Toyota Aygo X - Nova generacija nudi dostupan stil i zabavu
Potpuno nova Toyota Aygo X jedinstven je krosover u A-segmentu, dizajniran i proizveden u Evropi kako bi zadovoljio potrebe urbanog i prigradskog života u Evropi
Da bi potpuno novi Aygo X učinila najboljim izborom u segmentu, Toyota je širom kontinenta sprovela temeljno istraživanje o potrebama za gradsku vožnju, osluškujući želje kupaca za elegantnim, kompaktnim i samouverenim automobilom. Rezultat je najnoviji kompaktni automobil u Toyotinoj gami, izrađen na veoma uspešnoj GA-B platformi Toyota Global New Architecture (TNGA), prvi put predstavljenoj s novim Yarisom, aktuelnim automobilom godine 2021. u Evropi, i potom nedavno s modelom Yaris Cross.
Bilo da se nalazite u gradu ili na otvorenom putu, istinski
sjajan automobil A-segmenta mora da se ističe skladnošću i okretnošću, kako bi
ulio poverenje vozaču. Takođe, treba da stvori i prenese emocije, a istovremeno
da spoji najbolja tehnološka dostignuća u kompaktno pakovanje koje je
ekonomično u vožnji. Potpuno novi Aygo X donosi sve to, ali i više, kako bi
postao ono što evropski kupci žele od automobila A segmenta.
Andrea Carlucci
-A-segment nam je veoma važan, ne samo zato što donosi mnogo
novih kupaca Toyoti. Istovremeno nam pomaže da ispunimo svoju misiju kako bismo
svima pružili pravo rešenje za mobilnost - objasnio je Andrea Carlucci, Vice
President, Product&Marketing, Toyota Motor Europe.
Začinjen
Počevši od konceptnog automobila Aygo X Prologue, koji je
razvijen u centru Toyota European Design and Development (ED²), u Nici,
Francuska, Toyotini dizajneri želeli su da kupcima kompaktnih automobila u
Evropi pruže osećaj smelosti i - začina. Otkako je Aygo prvi put stigao na
tržište 2005. godine, ne samo da je bio Toyotin najpristupačniji automobil u
Evropi, već je i oduševio kupce svojim mladalačkim i zabavnim karakterom. Ovi
kvaliteti su privukli Toyoti mnoge nove evropske kupce kojima je stil važan. Više
nego ikad, novi Tojotini kupci zahtevaju sjaj, prepoznatljivost i priliku da
pokažu svoj karakter. Nastavljajući razvoj na vodećoj ikoni stila A-segmenta,
ED² je započeo dizajniranje koncepta automobila posebno za takve kupce.
Ian Cartabiano
-Svako zaslužuje kul auto. Kada pogledam Aygo X Prologue,
zaista sam ponosan što mogu reći da je naš ED² tim kreirao upravo takav
automobil. Uzbuđen sam jer vidim da to donosi revoluciju u segment - kaže Ian
Cartabiano, Design Director, Toyota European Design and Development.
Posle uspešnog predstavljanja i pozitivnog prijema privlačnog „Sparkling Chilli Red“ Aygo X Prologuea, projekat Aygo X je prebačen u Styling odeljenje Toyote Motor Europe u Belgiji, gde su dizajnerski timovi blisko sarađivali na planiranju proizvoda, istraživanju i razvoju kako bi novi automobil A-segmenta prešao put od koncepta do finalne verzije. Smelo dvobojno rešenje za Aygo X, zajedno s novim konceptom korišćenja boja začina, stvara jedinstven vizuelni izgled koji privlači pažnju naglašavajući spremnost novog modela da krene u akciju. Nova klinasta linija krova takođe povećava dinamičnost i daje sportsku liniju. Na prednjoj strani, visokotehnološka svetla uklopljena su gore s poklopcem motora i formiraju oblik krila, dok su, na nižem delu, velika rešetka, svetla za maglu i zaštitni panel oblikovani kao dvostruki trapez koji je deo Aygovog identiteta, odajući utisak da je „spreman za polazak, bilo kuda“. Novi koncept boja je nadahnut raznovrsnim začinima kako bi se razvila jedinstvena paleta boja za Aygo X, od kojih svaka odražava ukuse i ličnosti ovog automobila. Kardamon (Cardamom) donosi utisak stila i elegancije, pružajući prefinjenu i zapostavljenu estetiku, s uočljivom primesom zelene boje.
Čili (Chilli) je vatrena i vrhunska boja koja privlači poglede prolaznika toplim i dubokim odsjajem nijansi zahvaljujući finom svetlucanju plavih metalik perlica u crvenoj boji. Đumbir (Ginger) je prefinjena i postojana bež boja koja svojom toplom nijansom nagoveštava duh avanture. Kleka (Juniper) daje mladalački ton s nagoveštajem muževnosti, plava je i stvorena posebno za ovaj model, dajući mu ledenu hladnoću obogaćenu suptilnim crvenkastim nijansama. Svaka od ovih moćnih začinskih boja u naglašenom je kontrastu s crnim krovom, kao i zadnjim delom, zbog čega se Aygo X nepogrešivo izdvaja i prepoznaje. Tema inspirisana začinima ne završava se na površini. Istaknuti detalji u unutrašnjosti takođe su u skladu s bojama eksterijera, i kabini daju prepoznatljiv dizajn, uključujući kontrolnu tablu i centralne elemente. Pažljiviji pogled na sedišta otkriva simbol „X“, diskretno prošiven na tkanini. Ime modela Aygo X je elegantno primenjeno i na prednjim svetlima ozbiljnog izgleda kako bi se naglasio snažan i jedinstven identitet.
