Svetska premijera potpuno nove Toyote C-HR
Lansiranje originalne Toyote C-HR bilo je prekretnica i za Toyotu i za evropski C-SUV segment
Bio je to radikalan dodatak visoko konkurentnom tržištu, stvarajući kontrast s konvencionalnim SUV stilom sa dramatičnim dizajnom oštrih ivica bližim izgledu savremenih sportskih kupea. Njegov uspeh kao inovatora pomogao je da se promeni percepcija javnosti o Toyoti u Evropi, dodajući jaku emocionalnu dimenziju brendu. Kupci su snažno odgovorili, a više od polovine navelo je stil automobila kao glavni razlog za kupovinu. Toyota C-HR je postao Toyotin model s najboljim učinkom za, takozvanu, osvajačku prodaju.
Potpuno nova, sledeća generacija Toyota C-HR podiže
izuzetan kvalitet i status svog prethodnika na viši nivo s avangardnim
dizajnom, naprednim tehnologijama i nizom elektrifikovanih hibridnih i plug-in
hibridnih pogonskih agregata s povećanom snagom, većom voznom moći i
proširenim mogućnostima potpuno električne vožnje. To takođe jača Toyotinu
posvećenost Evropi: novi model je zamišljen u Evropi s čvrstom željom za
evropskim kupcima, a proizvodi se isključivo u Evropi, uključujući montažu
njenih visokonaponskih baterijskih jedinica.
Dizajniran da se ističe
Upečatljiv dizajn nove Toyote C-HR je veran stajlingu
prikazanom na Prologue vozilu otkrivenom krajem 2022. godine. Njegova
prepoznatljiva spoljašnjost daje utisak „koncept automobila na putu“. Originalni
C-HR razbio je usvojeni kalup modela SUV dizajna svojim linijama nalik kupeu.
One su još oštrije prikazane na novom modelu s njegovim „super-kupe“ profilom.
Prednji tretman predstavlja novo lice za Toyotina SUV vozila, koji se takođe
može videti na potpuno električnom bZ4X i novom Priusu. Veran stilskim naznakama
koje su viđene na Toyoti C-HR Prologue, izgled je oštar i prodoran, s osećajem
da je automobil spreman da krene napred. Tema isprepletenih oblika istaknuta je
u dijamantskim linijama karaktera duž bočne strane vozila, naglašavajući
ručice u ravni na vratima – koje su prvi put predstavljene na Toyoti – i
dodajući naglasak na prisustvo automobila na putu.
Dinamičan, zgusnut izgled automobila dodatno je ojačan
kratkim prepustima i velikim točkovima – prečnika do 20 inča. Biće dostupan
novi stil dvobojnog dizajna karoserije, koji će proširiti kontrastni crni krov
sve do zadnjeg branika i do zadnje tri četvrtine automobila. Napori su bili
usmereni na stvaranje besprekornog izgleda s čvršćim zatvorenim linijama i
savršenom integracijom kamera, radara i perača farova s pristupom „skrivene
tehnologije“.
Toyotini dizajnerski i aero timovi blisko su
sarađivali kako bi osigurali da je eksterijer aerodinamički efikasan, kao i
vizuelno impresivan. Ovo je obezbedilo optimizaciju protoka vazduha preko i oko
vozila u detaljima, uključujući precizno profilisanje prednjeg branika i
format zadnjeg krovnog spojlera. Originalna Toyota C-HR označila je iskorak u
senzornom kvalitetu. Novi model ide dalje s enterijerom koji ima još viši
premijum i prefinjeniji osećaj i izgled. Svi kontrolni elementi su
koncentrisani u zoni vozača, dok horizontalni raspored instrument table i tema
dizajna „krila“ daju putnicima osećaj da se kabina obavija oko njih,
povećavajući osećaj udobnosti.
