Toyota Aygo X - Jedinstven krosover u A-segmentu
Novi Toyotin četvorotočkaš Aygo X definitivno je pravo automobilsko iznenađenje! Privlači svojim specifičnim izgledom, robusnim stavom, a pre svega kvalitetom koji ovaj proizvođač “gaji” decenijama
Novi Toyotin model će osvojiti srca mnogih automobilskih sladokusaca! Privlačan na svakom metru asfalta, povišena karoserija, veliki aluminijumski točkovi i viša pozicija sedenja u vozilu, samo su neki od detalja koji ovaj automobil izdvaja od konkurencije. Bilo da je u pokretu ili ne, novi Toyotin model Aygo X u svakom momentu definitivno uliva poverenje kako vozaču, tako i putnicima u vozilu.
Dugačak 3,7 metara
Kada je u pitanju ovaj automobil, rešili smo da krenemo od
njegovih dimenzija i tehničkih karakteristika. Aygo X je dugačak 3,7 metara,
širok je 1,74, dok se u visinu proteže na 1,52 metra. Međuosovinsko rastojanje
je 2,43 metra. Ovaj lepotan je težak 940 kilograma. Treba reći, da je u
poređenju s modelom Aygo, ukupna širina karoserije povećana za 125 mm, na 1.740
mm. Visina vozila je povećana za 50 mm, odnosno na 1.510 mm. Kao rezultat toga, prednja sedišta su
pomerena napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm.
Prtljažni prostor 231
litar
Prtljažni prostor je takođe vodeći u segmentu, sada sa 125 mm
većom dužinom prtljažnika, i pametnim dizajnom prostora iza zadnjih sedišta,
kapacitet prtljažnika je povećan za više od 60 litara, i to na 231 litar u
poređenju s prethodnom generacijom. U njega se može smestiti jedna veća putna
torba, kao i manje sitnice. Kada se zadnja klupa obori “litraža” se penje na
finih 829 litara. Vrata od prtljažnika su kompletno staklena. Kada su u pitanju
njegove karakteristike, treba dodati i da je kod modela Aygo X zapremina
rezervoara 35 litara.
Visok nivo pouzdanosti
Toyotinog novog četvorotočkaša na testu ispod haube pokretao
je višestruko nagrađivani benzinski jednolitarski, trocilindrični motor sa 72
konjske snage. Ovaj agregat istovremeno obezbeđuje visok nivo pouzdanosti i
performansi, sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2 od 107 g/km. Od nule
do stotke stiže za nešto manje od 15 sekundi. Petostepeni manuelni menjač je
odlično uparen sa agregatom. Glatko menjanje brzina čini vožnju po gradu lakom
i prijatnom. Ručica menjača je fino izvajana i jednostavno se lepi vozaču za
ruku.
Štedljiv agregat
Kada je njegova potrošnja u pitanju, možemo reći da je više
nego odlična. U kombinovanoj vožnji iz rezervoara iscuri oko 5,5 litara
benzina, što je više nego zadovoljavajuće. Sa odličnim odzivom i kontrolom,
vrhunski je automobil za vožnju u urbanim sredinama. Što se tiče upravljanja,
sistem je prilagođen za gradsku i prigradsku vožnju. Kao kompaktni krosover sa
izdignutom pozicijom, Aygo X obezbeđuje uočljivost i sigurnost na putu jer je
klirens povećan za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju modela. Položaj
sedenja je podignut za 55 mm, što omogućava lako uočavanje drugih učesnika u
saobraćaju, posebno biciklista i pešaka. Veća izdignutost od tla ovom
automobilu daje da “zaore” i van
asfaltne podloge, i to bez ustručavanja. Tokom vožnje ovaj automobil “na
volanu” je precizan. Iako povišen, u krivinama je izuzetno stabilan. U noćnoj
vožnji LED farovi jasno na drumu osvetljavaju put.
Temeljno istraživanje
Treba spomeniti, da bi potpuno novi Aygo X učinila najboljim
izborom u segmentu, Toyota je širom kontinenta sprovela temeljno istraživanje o
potrebama za gradsku vožnju, osluškujući želje kupaca za elegantnim, kompaktnim
i samouverenim automobilom. Rezultat je najnoviji kompaktni automobil u Toyotinoj
gami, izrađen na veoma uspešnoj GA-B platformi Toyota Global New Architecture
(TNGA). Dodajemo, da veći naplaci i pneumatici isto su tako usklađeni s
dokazanim TNGA sistemom oslanjanja koje, zajedno s poboljšanom krutošću radi
manjeg uvijanja karoserije i manjih uglova zanošenja, pružaju izuzetnu udobnost
i kontrolu u vožnji.
