni magno, MANUFAKTUR grafitno sivi magno i MANUFAKTUR bakar narandžasti
magno.
Paket enterijera MANUFAKTUR dostupan je u sedam MANUFAKTUR varijanti
boja: MANUFAKTUR klasična crvena/crna, MANUFAKTUR mistic crvena/crna,
MANUFAKTUR roze siva/crna, MANUFAKTUR savana bež/crna, MANUFAKTUR duvan
braon/crna, MANUFAKTUR plava/crna i crna zeleno/crno. Unutrašnji paket
uključuje sedišta od MANUFAKTUR Nappa kože sa dijamantskim prošivom. Nappa koža
u MANUFAKTUR boji se takođe koristi za naslone za ruke i centralne panele u
vratima, centralnu konzolu uključujući centralne naslone za ruke i donji deo
instrument table. Još jedan vrhunac unutrašnjeg paketa je ručno presvučeni AMG
Performance MANUFAKTUR volan od Nappa kože, boje usklađene sa odgovarajućom
bojom presvlake.
Crne patosnice sa dubokom bojom imaju izvezeni AMG logo i napa kožne
cevi u MANUFAKTUR boji unutrašnjosti. Osvetljene lajsne pragova u izrezima na
vratima nose natpis AMG i ekskluzivni uzorak MANUFAKTUR. Centralnu konzolu
krase natpisi MANUFAKTUR u sjajnom hromiranom izgledu. Opciono, unutrašnji
ukrasni delovi se mogu naručiti farbani u MANUFAKTUR bakar narandžasti magno
kako bi odgovarali odgovarajućoj spoljašnjoj boji.
MBUX multimedija sistem sa
ekranima specifičnim za hibride
MBUX multimedija sistem (Mercedes-Benz User Experience) intuitivan je za upotrebu i sposoban za učenje. AMG GT 63 S E PERFORMANCE sadrži brojne ekrane i funkcije specifične za AMG i hibride. Ekskluzivne stavke menija kao što je „AMG Performance“ naglašavaju sportski karakter. Hibridna tehnologija se takođe može doživeti vizuelno: visokokvalitetna grafika vizuelizuje tok snage pogonskog sistema. Brzina, snaga, obrtni moment i temperatura električne mašine takođe se mogu prikazati.
Komentari(0)