Personalizovano korisničko
iskustvo
Toyota je stvorila besprekorno, intuitivno i
personalizovano korisničko iskustvo dizajnirano da prevaziđe očekivanja kupaca
i da prepozna vrednost koju današnji kupci pridaju povezanom ekosistemu u
automobilu, gde mogu da koriste aplikaciju na svom telefonu, ekran osetljiv na
dodir ili glasovne komande za kontrolu širokog spektara funkcija. Cilj je bio
da se stvori jasno, intuitivno i personalizovano iskustvo koje predviđa potrebe
korisnika. Scenario dobrodošlice se automatski odvija kada se vozač približava
svom vozilu, uz osvetljavanje spoljašnjih svetala – uključujući osvetljenje
novog Toyota C-HR svetlosnog potpisa na petim vratima. Željena podešavanja
vozača za (gde je navedeno) položaj sedišta, digitalni ekran instrumenata,
head-up displej i multimedijalni ekran se automatski primenjuju.
Toyota C-HR ima novi, 12,3-inčni potpuno digitalni
prednji panel (u zavisnosti od stepena opreme). Grafika je oštra, a informacije
jasno raspoređene i lake za čitanje. Ekran se može podesiti tako da daje
prioritet različitom sadržaju u skladu s preferencijama vozača ili vrstom
putovanja, na primer da informacije o aktivnoj ADAS funkciji budu istaknute
kada se uključite na autoput. Postoje tri unapred podešena rasporeda koji se
mogu personalizovati pomoću prekidača na upravljaču. Kvalitet i lakoća
korišćenja su poboljšani doslednom upotrebom boja, fontova za informacije i
multimedijalni ekran.
Toyota C-HR će biti dostupna sa sistemom digitalnih
ključeva, gde korisnik mora samo da ima telefon pri sebi da bi pristupio i
pokrenuo vozilo. Sistem ambijentalnog osvetljenja Toyote C-HR nudi širok
spektar boja – izbor do 64 – za uvođenje opcija za unutrašnje i indirektno
osvetljenje koje odražava okruženje u kabini – hladno ili toplo – ili doba
dana. Osmišljen je program od 24 promenljive nijanse, sinhronizovan s prolaskom
svakog sata kako bi se napredovalo od svetlih jutarnjih tonova do onih
opuštajućih uveče. Šema osvetljenja će takođe pomoći u povećanju
bezbednosti: zvučna i vizuelna upozorenja sistema za pomoć pri bezbednom
izlasku biće pojačana unutrašnjim osvetljenjem koje se menja u crveno, da
upozori na otvaranje vrata kada postoji rizik od sudara s vozilima ili
biciklistima koji se približavaju sa zadnje strane. C-HR je prvi Toyotin model
koji dobija ova proširenja funkcionalnosti ambijentalnog osvetljenja.
Potpuno nova Toyota C-HR biće dostupna s
multimedijalnim paketom Toyota Smart Connect, uključujući (prema verziji)
ekran osetljiv na dodir od osam ili 12,3 inča, ugrađeni glasovni agent i
bežičnu vezu s pametnim telefonom preko Apple CarPlay-a ili Android Auto-a.
Sistem će obezbediti informacije o dometu EV i lokalnim lokacijama za punjenje
u svojoj funkciji POI. Vlasnici će takođe moći da koriste MyT aplikaciju za
pametne telefone za daljinsko upravljanje funkcijama vozila, uključujući rad
sistema klimatizacije za zagrevanje ili hlađenje automobila pre nego što krenu
na putovanje. Visok nivo inovacije u potpuno novoj Toyoti C-HR uključuje
jedinstvenu u svojoj klasi funkciju automatskog parkiranja. Takođe će biti
dostupna aplikacija koja će omogućiti potpuno udaljeno parkiranje, s vozačem
izvan vozila, što će omogućiti još preciznije manevrisanje u ograničenim
prostorima.
Napredna bezbednost i pomoć
vozaču
Sve verzije potpuno nove Toyote C-HR imaće koristi od
najnovijeg Toyotinog portfelja Safety Sense aktivnih bezbednosnih funkcija i
funkcija pomoći vozaču. Njihov opseg i funkcionalnost su prošireni, kako bi se
obezbedile još veće zaštite od mnogih uobičajenih rizika od nezgoda i da bi se
smanjio napor za vozača. Za dodatnu pogodnost, buduća ažuriranja sistemskog
softvera mogu se isporučiti bežično, bez potrebe za posetom servisu.