Spoljašnjost - neobičana
i upadljiva
Dizajn eksterijera je neobičan i upadljiv. Deluje odvažno
kako napred, tako i pozadi, kao i na bočnom delu vozila! Definitivno je
jedinstven i lep sa svih strana! Nova klinasta linija krova povećava
dinamičnost i daje ovom vozilu sportsku liniju. Na prednjoj strani,
visokotehnološka svetla uklopljena su gore s poklopcem motora i formiraju oblik
krila, dok su, na nižem delu, velika rešetka, svetla za maglu i zaštitni panel
oblikovani kao dvostruki trapez koji je deo Aygovog identiteta. Navodimo, da je
proizvođač razvio jedinstvenu paletu boja za ovaj urbani model, od kojih svaka
odražava ukuse i ličnosti ovog automobila.
Jedinstvena
unutrašnjost
Neobični spoljašnji izgled, prelio se i na unutrašnjost
vozila, koja je opremljena najmodernijim rešenjima. Kao što smo i naglasili, ono
što ga izdvaja od konkurencije je jasna i precizna uzdignuta pozicija sedenja,
koja vozaču daju odličnu preglednost tokom voženje bilo da je po gradskim
ulicama, kao i van asfaltne podloge. Sedišta su fino izvajana i udobna za sve
putnike u vozilu. Kompaktan je, izuzetno okretan i veoma se lako uparkirava.
Vozači koji nemaju mnogo iskustva, ovaj automobil će im biti uvek od velike
pomoći. Na primer, zahvaljujući zadnjoj kameri i inteligentnim parking
senzorima samouvereno parkirajte bilo gde u gradu. Nivo unutrašnje buke je
smanjen većom primenom i poboljšanjem materijala za zvučnu izolaciju.
Kada sednete u vozilo, jedinstvena unutrašnjost će se
definitivno istog momenta “zalepiti za oči”. Instrument tabla je jednostavna,
moderna i sve je nadohvat ruke vozaču. Naglašeni detalji enterijera usklađeni
su sa spoljašnjim bojama karoserije u nijansama začina kako bi bio dobijen
prepoznatljiv izgled kabine, uključujući kontrolnu tablu i centralnu
konzolu. Osmišljen da ponudi laku
interakciju između vozača i putnika. Zahvaljujući povećanoj širini, ovaj
kompaktan krosover na prednjim sedištima ima izdašan prostor, uz izuzetnu
preglednost puta. Zadnja klupa nije velika, ali dovoljna da se smeste putnici
do visine od 185 centimetara. Prostora za odlaganje sitnica ima sasvim
dovoljno.
Veliki HD ekran
osetljiv na dodir
Povezivanje uz pomoć aplikacije Toyota Smart Connect
obezbeđuje neprekidnu povezanost i sinhronizaciju vašeg telefona i automobila.
Veliki i široki HD ekran osetljiv na dodir, visoke rezolucije, dijagonale 9-
inča, odličnog ambijentalnog osvetljenja, prikazuje sve što vam je potrebno da
uz pomoć navigacije u realnom vremenu izbegnete zastoje u gradu ili na putu,
dok pronalaženje parking mesta postaje mnogo brže. Toyota Smart Connect nudi
korisnicima besprekorno iskustvo s pratećom MyT aplikacijom za pametne
telefone. Pomoću aplikacije MyT, kupci mogu da prate različite informacije o
vozilu, kao što su analitika vožnje, nivo goriva, upozorenja i praćenje
vozila. Toyotin najnoviji multimedijalni sistem takođe nudi cloud navigaciju,
pružajući informacije o ruti u realnom vremenu, preko uvek povezanih usluga
predviđenih za više pakete opreme. Toyota Smart Connect sistem nudi i kablovsko
i bežično povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Android Auto i Apple
CarPlay.
Cena od 16.590 evra
Za kraj ono najbitnije. Početna cena ovog više nego zanimljivog
četvorotočkaša kod nas se je od 16.590, a u najvećem paketu opreme ona se penje
na 21.290 evra.
LIČNA KARTA
Zapremina 1.0
Snaga 72 KS
Ubrzanje 15 sekundi
Potrošnja 5,5l
Maksimalna brzina 160
km/h
Cena od 16.590 do 21.290 evra
Komentari(0)