Anastasiia Stoliarova
-Dvobojni izgled Toyote Aygo X odmah privlači pažnju ljudi.
Jasno je da to nije samo detalj. To je sastavni deo dizajna - rekla je Anastasiia
Stoliarova, Aygo X Product Planner, Toyota Motor Europe.
Još “začinjenije”, ograničeno izdanje modela Aygo X, u Cardamom verziji, biće dostupno
već tokom prvih šest meseci prodaje, s dodatnim, matiranim detaljima mandarina
boje - u narandžastoj boji po celom automobilu, sa izraženim prugama na
spoljašnjosti, kao i na posebnim mat crnim aluminijumskim točkovima dijagonale
18 inča. Tema nazvana Mandarina se takođe ponavlja na unutrašnjim panelima i
dizajnu tkanine sedišta.
Skladan i okretan
Uz prilagođenu, dokazanu i uspešnu GA-B platformu za Aygo X, novi i jedinstveni igrač u konkurenciji A-segmenta predstavlja originalni krosover proizvod, koji se odlikuje modifikovanim i smanjenim zadnjim delom karoserije, uz kraće prepuste napred i pozadi. Sa 3.700 mm dužine, novi Aygo X je 235 mm duži od svog prethodnika, iako je međuosovinsko rastojanje povećano za samo 90 mm. Prednji prepust je za 72 mm kraći nego kod Yarisa, dok je maksimalna veličina točkova povećana na 18 inča. Dizajniran i za najuže gradske ulice, Aygo X istovremeno ima izuzetno mali krug okretanja od samo 4,7 m, jedan od najmanjih u klasi. U poređenju s modelom Aygo, ukupna širina karoserije povećana je za 125 mm, na 1.740 mm.
Kao rezultat toga, prednja sedišta su pomerena napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm. Prtljažni prostor je takođe vodeći u segmentu, sada sa 125 mm većom dužinom prtljažnika, i pametnim dizajnom prostora iza zadnjih sedišta, čime je kapacitet prtljažnika povećan za više od 60 litara - na 231 litar u poređenju s prethodnom generacijom. Istovremeno, rešenje krova pod nazivom Pagoda zadržava skladne ukupne dimenzije, pružajući udobnu i prostranu kabinu za vozača i putnike. Visina vozila je povećana za 50 mm, odnosno na 1.510 mm. Što se tiče upravljanja, sistem je prilagođen za gradsku i prigradsku vožnju u Evropi, sa novim S-CVT menjačem koji pruža najbolji početni odziv u klasi, uz intuitivno menjanje brzina i linearnost prilikom ubrzanja, dok zadržava odličan rezultat u odnosu snage motora i potrošnje goriva.
Pouzdan
Kako navodi proizvođač, bilo da vozi gradskim ulicama ili
krstari auto-putevima, svaki vozač želi da se oseća pouzdano, a Aygo X
omogućava tu samouverenu vožnju na mnogo načina. Kao kompaktni krosover sa
izdignutom pozicijom, Aygo X obezbeđuje uočljivost i sigurnost na putu jer je
klirens povećan za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju modela. Položaj
sedenja je podignut za 55 mm, što omogućava lako uočavanje drugih učesnika u
saobraćaju, posebno biciklista i pešaka. Ujedno, ugao A stuba je radi
boljšanja vidljivosti povećan za 10%, na 24º. Veći naplaci i pneumatici isto
su tako usklađeni s dokazanim TNGA sistemom oslanjanja koje, zajedno s
poboljšanom krutošću radi manjeg uvijanja karoserije i manjih uglova zanošenja,
pružaju izuzetnu udobnost i kontrolu u vožnji.
Emotivan
Aygo X je automobil koji zna kako da pokaže svoju prirodu, čak i kada stoji. Pored smelog dizajna i koncepta “začinjenih” boja, Aygo X takođe daje i osećaj robustnog stava, odlučan da ide svuda zahvaljujući odnosu visine pneumatika i karoserije od 40%, baš kao što i priliči modelu krosovera. Nivo unutrašnje buke je smanjen većom primenom i poboljšanjem materijala za zvučnu izolaciju. Tako je dobijena tiša kabina u kojoj je indeks artikulacije poboljšan za 6%, što je rezultat koji je među najboljima u segmentu. Toyota i JBL su sarađivali kako bi isporučili vrhunski audio sistem sa zvučnim profilom koji je prilagođen karakteristikama modela Aygo X. Audio sistem se sastoji od četiri zvučnika, u kombinaciji sa pojačalom od 300 W, i velikim sabvuferom prečnika 200 mm, koji se nalazi u prtljažniku odakle isporučuje zvuk s moćnim basom, punog dinamičkog odziva zvučnika, stvarajući jasnu i široku zvučnu sliku.