Ključni razvoji uključuju novo suzbijanje ubrzanja
koje usporava svaku iznenadnu upotrebu gasa, kada se otkrije rizik od sudara s
vozilom ispred. Takođe nova, proaktivna pomoć pri vožnji (PDA) radi pri malim
brzinama, obezbeđujući glatko usporavanje kada vozač spusti gas kada se
približava sporijem vozilu ispred ili uđe u krivinu. Takođe obezbeđuje pomoć
pri upravljanju, koja prepoznaje krivine ispred i prilagođava silu upravljanja
kako bi pomogla vozaču da napravi glatko i stabilno skretanje.
Vlasnici će takođe moći da izaberu napredni
bezbednosni paket za svoj automobil, uključujući funkcije kao što su pomoć
pri promeni trake s upozorenjem o prednjem unakrsnom saobraćaju, kameru za
praćenje vozača (poboljšava performanse EDSS-a), automatski sistem dugih
svetala s kontrolom kamere za podešavanje distribucije svetlosti i (tamo gde
lokalni propisi dozvoljavaju) vožnju bez upotrebe ruku da bi se automatski
pratilo vozilo ispred u saobraćajnoj gužvi.
Podrška održivosti i
smanjenju štetne emisije
Preduzete su opsežne mere za smanjenje emisije
ugljenika i veće korišćenje recikliranih materijala, podržavajući održivost
i koncept cirkularne ekonomije. U poređenju s prethodnikom, novi automobil ima
duplo više reciklirane plastike – koristi se u više od 100 različitih delova.
Ovo uključuje novu tkaninu za presvlake sedišta koja je napravljena od
recikliranih PET boca. Odbojnici su napravljeni od novog materijala smole koji
je prethodno obojen u kalupu – inovacija za koju se očekuje da će uštedeti
stotine tona CO2. Dodatne uštede su postignute usvajanjem novog automatizovanog
procesa farbanja korišćenjem boja na bazi vode i korišćenjem novog materijala
bez životinjskog porekla, kao alternative koži za oblogu upravljača.
Dizajnerske i tehnološke mere su takođe preduzete da
bi se smanjila masa automobila, uključujući nove čelike visoke čvrstoće i
novi panoramski dizajn krova. Fiksni panoramski krov ima premaze s niskom
emisijom i infracrvenom redukcijom koji zadržavaju toplotu u kabini zimi i
sprečavaju pregrevanje po sunčanom letnjem vremenu. Ovo izbegava potrebu za
konvencionalnim suncobranom, štedi 5 kg jedinične težine, poboljšava prostor za
glavu za 3 cm i smanjuje potrebu za korišćenjem klima uređaja za održavanje
ugodne temperature.
Četiri elektrifikovane
pogonske opcije
Potpuno nova Toyota C-HR biće predstavljena s izborom
od četiri elektrifikovane pogonske jedinice, linijom koja demonstrira Toyotin
dobro poznat i dokazan multi-tehnološki put ka neutralnosti ugljenika. Toyota
veruje da je potrebno ponuditi različite opcije kako bi kupcima omogućili
pristup dostupnim i praktičnim vozilima koja će ubrzati tempo smanjenja CO2 i
pomoći da se obezbedi uspešan prelazak na mobilnost s nultom emisijom.
Asortiman obuhvata 1,8 i 2,0-litarske
hibridno-električne (HEV) verzije i 2,0-litarski plug-in hibridno-električni
(PHEV) model. Dvolitarska HEV varijanta će dodatno biti dostupna s opcijom
inteligentnog pogona na sve točkove (AWD-i).
Noviteti imaju koristi od najnovije, pete generacije
Toyotine hibridno-električne tehnologije koja pruža vodeći balans povećane
snage i niske emisije izduvnih gasova, zadovoljavajući potrebe i prioritete
kupaca u srcu tržišta C segmenta. Ovo je postignuto sveobuhvatnim
redizajniranjem ključnih komponenti hibridno-električnog sistema radi smanjenja
veličine i mase, uključujući novi menjač i kontrolnu jedinicu snage (PCU) i
snažniju bateriju visokog napona.
Hibridni pogon od 1,8 litara, koji je takođe
predstavljen u novoj porodici Corolla, fokusiran je na ekološke performanse,
ali ima znatno više snage od trenutne 1,8-litarske hibridne električne Toyote
C-HR. Hybrid 200 je još jači predlog, njegova veća snaga doprinosi
nagrađivanom iskustvu hibridno-električne vožnje s beskompromisnom
efikasnošću. 2,0-litarski Plug-in Hybrid – najbolji sistem u klasi – ima
dvostruku DNK: obezbeđuje potpuno električnu vožnju EV bez napora za
svakodnevnu upotrebu i visokoefikasne hibridno-električne performanse za duža
putovanja. Sistem može da skine veliki deo stresa tokom vožnje, s istinskom
mogućnošću EV s veoma konkurentnim dometom, i sa Regeneration Boost –
iskustvom vožnje poput „jedne pedale“ – s tri operativna nivoa – za lakši
napredak u gradskom saobraćaju.
Takođe će automatski prilagoditi režim vožnje kako bi
optimizovao energetsku efikasnost, prepoznajući najbolje mogućnosti za
punjenje energije kada se prati ruta preko navigacionog sistema automobila.
Zahvaljujući uvođenju nove Geofencing funkcije, Toyota C-HR PHEV će se
automatski prebaciti na EV rad kada automobil uđe u zonu niske emisije (LEZ),
optimizujući potrošnju baterije tokom celog putovanja (kada koristite
navigacioni sistem i baterija je dovoljno dopunjena). Opcija AWD-i dostupna na
2,0-litarskoj HEV verziji daje dodatnu “vuču” i stabilnost pri povlačenju,
skretanju ili vožnji po klizavim površinama, podržana dodatnim kompaktnim
generatorom elektromotora visokog obrtnog momenta na zadnjoj osovini
automobila. Ovaj sistem može da radi u širokom opsegu brzina vozila i uslova na
putu.
Agilno, reaktivno upravljanje
Svaki aspekt dinamičkih karakteristika Toyote C-HR je
analiziran kako bi se pružila poboljšanja, nadovezujući se na uspostavljenu
reputaciju modela za okretno, agilno rukovanje. Novi pogonski agregati su
kalibrisani da postignu intuitivne performanse ubrzanja i upravljivost, s
direktnijom vezom između upotrebe gasa i reakcije vozila, povećavajući
samopouzdanje vozača i faktor zabave u vožnji. Sistem oslanjanja, kočnice i
upravljanje su takođe redizajnirani i podešeni kako bi se postigao idealan
balans između ravnoteže vozila, udobnosti u vožnji i odziva. Tokom razvoja,
Toyota C-HR je podvrgnuta opsežnom testiranju od strane tima Toyotinih vodećih
test vozača, kako na stazi u evropskom test centru kompanije, tako i na svim
vrstama puteva i u različitim vremenskim uslovima širom kontinenta, kako bi se
osigurala najbolja moguća dinamička ravnoteža.
Toyota C-HR premiere edicije
Nova Toyota C-HR biće predstavljena s dve specijalne
verzije Premiere Edition, koje iskazuju najviši nivo opreme i stila. GR SPORT
Premiere Edition će dodati detalje GR stila, uključujući G-mrežasti uzorak za
rešetku, alu naplatke od 20 inča novog dizajna, GR oznake, „tečno crne“ ukrase
na centralnoj konzoli i sportska prednja sedišta s logom GR utisnutim na
naslonima za glavu. Njegova prepoznatljiva boja je Precious Silver u novoj
dvotonskoj izvedbi koja proširuje kontrastnu crnu završnu obradu s krova preko
zadnjeg dela automobila; druge opcije boja će biti dostupne. Specifikacija
opreme uključuje head-up displej i JBL premijum audio sistem.
High Premiere Edition ima prepoznatljivu Sulphur dvobojnu spoljašnjost – biće dostupne i druge boje. Kabina ima sedišta od perforirane kože s kontrastnim sumpornim šavovima, head-up displej i panoramski krov. Sa svojim konceptnim dizajnom voljenog automobila, besprekornim digitalnim korisničkim iskustvom, potpuno elektrifikovanim dometom pogonskih sklopova i okretnom dinamikom vožnje, nova Toyota C-HR ima kvalitet da zadrži svoju poziciju ikonskog modela, privlačeći nove kupce i jačajući Toyotin brend u Evropi. Online rezervacije za novu Toyotu C-HR biće dostupne nakon svetske premijere ovog modela danas.
Komentari(0)