Samo nebo je granica kad je u pitanju Aygo X s opcionim mekim krovom od platna koji se može uvlačiti, što je prvo rešenje te vrste za krosover A-segmenta. Novi platneni krov je dizajniran tako da unapredi iskustvo vozača u vožnji s krovnim otvorom uvećanim za 40 mm, i s uglom gledanja povećanim za 20%. Primenom visokokvalitetnih materijala koji se obično nalaze samo u premijum modelima, platneni krov nudi poboljšanu zaštitu od vode i prašine. Nova konstrukcija deflektora vetra takođe poboljšava izdržljivost i daje čvrstinu radi dodatne bezbrižnosti. Mirno pozirajući, dok uživa u tišini, ili vozeći uz vetar u kosi, automobil u svakom vozaču izaziva nalet emocija.
Tehnološki savršen
Aygo X je kompaktan automobil opremljen najmodernijim rešenjima. Kupci će moći da ostanu povezani sa svojom Toyotom Aygo X uz pomoć aplikacija Toyota Smart Connect i MyT za pametne telefone. Toyota Smart Connect prvenstveno obuhvata veliki ekran osetljiv na dodir visoke rezolucije i dijagonale od 9 inča, ambijentalno osvetljenje i bežično punjenje, nudeći korisnicima besprekorno iskustvo s pratećom MyT aplikacijom za pametne telefone. Pomoću aplikacije MyT, kupci mogu da prate različite informacije o vozilu, kao što su analitika vožnje, nivo goriva, upozorenja i praćenje vozila. Toyotin najnoviji multimedijalni sistem takođe nudi cloud navigaciju, pružajući informacije o ruti u realnom vremenu, preko uvek povezanih usluga predviđenih za više pakete opreme. Nove usluge će vremenom biti uvođene bežičnim ažuriranjima, tako da će sistem automatski preuzeti novi softver i povezane usluge. Toyota Smart Connect sistem nudi i kablovsko i bežično povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Android Auto i Apple CarPlay. Za Toyotin najnoviji model A-segmenta predviđena je napredna tehnologija potpunog LED osvetljenja, čineći ovu tehnologiju dostupnom većem broju kupaca. Dnevna svetla i migavci sastoje se od dve svetlosne cevi okružene lepim, jarkim užarenim svetlom kako bi se naglasio kultni Aygo profil u svim uslovima osvetljenja.
Tadao Mori
-Izgledom svetala modela Aygo X uspeli smo da prednji deo
učinimo privlačnim i sigurnim. Ili, rečeno Toyotinim dizajnerskim rečnikom -
'poželjnim' - kaže Tadao Mori, Head of Styling, Toyota Motor Europe.
Aygo X pravi veliki iskorak u pogledu bezbednosti, uvodeći
sistem Toyota Safety Sense kao standardni deo opreme na svim tržištima, i to po
prvi put na jednom kompaktnom modelu A-segmenta. Najnoviji sistem Toyota Safety
Sense koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara na milimetarskim
talasima, dok sistem za upozorenje pre sudara (PCS) s detekcijom vozila sada
radi pri većim brzinama. Novina na modelu Aygo X jesu detekcija pešaka danju i
noću, detekcija biciklista tokom dana, podrška za ublažavanje sudara,
inteligentni prilagodljivi tempomat, pomoć pri praćenju kolovozne trake i
pomoć pri upravljanju u slučaju opasnosti. Aygo X ima i dodatne pasivne
bezbednosne karakteristike, kao što su strukturna ojačanja za apsorpciju udara
kako bi se osigurala potpuna bezbednost.
Ekonomičan
Aygo X je od samog početka konstruisan tako da do krajnjih granica iskoristi ekonomične performanse. Na primer, Aygo X ima najmanju težinu same sklopljene karoserije pre bojenja i montaže, lakši je od bilo kog automobila A ili B segmenta, što pruža mogućnost da se postigne odlična ekonomičnost u potrošnji goriva. Prednji branik i posebni lukovi oko točkova takođe omogućavaju veću uštedu goriva tako što precizno usmeravaju protok vazduha oko točkova, čime se smanjuje vrtloženje vazduha oko prednjeg i bočnih delova automobila. Lajsne lukova oko zadnjih točkova takođe usmeravaju protok vazduha koji tako prolazi dalje od pneumatika i usmerava ga do tačke konvergencije na zadnjem delu automobila. Toyotu Aygo X pokreće višestruko nagrađivani jednolitarski, trocilindrični motor s oznakom 1KR-FE koji je poboljšan, kako bi zadovoljio evropske ekološke standarde, a istovremeno obezbeđuje visok nivo pouzdanosti i performansi, s ciljanom potrošnjom goriva od samo 4,7 l/100 km, i emisijom CO2 od 107 g/km. Dizajniran i proizveden u Evropi, za evropske kupce, potpuno novi Aygo X će svoj stil u evropskim gradovima lansirati već 2022. godine.
Komentari(0)